Tuulilasi

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
agios
"Aero"

Tuulilasi

Viesti Kirjoittaja agios »

Onko kellään havaintoja SS.n tuulilasista kun edellisellä SS.ä ajoin 25th ja lasi oli semmoista pintä pisaraa täynnä että aurinkoa vasten ei voinut ajaa.
Vaihdatin sitten toisen mutta merkkiä en muista ja vaihdoin autonkin melko pian pois. Nyt on alla 13 th ajettu ja jo näkyy samanlaista ja sormella vetämällä tuntuu ihan selvästi. Ajettu ei ole toisten autojen perässä ja suurimmaksi osaksi vielä kaupunkiajoa. Autoja on ennenkin ollut vaikka kuinka paljon mutta yleensä niitä alettiin vaihtamaan ja "tarvitsi" vaihtaa tuossa 100 th kieppeillä. Onko laatu niin paljon huonontunut. Pojalla on erimerkkinen ja ajettu 150 th ja sen tiedän että kun motaria ajettu suurin osa
ja varmasti loska on lentänyt eikä vielä vaihtokunnossa.
Mscrnt
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja Mscrnt »

Omaan pirssiin vaihdettiin Pilkingtonin tuulilasi (alkuperäisessä kiveniskemä)... kilometrejä noin 17000 tuolla lasilla. Pientä naarmua siellä täällä, mutta ei mitään häiritsevää vielä.

Tuohon lasin naarmuuntumiseen vaikuttanee merkittävästi pissapojan käyttö kurakeleillä. Osa tykkää levitellä kuravettä pyyhkijöillä edestakaisin ajattelematta sitä, että vedessä olevat epäpuhtaudet (hiekka) raapii lasia.
-Mscrnt-
agios
"Aero"

tuulilasi

Ne kun on semmoisia pieniä pisamia kuin olisi hiekka auton perässä ajanut.
Siihenkin laitettiin pilgintonin lasi mutta niin kuin sanoin että meni vaihtoon etten tiedä miten on kestänyt. Naarmujahan tulee aina mutta ne pienet pisarat ihmetyttää kun 18 auto menossa ja ennen ei tällaista ole tapahtunut.
Mutta seurataan kehitystä. Olisi vain hyvä tietää olenko minä ainoa.
SportSedan
"Ruisku"

Re: tuulilasi

Viesti Kirjoittaja SportSedan »

agios kirjoitti:Ne kun on semmoisia pieniä pisamia kuin olisi hiekka auton perässä ajanut.
Siinä vastaus, ei pinnoite itsestään lohkea pois. Vai onko pisamia myös sisäpuolella :?:
Omalla ajettu 50 tkm ja lasi uudenveroinen, pl pari kiveniskemää.
kimmop
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja kimmop »

On tuossa SS:n lasin pinnoitteessa jotain outoa, koska mulla on 73 tkm mittarissa ja kyllä ton vois uskoa olevan jostain 500 tkm ajetusta taksista. Just tollasta pientä naarmua tulee uskomattoman helposti, edellisen omistajan vedensäästö pyyhkimisessäkin näkyy aika selkeästi.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Vaikuttaisi tuo Sport Sedanin tuulilasi olevan melko ohutta, pehmeää, kolhuille arkaa tavaraa, kun olen joutunut korjauttamaan sitä jo 4-5 kertaa. Saa nähdä, koska menee niin pahasti päreiksi, että joutuu vaihtamaan koko lasin. Toivottavasti nuo vaihtolasit ovat sitten hieman kestävämpiä kuin orkkismalli :roll:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
agios
"Aero"

tuulilasi vielä

Niin se vain on että ei sillä ole ajeltu autojen perässä, sen enempää kuin muillakaan. Vettä olen käyttänyt enemmän kuin lääkäri sallii. On kyllä ihme lasi.Koskaan en ole tuollaiseen törmännyt.
uusi93
"Aero"

Re: tuulilasi vielä

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

agios kirjoitti:Niin se vain on että ei sillä ole ajeltu autojen perässä, sen enempää kuin muillakaan. Vettä olen käyttänyt enemmän kuin lääkäri sallii. On kyllä ihme lasi.Koskaan en ole tuollaiseen törmännyt.
Mulla on ihan samoja kokemuksia. Puol vuotta vanha 9-3SC ja reilu 12 tuhatta mittarissa ja lasi näyttää ja tuntuu pahalta. Ja mielestäni itsekin vettä käyttänyt reilusti aina, kun lasia pyyhkinyt jne. Edellinen 9-3SS oli n. 80tkm ajettu, kun sen vaihdoin ja siinä oli lasi jo todella huonossa jamassa.
Yksi kiveniskemäkin on tästä uudesta lasista korjattu, mutta niitä tuntuu tulevan kaikkiin uusiin autoihin aika helposti. Ainakin mitä nyt työkaverit jne. kertonut / nähnyt.
Vastaa Viestiin