Vectra vs. 9-3 SC

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
villero
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 17:21

Vectra vs. 9-3 SC

Viesti Kirjoittaja villero »

Seuraavaksi kolmeksi vuodeksi täytyisi töiden kautta ottaa auto, joten kumman te ottaisitte:)?

1. Opel Vectra 2.0turbo Sport (175hv), Bi-Xenon valot, 20mm madallettu alusta, 17" alut, madallettu alusta, kaikki perusherkut mitä tulee Saabiinkin + 1000e varusteita(mahd. nahkasisustus 1800e)

2. Saab 9-3 1.8T (150hv) SportCombi Liner Pro-paketilla, 7 kaiuttimen audio, sisälämmitin + 250e varusteisiin. http://www.saab.fi

Perusherkkuja ovat a-ilmastointi, vakionopeuden säädin ym.

Koeajoin eilen Vectran sekä SS:n, koska C:tä ei löytnyt manuaalina. Ajettavuus oli kummassakin hyvä, enkä eroja pystynyt niistä löytämään, joten ajettavuuteen on turha perustaa suosittelujaan.

Nyt kun Saab-foorumilla ollaan, niin miksi liputtaisin SC:n puolesta? Tuo 25hv:n puute kyllä tuntui koeajossa, joten mites lastujen kanssa? Olisihan se ihan kiva saada pois sitten 3v. päästä, kun auto menee takaisin liisingyhtiölle.
opardi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Loka 26, 2004 19:48
Paikkakunta: Vantaa

SS vs Vectra

Viesti Kirjoittaja opardi »

Molempiin saa mm. BSR:n softan jolla irtoaa 204 hv, 310 Nm. Saa palautettua näppärästi originaaliksi tarvittaessa. Suosittelen lämpimästi!
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Makuasioitahan nämä ovat (ja niistähän voi kiistellä). Itse olen ajanut aika paljon molemmilla ja mielestäni ne ovat aika erilaiset ajotuntumaltaan.

Saabin muotoilu, sekä sisältä, että ulkoa voittavat Opelin 6-0. Varsinkin sisältä Opel on "tavallisen ankea". Jos ajattelee asiaa turvallisuuden kannalta, niin valinta on luonnollisesti Saab.

En pidä tuota Opeliakaan hullumpana valintana - molemmissa samat viripotentiaalit, koska tekniikka sama. Samasta syystä, myös tietyt "tyyppi"viat ovat yhteisiä.

Jos ei halua samanlaista autoa, kuin kaikilla/monella naapureilla, niin Saab - ainakin minulle.
villero
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 17:21

Viesti Kirjoittaja villero »

Jooh, kyllä Saab olisi tyylikkäämpi pakkaus Sedanina ja Combina, mutta tuo Opelin tarjous on aika hurja.

Tuosta BSR:tä vielä, mitäköhän tuo kustantaa ja missä noita asennutetaan?
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

villero kirjoitti:Jooh, kyllä Saab olisi tyylikkäämpi pakkaus Sedanina ja Combina, mutta tuo Opelin tarjous on aika hurja.

Tuosta BSR:tä vielä, mitäköhän tuo kustantaa ja missä noita asennutetaan?
Infoa ja hintoja:

http://www.doc-power.com/
ptme
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 13:34
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja ptme »

Helsinki Motor Showssa on parina edellisvuonna ollut Doc-Powerin osastolla tuo Steg 1 messutarjouksena n 800 EUR. Kannattaa soitella ja tinkiä.

Suosittelen lämpimästi
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
Orm
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Marras 29, 2006 12:05
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Orm »

Jos sitten laittaa tommoisen BSR:n softan sisään ja ottaa sen sitten aikanaan huoltoon viedessä pois ...

Niin näkyyko se huollon diagnostiikoissa mitenkään / ollenkaan ????

Tuosta saa erilaisia lausuntoja kun kyselee ..

Eli yksi kommentti on että ylhäällä olleet ahtopaineet näkyisivät vielä originaali softan palautuksen jälkeenkin auton pitämässä logissa

:!: :arrow: Onko varmaa tietoa asiasta :?:
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

villero kirjoitti: Ajettavuus oli kummassakin hyvä, enkä eroja pystynyt niistä löytämään, joten ajettavuuteen on turha perustaa suosittelujaan.
Bob kirjoitti:Makuasioitahan nämä ovat (ja niistähän voi kiistellä). Itse olen ajanut aika paljon molemmilla ja mielestäni ne ovat aika erilaiset ajotuntumaltaan.
Alkuperäinen kyselijä laittoikin rinnakkain Vectran sport-alustalla ja Saabin vakiolla. Laitetaan Saabiinkin sporttijousitus, niin eiköhän sieltä jotain eroja löydy enemmänkin. Itse ymmärrän helposti, jos joku valitsee noista silti Vectran. Erittäin miellyttävä auto kaikin puolin. Ja hyvät moottoritkin tarjolla, niin mikä ettei. Mun mielestä nimenomaan ajettavuuksissa ja alustan toiminnassa vain on kohtuu iso ero.. Tuosta 25hv:n erosta olen villeron kanssa erimieltä. Käytännössä sitä ei juuri huomaa (puhun kyllä Saabin 150vs175hv koneista, mutta samat kamppeethan ne). Ja molemmathan saa alle 900€:n investoinnilla parinsadan pintaan aika vaivattomasti.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
villero
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 17:21

Viesti Kirjoittaja villero »

Nykyautona toimii -04 Vectra Wagon, ja vaihtelu (Saabin) voisi kyllä virkistää. Lastu kiinni ja turbokin voisi alkaa tuuppimaan. Pitäisi kysellä paljon isommat vanteet tuohon SC:hen kustantaisi.

Saabin osakkeet kyllä nousi, kun vastaani tuli tuo lastutus.
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

Orm kirjoitti:Jos sitten laittaa tommoisen BSR:n softan sisään ja ottaa sen sitten aikanaan huoltoon viedessä pois ...

Niin näkyyko se huollon diagnostiikoissa mitenkään / ollenkaan ????
valitettavasti muistiin jää maksimi vääntö jne... kysyin tuossa vähän aikaa sitten asiaa doc-powerilta.
9-3 ss AERO -07 bsr Jet Black
opardi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Loka 26, 2004 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja opardi »

villero kirjoitti:
Saabin osakkeet kyllä nousi, kun vastaani tuli tuo lastutus.
Niin siis kyseessähän ei ole perinteinen "lastutus" eli konepeltiäkään ei tarvitse avata vaan ohjelman lataus tapahtuu diagnostiikkaportin kautta PPC (portable program carrier) -laitteella muutamassa minuutissa ON/OFF
villero
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 17:21

Viesti Kirjoittaja villero »

opardi kirjoitti:Niin siis kyseessähän ei ole perinteinen "lastutus" eli konepeltiäkään ei tarvitse avata vaan ohjelman lataus tapahtuu diagnostiikkaportin kautta PPC (portable program carrier) -laitteella muutamassa minuutissa ON/OFF
Vielä parempi.. Asennuttavat muuten kys. autoliikkeessä jotain tuollaista softaa 1500e. Kunhan vain jaksaisi ottaa yhteyttä.

Saabissa taitaa olla kässäri eteen:/.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

BSR PPC:n saat taatusti halvemmalla Procarservicesta.
Saabissa siirtyi käsijarru takapyörille vuonna 1987.

Eski
villero
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 17:21

Viesti Kirjoittaja villero »

Eski kirjoitti:BSR PPC:n saat taatusti halvemmalla Procarservicesta.
Saabissa siirtyi käsijarru takapyörille vuonna 1987.

Eski
Voisi noilta automessuilta ostaa tuollaisen BSR:n PPC:n, kun muutaman kympin säästä. Kunhan vaan tietäisi tuleeko sieltä siis 07, jos se tilataan nyt joulukuussa, ja saadaan maaliskuun alussa.

No hyvä, eipähän kaveri(tosi rallimies:) mollata Saabia enään. Hän kyllä väitti satavarmana että Saabeissa olisi kässäri eteen.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Eski kirjoitti:BSR PPC:n saat taatusti halvemmalla Procarservicesta.
Saabissa siirtyi käsijarru takapyörille vuonna 1987.

Eski
Mulla ei tämä tärpännyt, kun hintoja juuri tiedustelin. Klubijäsenhinta oli kysyttäessä tasan 870€ eli "listahinta". Valitettavasti.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Vastaa Viestiin