Ratti irtosi !!!

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Ratti irtosi !!!

Viesti Kirjoittaja Bob »

Tämmöinen uutinen osui silmiin: http://expressen.se/index.jsp?a=602642 eli jos tuosta ruotsista mitään ymmärrän, niin oli ratti lähtenyt 70:n vauhdissa irti.

Itse hämmästelin ohjauspyörän vaihdon yhteydessä hieman, kun ratin irroituksessa akselilta ei tarvinnut mitään ulosvetäjää tai edes nykäisyä, vaan ratti lähti kevyesti nostamalla akselin päässä olevan suht. pienehkön pultin irroituksen jälkeen. Normaalisti akselin päässä olevan ison mutterin irroituksen jälkeenkin ratti on ollut vielä "tajuttoman tiukassa".

No, ei tuo ole minulta ajaessa irronnut ja toivottavasti ei irtoakkaan, mutta hieman kylmää kun lukee tuollaisen uutisen ja asia tulee mieleen tuolla motarilla ajellessa...
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Onkohan tuo helppo syynätä tuo mutterin kireys, vai poksahtaako tyyny silmille?
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

pasijalmari kirjoitti:Onkohan tuo helppo syynätä tuo mutterin kireys, vai poksahtaako tyyny silmille?
Jos vastaavia juttuja on tehnyt aiemmin ja tietää mitä tekee - homma on helppo - turvatyynymoduulin irroittaminen on edellytys tarkistamiselle.

Muutoin homma on hengenvaarallinen - en missään tapauksessa suosittele :!: kenellekkään alkaa sitä itse ropeltamaan.

Tässä on kysymys sen verran vakavasta asiasta ainakin minun mielestäni, että jonkinnäköinen tarkistamiskampanja saattaisi olla aiheellinen. Ellei tuossa linkissä ollut kysymys jonkinlaisesta viallisesta yksittäiskappaleesta.
MPR69
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 17:18
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja MPR69 »

EI helvetti, onneksi en tilannut 9-3:sta tuossa taannoin.
Ei naurattaisi kun motarilla Volvoa ohittaessa pelkkä ratti olisi kädessä,
ja koko perhe haudassa.

Toivottavasti selvittävät pikaisesti, mistä moinen johtuu.

Toivottavasti kysymyksessä vain "yksittäinen GM - Saab maanantai kappale".

Tosin olen kuullut, että aikoinaan 80-luvulla oli Saab 99 poliisiautossa
käytyt samoin, ja poliisiauto olisi mennyt ojaan ratin irtoamisen takia.
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Jaahas, tää taitaa olla taas näitä huuhaa juttuja.
Perhana autohan on 2003 mallinen, on siinä joku näköjään käynyt
ruuvaamassa mutteria auki.
Sitten otsikossa lukee että, uusi auto.
En ottaisi hirveän vakavasti expressenin huuhaa juttuja..
:?
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

se on kait nykypäivää että uusista autoista on jäänyt joku mutteri löysälle. joku viikko sitten pariskunta oli juuri ostamallaan autolla tien poskessa, toinen takarengas aivan kenossa, rengas oli lähtenyt ajossa irti.

alta viikko sitten oli taas yks auto tien poskessa, etukulma maassa. autonomistajan oli nähty kantavan eturengasta vastakkaisen puolen ojasta...
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hasha »

lucaf kirjoitti:se on kait nykypäivää että uusista autoista on jäänyt joku mutteri löysälle. joku viikko sitten pariskunta oli juuri ostamallaan autolla tien poskessa, toinen takarengas aivan kenossa, rengas oli lähtenyt ajossa irti.

alta viikko sitten oli taas yks auto tien poskessa, etukulma maassa. autonomistajan oli nähty kantavan eturengasta vastakkaisen puolen ojasta...
Kyllähän pyörän mutterit keväisin ja alkutalvesta irtoilee kun porukka unohtaa kiristää ne.

Tosiaan, uusi tämä auto ei ollut, varmasti on jotain korjailtu ja päässy unohtumaan mutterin kiristäminen.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

lucaf kirjoitti:se on kait nykypäivää että uusista autoista on jäänyt joku mutteri löysälle. joku viikko sitten pariskunta oli juuri ostamallaan autolla tien poskessa, toinen takarengas aivan kenossa, rengas oli lähtenyt ajossa irti.

alta viikko sitten oli taas yks auto tien poskessa, etukulma maassa. autonomistajan oli nähty kantavan eturengasta vastakkaisen puolen ojasta...
Voisin melkeen veikata, että paljolta säästyttäisiin, jos ihmiset oppis aluvanteiden allelaiton jälkeen myös jälkikiristämään pultit reilun 100km ajettuaan :)

Kaverillakin oli niin lähellä, ettei rengas olisi lähtenyt irti. Ihmetteli vaan, kun auto täristää :lol:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Vastaa Viestiin