hiukkassuodatin tukossa
Re: hiukkassuodatin tukossa
Pakkopoltto tehty, mutta edelleen ongelmaa. Seuraavaksi ilmakanavien tiiveyden tarkastus.
Vääntö tulee viiveellä kiihdyttäessä, turbo pitää normaalia kovempaa suhinaa. Joka lakkaa n.2800rpm kohdalla. Samalla kohtaa vääntö selvästi heikkenee ja turboviisari hieman laskee. Muutenkin tehot ovat lievästi hukassa.
Löytyyköhän Keski-Suomesta joku joka osaa ruuvata ohjelmaa niin, että saisi ottaa dpf sisuskalut pois?
Vääntö tulee viiveellä kiihdyttäessä, turbo pitää normaalia kovempaa suhinaa. Joka lakkaa n.2800rpm kohdalla. Samalla kohtaa vääntö selvästi heikkenee ja turboviisari hieman laskee. Muutenkin tehot ovat lievästi hukassa.
Löytyyköhän Keski-Suomesta joku joka osaa ruuvata ohjelmaa niin, että saisi ottaa dpf sisuskalut pois?
9-3 SC Vector TTiD M6 -08
EX
9-3 SS Vector 2,0t M5 -04
EX
9-3 SS Vector 2,0t M5 -04
Re: hiukkassuodatin tukossa
TTiD:n ollessa kyseessä turbon "katoaminen" viittaa siihen, että isompi ahdin ei toimi.
Ahtovuoto? Entä ne turbon venttiilit?
Ahtovuoto? Entä ne turbon venttiilit?
Re: hiukkassuodatin tukossa
Ahtokanavat tutkittu, ja hyvin ovat tiiviit. Pakkopolton jälkeen ajettu ehkä 40km ja limited performancet kehiin. Op-Com antoi tällä kertaa P0234 5B Boost pressure control circuit positive deviation.
Googlailun jälkeen viittaisi helposti vuotoihin letkuissa, rikkinäiseen turboon tai esim. tukkeutuneeseen putkeen. Edellisen dpf tukoksen jälkeen uskottava, että filtteri lienee tukossa ja ongelmat johtuisivat siitä. (Ainakin näin on toivottava...)
Toistankin kysymyksen. Kuka osaisi auttaa dpf poisohjelmoinnissa. Jyväskylässä Laakkosella eivät sitä tee ja Pro Car Service on kesälomilla. Mekaaninen tyhjennys onnistuu, mutta ohjelman muokkaus ei...
Googlailun jälkeen viittaisi helposti vuotoihin letkuissa, rikkinäiseen turboon tai esim. tukkeutuneeseen putkeen. Edellisen dpf tukoksen jälkeen uskottava, että filtteri lienee tukossa ja ongelmat johtuisivat siitä. (Ainakin näin on toivottava...)
Toistankin kysymyksen. Kuka osaisi auttaa dpf poisohjelmoinnissa. Jyväskylässä Laakkosella eivät sitä tee ja Pro Car Service on kesälomilla. Mekaaninen tyhjennys onnistuu, mutta ohjelman muokkaus ei...
9-3 SC Vector TTiD M6 -08
EX
9-3 SS Vector 2,0t M5 -04
EX
9-3 SS Vector 2,0t M5 -04
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: hiukkassuodatin tukossa
kysyppä jyväskylän palokasta motestilta.löytyy myös nettisivut.
uskon että apu löytyy sieltä.
myös karalan mika keskisuomen autosäätö voi onnistua.
uskon että apu löytyy sieltä.
myös karalan mika keskisuomen autosäätö voi onnistua.
Re: hiukkassuodatin tukossa
Karala jo vastasi ettei onnistu... Motestilta en oo kysynyt, näyttää siltä että suuntana on Vaasa...
Edit. Motestilta myös kysytty, ei onnistu TTiD...
Edit. Motestilta myös kysytty, ei onnistu TTiD...
Viimeksi muokannut vniemist, La Heinä 07, 2012 12:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 SC Vector TTiD M6 -08
EX
9-3 SS Vector 2,0t M5 -04
EX
9-3 SS Vector 2,0t M5 -04
Re: hiukkassuodatin tukossa
Meillä oli differential pressure anturi aikanaan tukossa. Se on rintapellissä oikealla puolen, kun edestä katsotaan. Ainakin TiD:ssä. Meillä ei tehnyt polttoa, pakkopolton teki kunnes tuli automaatisen polton aika ja auto meni limited performance tilaan. Otin anturin irti, puhdistin paineella anturin ja varovasti letkun. Alkoi toimia!vniemist kirjoitti:Ahtokanavat tutkittu, ja hyvin ovat tiiviit. Pakkopolton jälkeen ajettu ehkä 40km ja limited performancet kehiin. Op-Com antoi tällä kertaa P0234 5B Boost pressure control circuit positive deviation.
Googlailun jälkeen viittaisi helposti vuotoihin letkuissa, rikkinäiseen turboon tai esim. tukkeutuneeseen putkeen. Edellisen dpf tukoksen jälkeen uskottava, että filtteri lienee tukossa ja ongelmat johtuisivat siitä. (Ainakin näin on toivottava...)
Toistankin kysymyksen. Kuka osaisi auttaa dpf poisohjelmoinnissa. Jyväskylässä Laakkosella eivät sitä tee ja Pro Car Service on kesälomilla. Mekaaninen tyhjennys onnistuu, mutta ohjelman muokkaus ei...
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: hiukkassuodatin tukossa
Täällä anturi vaihdettu ja pakkopoltto tehty. Samana päivänä ajoa tuli vielä n150km ja kaksi kertaa taisi puhdistella suodatinta. Ainakin DTE putosi 2-300km, kun sitä tuli aina välillä seurattua.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: hiukkassuodatin tukossa
Eli anturin vaihdolla vika poistui, hyvä juttu. Vähän huono kyllä että noin pienillä kilsoilla jo kypsyi se anturi, mutta tunnetusti noi EGT termoparit ei ole mitään kestäviä (esim. 2.7biturbo VAG syö niitä).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: hiukkassuodatin tukossa
Noniin, limited performance koettu täälläkin ensimmäistä kertaa viikonvaihteessa. Matkaa (rauhallista maantieajoa) oli siinä vaiheessa takana 200 km ja jäljellä saman verran. LP poistui kahvitauolla ja sen jälkeen ei ollut ongelmia.
Tänään ekan huollon yhteydessä luettu vikakoodi P242F 75, josta WIS kertoo: Control unit identifies a fault function in the following component using internal assessment logic: Exhaust system pressure sensor.... The diagnostic trouble code is generated if the particle trap is clogged. Possible causes: air leakage in the induction system, seizing EGR valve and driving style (short distances).
Arvauksia, ehdotuksia?
Paineanturi, johon tässä viitataan, on ilmeisesti sama mitä vili1 kertoi ylempänä menestyksellisesti putsailleensa. Taidan kokeilla ainakin sitä.
Tänään ekan huollon yhteydessä luettu vikakoodi P242F 75, josta WIS kertoo: Control unit identifies a fault function in the following component using internal assessment logic: Exhaust system pressure sensor.... The diagnostic trouble code is generated if the particle trap is clogged. Possible causes: air leakage in the induction system, seizing EGR valve and driving style (short distances).
Arvauksia, ehdotuksia?
Paineanturi, johon tässä viitataan, on ilmeisesti sama mitä vili1 kertoi ylempänä menestyksellisesti putsailleensa. Taidan kokeilla ainakin sitä.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: hiukkassuodatin tukossa
WIS:stä löytyy hakusanalla "pressure sensor" (particle trap) juurikin tuo anturi jonka putsasin. 15 minuutin homma, meillä tosiaan vika korjaantui sillä. Varovasti tietokoneen putsaukseen tarkoitetulla painepullolla puhaltelet, ja myös letkuun sinne loukkuun päin vähän painetta. Kannattaa ainakin kokeilla.pjv kirjoitti:Noniin, limited performance koettu täälläkin ensimmäistä kertaa viikonvaihteessa. Matkaa (rauhallista maantieajoa) oli siinä vaiheessa takana 200 km ja jäljellä saman verran. LP poistui kahvitauolla ja sen jälkeen ei ollut ongelmia.
Tänään ekan huollon yhteydessä luettu vikakoodi P242F 75, josta WIS kertoo: Control unit identifies a fault function in the following component using internal assessment logic: Exhaust system pressure sensor.... The diagnostic trouble code is generated if the particle trap is clogged. Possible causes: air leakage in the induction system, seizing EGR valve and driving style (short distances).
Arvauksia, ehdotuksia?
Paineanturi, johon tässä viitataan, on ilmeisesti sama mitä vili1 kertoi ylempänä menestyksellisesti putsailleensa. Taidan kokeilla ainakin sitä.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: hiukkassuodatin tukossa
Anturia puhalleltu. En nyt tiedä oliko siinä mitään häikkää ensinkään, mutta voipahan ainakin kuvitella tehneensä jotain hyödyllistä. Eilen 100 km:n siirtymän loppupuolella teki polton. Saattaahan olla että se teki niitä ihan normaalisti loppumatkalla silloinkin kun LP tuli ja meni, mutta en ollut sillä reissulla itse mukana autossa DTE:tä kyttäämässä.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73