Kierrettiin puolentoistasadan kilometrin lenkki otsikon kulkupelillä. 9-5 Aerolla ajavalle tuo ei mitään mullistavaa tuntunut tarjoavan, mutta 9-3SS 1.8t:llä ajava tuntui kyllä tykkäävän
9-3 on Aeronakin jotenkin halvemman oloinen kuin 9-5. Jotain pientä nitinää kuului B-pilarin tienoilta ja keskikonsoli radioineen ym. on IMHO aika köyhän näköinen vanhaan 9-5:een verrattuna. Ohjaus on jotenkin herkän tuntuinen keskialueella, mutta kaipa tuohon tottuisi.
Kulkupuoli oli samaa luokkaa kuin 9-5 Aeron, aavistuksen pirteämmältä tuntui jossain alle satasen nopeuksissa - mutta ei mitään mieletöntä eroa. Vaihteisto oli äänettömämpi kuin oman Aeron ja 6-portainen. Maantiellä 80 km/h alueella automaatti pyrki käyttämään viitosvaihdetta ja pakotin sen käsin isoimmalle, jolloin moottoriäänet vaimenivat selvästi. Onko tuossa tarkoituksella haluttu "mahtavat V6:n äänet" kuuluviin, kun murinaa kuului normaaliajossa sekä taajamassa että maantiellä (ellei vaihtanut käsin isommalle vaihteelle ja pakottanut kierroksia 1500:n tienoille)?
Ulkoa tuo on hieno peli, modernimman näköinen kuin 9-5 - sisältä taas köyhempi. V6 olisi sinänsä kiva, muttei niin kiva, että vaihtaisin 9-5:stä 9-3:een. Perheen 4-vuotias saabisti kyllä jaksoi ylistää autoa "hienoksi".
Lopputulos siis se, että odotan edelleen uuden 9-5 Aeron koeajoa, jos paikallinen kauppias sen saa järjestymään.
Edit: Jäi purnaamatta se 9-3:n ratti. Miten se VOI olla semmoinen rimpula ja onko siihen PAKKO tunkea sitä onko-se-edes-oikeaa alumiinia? Ja nyt se sama kauhistus on laitettu 9-5:eenkin. Puh.
Ajettu 9-3SC Aero (automaatti)
Re: Ajettu 9-3SC Aero (automaatti)
No onneksi sen saa ilman korvausta myös kokonahkaisena sporttirattina, ainakin saabin nettisivujen mukaan.jmarin kirjoitti:Edit: Jäi purnaamatta se 9-3:n ratti. Miten se VOI olla semmoinen rimpula ja onko siihen PAKKO tunkea sitä onko-se-edes-oikeaa alumiinia? Ja nyt se sama kauhistus on laitettu 9-5:eenkin. Puh.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
-
- "Ruisku"
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ma Syys 18, 2006 21:23
- Paikkakunta: Savo
Kävin myös kokeilemassa 9-3 SC Aeroa automaatilla (vm. 06). Tehoa on kyllä mukavasti ja tykkäsin tuosta moottorin murinasta
Ratti on hienon näköinen, mutta ei tuntunut käteen mukavalta.
Laitan kyllä Aero-mallit seuraavalle autonhankintakierrokselle mukaan, mutta ensin odotellaan 1.8t:n saapumista ja ajellaan sillä muutama vuosi. Ehkä BSR/Hirsch avittaa hieman Aeroa odotellessa...
Ratti on hienon näköinen, mutta ei tuntunut käteen mukavalta.
Laitan kyllä Aero-mallit seuraavalle autonhankintakierrokselle mukaan, mutta ensin odotellaan 1.8t:n saapumista ja ajellaan sillä muutama vuosi. Ehkä BSR/Hirsch avittaa hieman Aeroa odotellessa...
- SAAB 9³ SS 1.8t A5 '07 SCH BSR -
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ajettu 9-3SC Aero (automaatti)
Molemmissa on hyvät puolensa. Karkeasti sanottuna 9-5:n kulutus ja tilat ovat suuremmat, 9-3 on modernimpi auto, jonka kanssa ei (toivottavasti) tarvitse pelleillä huohotusongelmien, mäntien (ja niiden renkaiden) ym. T7 -moottoriin liittyvien mahdollisten ongelmien kanssa.jmarin kirjoitti:V6 olisi sinänsä kiva, muttei niin kiva, että vaihtaisin 9-5:stä 9-3:een.
Kuten jos Saabistin artikkelissa kirjoitin, itse valitsisin todennäköisimmin 9-3 SC 2.0T:n ja laittaisin siihen Hirschin stage 2 -virisetin (252 hv, 370 Nm). Tuo V6 syö ihan liikaa bensaa ja 9-5:sta en välttämättä uskaltaisi ostaa em. ongelmien takia, vaikkakin autossa olisi 8 vuoden moottoritakuu päällä...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saako Hirschiltä vielä sitä "stage 2:sta" eli 252hv/370nm 2.0T:en. En ole sitä ainakaan niitten sivuilta löytänyt, ainoastaan sitä 230hv/350nm settiä. Aattelin josko olisivat poistaneet sen ettei mene 2hv:llä orggis V6 aeron ohi. ja paljonko sen hinta on. Mistähän sen hirschin sivuilta löytää kun ei silmiin tahdo osua.
-samso
-samso
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Löytyy.samso kirjoitti:Saako Hirschiltä vielä sitä "stage 2:sta" eli 252hv/370nm 2.0T:en. En ole sitä ainakaan niitten sivuilta löytänyt, ainoastaan sitä 230hv/350nm settiä. Aattelin josko olisivat poistaneet sen ettei mene 2hv:llä orggis V6 aeron ohi. ja paljonko sen hinta on. Mistähän sen hirschin sivuilta löytää kun ei silmiin tahdo osua.
-samso
Manuaali: http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... F280009000
Automaatti: http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... F280009050
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007