TiDS ja pyörreläppäongelma
TiDS ja pyörreläppäongelma
Heitti taas vaihteeksi moottorihäiriövalon päälle ajellessani Hyvinkäällä. Tehot lähti, mutta vauhtia ei muutenkaan ollut taajama-ajossa. Auto tien sivuun ja uusi starttaus - tehot palasi, häiriövalo jäi palamaan.
Seuraavana aamuna toisella starttauksella valo häipyi. Vikakoodi luettiin Vähämaalla. Pyörreläpän palautesignaali väärä luki Techissä.
Tämä oli nyt kaikkiaan kolmas kerta viime toukokuusta, kun tämän tapainen häiriö on tullut. Viime kerralla tehtiin pyörreläpän kalibrointi, eli ajettiin se Techillä päästä päähän (0-100%). Tästä oli jonkunlainen tiedoite huollossa ja autoni kuului siihen ryhmään johon se tulisi tehdä.
Jollain topikilla joku mainaisi ettei tämäkään auttanut. Jotain EGR-venttiileitäkin on jollain vaihdettu.
No, soitin kotipaikkakunnan huoltoon ja sieltä luvattiin palata asiaan maanantaina. Niin, auto on -06 ja ajettu 18tkm.
Seuraavana aamuna toisella starttauksella valo häipyi. Vikakoodi luettiin Vähämaalla. Pyörreläpän palautesignaali väärä luki Techissä.
Tämä oli nyt kaikkiaan kolmas kerta viime toukokuusta, kun tämän tapainen häiriö on tullut. Viime kerralla tehtiin pyörreläpän kalibrointi, eli ajettiin se Techillä päästä päähän (0-100%). Tästä oli jonkunlainen tiedoite huollossa ja autoni kuului siihen ryhmään johon se tulisi tehdä.
Jollain topikilla joku mainaisi ettei tämäkään auttanut. Jotain EGR-venttiileitäkin on jollain vaihdettu.
No, soitin kotipaikkakunnan huoltoon ja sieltä luvattiin palata asiaan maanantaina. Niin, auto on -06 ja ajettu 18tkm.
Viimeksi muokannut Recon, Ma Loka 09, 2006 19:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
5 kertaa tehtiin kalibrointi ja vikakoodin poisto: 4. kerran jälkeen vaihdettiin/säädettiin jotain venttiileitä, viikon kuluttua häiriö palasi jälleen; taas kalibrointi ja uusi imusarja tilaukseen. Vaihto kesti koko päivän. Sen jälkeen ei ole häiriötä esiintynyt (pari viikkoa on kulunut).
Koko tämä sähläily tapahtui 18tkm-22tkm.
9-3 SC TiDS autom. 2006
Koko tämä sähläily tapahtui 18tkm-22tkm.
9-3 SC TiDS autom. 2006
Kävin autoliikkeessä juttelemassa kun meidän auto lähtee aika huonosti käyntiin. Arvelivat tätä samaista pyörreläppäjuttua. Onko kellään muulla ollut vastaavaa - käynnistyäkseen (kylmällä) vaatii hetkosen pyörittämistä ja sitten ravistaa tosi paljon muutaman sekunnin kunnes tasaantuu.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: TiDS ja pyörreläppäongelma
Oliko teillä huomattavissa, autoa samuttaessa, tummaa pöläytystä pakoputkesta?
Kalle Kiviranta
Saab 9-3 SC 1.9 TidS (-07),Saab 9-3 SC 2.0 (-06), Saab 99 2.0 (-72), Saab 900 (-87), Saab 96 (-75, -73 ja -65)
Saab 9-3 SC 1.9 TidS (-07),Saab 9-3 SC 2.0 (-06), Saab 99 2.0 (-72), Saab 900 (-87), Saab 96 (-75, -73 ja -65)
Re: TiDS ja pyörreläppäongelma
En savutusta huomannut mutta heikko käyntiinlähtö ja "viime merkkeinä" aivan onneton vääntö alle 3000 kierroksen. Autoon vaihdettiin imusarja, EGR-venttiili ja pyörreläppiä ohjaava mekanismi moottoreineen. Nyt on kuin uusi - kulutuskin tippui pian puoli litraa!!
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: TiDS ja pyörreläppäongelma
Tämmöinenhän se in se imusarja: http://i294.photobucket.com/albums/mm87 ... usarja.jpg
Re: TiDS ja pyörreläppäongelma
Mahtanee olla aika kallis tikki vaihtaa tuo imusarja, jos ei takuuseen saa? Mites TiD eli tuo "S":tön malli, onko samoja ongelmia? Dieseliin tekisi jossain vaiheessa mieli palata mutta ei kyllä välttämättä arvaa, jos tuommoisten kanssa pitää ruveta tappelemaan.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621