Uskaltaako ostaa eka vuosimallin 9-3 SS ?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
ajma
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: To Heinä 13, 2006 15:03

Uskaltaako ostaa eka vuosimallin 9-3 SS ?

Viesti Kirjoittaja ajma »

Kuinkas toimintavalmiina/-varmana 9-3 SS tuli markkinoille ? Onko tässä suhteessa mitään merkittäviä eroja esim 1.8t tai 2.0t välillä ? Jos ensimmäisessä vuosimallissa on jotain tyyppivikoja/ongelmia, niin mitä ne ovat ?
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

Mulla oli -03 malli ja luulen että malli vaihtui -02-03 välillä. Jos sillä on jonkun verran ajettu mikä on todennäköistä niin kyllä siitä ne on jo laitettu.
Kysy nyt kuitenkin että joustintukien alle on kumit laitettu. Muuten kolisee ainakin talvella.-04 mallissa ne on jo valmiina. Mulla nyt on -05 ja en kyllä muuta muista isompaa. Niin jotain kattovalojen ja oven ritinöitä niissä oli myös. Mutta kyllä niitä riittää uusimmissakin. Hyvä peli ja ajettavuus huippua. Olen kyllä ajanut molemmilla koneilla mutta ei niissä niin suurta eroa ole että sitä hintaeroa kannattaa maksaa. Joku voi olla eri mieltäkin.
18 autoa ollut ja ei vielä viatonta yhtään. Ei edes japseissa.
Nykyisinhän autot laitetaan tehtaalta asiakkaiden koekäytettäviksi.
Esim.ennen Mazda piti japseilla 2-3 vuotta auton ja sitten laittoi vasta maailmalle. Nyt kilpailu on niin kovaa että ulos vain ja nopeasti.
Edgar
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Pe Helmi 24, 2006 12:39
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Edgar »

Itellä on 11-2002 rekisteröitu 2.0t Vector.
Olihan siinä alussa kaikenlaista säätöä.

Aiemmissa ketjuissa olen itseäni availlut.
Milloin mitenkin tuskaiseen sävyyn.

Pahiten vanne kiristi päätä sillä viikolla, kun ykkösvaihde alkoi pomppia pois päältä lähdössä. Se huipentui perjantaihin jolloin se ei pysynyt ollenkaan päällä. Silloin teki mieli kuristaa joku. Hyvä ettei ollut Saabin promotilaisuuksia paikkakunnalla :)

Käytin autoa tietenkin huollossa. Mitään vikaa ei löytynyt, mutta kai se jotenkin siitä säikähti kun alkoi pikkuhiljaa asettumaan. Nytpä ei ole ollut muutamaan kuukauteen ko. ongelmaa. Oli hyvin hyvin erikoinen juttu.

Ostaessani auton siitä oli ohjausvaihde rikki, ei tehostanut toiseen suuntaan. Kaikki iskarit ja muuta sälää vaihdettiin.

Tällä hetkellä tuo 6kk "takuuaika" on ohi joten toivon todella, että isompia vikoja ei ilmaannu.

Tämän hetken tilanne on se, että auton etupäässä on jotain epämääräistä välystä, joka tuntuu risteyksestä lähdettäessä. Ihan normaalissa lähdössä.
Mikäpä lienee?

Loppukommentti on, että kaikesta säädöstä huolimatta olen hyvin tyytyväinen autoon. Aika iso vika täytyisi tulla, jos siitä luopuisin.

9-3 SS 2.0 Aero vm. 2003
9-5 SE 2,0t vm. 2000
Ex 9000CD 2.0 vm. 1990
Ex BMW 545i vm. 2004
Ex MB CLK430 vm. 2000
Ex 9-3 SS 2.0TS Vector vm. 2007
Ex 9-3 SS 2.0t Vector vm. 2003
Ex 99 GLS vm. 1980
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Edgar kirjoitti:Tämän hetken tilanne on se, että auton etupäässä on jotain epämääräistä välystä, joka tuntuu risteyksestä lähdettäessä. Ihan normaalissa lähdössä.
Mikäpä lienee?
Arvaus: ohjausakseli vaihtoon?

Alkuperäiseen kysymykseen: on se vielä ihan kilpailukykyinen auto tuonkin ikäisenä, jos tosiaan iskareiden ääntely talvella ei haittaa ja esim. tuo ohjausakseli ei ole rikki/on uusittu. Muita kalliita vikoja ei käsittääkseni ole juuri ollut, yksittäisiä vikoja tietty on kaikissa malleissa.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

Ei ne iskarit pitäis enää äännellä jos niihin on ne joustintukien kumit laitettu. Muuten siitä vaihteesta,mulla oli sama juttu mutta ei se ihan pois pudonnut mutta huomasi että hilkulla oli kun vaihtoi isompaan. Vaimolla ei sitä tapahtunut koskaan. Tässä uudemmassa sama mutta paljon loivempana eikä haittaa yhtään. Luulen että ominaisuus ja aikaisemmissa malleissa vaati varmaan vähän huolellisemman vaihtamisen ykköselle. Niitä iskareitahan vaihdettiin silloin alussa muttta esim. ei mulla niissä mitään häikkää ollut. Ja niinkuin sanoin niin kyllä siihen on jo taudit paranneltu.
Aja kuoppaisella tiellä ja jos ei lotise tai kolise etupää niin rahaa tiskiin vaan,
hyviä ajo nautintoja.
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

eka vuosikertahan se on kaikkein parhain :roll: :roll:
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Avatar
Recon
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 08:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Recon »

agios kirjoitti:Ei ne iskarit pitäis enää äännellä jos niihin on ne joustintukien kumit laitettu. Niitä iskareitahan vaihdettiin silloin alussa muttta esim. ei mulla niissä mitään häikkää ollut. Ja niinkuin sanoin niin kyllä siihen on jo taudit paranneltu.
Aja kuoppaisella tiellä ja jos ei lotise tai kolise etupää niin rahaa tiskiin vaan,
hyviä ajo nautintoja.
Pelkäänpä vaan että toi iskarikolina saattaa tulee esille vasta pakkasilla. Edellisessä -04 SS:ssä vaihdettiin kolmesti ja vasta viimeisempään vaihdettuun iskarisettiin oli tehty jokin muutos, kun osanumero oli muuttunut. Viimeinen vaihto tehtiin tämän vuoden toukokuun alussa.

Odotan samoja ongelmia nykyisessä -06 SC:ssä tulevana talvena, koska auto on otettu käyttöön loppuvuodesta.
Vastaa Viestiin