9-3 SS vuosimallin 2007 muutokset

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
mazai
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: To Heinä 22, 2004 09:23

9-3 SS vuosimallin 2007 muutokset

Viesti Kirjoittaja mazai »

Onkohan jo jossain kerrottu tarkemmin mitä uudistuksia vuoden 2007 9-3 Sport Sedaniin tulee? :?: Olen kuullut, että sisustus muuttuisi 9-5:n kaltaiseksi mm. ilmastoinnin nappuloiden osalta ja SID siirtyisi eri paikkaan, pois tuulilasin alta. Ja ilmeisesti keulakin muuttuu 9-5:n näköiseksi... hmm... :?
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Jotakin huhuja olen minäkin kuullut mm. keula muuttuisi hieman...:evil:

Toivottavasti ei kuitenkaan kovin paljoa, koska se on jo täydellinen muotoilultaan. Yleensä nuo faceliftit eivät onnistu, vaan tulee pikemminkin "facedown" 8O - tästä on Saabillakin valitettavasti esimerkkejä tuoreessa muistissa...

Yleensä alkuperäistä muotoilua on mietitty hieman pitempään.
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Bob kirjoitti:Jotakin huhuja olen minäkin kuullut mm. keula muuttuisi hieman...:evil:

Toivottavasti ei kuitenkaan kovin paljoa, koska se on jo täydellinen muotoilultaan. Yleensä nuo faceliftit eivät onnistu, vaan tulee pikemminkin "facedown" 8O - tästä on Saabillakin valitettavasti esimerkkejä tuoreessa muistissa...

Yleensä alkuperäistä muotoilua on mietitty hieman pitempään.
Ulkoisesti ei kaiketi mitään vielä VM07:aan. Sisustukseen pieniä muutoksia samaan suuntaan kuin 9-5:ssä VM05-VM06 muutokset.
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

Olen ollut myös siinä käsityksessä, että muutokset tulisivat kyllä 2007 mutta eivät vielä vuosimalliin 2007, vaan vasta seuraavaan. Nyt kuitenkin jo putkahtelee tietoja uudistusten sisällöstä ja kuviakin, joten voi sittenkin olla, että muutoksia tulee jo ensi vuoden malliin syksyllä. Aikataulu selviää, kunhan jotain virallista tiedotetaan.

Mutta ohessa kuva Trollhattan Saab -sivustolta:
http://www.trollhattansaab.net/images/9 ... %20sml.jpg

Ja tuon verran muutoksista on huhutietoa eli tämän mukaan uuden 9-5:n (ja BLS:n) komponentteja siirretään suoraan 9-3:een (lähde sama):
ALL
>9-5 MY06 air.con controls
>9-5 MY06 instruments
>SID display will leave top of dash and goes into instruments as the 9-5 MY06

Vector
>aluminium look plat surrounding the dash + top of glove compartment

Arc
>lighter (much lighter) wood colour
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Niin ja ulkonäkö olisi muuttumassa vasta 2008 malliin, eli ensin tulisi sisätilamuutokset. Saas nähdä onko teknisellä rintamalla uutta.
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

TuuSaR kirjoitti:Niin ja ulkonäkö olisi muuttumassa vasta 2008 malliin, eli ensin tulisi sisätilamuutokset. Saas nähdä onko teknisellä rintamalla uutta.
Ainakin BioPoweria on kai tiedossa tarjolle myös 9-3-sarjaan.
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Toby kirjoitti:Olen ollut myös siinä käsityksessä, että muutokset tulisivat kyllä 2007 mutta eivät vielä vuosimalliin 2007, vaan vasta seuraavaan. Nyt kuitenkin jo putkahtelee tietoja uudistusten sisällöstä ja kuviakin, joten voi sittenkin olla, että muutoksia tulee jo ensi vuoden malliin syksyllä. Aikataulu selviää, kunhan jotain virallista tiedotetaan.

Mutta ohessa kuva Trollhattan Saab -sivustolta:
http://www.trollhattansaab.net/images/9 ... %20sml.jpg

Ja tuon verran muutoksista on huhutietoa eli tämän mukaan uuden 9-5:n (ja BLS:n) komponentteja siirretään suoraan 9-3:een (lähde sama):
ALL
>9-5 MY06 air.con controls
>9-5 MY06 instruments
>SID display will leave top of dash and goes into instruments as the 9-5 MY06

Vector
>aluminium look plat surrounding the dash + top of glove compartment

Arc
>lighter (much lighter) wood colour
Aika karseen näköiseltä näyttää ainakin minun mielestäni tuo uusi "lookki" wanhaan tyylikkääseen kojelautaan verrattuna.

Tuota SID:iä mainostettiin nimenomaan sillä, että ei tarvitse juurikaan katsetta tiestä irroittaa - nytkö sekin sitten vesitetään - kehitys kehittyy, mutta mihin suuntaan...

No, eipähän tartte sitten ainakaan miettiä enää uuden diesel Saabin vaihtoa...
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Näyttäis siltä, että kuskin kaareva kojelautakin on sitten historiaa. Juuri se "saabin lentokoneohjaamo"

:cry: :cry: :cry:

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2107
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Jonkin aikaa sitten TMssä ottivat tuntumaa Cadi BLS malliin, niin mainitsivat ohimennen ehkä tulevista SS/SC alustan ja moottorin (Aero) hienosäädöistä. BLS V6 kun on pari heppaa enemmän tehoa, kuin Aerossa. Mites toi opelin uusi 1,8i kun se on jo 140hv milloinkas SS/SC pellin alle?
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
ptpjok
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Syys 14, 2005 17:26
Paikkakunta: Pirkkala

93SS 2007 malli

Viesti Kirjoittaja ptpjok »

Jos muuttuu 95 keulamalliin niin pieleen menee :evil: .
Samaten ohjaamo oltava tosiaan lentokonemallia,
muutenhan siitä tulee ooppeli :cry: eikä voi enää
mainostaa, että lähde koelennolle. 8O
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: 93SS 2007 malli

Viesti Kirjoittaja Bob »

ptpjok kirjoitti:Jos muuttuu 95 keulamalliin niin pieleen menee :evil: .
Samaten ohjaamo oltava tosiaan lentokonemallia,
muutenhan siitä tulee ooppeli :cry: eikä voi enää
mainostaa, että lähde koelennolle. 8O
Joo tuota uutta 95:n keulailmettä ei kyllä kannattaisi kopioida muihin - wanha oli 95:ssakin paljon paremman näköinen.
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

Tässä linkkejä virallisiin pressikuviin.

Linear: http://80.252.99.81/zooms/zoom092b/001254b3.jpg

Vector: http://80.252.99.81/zooms/zoom092b/001254b4.jpg

Aero: http://80.252.99.81/zooms/zoom092b/001254b5.jpg

Ja Aero vielä vaaleilla penkeillä suoraan kuskin perspektiivistä:
http://80.252.99.81/zooms/zoom092b/001254b6.jpg

EDIT: Huomatkaa nopeusmittari: vaikka ulkonäkö muistuttaa 9-5:ttä, asteikko muuttuu edelleen 140:n kohdalla!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
pyliaho
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ke Maalis 08, 2006 21:37
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pyliaho »

toivottavasti saappi ei enää koskaan luovu virtalukon sijoittamisesta keskelle, siinä on sitä jotain :lol:
Ahdin määrää tahdin
------------------------
Mr. Aero 2006
Pika
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 21:11
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Pika »

Ei tuo minusta loppupeleissä näytä oikeastaan edes niin pahalta, kuin mitä sen pari viikkoa sitten levinneen photoshopatun kuvan jälkeen tuntui. Luonnossa saattaa näyttää jopa vielä paremmalta, ainakin tuo navinäytöllinen malli jossa muuten vaikuttaisi olevan kosketusnäyttö, eikö? Eikös se olisi jo parannusta aiempaan. SID:n siirtyminen nopeusmittarin alle tuntuu tietty vähän harmilliselta, mutta jos ominaisuudet ovat kuitenkin tallella niin kai senkin kanssa voi pienen muutosvastarinnan jälkeen elää. Onhan nykyinen keskikonsoli kymmenine painikkeineen toki juhlavan näköinen "hävittäjäpaneeli" mutta toisaalta monet pitävät sitä turhan sekavana - jos tuolla yksinkertaistamisella (ilman minkään ominaisuuksien karsimista) kynnys ostaa uusi Saab laskee ja sitä mukaa myynti nousee, niin eikös se ole merkin ja kaikkien saabistien etu?

- Pika
Vastaa Viestiin