Uusi auto, parit kyssärit..
Uusi auto, parit kyssärit..
* Saako autoa vahata heti tuoreeltaan?
* Eikö todellakaan tarvitse käydä missään välitarkastuksessa, muuta kuin ensimmäisessä määräaikais huollossa ~30tkm?
* Sisäänajo?
Myyjän mukaan saa vahata, ei mitään ~2000km check huoltokäyntiä ja sisäänajoa ei tarvita? Käsiksessähän kehotetaan ajamaan 2000km nätisti totutellen. Vahauksesta yms. en muista lukeneeni. Mieli tekisi laittaa hetimiten vahat pintaan suojaamaan kaikelta p**kalta. Ja myöskin öljyt ajattelin vaihdattaa 5-10tkm välillä ihan vain extrana.
Mites toiset on tehneet?
* Eikö todellakaan tarvitse käydä missään välitarkastuksessa, muuta kuin ensimmäisessä määräaikais huollossa ~30tkm?
* Sisäänajo?
Myyjän mukaan saa vahata, ei mitään ~2000km check huoltokäyntiä ja sisäänajoa ei tarvita? Käsiksessähän kehotetaan ajamaan 2000km nätisti totutellen. Vahauksesta yms. en muista lukeneeni. Mieli tekisi laittaa hetimiten vahat pintaan suojaamaan kaikelta p**kalta. Ja myöskin öljyt ajattelin vaihdattaa 5-10tkm välillä ihan vain extrana.
Mites toiset on tehneet?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Itse olen aina vahannut autoni heti uutuuttaan, hyvin on toiminut. Ainut on tuo harjapesun käyttö, josta aion luopua kun Suabi saapuu perheeseen.
Sisäänajona 2.000 km pitäisi riittää.
Öljyä ei mielestäni tarvitse vaihtaa ennen ensimmäistä huoltoa, jos uusi moottori syö hieman ja joutuu lisäämään. 5 tkm ensimmäiseen 30tkm'ään on jo aika paljo, kö Jos haluaa olla oikein varovainen, ensimmäinen 15 tkm riittänee.
Onnea uudesta autosta. <= Kateellinen
Sisäänajona 2.000 km pitäisi riittää.
Öljyä ei mielestäni tarvitse vaihtaa ennen ensimmäistä huoltoa, jos uusi moottori syö hieman ja joutuu lisäämään. 5 tkm ensimmäiseen 30tkm'ään on jo aika paljo, kö Jos haluaa olla oikein varovainen, ensimmäinen 15 tkm riittänee.
Onnea uudesta autosta. <= Kateellinen
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
Kyllä se sen vahauksen jo kestää, kun ei se montaa viikkoa se väri kuivu. Jos ihan haluat laskea varman päälle niin odottele pari viikkoa Normivahan se kestää ihan mainiosti.
Sisäänajo ohjekirjan mukaan, 1000 km kai on yleensä ollut monella muulla autonvalmistajalla rajana. Ei täällä pysty vetämään niin kovia nopeuksia että se kone 1000 km jälkeen enää siitä mihinkään muuttuu.
Ja on se huoltoväli 30tkm/2 vuotta, itse olen suosinut monen muunkin tapaa tehdä öljynvaihto kerran vuodessa suotimineen vaikkei kilometrit tuliskaan ihan täyteen.
Sisäänajo ohjekirjan mukaan, 1000 km kai on yleensä ollut monella muulla autonvalmistajalla rajana. Ei täällä pysty vetämään niin kovia nopeuksia että se kone 1000 km jälkeen enää siitä mihinkään muuttuu.
Ja on se huoltoväli 30tkm/2 vuotta, itse olen suosinut monen muunkin tapaa tehdä öljynvaihto kerran vuodessa suotimineen vaikkei kilometrit tuliskaan ihan täyteen.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Kiitos vastauksista. Joo, kerran vuodessa aion öljy+suodatin vaihdon tehdä jatkossakin. Kilometreistä riippumatta. Autoglymin vahan varmaan sitten uskaltaa laittaa pintaan kun se on helposti kiillottuva, eikä tarvitse kovasti hangata. Harjapesuun en ole koskaan autoani vienyt, enkä vie. Oma periaate. Sisäänajo tullenee ajeltua kunnolla, kun eihän tuota raaski näin uutena vielä kenkiä...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Jos Autoglymiä laitat, niin käytä sitä kultaista, jossa ei ole lainkaan hiovia ainesosia. Anna kuivua reilusti ja kiillota. Toinen vaihtoehto on käyttää Zainon tuoteperheen aineita, jotka eivät sisällä myöskään hiovia ainesosia. Varmasti monelta muultakin merkiltä löytyy nk uuden auton vaha, joka soveltuu juuri etsimääsi tarkoitukseen.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Minä sain auton 11 kuukautta sitten eli juuri talven alla. Laitoin heti Autoglymin Extra Glossit pintaan ja sitten vaan talvella suihkupesukoneissa. Ihmetytti kyllä tuo ö-vaihtoväli mutta niin vaan liikkeessä sanottiin ettei tarvii kuin seurailla tasoa ja lisäillä tarvittaessa. Ostin litran purkin spesiaaliöljyä joka on edelleen avaamattomana takakontissa. Uskomatonta sinänsä diisseliautoksi.Marko A kirjoitti:Kiitos vastauksista. Joo, kerran vuodessa aion öljy+suodatin vaihdon tehdä jatkossakin. Kilometreistä riippumatta. Autoglymin vahan varmaan sitten uskaltaa laittaa pintaan kun se on helposti kiillottuva, eikä tarvitse kovasti hangata. Harjapesuun en ole koskaan autoani vienyt, enkä vie. Oma periaate. Sisäänajo tullenee ajeltua kunnolla, kun eihän tuota raaski näin uutena vielä kenkiä...
Hemmetin siistejä kuvia olit laittanut saabcentraliin, onnea vielä kerran
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K