Pieleen meni...

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
pallep
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Syys 19, 2006 16:03
Paikkakunta: Espoo

Pieleen meni...

Viesti Kirjoittaja pallep »

...93 SC ja Hirsch. Eli työsuhdeautoksi oli jo tuollainen hyväksytty ja tilattu, kun parin päivän päästä myyjä soittelee, ettei homma onnistukaan. Eivät kuulemma haluakaan myydä 1,8t-moottorille päivitystä, joka tekee autosta laittoman - varsinkin kun omistaja on rahoitusyhtiö. Yksityisille näitä kuuleman mukaan tehdään, mutta silloinkin vastuuttavat kirjallisesti muutoskatsastuksen ja muut vastuut omistajalle. Näin siis kuulemani mukaan.

Yhtä kaikki, liike tarjoutui samaan 1500 euron hintaan tekemään päivityksen 175-heppaiseksi Saabin omilla softilla. Ero Hirsch-päivitettyyn on aika huikea vielä siinäkin, joten jouduin laittamaan homman omalta osaltani holdiin - saa nähdä vaihtuuko merkki, kun kriteeri oli juuri tehokas mylly. 150 ja 175-tehoisten koneiden välillä ero on aika pieni.

Jaa, niin, mainittakoon, ettei ne erot manuaalissa niin isoja olisikaan, mutta kun haluan automaatin - siinä 175-heponenkin viipyy 10 sekkaa sataseen, eli liikaa. Ohituskiihtyvyysvertailuja eri merkkien ja moottoreiden välillä on todella hankalaa löytää, koska sehän on se, joka loppujen lopuksi ratkaisee käytännön suorituskyvyn.

V-ttaa...
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Pieleen meni...

Viesti Kirjoittaja Bob »

pallep kirjoitti:...Yhtä kaikki, liike tarjoutui samaan 1500 euron hintaan tekemään päivityksen 175-heppaiseksi Saabin omilla softilla...
Mielenkiintoista - itse aikanaan kysytytin samaa asiaa merkkiliikkeen kautta GM:ltä ja kanta moiseen muutokseen oli ehdottoman kielteinen - kuulemma jopa mahdoton toteuttaa...
ptme
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 13:34
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja ptme »

Tuohon edelliseen SS:ään yrittivät asentaa 175 hv:n softaa. Auto oli Laakkosella pari viikonloppua ja sitten maahantuojalla jonkun päivän. Ei todellakaan ollut yrityksen puutetta.

Lopputoteamus oli, että vm 03:een onnistuu, mutta ei enää uudempiin.

Kun olen seurannut noita keskusteluja tuon "hirvi"-sarjan asennukseen/rekisteröintiin/takuuseen liittyvistä vastuista, täytyy kyllä nelisylinteristen 9-3 bensaturbojen osalta todeta, että ei todelllakaan vakuuta. KAIKKI tuntuvat tietävän, miten asia on, mutta KUKAAN ei saa mitään kirjalliseti sovittua (jopa se takuukirjassa mainittu "hyväksyntä" koskeekin vain ????).
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
pallep
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Syys 19, 2006 16:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pallep »

ptme kirjoitti:Tuohon edelliseen SS:ään yrittivät asentaa 175 hv:n softaa. Auto oli Laakkosella pari viikonloppua ja sitten maahantuojalla jonkun päivän. Ei todellakaan ollut yrityksen puutetta.

Lopputoteamus oli, että vm 03:een onnistuu, mutta ei enää uudempiin.
Tämäkin vielä. Arvatkaapa tekeekö mieli tilata auto ihan perustehoisena ja ostaa siihen itse BSR:n PPC... Hommassa on tietysti riskinsä, mutta eri asia kuinka isot ne oikeasti ovat. Onkohan kellään kokemusta tai toisen(kaan) käden tietoa asiasta? Liittyen nimenomaan työsuhdekärryyn.
Bugracer
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 13:20
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Bugracer »

Voisikohan udella mistä liikkeestä on kyse? Itselleni Auto on tulossa työsuhdeautoksi kuukauden päästä - venttaaminen ottaa hermoon :evil:.

Tosin, autoleasing yhtiölle on autoliikkeen oma, ei rahoitusyhtiöltä - tämä kuulostaa nyt hyvältä. Minulla ei ole syytä olettaa että sama paha säkä kävisi mutta jos tulee, niin en kyllä tiedä miten suhtautuisin. En hyvin.

Onko tämä ainutkertainen tapaus?
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07

** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
pallep
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Syys 19, 2006 16:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pallep »

Bugracer kirjoitti:Voisikohan udella mistä liikkeestä on kyse? Itselleni Auto on tulossa työsuhdeautoksi kuukauden päästä - venttaaminen ottaa hermoon :evil:.
Metro-Autohan se Vantaalta. Epäilen, että jossain vaiheessa voi ongelmia tulla, koska kiistatta autosta tulee lainvastainen ilman jarrupäivityksiä. Jos joku/jotkut myyjät katsovat hommaa läpi sormien, niin fine. Tämä viesti oli kuitenkin lähtenyt alun perin Tampereen Metro-Autolta, joka käytännössä tekee ne päivitykset.

Ongelma tulee viimeistään siinä, kun he myyvät autoa eteen päin sinun jäljiltäsi, niin myyvät laitonta kapistusta.

Jos ja kun 175 hp päivitys ei onnistu (kuten ylempänä perustellusti epäiltiin) niin siihen jäi saabit minun osaltani.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

pallep kirjoitti:Jos ja kun 175 hp päivitys ei onnistu (kuten ylempänä perustellusti epäiltiin) niin siihen jäi saabit minun osaltani.
Nyt kun olen molempia versioita päässyt kokeilemaan niin väitän, että täysin turhaa hommaa 150->175. Ratkaiseva on vääntö ja se muuttuu vain 240->265. Ei käytännössä edes juuri huomaa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Bugracer
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 13:20
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Bugracer »

pallep kirjoitti:
Bugracer kirjoitti:Voisikohan udella mistä liikkeestä on kyse? Itselleni Auto on tulossa työsuhdeautoksi kuukauden päästä - venttaaminen ottaa hermoon :evil:.
Metro-Autohan se Vantaalta. Epäilen, että jossain vaiheessa voi ongelmia tulla, koska kiistatta autosta tulee lainvastainen ilman jarrupäivityksiä. Jos joku/jotkut myyjät katsovat hommaa läpi sormien, niin fine. Tämä viesti oli kuitenkin lähtenyt alun perin Tampereen Metro-Autolta, joka käytännössä tekee ne päivitykset.

Ongelma tulee viimeistään siinä, kun he myyvät autoa eteen päin sinun jäljiltäsi, niin myyvät laitonta kapistusta.

Jos ja kun 175 hp päivitys ei onnistu (kuten ylempänä perustellusti epäiltiin) niin siihen jäi saabit minun osaltani.
Omani on tulossa Länsi Autosta, joten en odottele ongelmia.
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07

** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
ptme
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 13:34
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja ptme »

Työsuhdekärryhän tuo on minullakin, tosin firman omistama.

Tärkein kysymys kuuluu, pystyykö virisoftan käyttämisen OIKEASTI havaitsemaan senjälkeen, kun originaalisofta on PPC:llä palautettu paikalleen.

Tästäkin on mutua ja huhua liikkeellä. Paikallinen jälleenmyyjä, joka todella perehtyi asiaan yrittäessään asentaa 150 -> 175 hv boxia, kertoi, että todellista näyttöä ei saa järjestelmästä ulos, vain jotain hiukan epänormaaleja syöttö/päästöarvoja, jotka voivat johtua mistä tahansa.
Mitään teho / vääntömittausta systeemissä ei ainakaan ole.

Siis, kuka tietää TOTUUDEN?
(Mulle sillä on enää nice-to know merkitys, olen valinatani tehnyt ja tyytyväinen).
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
mölökky
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Syys 19, 2006 19:07
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja mölökky »

Moi!

Joo kyllä ainakin jälleenmyyjänkin, täällä Sawossa suhtautuminen oli aika nihkeää, joten kysyin vielä Saab finlandilta ja tämmöisiä vastauksia tuli.virisarja?



Moi. onko saatavana hirscin viritys-sarjaa ja säilyykö takuu? Auto on Saab
9-3 1.8t -07. Terveisin /



Terve

Autoon löytyy Hirschin viritysohjelma, joka ohjelmoidaan testerillä autoon.
Testerin saa meiltä lainaan. Saab ei anna tehdastakuuta ohjelmalle. Auto ei
ole myöskään tieliikennelain mukainen, mikäli auton jarruja ei päivitetä
mallisarjan tehokkaimman version mukaisiksi. Auton tehoa saa nostaa
ainoastaan 20% alkuperäisestä teholukemasta ilman muutostöitä. Sinun
kannattaa selvittää vielä asiaa paikallisen katsastusviranomaisen kanssa,
mikäli aiot tehdä autoon jarruihin/alustaan muutostöitä.


Ystävällisin terveisin,


GM Finland


Viesti:
Tervehdys!

Onko 93 Sc:en saatavana, tai onko tulossa laillista virisarjaa, jolla auton saa leimattua??
Jälleenmyyjän kautta tieto nihkeää.



Kiitos viestistänne koskien Saabianne.

Saabilla ei ole tarjolla moottorin virityssarjoja 9-3 SC:iin.


Ystävällisin terveisin,

GM


Jotta BSR Alkaa kiinnostamaan aina vaan enempi!!!!!
Viimeksi muokannut mölökky, Ti Marras 21, 2006 22:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
mölökky
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Syys 19, 2006 19:07
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja mölökky »

Moi!

Jäi vielä tuo jarruasia laittamatta tuohon viestiin, tässä jatkoa jarruista



Hei,

Kysymykseni on mitä eroa on 1.8t, 2.0t ja 2.0T jarruilla ja onko muita eroja esim. alustassa? Hirsch kiinnostaa laillisesti


SC 1.8t -07
kiitos viestistänne koskien Saab 9-3 Sport Combianne. Kaikissa muissa 4-sylinterisissä malleissa paitsi 210 hv 2.0 Turbossa on samat jarrut. Alustan perusrakenteet ovat samat. Sport-alusta vaihtoehto on saatavilla turboahdettuihin malleihin.

Alla tiedot jarruista englannin kielellä.



Toivottavasti tiedoista on apua. Hirsch-virityssarjoihin liittyvissä kysymyksissä suosittelemme olemaan yhteydessä suoraan valtuutettuun Saab-liikkeeseen.

Ystävällisin terveisin,

GM Finland
Viimeksi muokannut mölökky, Ti Marras 21, 2006 22:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SportSedan
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SportSedan »

mölökky kirjoitti: Kaikissa muissa 4-sylinterisissä malleissa paitsi 210 hv 2.0 Turbossa on samat jarrut. Alustan perusrakenteet ovat samat. Sport-alusta vaihtoehto on saatavilla turboahdettuihin malleihin.
Mitä jos ottaa urheilullisen alustan, eikö siinä ole nuo 2.0T jarrut ? eli sen voi muutoskatsastaa ja menee sellaisenaa läpi ?
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

SportSedan kirjoitti: Mitä jos ottaa urheilullisen alustan, eikö siinä ole nuo 2.0T jarrut ? eli sen voi muutoskatsastaa ja menee sellaisenaa läpi ?
Ei ole. Jarrut tulee vain 2.0T:n tai 2,8t:n mukana. Alustaan kuuluu vain jouset ja iskarit sekä kallistuksenvakaimet.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
SportSedan
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SportSedan »

Marko A kirjoitti: Ei ole. Jarrut tulee vain 2.0T:n tai 2,8t:n mukana. Alustaan kuuluu vain jouset ja iskarit sekä kallistuksenvakaimet.
Miksi sitten urheilu alusta vaatii 17" vanteet ? luulisi että laikat on isommat ?
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

SportSedan kirjoitti:
Marko A kirjoitti: Ei ole. Jarrut tulee vain 2.0T:n tai 2,8t:n mukana. Alustaan kuuluu vain jouset ja iskarit sekä kallistuksenvakaimet.
Miksi sitten urheilu alusta vaatii 17" vanteet ? luulisi että laikat on isommat ?
Villi veikkaus; pelkästään myyntipoliittinen juttu? Ainakin ajo onnistuu 16" renkaillakin ;)
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Vastaa Viestiin