Uusi auto, parit kyssärit..

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Uusi auto, parit kyssärit..

Viesti Kirjoittaja Marko A »

* Saako autoa vahata heti tuoreeltaan?
* Eikö todellakaan tarvitse käydä missään välitarkastuksessa, muuta kuin ensimmäisessä määräaikais huollossa ~30tkm?
* Sisäänajo?

Myyjän mukaan saa vahata, ei mitään ~2000km check huoltokäyntiä ja sisäänajoa ei tarvita? Käsiksessähän kehotetaan ajamaan 2000km nätisti totutellen. Vahauksesta yms. en muista lukeneeni. Mieli tekisi laittaa hetimiten vahat pintaan suojaamaan kaikelta p**kalta. Ja myöskin öljyt ajattelin vaihdattaa 5-10tkm välillä ihan vain extrana.

Mites toiset on tehneet?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Bugracer
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 13:20
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Bugracer »

Itse olen aina vahannut autoni heti uutuuttaan, hyvin on toiminut. Ainut on tuo harjapesun käyttö, josta aion luopua kun Suabi saapuu perheeseen.

Sisäänajona 2.000 km pitäisi riittää.

Öljyä ei mielestäni tarvitse vaihtaa ennen ensimmäistä huoltoa, jos uusi moottori syö hieman ja joutuu lisäämään. 5 tkm ensimmäiseen 30tkm'ään on jo aika paljo, kö :?: Jos haluaa olla oikein varovainen, ensimmäinen 15 tkm riittänee.

Onnea uudesta autosta. :oops: <= Kateellinen
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07

** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Kyllä se sen vahauksen jo kestää, kun ei se montaa viikkoa se väri kuivu. Jos ihan haluat laskea varman päälle niin odottele pari viikkoa :) Normivahan se kestää ihan mainiosti.

Sisäänajo ohjekirjan mukaan, 1000 km kai on yleensä ollut monella muulla autonvalmistajalla rajana. Ei täällä pysty vetämään niin kovia nopeuksia että se kone 1000 km jälkeen enää siitä mihinkään muuttuu.

Ja on se huoltoväli 30tkm/2 vuotta, itse olen suosinut monen muunkin tapaa tehdä öljynvaihto kerran vuodessa suotimineen vaikkei kilometrit tuliskaan ihan täyteen.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Kiitos vastauksista. Joo, kerran vuodessa aion öljy+suodatin vaihdon tehdä jatkossakin. Kilometreistä riippumatta. Autoglymin vahan varmaan sitten uskaltaa laittaa pintaan kun se on helposti kiillottuva, eikä tarvitse kovasti hangata. Harjapesuun en ole koskaan autoani vienyt, enkä vie. Oma periaate. Sisäänajo tullenee ajeltua kunnolla, kun eihän tuota raaski näin uutena vielä kenkiä...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Mscrnt
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 11:15

Viesti Kirjoittaja Mscrnt »

Tuo uuden auton vahauskielto taitaa olla jo useamman vuoden takaista tietoa... en nyt ihan tarkkaan muista miten se meni, mutta uusissa autoissa tuolloin oli erilainen maali pinnassa ja se ei ollut niin kova kuin mitä se nykyautoissa (uutena) on.
-Mscrnt-
Saab-lady
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: La Maalis 05, 2005 20:25

Viesti Kirjoittaja Saab-lady »

kimmop kirjoitti: ei se montaa viikkoa se väri kuivu.
30min uunissa.
9-5 Hirsch A 2007
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Jos Autoglymiä laitat, niin käytä sitä kultaista, jossa ei ole lainkaan hiovia ainesosia. Anna kuivua reilusti ja kiillota. Toinen vaihtoehto on käyttää Zainon tuoteperheen aineita, jotka eivät sisällä myöskään hiovia ainesosia. Varmasti monelta muultakin merkiltä löytyy nk uuden auton vaha, joka soveltuu juuri etsimääsi tarkoitukseen.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Uusi auto - hieno kiiltävä maalipinta eli talveksi tarvitset vain suojan maalipinnalle, joka kestää - itse laittaisin Korrekin uuden auton vahan.
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja saab93f »

Marko A kirjoitti:Kiitos vastauksista. Joo, kerran vuodessa aion öljy+suodatin vaihdon tehdä jatkossakin. Kilometreistä riippumatta. Autoglymin vahan varmaan sitten uskaltaa laittaa pintaan kun se on helposti kiillottuva, eikä tarvitse kovasti hangata. Harjapesuun en ole koskaan autoani vienyt, enkä vie. Oma periaate. Sisäänajo tullenee ajeltua kunnolla, kun eihän tuota raaski näin uutena vielä kenkiä...
Minä sain auton 11 kuukautta sitten eli juuri talven alla. Laitoin heti Autoglymin Extra Glossit pintaan ja sitten vaan talvella suihkupesukoneissa. Ihmetytti kyllä tuo ö-vaihtoväli mutta niin vaan liikkeessä sanottiin ettei tarvii kuin seurailla tasoa ja lisäillä tarvittaessa. Ostin litran purkin spesiaaliöljyä joka on edelleen avaamattomana takakontissa. Uskomatonta sinänsä diisseliautoksi.
Hemmetin siistejä kuvia olit laittanut saabcentraliin, onnea vielä kerran :)
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
ptpjok
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Syys 14, 2005 17:26
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja ptpjok »

onnea vaan uudelle kunnon Autolle :)
kyllä se ajotietokone kertoo huollon
ajankohdasta.
mulla ehkä toisinaan lyhyestä
kaupunkiajosta ja raskaasta
kaasujalasta johtuen, kehotti
jo n.25000km kohdalla
ekaan huoltoon. :roll:
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
Vastaa Viestiin