hiukkassuodatin tukossa
Re: hiukkassuodatin tukossa
Heippa taas...
Päivitystä meidän tilanteeseen. Eli kalliin tutkimusoperaation jälkeen moottorivalo ei ole palannut (koputtaa puuta) ja autolla on ajettu pitkääkin matkaa ongelmitta. Luin muutamaa ulkomaista saab-keskutelupalstaa ja useampaan otteeseen tuli ilmi, että 93 on ollut paljon tuota hiukkassuodatinongelmaa joka on korjaantunut softapäivityksellä. Joku siitä täälläkin mainitsi. osaako kukaan suositella pääkaupunkiseudulla hyvää paikka jossa vois käydä päivitystä hakemassa. kaikkea täytyy näköjään kokeilla..
Ja osaako kukaan sanoa paljonko uusi hiukkassuodatin maksaisi? Ei ainakaan pikagooglauksilla selvinnyt kuin muiden merkkien hintoja. Eikä se meille annettu merkkihuollon 3000e arvio tunnu ihan järkeenkäypältä...
Päivitystä meidän tilanteeseen. Eli kalliin tutkimusoperaation jälkeen moottorivalo ei ole palannut (koputtaa puuta) ja autolla on ajettu pitkääkin matkaa ongelmitta. Luin muutamaa ulkomaista saab-keskutelupalstaa ja useampaan otteeseen tuli ilmi, että 93 on ollut paljon tuota hiukkassuodatinongelmaa joka on korjaantunut softapäivityksellä. Joku siitä täälläkin mainitsi. osaako kukaan suositella pääkaupunkiseudulla hyvää paikka jossa vois käydä päivitystä hakemassa. kaikkea täytyy näköjään kokeilla..
Ja osaako kukaan sanoa paljonko uusi hiukkassuodatin maksaisi? Ei ainakaan pikagooglauksilla selvinnyt kuin muiden merkkien hintoja. Eikä se meille annettu merkkihuollon 3000e arvio tunnu ihan järkeenkäypältä...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: hiukkassuodatin tukossa
Onko kukaan testannut "OP COM" softaa näissä dieseleissä??
Ooppeli-puolella kai paljonkin käytetty ohjelma.
Siinä on ilmeisesti se "poltto-ohjelmakin"
Ooppeli-puolella kai paljonkin käytetty ohjelma.
Siinä on ilmeisesti se "poltto-ohjelmakin"
Re: hiukkassuodatin tukossa
E-bay uk ja vauxhal particulate filter hintaan 359 puntaa,listan mukaan käy vm 08 asti.
Re: hiukkassuodatin tukossa
No niin, nyt näyttää siltä että tämä vikavalosirkus on tullut päätökseen. Tutkinnan jälkeen autosta löytyi jokin viallinen liitin joka on todennäköisesti kaiken tämän ongelman aiheuttaja. Saattaapi olla, että se ensin luettu vikakoodi tukkeutuneesta hiukkassuodattimestakin oli tämän kontaktihäiriön aiheuttama "väärä hälytys".pekkatyn kirjoitti:Mullakin teki pari kertaa niin että moottorin varoitusvalo hävisi omia aikojaan, mutta nyt se sitten palaa jatkuvasti. Käytin autoa äsken huollossa, mutta autopa ei suostunut päästämään testeriä sisään lukemaan vikakoodeja!!! Tech 2:sta kokeiltiin toiseen autoon ilman ongelmia eli vika on tietty meikäläisen autossa eikä testerissä. Vasta loppuviikolle löytyi aikaa perusteellisempaan tutkimiseen. Kun kuitenkin joka viikonloppu tulee ajettua edestakaisin about 1000 km poikki Suomen niin toivottavasti tämä ongelma pian selviää. Tai sitten suhteellisen pikaisella aikataululla auto vaihtuu toiseen.dirtyharry kirjoitti:Mulla ollu 1,9 TIDS -06 vuoden verran. Ostin auton 42tkm ajettuna Ruotsista. n. 60tkm kohdilla auto hyytyi tien poskeen. Syy hiukkassuodatin tukossa. Sen jälkeen on puhdistettu hiukkassuodatin, vaihdettu egr ja putsattu imusarja. Lisäksi imuilman pyörrevirtausläppiä "herkistelty" ja hiukkassuodatinta "avarrettu" ja pakkoregeneroitu yms. Ei auta mikään. Aina vaan joku vikavalo ilmestyy ja nilkuttelen jonnekki pysäkille. Auto sammuksiin ja uusi starttaus. Valo palaa edelleen, mutta tehot palaa. Pienen ajon päästä sammuu valo. Vikakoodiksi ilmottaa P1109. En viittisi uutta hiukkassuodatintaostaa ainakaan orkkiksena kun kuulemma maksaa 1900€ !!! Löytyykö jostain halvemmalla? Onko kellään kokemusta?
Liitin uusittiin ja toistaiseksi matka on jatkunut ilman murheita.
9-3 SportSedan Linear 1.9 TTiD -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: hiukkassuodatin tukossa
pekkatyn kirjoitti:No niin, nyt näyttää siltä että tämä vikavalosirkus on tullut päätökseen. Tutkinnan jälkeen autosta löytyi jokin viallinen liitin joka on todennäköisesti kaiken tämän ongelman aiheuttaja. Saattaapi olla, että se ensin luettu vikakoodi tukkeutuneesta hiukkassuodattimestakin oli tämän kontaktihäiriön aiheuttama "väärä hälytys".pekkatyn kirjoitti:Mullakin teki pari kertaa niin että moottorin varoitusvalo hävisi omia aikojaan, mutta nyt se sitten palaa jatkuvasti. Käytin autoa äsken huollossa, mutta autopa ei suostunut päästämään testeriä sisään lukemaan vikakoodeja!!! Tech 2:sta kokeiltiin toiseen autoon ilman ongelmia eli vika on tietty meikäläisen autossa eikä testerissä. Vasta loppuviikolle löytyi aikaa perusteellisempaan tutkimiseen. Kun kuitenkin joka viikonloppu tulee ajettua edestakaisin about 1000 km poikki Suomen niin toivottavasti tämä ongelma pian selviää. Tai sitten suhteellisen pikaisella aikataululla auto vaihtuu toiseen.dirtyharry kirjoitti:Mulla ollu 1,9 TIDS -06 vuoden verran. Ostin auton 42tkm ajettuna Ruotsista. n. 60tkm kohdilla auto hyytyi tien poskeen. Syy hiukkassuodatin tukossa. Sen jälkeen on puhdistettu hiukkassuodatin, vaihdettu egr ja putsattu imusarja. Lisäksi imuilman pyörrevirtausläppiä "herkistelty" ja hiukkassuodatinta "avarrettu" ja pakkoregeneroitu yms. Ei auta mikään. Aina vaan joku vikavalo ilmestyy ja nilkuttelen jonnekki pysäkille. Auto sammuksiin ja uusi starttaus. Valo palaa edelleen, mutta tehot palaa. Pienen ajon päästä sammuu valo. Vikakoodiksi ilmottaa P1109. En viittisi uutta hiukkassuodatintaostaa ainakaan orkkiksena kun kuulemma maksaa 1900€ !!! Löytyykö jostain halvemmalla? Onko kellään kokemusta?
Liitin uusittiin ja toistaiseksi matka on jatkunut ilman murheita.
Noista viallisista liittimistä näkyy tulevan vaikka minkälaisia episodeja.
Eräs 1.8t tuosta melkein naapurista oli Metrossa neljä vai viis kertaa tutkittavana ja valosirkuksen syyksi paljastui yksi viallinen liitin.
Roskiin meni käypää osaa useamman satkun edestä
Re: hiukkassuodatin tukossa
Mitä tuo uusi päivitys auttaisi? Ajattelin jos kävisin itsellekin hakemassa sen.Mimmi kirjoitti:Magneetti.Isola kirjoitti:osaako kukaan suositella pääkaupunkiseudulla hyvää paikka jossa vois käydä päivitystä hakemassa. kaikkea täytyy näköjään kokeilla..
Ja osaako kukaan sanoa paljonko uusi hiukkassuodatin maksaisi? Eikä se meille annettu merkkihuollon 3000e arvio tunnu ihan järkeenkäypältä...
Magneetista saat sillekin toisen hintatiedon.
Jännä homma, miksei autossa ole mitään varoitusvaloa joka ilmottaisi milloin poltto on päällä. Tietäisi ainakin silloin mennä ajamaan maantielle 20 minuutiksi.
Mikäli omassa pirssissä alkaa useammin ongelmaa esiintymään, tarvii myös alkaa miettimään hiukkassuodattimen vaihtoa, takuuseen tietenkin.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: Su Marras 23, 2003 21:09
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: hiukkassuodatin tukossa
Miten tuo hammastanko voi maksaa noin paljon? Entiseen SS:ääni vaihdettiin aikanaan täydellinen hammastanko takuuseen ja silloin oli puhetta mitähän tuo maksaisi, niin hinta oli jotakin 400 euroa. Tsekkasin juuri äsken saabsiten sivustolta tuohon hinnan ja se oli euroiksi muutettuna noin 450.[/quote]
Oliko sulla bensa vai diesel? Niissä on kuulemma erilaiset tehostimet. En tiedä miten voi noin paljon maksaa, mutta näin ne siellä merkkikorjaamolla väittivät.
Oliko sulla bensa vai diesel? Niissä on kuulemma erilaiset tehostimet. En tiedä miten voi noin paljon maksaa, mutta näin ne siellä merkkikorjaamolla väittivät.
Puhun paljon mutta paskaa.
Re: hiukkassuodatin tukossa
Nostetaan vanhaa aihetta ylös.. Itsellä juuri näin, kuin yllä kirjoitetaan. Tehot hävisi. Auto vikatilaan. Kävi partikkelipoltossa ja toimii taas. Matka-ajoa on ajettu, mutta näillä hiivatin Suomen nopeusrajoituksilla = 76km/h letkaa. Nyt pitäisi saada uusi softa - takuuseen luonnollisesti? Saabin pitäisi mielestäni tehdä takaisinkutsu ja uudelleen ohjelmointi k.o. asiaa koskien rutiinisti. Hehät ovat kirjeellä asian julkisesti tunustaneet, että ainakin my-08 partikkelipolton softassa on vika.Ristom kirjoitti:Joku tietänee tarkemmin prosessin käynnistymisen vaatimukset, mutta oma tuntuma on että vaaditaan mieluummin 100km/h tai yli -tyyppistä ajoa, lähinnä siis moottoritieajoa, prosessin käynnistymiseen. 80km/h / 6. vaihde ei taida kunnolla riittää?
Ilmeisesti ohjelma päättää jossain kohtaa käynnistää prosessin ja nostaa ylimääräisellä pakotahdin ruiskutuksella filtterin lämpötilaa.
..että käykäähän päivittämässä ohjelma...
BMW f11 535xd -13
Re: hiukkassuodatin tukossa
Joo eipä ole päivityksen jälkeen ongelmia ollut. Mielestäni polttelee herkemmin nykyään.
Edelleen keskinopeus on alle 40 km/h.
Edelleen keskinopeus on alle 40 km/h.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 105
- Liittynyt: To Touko 12, 2011 23:10
- Paikkakunta: Oulu
Re: hiukkassuodatin tukossa
mulla viiimekesänä meni toi samainen suodintukkoon. käytin poltattamassa tech2:ella, sen jälkeen meni parinviikon päästä uudelleen, vaihettiin egr-venttiili, ei auttanut, joten otin koko paskan pois paikaltaan, rälläköin pöntön halki ja otin kalut pihalle ja nätti hitsaussauma vaan päälle. sen jälkeen ei oo temppuillut, kylläkin turbon särki ennen hiukkasloukon käsittelyä... uusi asennuksineen 2000€ joten suosittelen kyseisen pöntön kokonaan avartamista... "ruottin" puolella tökkäävät rautakangella läpi mokomasta!!!
päästöthän paranevat kun mokomat "kuristimet" otetaan pois...
Autosta tuli selkeästi herkempi ajettava. kyseessä 1,9 110kw -07
päästöthän paranevat kun mokomat "kuristimet" otetaan pois...
Autosta tuli selkeästi herkempi ajettava. kyseessä 1,9 110kw -07
Re: hiukkassuodatin tukossa
Asiaa! Samaa ajatellut. Ei oo vaan suoraa, sopivaa, putkea tarjolla tällaiselle city-saabistille. Tuleeko hiukkassuodattimeen jotain antureita? Aiheutuiko suodattimen poistosta vikakoodeja? Kai siinä muutaman hevosen lisää saisi, jos 3" putkea..saab 1.9tids kirjoitti:mulla viiimekesänä meni toi samainen suodintukkoon. käytin poltattamassa tech2:ella, sen jälkeen meni parinviikon päästä uudelleen, vaihettiin egr-venttiili, ei auttanut, joten otin koko paskan pois paikaltaan, rälläköin pöntön halki ja otin kalut pihalle ja nätti hitsaussauma vaan päälle. sen jälkeen ei oo temppuillut, kylläkin turbon särki ennen hiukkasloukon käsittelyä... uusi asennuksineen 2000€ joten suosittelen kyseisen pöntön kokonaan avartamista... "ruottin" puolella tökkäävät rautakangella läpi mokomasta!!!
päästöthän paranevat kun mokomat "kuristimet" otetaan pois...
Autosta tuli selkeästi herkempi ajettava. kyseessä 1,9 110kw -07
BMW f11 535xd -13
-
- "Ruisku"
- Viestit: 105
- Liittynyt: To Touko 12, 2011 23:10
- Paikkakunta: Oulu
Re: hiukkassuodatin tukossa
Asiaa! Samaa ajatellut. Ei oo vaan suoraa, sopivaa, putkea tarjolla tällaiselle city-saabistille. Tuleeko hiukkassuodattimeen jotain antureita? Aiheutuiko suodattimen poistosta vikakoodeja? Kai siinä muutaman hevosen lisää saisi, jos 3" putkea..[/quote]
-hiukkaspönttöön tulee polttoaineletku ja sit anturille virtapiuha. itse ne jätin ne paikalleen, pöntön sisuskalut otin pois ja laitoin takaisin paikalleen. välillä tekee regenerointia eli "puhdistaa" pönttöä, sen huomaa kun kulutus hetkellisesti 3x:tuu, ja kierrokset jää 1100rpm:n ja pöläyttää siniset pahat savut... vikakoodeja ei tullut, mutta siitä sen huomaa että auto on herkempi ajettava.
voihan siihen pöntön sisälle laittaa suoranputken palan jos sopivaa löytyy, kuitenkin se hiukkaspöntön kuori, mihin noi letkut ja piuhat tulevat kannattaa jättää paikalleen. sisuskalut vaan ***vettiin sieltä.
katsastus syksyllä edessä jolloin nuo päästöt selviää, oon luottavainen että menee myös niistä läpi sitten. mulla on emj:n softa, "digituning" nykyään.
-hiukkaspönttöön tulee polttoaineletku ja sit anturille virtapiuha. itse ne jätin ne paikalleen, pöntön sisuskalut otin pois ja laitoin takaisin paikalleen. välillä tekee regenerointia eli "puhdistaa" pönttöä, sen huomaa kun kulutus hetkellisesti 3x:tuu, ja kierrokset jää 1100rpm:n ja pöläyttää siniset pahat savut... vikakoodeja ei tullut, mutta siitä sen huomaa että auto on herkempi ajettava.
voihan siihen pöntön sisälle laittaa suoranputken palan jos sopivaa löytyy, kuitenkin se hiukkaspöntön kuori, mihin noi letkut ja piuhat tulevat kannattaa jättää paikalleen. sisuskalut vaan ***vettiin sieltä.
katsastus syksyllä edessä jolloin nuo päästöt selviää, oon luottavainen että menee myös niistä läpi sitten. mulla on emj:n softa, "digituning" nykyään.
Nykyinen kulkine:Subaru Legacy 2.5cng
Re: hiukkassuodatin tukossa
DPF:n kaipuun voi kuulemma poistaa softalla, jolloin auto ei myöskään harrasta noita puhtaaksipolttoja. Samalla voi tietty optimoida softaa muutenkin, jotta kulku vähän herkistyy lisääkin .
Leimakonttorin päästötestin läpäisyyn ei pitäisi DPF:n käytännössä käsittääkseni vaikuttaa, puhutaan sen verran tarkemmasta touhusta kuin mikä katsastuksen pikatestissä on mahdollista nähdä.
Leimakonttorin päästötestin läpäisyyn ei pitäisi DPF:n käytännössä käsittääkseni vaikuttaa, puhutaan sen verran tarkemmasta touhusta kuin mikä katsastuksen pikatestissä on mahdollista nähdä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: hiukkassuodatin tukossa
"-hiukkaspönttöön tulee polttoaineletku ja sit anturille virtapiuha. itse ne jätin ne paikalleen, pöntön sisuskalut otin pois ja laitoin takaisin paikalleen".
Korjataan sen verran, että hiukkassuodattimelle ei tule polttoaineletkua. Siellä on kaksi putkea, joista menee tieto paine-eroanturille, sekä yksi lämpötunnistin.
Korjataan sen verran, että hiukkassuodattimelle ei tule polttoaineletkua. Siellä on kaksi putkea, joista menee tieto paine-eroanturille, sekä yksi lämpötunnistin.
SAAB 99 -83 GL
-
- "Ruisku"
- Viestit: 105
- Liittynyt: To Touko 12, 2011 23:10
- Paikkakunta: Oulu
Re: hiukkassuodatin tukossa
alustar kirjoitti:"-hiukkaspönttöön tulee polttoaineletku ja sit anturille virtapiuha. itse ne jätin ne paikalleen, pöntön sisuskalut otin pois ja laitoin takaisin paikalleen".
Korjataan sen verran, että hiukkassuodattimelle ei tule polttoaineletkua. Siellä on kaksi putkea, joista menee tieto paine-eroanturille, sekä yksi lämpötunnistin.
-hei, millä se tekee sen partikkelien polton jos sinne ei mene polttoainetta? sieltähän löytyy myös hehkutulppa joka "tuikkaa" polttoaineen tuleen, jolloin tapahtuu "regenointia" (putsaus)... vai onko noi mainitsemasi putket ja lämpötila tunnistin ko. laitteet joita luulen esittämikseni hehkuksi ja p-a letkuksi?
saatan olla väärässä kun on jo vuosi siistä kun purin ko.laitteen. vai onko mulla sit joku erimalli taas kyseessä?
omasta filtteristä sen verran, että ne keraamit oli palaneet pöntön sisältä jo 10cm matkalta. ja filtteristä ei näkyny läpi valoa kohden katsottaessa.
miten sellaisesta voi pakokaasut päästä vapaasti läpi? ei oo ihme, kun turbo otti itseensä!!!
mutta joilla on dpf-filtteri autossa niin SUOSITTELEN sen "käsittelyä" pian.
säästytte monelta harmilta, kalliilta remonteilta ja "limited performance" ilmoituksilta!