Hirsch testattu
Hirsch testattu
SC Aero -06 kulkee kyllä rajummin nyt,väännön lisäyksen huomasi varsinkin maantienopeuksissa eli ohitukset kyllä sujuvat ripeämmin,muuten ei huomaa koneen käytöksessä eroa,koko kierrosalueella alueella on vain voimaa enemmän.
Huippuja (260) en päässyt vielä testaamaan....
Ja muutoskatsastuskin sujui ongelmitta.Ja takuu jatkuu....
Huippuja (260) en päässyt vielä testaamaan....
Ja muutoskatsastuskin sujui ongelmitta.Ja takuu jatkuu....
Terve!
Onkos tuo viritys jo tilattavisaa myös täällä Suomessa?
Kirjoittelin tuonne Hirschille joskus talvella ja kertoivat,että jossain vaiheessa tulee tännekin.Mistä tilasit ja mitä maksoi?
Itsellä meinaan samanlainen kärry ja kovasti kiinnostaisi tuo.
Ilmeisesti takuut säilyvät ihan normaalina vai miten on?
T.Vesa
Onkos tuo viritys jo tilattavisaa myös täällä Suomessa?
Kirjoittelin tuonne Hirschille joskus talvella ja kertoivat,että jossain vaiheessa tulee tännekin.Mistä tilasit ja mitä maksoi?
Itsellä meinaan samanlainen kärry ja kovasti kiinnostaisi tuo.
Ilmeisesti takuut säilyvät ihan normaalina vai miten on?
T.Vesa
9-3 Aero kirjoitti:Turun Metro Auto asensi ja 1500e maksaa,takuut säilyy ja katsastuspaperin/todistuksen sain mukaan.
Kysy paikallisesta Saab varaosapuolelta.
T.Sami
Suositteletko hankkimista, vai pärjääkö ilmankin?
Sisältääkö 1500e kaikki kulut... kuopiosta saisi 1300e+asennus ja katsastuskulut
Ahdin määrää tahdin
------------------------
Mr. Aero 2006
------------------------
Mr. Aero 2006
Re: Hirsch testattu
Käypäs kuvaamassa mittarivideo välillä 100 - 200 km/h ( riittävän pitkä väli, jotta mittaus antaa luotettavaa tietoa ), niin auton kulkua voidaan arvioida hieman luotettavammin. Tuo persdyno kun harvoin kertoo yhtään mitään. Tuon videon pohjalta voidaan sitten myös laskea autosi todellinen vääntö ja teho, kunhan kokonaismassa tiedetään. Mittaus tulee luonnollisesti suorittaa suljetulla alueella, mutta tämä nyt lienee on jokaiselle itsestäänselvyys.9-3 Aero kirjoitti:SC Aero -06 kulkee kyllä rajummin nyt,väännön lisäyksen huomasi varsinkin maantienopeuksissa eli ohitukset kyllä sujuvat ripeämmin,muuten ei huomaa koneen käytöksessä eroa,koko kierrosalueella alueella on vain voimaa enemmän.
Huippuja (260) en päässyt vielä testaamaan....
Ja muutoskatsastuskin sujui ongelmitta.Ja takuu jatkuu....
#2172
Re: Hirsch testattu
Sori nyt vaan, mutta tuollaisessa "mittarivideo" -mittauksessa on niin suuret virhemarginaalit, että niiden puitteissa voi uskotella itselleen autostaan lähes minkälaisen suorituskyvyn tahansa.95power kirjoitti:Käypäs kuvaamassa mittarivideo välillä 100 - 200 km/h ( riittävän pitkä väli, jotta mittaus antaa luotettavaa tietoa ), niin auton kulkua voidaan arvioida hieman luotettavammin. Tuo persdyno kun harvoin kertoo yhtään mitään. Tuon videon pohjalta voidaan sitten myös laskea autosi todellinen vääntö ja teho, kunhan kokonaismassa tiedetään. Mittaus tulee luonnollisesti suorittaa suljetulla alueella, mutta tämä nyt lienee on jokaiselle itsestäänselvyys.
Nuo autotehtaan tai Hirsch:n tekemät mittaukset ovat tarkkuudeltaan aivan eri luokassa eli luottaisin mieluummin niihin - heillä nyt on kuitenkin mittalaitteet ja testiradat käytössään.
Re: Hirsch testattu
Frameistä laskemalla päästään pitkällä kiihdytysintervallilla ( kuten 100 - 200 km/h ) varsin hyvään tarkkuuteen. Perusteet:Bob kirjoitti:Sori nyt vaan, mutta tuollaisessa "mittarivideo" -mittauksessa on niin suuret virhemarginaalit, että niiden puitteissa voi uskotella itselleen autostaan lähes minkälaisen suorituskyvyn tahansa.95power kirjoitti:Käypäs kuvaamassa mittarivideo välillä 100 - 200 km/h ( riittävän pitkä väli, jotta mittaus antaa luotettavaa tietoa ), niin auton kulkua voidaan arvioida hieman luotettavammin. Tuo persdyno kun harvoin kertoo yhtään mitään. Tuon videon pohjalta voidaan sitten myös laskea autosi todellinen vääntö ja teho, kunhan kokonaismassa tiedetään. Mittaus tulee luonnollisesti suorittaa suljetulla alueella, mutta tämä nyt lienee on jokaiselle itsestäänselvyys.
Nuo autotehtaan tai Hirsch:n tekemät mittaukset ovat tarkkuudeltaan aivan eri luokassa eli luottaisin mieluummin niihin - heillä nyt on kuitenkin mittalaitteet ja testiradat käytössään.
- olen verrannut mittarivideoista tehtyjä mittauksia G-Tech Pro:lla tehtyihin, ja vastaavat hyvin tarkasti toisiaan
- 100 - 200 km/h välin mittarivideoista laskettujen kiihtyvyysarvojen pohjalta lasketut teho / vääntömomenttikäyrät vastaavat erittäin hyvin dynoissa ajettuja arvoja
Tarkkoja arvot eivät ole, mutta antavat kuitenkin varsin hyvän kuvan auton keskitehosta ja suorituskyvystä - kunhan mittausväli on riittävn pitkä. Monet viripajat ( esim. Nordic ) ovat julkaisseet juuri näitä mittarivideoita julkisesti. Tosin he valitsevat vedot mittausmenetelmään suhteutettuna usein liian lyhyiksi. Menetelmä on lisäksi helppokäyttöinen kenelle tahansa tavalliselle tallaajalle.
Verrattuna näihin persdynoilmoituksiin menetelmää voidaan pitää hyvin tarkkana. Se, meneekö jokin auto ko intervallin 10:een, 15:een, 20:een vai 25:een sekuntiin, kertoo kyllä suoraan minkä luokan kulkineesta on kysymys. Vaikka sitä mittausvirhettä tulisikin se 1 sekunti.
#2172