Diisseli ja farkku
Diisseli ja farkku
Pitäis ruveta ajamaan työajoja omalla pirssillä, joten tarttis vaihtaa diesel alle ja vielä farkkuun. Olen saanut tarjoukset Passatista ja SC 1,9TID:stä. Toi SC on 150hp esittelyauto ksenoneilla. Väliraha uuden farkku-Passatin kanssa menee aika samoihin, tosin Passatissa on vain 105hp.
Onko kellään kokemuksia tosta 150hp SC:stä? Oliko siinä 6-lovisessa loodassa jotain ongelmia.
Onko kellään kokemuksia tosta 150hp SC:stä? Oliko siinä 6-lovisessa loodassa jotain ongelmia.
150 hp SS:llä on takana nyt 14 tkm. Kulkee kuin tauti ja 6-vaihteinen käsivaihteisto toimii paljon sujuvammin kuin edellisen Audi A4 1,9 TDI:n käsivaihteisto.
Kestävyydestä on paha sanoa vielä mitään, mutta VW:n, Skodan ja Audin jälkeen tässä ei sentään ollut uutena liikkeestä noudettaessa yhtään vikaa toisin kuin edellä mainituissa.
Sisätiloilleen ja melutasolleen SS on koko lailla sama kuin Audi A4, jousitus on Saabissa ehkä aavistuksen verran mukavampi. Ohjaus on tasaisella tunnokkaampi, mutta hieman uraherkempi. Audi puolestaan oli tunnottomampi ja Saabia herkempi sivutuulelle. Passat lienee hieman tilavampi ja hiljaisempi kuin SS.
Edit:
Jaa niin, näin kesällä paras ominaisuus meinasi unohtua. Saab Tid:ssä on vakiovarusteena Eberin lisälämmitin, joka käynnistyy automaattisesti aina kun tarvitaan, lisäksi voi käynnistää käsin tai ohjelmoida ajastimella. Vaikka edellisessä vm -03 Audi A4 TDI:ssä oli joku sähkövastus lisälämpöä antamassa, oli se silti kuin jääkaappi Saab-saunan rinnalla. Yli 15 asteen pakkasella ei Audissa pysynyt moottorin lämpö normaalissa edes pahvit keulassa. Myyjän kommentti valituksiin oli, että osta Webasto. Passatiin joudut sen ostamaan myös, mikä kannattaa huomioida tarjouksia vertailtaessa. VW:n uudet dieselit kuluttavat öljyä noin 1 l / 20 tkm. Saabiin en ole vielä lisännyt pisaraakaan.
Kestävyydestä on paha sanoa vielä mitään, mutta VW:n, Skodan ja Audin jälkeen tässä ei sentään ollut uutena liikkeestä noudettaessa yhtään vikaa toisin kuin edellä mainituissa.
Sisätiloilleen ja melutasolleen SS on koko lailla sama kuin Audi A4, jousitus on Saabissa ehkä aavistuksen verran mukavampi. Ohjaus on tasaisella tunnokkaampi, mutta hieman uraherkempi. Audi puolestaan oli tunnottomampi ja Saabia herkempi sivutuulelle. Passat lienee hieman tilavampi ja hiljaisempi kuin SS.
Edit:
Jaa niin, näin kesällä paras ominaisuus meinasi unohtua. Saab Tid:ssä on vakiovarusteena Eberin lisälämmitin, joka käynnistyy automaattisesti aina kun tarvitaan, lisäksi voi käynnistää käsin tai ohjelmoida ajastimella. Vaikka edellisessä vm -03 Audi A4 TDI:ssä oli joku sähkövastus lisälämpöä antamassa, oli se silti kuin jääkaappi Saab-saunan rinnalla. Yli 15 asteen pakkasella ei Audissa pysynyt moottorin lämpö normaalissa edes pahvit keulassa. Myyjän kommentti valituksiin oli, että osta Webasto. Passatiin joudut sen ostamaan myös, mikä kannattaa huomioida tarjouksia vertailtaessa. VW:n uudet dieselit kuluttavat öljyä noin 1 l / 20 tkm. Saabiin en ole vielä lisännyt pisaraakaan.
Viimeksi muokannut mek, Pe Touko 05, 2006 07:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tänään tuli 20 tonnia täyteen Tids SportCombilla. Auto sen kuin vain paranee. Suorituskykyä on varmasti riittävästi ja kesärenkailla auto on niin pirun hyvän näköinen että...
Meillä ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Vaikka kisoja on jo tuon verran, ei vieläkään ole tarvinnut lisätä öljyä.
Eli käytän itse ja suosittelen
Meillä ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Vaikka kisoja on jo tuon verran, ei vieläkään ole tarvinnut lisätä öljyä.
Eli käytän itse ja suosittelen
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Jouduin lisäämään litran öljyä. Pitäiskö olla huolissaan? Olen ajanut autolla vasta 300km ja yhteensä kilometrejä Tids:llä on nyt 8000. Kaippa tuo öljy on uudesta ollut tikun ylärajassa.mek kirjoitti: VW:n uudet dieselit kuluttavat öljyä noin 1 l / 20 tkm. Saabiin en ole vielä lisännyt pisaraakaan.
Pajallakin ollaan sitä jouduttu jo käyttämään. Käynnistäessä oli syttynyt moottorihäly tauluun. Huollossa vaimolle sanottiin sen liittyvän pakokaasujen kierrätykseen. Oli kuulemma tiedossa toinenkin samanlainen tapaus. Moottorista ei heillä ollut vielä paljon kokemuksia, mutta jotain osia on tilattu. Toivottavasti näitä takuuhuoltokäyntejä ei tule niin paljoa kuin edellisessä 1.8t SS:ssä (-04).
Kertokaas nyt vielä mitä tarkoitetaan bixenonilla? Luulin että lyhyet ja pitkät ovat molemmat xenoneita, mutta pitkissä on kyllä tavalliset H7:t.
Eikös toi bi-etuliite meinannut että ne xenonit palaa pitkilläkin, eli niistä otetaan se lähivalovarjostin vaan pois tieltä ja suurimmassa osassa autoista vielä sytytetään se H7 siihen rinnalle.Recon kirjoitti:
Kertokaas nyt vielä mitä tarkoitetaan bixenonilla? Luulin että lyhyet ja pitkät ovat molemmat xenoneita, mutta pitkissä on kyllä tavalliset H7:t.
Mutu-tuntumalta.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
[quote="tevisu"]Kävin merkkihuollossa ja tuttu makaanikko kertoi vaihtaneensa jo kahteen 1.9Tid Saabiin jonkin EGR? venttiilin takuuseen. Olivat molemmat autot menneet vikatilaan jossa huippunopeus on luokkaa 30km/h.[/quote
No hyvä jos ei ton vakavemmasta ole kyse. Vielä kun ton öljyn vajeen sais selvitettyä, niin vois huokaista helpotuksesta. Rupes jo vähän merkkiuskollisuus kaduttamaan... kiitoksia vastauksista, toi bi-xenon juttukin kuulostaa järkevältä.
Niin ja off topic : Hyvä Lordi !!!!
No hyvä jos ei ton vakavemmasta ole kyse. Vielä kun ton öljyn vajeen sais selvitettyä, niin vois huokaista helpotuksesta. Rupes jo vähän merkkiuskollisuus kaduttamaan... kiitoksia vastauksista, toi bi-xenon juttukin kuulostaa järkevältä.
Niin ja off topic : Hyvä Lordi !!!!