SC:n hankinnasta
SC:n hankinnasta
Kaipaisin hieman neuvoja. Elikkä jos SC:n jo hankkineet, ja miksei SS:n, koska samojahan ne hyvin pitkälti on, viitsisivät kertoa hieman vinkkejä valintojen suhteen. Esim sisustus verhoilumateriaalit, värit jne. Audiopuoli yms. mukavuusvarusteet vakionopeus-säädin ja mitä kaikkea. Mitä olette hankkineet ja oletteko olleet tyytyväisiä? Mitä mahdollisesti valitsisitte toisin jos olisitte nyt ostamassa. On tarjolla korinväristä helmaa ynnä muuta, mutta mitä jos ostaa mustan auton. Nehän on mustat jokatapauksessa, vai?
Ja takuupuolella houkuttelevin ostopaikka taitaa olla joku Delta-auton myymälä. 5v ja 150tkm vai miten se menee. Kuitenkin todella pitkän tuntuinen takuu.
Täälläpäin ei ole noita liikkeitä (ja koeajo autoja) tarjolla kovin runsaasti, joten autoa joutuu lähes metsästämään että pääsee kunnolla kokeilemaan. Kuinka pitkiä koeajo-aikoja muille on tarjottu? Mitä muita autoja/malleja kannattaa kokeilla että saa hyviä vertailukohtia? Ajettuna on jotain VW/Skoda/Toyotan malleja joita täällä meilläpäin on lähinnä tarjolla, vielä näiden jäljiltä valinta olisi varmaan hyvinkin helppo...
Ja vielä jos joku heittäisi linkkiä mistä löytyy kuvia SC:stä. Saabin sivuilla kun nuo eriväriset mallikuvat on jotenkin niin steriilejä ettei niistä oikein saa kuvaa.
Ja takuupuolella houkuttelevin ostopaikka taitaa olla joku Delta-auton myymälä. 5v ja 150tkm vai miten se menee. Kuitenkin todella pitkän tuntuinen takuu.
Täälläpäin ei ole noita liikkeitä (ja koeajo autoja) tarjolla kovin runsaasti, joten autoa joutuu lähes metsästämään että pääsee kunnolla kokeilemaan. Kuinka pitkiä koeajo-aikoja muille on tarjottu? Mitä muita autoja/malleja kannattaa kokeilla että saa hyviä vertailukohtia? Ajettuna on jotain VW/Skoda/Toyotan malleja joita täällä meilläpäin on lähinnä tarjolla, vielä näiden jäljiltä valinta olisi varmaan hyvinkin helppo...
Ja vielä jos joku heittäisi linkkiä mistä löytyy kuvia SC:stä. Saabin sivuilla kun nuo eriväriset mallikuvat on jotenkin niin steriilejä ettei niistä oikein saa kuvaa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Ainakin penkit kannattaa upgreidata jos mahdollista, ainakin linearin std penkit ovat epämukavat ja sivuttaistuki puuttuu.
Itse vannon automaatin nimiin ja SC:ssä automaatti (manuaalitoimintoineen) toimii nätisti.
Xenoneihin olen ollut myös tyytyväinen, toimivat hienosti ainakin kevään pimeillä. Samassa paketissa taisi tulla myös automaattiset tuulilasinpyyhkijät, mutta ne eivät mielestäni oikein pelitä.
Stereoiden upgreidaus on myös kannatettava ajatus, perus setti ei juuri positiiviisia värinöitä herätä.
Tummat takalasit olisi pitänyt ottaa, jäi jostain syystä ottamatta. Peräkoukku myös unohtui.
Muistaakseni mustassa std sivuhelmat ovat "appelsiini pintaiset" ja "muoviset" kun taas korinväriset ovat maalatut samalla mustalla kuin kori.
Kannattaa tsekata "Turbo Edition" tarjous, kohtuuhintainen.
Itse vannon automaatin nimiin ja SC:ssä automaatti (manuaalitoimintoineen) toimii nätisti.
Xenoneihin olen ollut myös tyytyväinen, toimivat hienosti ainakin kevään pimeillä. Samassa paketissa taisi tulla myös automaattiset tuulilasinpyyhkijät, mutta ne eivät mielestäni oikein pelitä.
Stereoiden upgreidaus on myös kannatettava ajatus, perus setti ei juuri positiiviisia värinöitä herätä.
Tummat takalasit olisi pitänyt ottaa, jäi jostain syystä ottamatta. Peräkoukku myös unohtui.
Muistaakseni mustassa std sivuhelmat ovat "appelsiini pintaiset" ja "muoviset" kun taas korinväriset ovat maalatut samalla mustalla kuin kori.
Kannattaa tsekata "Turbo Edition" tarjous, kohtuuhintainen.
9-3 SC
Niin, kannattaa miettiä haluaako esim. vakionopeussäätimestä ja paremmasta ajotietokoneesta maksaa auton oston yhteydessä 400€:n "pakettihinta" vai jälkikäteen tökätä 14€:n arvoinen viiksi paikalleen ja maksaa ohjelmonnista muutama kymppi. Itse valitsin jälkimmäisen tavan, tosin silloin nuo em. varusteet olisivat maksaneet 800€...
Pitääkö tämä tosiaan paikkansa? Kuulostaa oudolta, mutta toisaalta tuo on tätä päivää... Mites se Linear malli, onko siihen mahdollista saada muita penkkejä? Nettimallistosta löytyy eri verhoilut, mutta kuvan perusteella penkit on kyllä edelleen hyvin pitkälti saman näköiset.Bob kirjoitti:Niin, kannattaa miettiä haluaako esim. vakionopeussäätimestä ja paremmasta ajotietokoneesta maksaa auton oston yhteydessä 400€:n "pakettihinta" vai jälkikäteen tökätä 14€:n arvoinen viiksi paikalleen ja maksaa ohjelmonnista muutama kymppi.
Nuo edellä mainitut tummat lasit on ilmeisesti oikeasti tummaa lasia, eikä mitään kalvo juttuja?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Eikös tuo vakkari kuulu Linear pakettiin, joka on taasen tuon tarjouksen kannalta pakko ottaa.
Itse otin tummat lasit tehdas asenteisena ja tuo joidenkin morkkaama sadetunnistinkin tuli samalla, kun perheen parempi puolisko tahtoi peruutusapua. Sadetunnistinta on kai mahdollista säätä ja siitä on ihan toimivan pelin saaneet.
Istumen verhoiluvaihtoehtoja en päässsyt kokeilemaan mutta myyjä kovasti väitti niitä kengas/keinonahka penkkejä jämäkämmiksi, kuin pelkkiä kankaisia, joten menin siihenkin retkuun...
Mitäs olet itse tykännyt noista muista ajamistasi autoista?
Itse kokeilin jos jonkinmoista(samaa hintaluokkaa) mutta kyllä tuo SC kokoajan kummitteli mielessä ja voittjaa en sille löytänyt.
Itse otin tummat lasit tehdas asenteisena ja tuo joidenkin morkkaama sadetunnistinkin tuli samalla, kun perheen parempi puolisko tahtoi peruutusapua. Sadetunnistinta on kai mahdollista säätä ja siitä on ihan toimivan pelin saaneet.
Istumen verhoiluvaihtoehtoja en päässsyt kokeilemaan mutta myyjä kovasti väitti niitä kengas/keinonahka penkkejä jämäkämmiksi, kuin pelkkiä kankaisia, joten menin siihenkin retkuun...
Mitäs olet itse tykännyt noista muista ajamistasi autoista?
Itse kokeilin jos jonkinmoista(samaa hintaluokkaa) mutta kyllä tuo SC kokoajan kummitteli mielessä ja voittjaa en sille löytänyt.
Joo, pitää paikkansa sillä korjauksella, että nykyään tuossa Linear Pro-paketissa tulee vakionopeudensäätöviiksi mukana, mutta parempi ajotietokone SID2- tuleekin sitten vasta erillisessä Driving-paketissa .Marko A kirjoitti:Pitääkö tämä tosiaan paikkansa? Kuulostaa oudolta, mutta toisaalta tuo on tätä päivää... Mites se Linear malli, onko siihen mahdollista saada muita penkkejä? Nettimallistosta löytyy eri verhoilut, mutta kuvan perusteella penkit on kyllä edelleen hyvin pitkälti saman näköiset.Bob kirjoitti:Niin, kannattaa miettiä haluaako esim. vakionopeussäätimestä ja paremmasta ajotietokoneesta maksaa auton oston yhteydessä 400€:n "pakettihinta" vai jälkikäteen tökätä 14€:n arvoinen viiksi paikalleen ja maksaa ohjelmonnista muutama kymppi.
Nuo edellä mainitut tummat lasit on ilmeisesti oikeasti tummaa lasia, eikä mitään kalvo juttuja?
Eli et ilmeisesti ole tyytyväinen tuohon kangas/keinonahka verhoiluun? Keinonahka ajatuksena aiheuttaa hieman hylkimisreaktiota, mutta täytyy se nähdä ja kokeilla ennenkuin tuomitsee.Nitzgu kirjoitti: Istumen verhoiluvaihtoehtoja en päässsyt kokeilemaan mutta myyjä kovasti väitti niitä kengas/keinonahka penkkejä jämäkämmiksi, kuin pelkkiä kankaisia, joten menin siihenkin retkuun...
Mitäs olet itse tykännyt noista muista ajamistasi autoista?
Itse kokeilin jos jonkinmoista(samaa hintaluokkaa) mutta kyllä tuo SC kokoajan kummitteli mielessä ja voittjaa en sille löytänyt.
Ajamistani autoista pidin lähinnä Skodasta. Octaviassa houkuttais myöskin tarjolla oleva neliveto. Tämä vain on helppo juttu kun "hallitus" sanoo jyrkän ein Skodalle Muista koeajamistani en ole vielä pahemmin pitänyt. Huippukuntoinen 9000 Aero pitää riman niin korkealla, että tahtoo kaikki muut tuntua hieman löysiltä, tehottomilta, ahtailta, epäkäytännöllisiltä,huonosti varustelluilta, rumilta, huonosti toimivilta jne. Jopa uudehkot 9-5 perusversiot ei sytytä meikäläistä tuon Aeron jäljiltä ollenkaan.
9-3SC:ssa viehättää kompaktius, sporttinen olemus/ulkonäkö ja mun mielestä erittäin Saabimainen tunnelma kuskin paikalta ajateltuna.Ensi talvesta alkaen alkaa näillä näkymin tulla sen verran kilometrejä, että tästä saa hyvän tekosyyn havitella vähemmän ajettua autoa.On vain tosiaan 9-3:n koeajaminen niin turkasen vaikeaa täälläpäin että ihan ärsyttää. Pitäis se vähintään viikonlopuksi saada, että todellista kuvaa autosta saa.
Ja pikkuvinkkinä asiasta kiinnostuneille että kohta tullenee erittäinhyvä ellei täydellinen Aero tarjolle...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Ihan sitä tarkoitin, että menin sen tilaamaan vaan ihan myyjän juttujen perusteella ilman näkemistä. Kunhan hän vaan otti ja myi sen minulle...
Vastaavaa kävin sitten toisessa liikkeessä (jälkikäteen)katsomassa ja kyllä se minusta ihan hyvän tuntuinen oli.
Oma auto, kun on siis vielä tehtaalla ja kärsimättömänä itse bongailen liikenteestä muita SC:tä mutta eihän niitä vieläkään paljoa vastaan tule.
Kyllä se meidäkin hallitus tyrmäsi Skodan jo nimeltä ja ei innostunut ulkonäöstäkään.
Itsekin kyl ihastuin Saabib ulkonäköön sekä se tuntui sopivan omaan käteen koeajamistani parhaiten.
Vastaavaa kävin sitten toisessa liikkeessä (jälkikäteen)katsomassa ja kyllä se minusta ihan hyvän tuntuinen oli.
Oma auto, kun on siis vielä tehtaalla ja kärsimättömänä itse bongailen liikenteestä muita SC:tä mutta eihän niitä vieläkään paljoa vastaan tule.
Kyllä se meidäkin hallitus tyrmäsi Skodan jo nimeltä ja ei innostunut ulkonäöstäkään.
Itsekin kyl ihastuin Saabib ulkonäköön sekä se tuntui sopivan omaan käteen koeajamistani parhaiten.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
No niinhän se just sanoi edellisessä kommentissaTurbo Sensonic kirjoitti:Mutta senhän pystyy päivittämään autoonsa myös jälkikäteen joko pikkurahalla tai sitten ilmaiseksi, jos hyvä tuuri käy (meikäläisellä kävi).Bob kirjoitti:...mutta parempi ajotietokone SID2- tuleekin sitten vasta erillisessä Driving-paketissa .
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
No niinpäs onkin. Pikaisesti lukaistessani luulin, että tuo ohjelmointi oli tarkoitettu ainoastaan vakionopeudensäätimen asianyhteyteen.peinu kirjoitti:No niinhän se just sanoi edellisessä kommentissaTurbo Sensonic kirjoitti:Mutta senhän pystyy päivittämään autoonsa myös jälkikäteen joko pikkurahalla tai sitten ilmaiseksi, jos hyvä tuuri käy (meikäläisellä kävi).Bob kirjoitti:...mutta parempi ajotietokone SID2- tuleekin sitten vasta erillisessä Driving-paketissa .
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Jatkan asian hehkuttamisella. Eli onko kukaan ottanut pirsseihinsä kattoluukkua? Toimiiko jouhevasti, on tiivis, käytännöllinen jne? Ja vielä mitä mieltä yleensä olette kattoluukusta? Järjettömän hintava ylellisyysvaruste IMO, mutta silti niin hemmetin haluttava...
Kattokaiteilla vai ilman? Onko mitään käytännön syytä valita suuntaan tai toiseen noiden osalta? Kaiteet näyttää hyvältä, mutta normaali telineet lienevät ihan yhtä kätevät käyttää.
Nuo tummennetut ikkunat tuntuu tosi houkuttavilta ajatuksena. Samaten sähköistuimet, kun niihin on noissa Aeroissa päässyt tottumaan. Pitkällä matkalla mahtava mukavuusvaruste, mutta hinta aika suolainen. Jos pitäisi siis valita nahkajakkarat vaiko sähköistetyt peruspallit, niin mitä sanotte?
Sport alusta vaatii samaan pakettiin 17" vanteet esitteen mukaan. Minkälainen on tuo SC:n sport alusta? Paljonko laskua ja tuleeko jämäkkä&ajettava vaiko vain kivireki?
Edelleen kukaan ei kommentoinut Deltan takuuta. Onko kukaan ostanut Deltasta takuun kera, vai lieneekö tuo jotain humpuukihommaa. Ei oikein osaa vielä mieltää Deltaa Saabin myyjäksi (Fiat,Lada,Alfa,Kia jne..)
Mitä nuo esitteen ilmanpoistoaukot on joita ACC:n mukana mainostetaan tulevan? Jotain uutta ja erikoista vaiko ihan vain reilusti aukot ulkoilmaan kuten esim tonnarissa?
Ja vielä, onko kellään kuvia (tai mahdollisuuksia ottaa kuvia) sisustoista eri verhoiluilla ja väreillä. Yleensäkin SC:stä on vielä aika vähän kuvia täällä ollut näkösällä eli ei liene kovin yleinen malli.
Tässä sitä taas tälläkerralla pohdittavaa, kiitos!
Kattokaiteilla vai ilman? Onko mitään käytännön syytä valita suuntaan tai toiseen noiden osalta? Kaiteet näyttää hyvältä, mutta normaali telineet lienevät ihan yhtä kätevät käyttää.
Nuo tummennetut ikkunat tuntuu tosi houkuttavilta ajatuksena. Samaten sähköistuimet, kun niihin on noissa Aeroissa päässyt tottumaan. Pitkällä matkalla mahtava mukavuusvaruste, mutta hinta aika suolainen. Jos pitäisi siis valita nahkajakkarat vaiko sähköistetyt peruspallit, niin mitä sanotte?
Sport alusta vaatii samaan pakettiin 17" vanteet esitteen mukaan. Minkälainen on tuo SC:n sport alusta? Paljonko laskua ja tuleeko jämäkkä&ajettava vaiko vain kivireki?
Edelleen kukaan ei kommentoinut Deltan takuuta. Onko kukaan ostanut Deltasta takuun kera, vai lieneekö tuo jotain humpuukihommaa. Ei oikein osaa vielä mieltää Deltaa Saabin myyjäksi (Fiat,Lada,Alfa,Kia jne..)
Mitä nuo esitteen ilmanpoistoaukot on joita ACC:n mukana mainostetaan tulevan? Jotain uutta ja erikoista vaiko ihan vain reilusti aukot ulkoilmaan kuten esim tonnarissa?
Ja vielä, onko kellään kuvia (tai mahdollisuuksia ottaa kuvia) sisustoista eri verhoiluilla ja väreillä. Yleensäkin SC:stä on vielä aika vähän kuvia täällä ollut näkösällä eli ei liene kovin yleinen malli.
Tässä sitä taas tälläkerralla pohdittavaa, kiitos!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Haluttava, mutta aivan saatanan kallis, kun päälle ropsahtaa vielä kunnon annos autoveroakin Ei oikein huvita maksaa 1850 euroa sellaisesta lisävarusteesta, joka menettää arvonsa lähes täydellisesti käytettyä autoa myydessä/ostaessa Jos onnistuu jostain löytämään kattoluukulla varustetun käytetyn, niin kannattaa iskeä kiinni...Marko A kirjoitti:Jatkan asian hehkuttamisella. Eli onko kukaan ottanut pirsseihinsä kattoluukkua? Toimiiko jouhevasti, on tiivis, käytännöllinen jne? Ja vielä mitä mieltä yleensä olette kattoluukusta? Järjettömän hintava ylellisyysvaruste IMO, mutta silti niin hemmetin haluttava...
Jos odotat siihen saakka, että vm. 2007 mallit tulevat markkinoille, niin jokaisessa 9³ SS/SC:ssä on ACC vakiona.Marko A kirjoitti:Mitä nuo esitteen ilmanpoistoaukot on joita ACC:n mukana mainostetaan tulevan? Jotain uutta ja erikoista vaiko ihan vain reilusti aukot ulkoilmaan kuten esim tonnarissa?
No eihän se ole ollut vielä kuin vuoden markkinoilla ja ekat autot taisivat tulla tilaajille elo-syyskuun vaihteessa 2005. Ja moni, joka on jo ostanut Sport Sedanin ennen Sport Combin markkinoille tuloa, on varmaan miettinyt, että ei kannata heti vaihtaa autoa.Marko A kirjoitti:Yleensäkin SC:stä on vielä aika vähän kuvia täällä ollut näkösällä eli ei liene kovin yleinen malli.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Ite tuli tilattua Länsi-auton kautta vaikka tuo 5-vuotta kyllä houkutteli.
Edelletyksenä taitaa varmaan olla huollot Delta-autossa(vai olenkohan väärässä) ja täälläpäin ei siellä Saabin edustusta/huoltoa ollut. Porvoo varmaankin lähin.
Minulla lähin oli Metro-auto mutta sinne ei kauppoja tullut saatua, kun vaihdokista sai 2t enemmän vajaan 100km:n päässä...
Edelletyksenä taitaa varmaan olla huollot Delta-autossa(vai olenkohan väärässä) ja täälläpäin ei siellä Saabin edustusta/huoltoa ollut. Porvoo varmaankin lähin.
Minulla lähin oli Metro-auto mutta sinne ei kauppoja tullut saatua, kun vaihdokista sai 2t enemmän vajaan 100km:n päässä...