2.2TiD, 7 päivää pajalla... Hermot menee!!

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
veccu
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Touko 27, 2005 22:40
Paikkakunta: Joensuu

2.2TiD, 7 päivää pajalla... Hermot menee!!

Viesti Kirjoittaja veccu »

Alkaa usko loppua, seuravassa tarinaa:
pe pikareissulle Helsinkiin, jossa kaikki hauskuus alkoi... Liekö Saabi ottanut nokkiinsa et asioitiin autokaupassa, kun ei suostunut käynnistymään koeajolle lähdettäessä (starttaa, pyörii sekunnin pari ja sammuu). No onneksi Metroauto Airportissa Saab huolto, josta sai vielä huoltajan hihasta kiinni (klo 16.00). Pari tuntia Tech2 kiinni, mut ei mitään vikakoodeja tai normaalista poikkeavaa. Kuitenkin päästiin tilanteeseen et kymmenestä startista yhdeksällä auto jäi pyörimään, joten rohkeasti matkaan ja Saabi hotellin parkkihalliin. Lauantaina kohti kotia.. Yritykseksi jäi, puolen tunnin starttailun tuloksena ei toivottua tulosta... Su ennen kaverin kyytiin hyppäämistä, kokeilu kertaalleen ja käyntiin jäi! Matka karjalaan... jossa sunnuntaina ei enää käynnistynyt, mut taas ma aamuna ekalla käyntiin... Sen jälkeen auto ollu Joensuussa Hartikaisen huollossa... Viimein tulivat seuraavaan tulokseen: Vaihtoivat polttoainesuuttimien tiivisteprikat? siis koko koneen purku... Mut eipä ollu siellä vika joten tutkinta jatkuu...
Vuodatus oli tällainen, jos joku guru on törmännyt vastaavaan ongelmaan, niin apu olisi tarpeen, kun ei maahantuojaltakaan tunnu uusia ideoita löytyvän...
Veccu #5034
9-3 SC 2.0TS XWD A 2009
Exät
9-3 SC 1.9TidS Vector A 2009
9-5 2.3t Vector Wagon A 2006
9-3 SS 2.2TiD Vector 2004
theMarcusso
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: Ma Syys 18, 2006 21:23
Paikkakunta: Savo

Re: 2.2TiD, 7 päivää pajalla... Hermot menee!!

Viesti Kirjoittaja theMarcusso »

Yleensä tuntuu olevan monissa huolloissa vähän sellainen "itse tehhään" meininki, eli ei hirveästi kysellä apuja esim. maahantuojalta (tai valmistajalta). Ainakin siltä vaikuttaa.

Kehotan siis potkaisemaan huollon kavereita (esim. huoltopäällikön kautta) persuuksille ja pyytämään tietoa korjaukseen maahantuojalta. Jos ei sieltä tosiaankaan tietoa löydy, niin heidän pitäisi osata heti kysellä asiasta valmistajalta.

Monesti vain tuo ketju katkeaa ja jää asia seisomaan (ns. valohoito). Näin siis arvelen.
- SAAB 9³ SS 1.8t A5 '07 SCH BSR -
mek
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Ti Marras 15, 2005 12:58

Viesti Kirjoittaja mek »

Off topic, mutta kuitenkin. Työkaverin kolme vuotta vanha Passat TDI on ollut nyt kolme viikkoa pajalla samojen oireiden takia. Nyt on tulossa Saksasta VW:ltä mies katsomaan, mitä asialle voisi tehdä. Auto on ollut omistajalla uudesta saakka ja huollettu merkkiliikkeessä. Jännä nähdä, mitä "Pirkka" liike sanoo takuusta. Omien Audi & VW -kokemusteni perusteella odotukset takuun suhteen eivät ole kovin korkealla.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: 2.2TiD, 7 päivää pajalla... Hermot menee!!

Viesti Kirjoittaja V-M »

veccu kirjoitti: siis koko koneen purku... Mut eipä ollu siellä vika joten tutkinta jatkuu...
Ei kai nyt sentää koko konetta suutin prikkojen takia pureta, ei edes kantta? Tai no saahan sen purkaakkin. Anturi/sähkö vialta tuo kyllä kuulostaa.

Tuosta VaG takuusta sen verran että kyllä joutui ikavän usein nostamaan äänenpainetta ja vaihtamaan "arvo asteikossa" isompaan kenkään että sai sen mitä takuu asioissa kuuluu saada. Silläpä se saikin jäädä ainoaksi uudeksi autoksi jonka tulen hankkimaan (mistään merkistä).

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
veccu
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Touko 27, 2005 22:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja veccu »

Uusi diagnoosi vikaan: ruiskutuspumppu paskana... Uusi maksaa 4500€ :!: S..tana... Maahantuoja tulee vastaa 75%, mutta aika kovin kirpaisee siitä huolimatta... Auto kuitenkin vasta 137tkm ajettu!
Veccu #5034
9-3 SC 2.0TS XWD A 2009
Exät
9-3 SC 1.9TidS Vector A 2009
9-5 2.3t Vector Wagon A 2006
9-3 SS 2.2TiD Vector 2004
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

...mielenkiintoista olisi kuulla, että mikä osa pumpusta pettänyt?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
renner
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 14:01
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja renner »

Niin ja se 25% mitä joudut maksamaan on sen pumpun nettohinta :(, eli maahantuoja ei käytännössä tule vastaan metriäkään.
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

just juttelin yhden vm 99 2.2Tidin omistajan kanssa. Siitä oli myös mennyt ruiskupumppu. Jostain diiselihuollosta oli saanut uuden pumpun noin 1.500eur hintaan.
Tietty uudemmassa mallissa on pikkasen erilainen?
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Olisiko tarkempaa tietoa, mikä pumpuista menee

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Ja voiko korjata, vai onko täystuho, kuten yhdessä erimerkkisessä Bosch-pumpussa. Ja onko tietoa, onko samanlainen pumppu kaikissa Saabin 2.2-dieseleissä?.
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: Olisiko tarkempaa tietoa, mikä pumpuista menee

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Fred Scuttle kirjoitti:Ja voiko korjata, vai onko täystuho, kuten yhdessä erimerkkisessä autossa olevassa Bosch-pumpussa. Ja onko tietoa, onko samanlainen pumppu kaikissa Saabin 2.2-dieseleissä?.
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

9-3Tid kirjoitti:just juttelin yhden vm 99 2.2Tidin omistajan kanssa. Siitä oli myös mennyt ruiskupumppu. Jostain diiselihuollosta oli saanut uuden pumpun noin 1.500eur hintaan.
Tietty uudemmassa mallissa on pikkasen erilainen?
Ei ole kuin hetki, kun katsoin http://www.blocket.se :stä. Silmään sattui 30´000km ajetun -99 2.2tidin moottori hintaan 15´000Kr.
Sisältäen myös kytkimen ja turbon. Erikseen ei meinittu pumpusta, mutta olettaisin sen olleen myös mukana jos kerran kokonaista moottoria myydään.
Opel Vectra
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: La Elo 12, 2006 12:37

Viesti Kirjoittaja Opel Vectra »

Käy tuolla http://www.opelclubfinland.fi/forum lukemassa tuosta pumpusta. Siellä on pari kaveria, jotka tietävät mitä siitä kannattaa vaihtaa/tarkistaa (yleensä kuulemma se "musta boksi" sanoo itsensä irti, eikä mekaaninen vika ole kovinkaan todennäköinen) ja osaavat varmaan kolvata ja ohjelmoida sen uuden "mustan boksinkin".
Opel Vectra C 2,2 DTI -02
Vastaa Viestiin