Kulutus 2004 vs 2006+
Kulutus 2004 vs 2006+
Onkos kukaan huomannut pientä detaljia Saabin spekseissä, eli 2004 vuoden moottorit näyttäis olevan marginaalisesti janoisempia kuin uudemmat?
esim. 1.8t M5
vuosimalli 2004 2006
kaupunki 11,2 10,5
maantie 6,1 6,0
yhdistetty 8,0 7,7
tai 2.0T (M6)
kaupunki 12,1 11,3
maantie 6,4 6,3
yhdistetty 8,5 8,1
Onko kellään tietoa mistä moinen ero tulee? Onko moottorissa/softassa muutosta vaiko esim vaihteiston välityksissä? Luvatut suorituskyvyt on molemmille vuosimalleille täysin samat.
esim. 1.8t M5
vuosimalli 2004 2006
kaupunki 11,2 10,5
maantie 6,1 6,0
yhdistetty 8,0 7,7
tai 2.0T (M6)
kaupunki 12,1 11,3
maantie 6,4 6,3
yhdistetty 8,5 8,1
Onko kellään tietoa mistä moinen ero tulee? Onko moottorissa/softassa muutosta vaiko esim vaihteiston välityksissä? Luvatut suorituskyvyt on molemmille vuosimalleille täysin samat.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Kulutus 2004 vs 2006+
On huomattu nuo erot ja ihmeteltykin niitä. Olen tullut siihen tulokseen, että kun SC tuli markkinoille - huomattiin sen yhdistetyn kulutuksen asettuvan liian ylös suhteessa pahimpiin kilpailijoihin. No, tarkistetaampas ilmoitettuja lukemia hieman myyvempään suuntaan ja kuten tunnettua on, farkkukorinen syö aina hieman sedania enemmän -> no, lasketaan niitäkin hieman samassa suhteessa -> ja kas 2006 SS syökin nyt hieman vähemmän kuin 2004.Marko A kirjoitti:Onkos kukaan huomannut pientä detaljia Saabin spekseissä, eli 2004 vuoden moottorit näyttäis olevan marginaalisesti janoisempia kuin uudemmat?
esim. 1.8t M5
vuosimalli 2004 2006
kaupunki 11,2 10,5
maantie 6,1 6,0
yhdistetty 8,0 7,7
tai 2.0T (M6)
kaupunki 12,1 11,3
maantie 6,4 6,3
yhdistetty 8,5 8,1
Onko kellään tietoa mistä moinen ero tulee? Onko moottorissa/softassa muutosta vaiko esim vaihteiston välityksissä? Luvatut suorituskyvyt on molemmille vuosimalleille täysin samat.
Minulla on omassani ollut sekä 2004 softa, että myös 2006 softa, eikä sieltä ainakaan mitään käytännössä mitattavissa olevia eroja tule. Mekaanisia eroja noiden 2004/2006 välillä ei ainakaan minulla ole tiedossani?
Aika yllättävää ja, etten sanois, härskiä jos tosiaan on miltei litra vetäisty kaupunkikulutuksesta (2.0T) pois vain paperilla ilman todellista eroa.
Mutta tuskimpa tähänkään saadaan totuudenmukaista vastausta mistään.
Mutta tuskimpa tähänkään saadaan totuudenmukaista vastausta mistään.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Nostampa tätä vanhaa juttua. Mielenkiintoisen havainnon tässä tuon uuden combin kulutuksesta. Meidän sekalaisella ajolla kulutus on ollut koko ajan n.8,2l/100km. Joka tankkauksen yhdeydessä olen resetoinut kulutuksen ja seurannut sitä tarkkaan. Nyt kun 5000km raja tuli ylitettyä on matka-ajon kulutus pudonnut useita desilitroja ja auton keskimääräinen kulutus on kaksi edellistä tankkiä ollut 7,8l. Ajo tarve/tottumukset ei ole muuttunut mitenkään. Jokaisen Oulun keikan (150km) jäljiltä mittariin jää 7,4l/100km kun aiemmin jäi 7,8l/100km. Ennen tuota 5000km rajaa alin näkemäni lukema oli 7,7l. Ja tämä tuli siten, kesken matkan nollasin mittarin ja seurasin kulutusta n.90km vauhdissa.
Mielenkiintoinen jutska. Onko softassa jokin ominaisuus tuossa 5000km kohdalla vaiko miten se näin tarkasti muuttui?
Mielenkiintoinen jutska. Onko softassa jokin ominaisuus tuossa 5000km kohdalla vaiko miten se näin tarkasti muuttui?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
No niin tietysti, mutta kun muutos tapahtui tasan viidentonnin kohdalla. Se hiukan ihmetyttää.jcarlson kirjoitti:Kyllähän sisäänajon aikana yleensä enemmän soppaa aina kuluu. Toisaalta onko näissä uusissa autoissa jo moottorit valmiiksi sisäänajettuja?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Eipä mitään muutoksia ole havainnut. Toisaalta ei ole kyllä tullut muutenkaan erityisesti kengitettyä autoa missään vaiheessa. Ahtopainemittariahan ei autossa ole, joten sitäkään ei ole tullut sitten seurailtua
Pitäis mielenkiinnosta mitata paljonko tuo mahtaa ahtaa. Muistaakseni maksimi pitäis olla 0,65bar tällä 1,8t versiolla.

Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Minä muistelisin että 1.8t:n maksimi ahdot on 0,45 baria. Ja tämän antoi edellinen 1.8t:ni dynossakin, kun tuli kokeiltua vakiosoftallakin. Auto liikkuu kyllä paljon kivemmin 0,85 ahdoilla...Marko A kirjoitti:Eipä mitään muutoksia ole havainnut. Toisaalta ei ole kyllä tullut muutenkaan erityisesti kengitettyä autoa missään vaiheessa. Ahtopainemittariahan ei autossa ole, joten sitäkään ei ole tullut sitten seurailtuaPitäis mielenkiinnosta mitata paljonko tuo mahtaa ahtaa. Muistaakseni maksimi pitäis olla 0,65bar tällä 1,8t versiolla.