Rypistyvät Linear -penkit, takuuasia (LUKEKAA!!!)

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Rypistyvät Linear -penkit, takuuasia (LUKEKAA!!!)

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Kenelläköhän tämän palstan vierailijoista mahtoi olla se Sport Sedan, johon oli vaihdettu jälkikäteen vm. 2006 etupenkkien istuinverhoilu, jossa on vinyyliä istuinosan sivut, siis ne osat, jotka vm. 2005 Sport Sedanissa rypistyvät?

Jos muistat tämän keskustelun, niin vastaa tähän viestiin ja kerro, vaihdettiinko nuo verhoilut sinulle takuuna!

GM Finland kieltäytyy antamasta takuuseen uusia vm. 2006 penkkiverhoiluja, jotka eivät rypistyisi. Eli rypistyneiden tilalle saisi vaihtaa vain samalla varaosanumerolla olevaa penkkiverhoilua, joka olisi 2-3 kuukauden jälkeen yhtä ryppyinen. Onpa siinä sitten vaihtoautomyyjillä mukava perustella asiakkaalle, miksi auton penkit ovat ryppyiset, sitten kun auto joskus palautuu vaihtoautoksi.

Ja kiitokset etukäteen!
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

Sitä en muista kellä mutta minulla oli vm.-03 ja rypyssä olivat heti. Vaihdoin 25th.km ajettuna ja seuraavassa -05 on nuo vinyyli reunat ja kasassa pysyvät. Aika ihmeellistä jos vaihdetaan sama samanlaiseen mutta toisaalta kun kaikki ei valita ja kun kerran on takuuaikana vaihdettu ja takuu loppuu niin asiakas kärsii itse. Vaihtoon vietäessä tietenkin tiputtavat arvoa viet sen merkki tai muuhun liikkeeseen. Asiakas maksaa aina. Mitenkähän nuo muissa maissa esim. Saksassa,ei taida näin onnistua. Viedäänkö sinne ollenkaan näitä. Kyllä kai kun sukulainen sanoi että se on siellä arvostettu merkki. Täytyy ensi kesänä Kreetalla hieman vilkuilla parkkeerattujen Saabien sisään,mitä ne siellä käyttävät. Nahkapenkeillä siellä kyllä paljon on mikä sinänsä on ihme siinä lämmössä.
Avatar
Recon
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 08:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Rypistyvät Linear -penkit, takuuasia (LUKEKAA!!!)

Viesti Kirjoittaja Recon »

Turbo Sensonic kirjoitti:Kenelläköhän tämän palstan vierailijoista mahtoi olla se Sport Sedan, johon oli vaihdettu jälkikäteen vm. 2006 etupenkkien istuinverhoilu, jossa on vinyyliä istuinosan sivut, siis ne osat, jotka vm. 2005 Sport Sedanissa rypistyvät?
Siis rypistyykö teillä se vinyylinen osa vai reiden sivutuki? Mulla -06 SC:ssä on nuo vinyyliset sivut ja edelleen reisien sivutuet rypistyvät. Vielä kun on vaaleat istuimet, niin rypyt näkyvät selvemmin. Auto on Linear Performance-varustuksella, jossa verhoilu on ilmeisesti jokin Barathea? Istuinosa, selkänojan keskusta ja kyynärnoja on "karkeampaa" kangasta kuin istuimen ja selkänojan reuna-alueet.

Edellisessä -04 SS Linearissa ihan sama ongelma.
miSa
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 13:08
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja miSa »

Itsekin miettinyt, että tästä tulee helposti väärin ymmärryksiä "termistön" takia. Penkkien sivut (eivät siis istuinosan reisituet) vaihtuivat vinyylisiin rypistymisen takia -05 mallisissa, mutta ongelmaksi jäi edelleen tuon reisituen rypistyminen. Sehän on ilmeisesti korjattu -06 mallisiin vaihtamalla kangas keinonahkaan. Itsellä -05 mallinen SS ja siinä en koskaan istu reunan päälle, joten ei ole rypistynyt, mutta apumiehen puoli vaimon toimesta kyllä. Olen saanut ehostettua nuo rypistymät ihan hyviksi höyryttämällä reisitukea. Tämän joutuu tietysti tekemään määräajoin, koska lyhyemmät ihmiset ovat miltei pakotettuja istumaan reunan päälle autoon tullessa. Onneksi tähänkin saatu parannuksia. :wink:
Bugracer
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 13:20
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Bugracer »

miSa kirjoitti:...koska lyhyemmät ihmiset ovat miltei pakotettuja istumaan reunan päälle autoon tullessa. Onneksi tähänkin saatu parannuksia. :wink:
:lol: :lol: :lol:
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07

** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

miSa kirjoitti:Itsekin miettinyt, että tästä tulee helposti väärin ymmärryksiä "termistön" takia. Penkkien sivut (eivät siis istuinosan reisituet) vaihtuivat vinyylisiin rypistymisen takia -05 mallisissa, mutta ongelmaksi jäi edelleen tuon reisituen rypistyminen. Sehän on ilmeisesti korjattu -06 mallisiin vaihtamalla kangas keinonahkaan. Itsellä -05 mallinen SS ja siinä en koskaan istu reunan päälle, joten ei ole rypistynyt, mutta apumiehen puoli vaimon toimesta kyllä. Olen saanut ehostettua nuo rypistymät ihan hyviksi höyryttämällä reisitukea. Tämän joutuu tietysti tekemään määräajoin, koska lyhyemmät ihmiset ovat miltei pakotettuja istumaan reunan päälle autoon tullessa. Onneksi tähänkin saatu parannuksia. :wink:
Penkkien sivut istuinosassa (eivät siis istuinosan reisituet) ovat vinyyliä jo ainakin -04 mallisissa - ainakin minulla. Luulen niiden olleen sitä ainetta itseasiassa aina näiden kangaspenkkien yhteydessä. :wink: .
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Bob kirjoitti: Penkkien sivut istuinosassa (eivät siis istuinosan reisituet) ovat vinyyliä jo ainakin -04 mallisissa - ainakin minulla. Luulen niiden olleen sitä ainetta itseasiassa aina näiden kangaspenkkien yhteydessä. :wink: .
-04 mallissa joo. Muistelisin että mun -03 mallisessa Linearissa oli kangasta ne sivutkin. Se ei tosin ollut sillä "halvimmalla" mustalla verhoilulla vaan (harmaalla) Barathea verhoilulla. Muistaakseni -03 malleissa oli aina tuo Barathea verhoilu tosin...
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

uusi93 kirjoitti: -04 mallissa joo. Muistelisin että mun -03 mallisessa Linearissa oli kangasta ne sivutkin. Se ei tosin ollut sillä "halvimmalla" mustalla verhoilulla vaan (harmaalla) Barathea verhoilulla. Muistaakseni -03 malleissa oli aina tuo Barathea verhoilu tosin...
Esitteen ja hinnaston mukaan Baratheasta piti maksaa lisähintaa, mutta kuului ainakin Business-varusteluun ja lienee ollut parissa muussakin paketissa mukana vakiona.

Ja joo, ei ole rypyssä mulla.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
miSa
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 13:08
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja miSa »

Penkkien sivut istuinosassa (eivät siis istuinosan reisituet) ovat vinyyliä jo ainakin -04 mallisissa - ainakin minulla. Luulen niiden olleen sitä ainetta itseasiassa aina näiden kangaspenkkien yhteydessä.
Olen ollut luulossa että vasta -05 tuli nuo vinyylit penkkien sivuihin....noh useamman kerranhan sitä erehtyy. :oops:

Ovat olleet ilmeisesti aivan ensimmäisiä SS:iä joissa olen noita kangas sivuisia nähnyt.
ptpjok
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Syys 14, 2005 17:26
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja ptpjok »

No joo, mulla rypistyy vain otsa ja sekin vain silloin
jos auto ei kulje ja kiihdy... :wink:
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

Sekaannun vielä keskusteluun vaikka SS:on vaihettu pois, mutta kyllä mullakin rypistyi etupenkkien sivukorotukset. Lisäksi kuskin penkin takaosa nukkaantui todella ikävästi. Perheessämme on vielä Saab 900i vuosimallia 91, ajettu 300+ eikä penkeissä näy kulumisen merkkejä. Mihkä maailma on menossa kysyi kuluttaja, johonka myyjä sanoi parempaan päin.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Vastaa Viestiin