Kestääkö SS:n moottori?
Kestääkö SS:n moottori?
Saab on osannut valmistaa vuosikymmenet kestäviä turbo-moottoreita.
Nyt kun GM on sekaantunut korin lisäksi myös moottoripuolelle, uskaltaako vielä "nukkua rauhassa"?
Nyt kun GM on sekaantunut korin lisäksi myös moottoripuolelle, uskaltaako vielä "nukkua rauhassa"?
-
- "Ruisku"
- Viestit: 103
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
- Paikkakunta: Espoo
Ei se ole Opelista, Opelissakin käytetään samaa konsernilohkoa.agios kirjoitti:Tietääkseni ne turbot on saabin omia vieläkin. Turbo koneissa on vain alakerta Opelista. Näin ainakin mulle on sanottu.
http://en.wikipedia.org/wiki/GM_Ecotec_engine#Ecotec
http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_9-3
Eihän tätä uutta moottoria vielä ole kovin kauaa ollut käytössä Saabilla. Vasta 4 vuotta. Mutta ainakaan netistä luetun perusteella (jonne yleensä hyvin nopeasti kertyy vikatarinaa) koneessa ei ole ollut mitään ns koneongelmia. Aika sitten kertoo miten nuo pannut kestää. Luulis kuitenkin tässä vaiheessa jo ilmenneen mahdolliset ongelmat itse koneessa. Ohjaus/sähköpuolen ongelmia kyllä on, mutta niillähän ei ole mitään tekemistä itse perusmoottorin kanssa.
Puristus-suhteeltahan nämä uudet on entisiä korkeammat, joten se lienee tuo omat rasituslisät.
Puristus-suhteeltahan nämä uudet on entisiä korkeammat, joten se lienee tuo omat rasituslisät.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Aha! Nuo pinnoite jutut ovatkin tuttuja, ajattelin että löysit jotakin muuta korin rakenne tms. juttuja ex-autostasi. Peiliprobleemi on varmaan vielä ainakin in.julle05 kirjoitti:tuntuu olevan noita pieniä irtoilemisia pinnoitteissa(kahvoissa peileissä) ja roikkumisia listoissa, iskarit on sentään saatu kai jo paremmiksi...?Bob kirjoitti:Mitähän tämäkin tarkoitti?julle05 kirjoitti:kori ei(välttämämttä)
se on minun mielipide...
Face-lift on nyt ainakin sisäisesti tehty - uusi Aerokin saatavilla - tervetuloa takaisin "Julle05", vai onko jenkkimeininki vienyt miehen lopullisesti ?