Vectra vs. 9-3 SC
Vectra vs. 9-3 SC
Seuraavaksi kolmeksi vuodeksi täytyisi töiden kautta ottaa auto, joten kumman te ottaisitte:)?
1. Opel Vectra 2.0turbo Sport (175hv), Bi-Xenon valot, 20mm madallettu alusta, 17" alut, madallettu alusta, kaikki perusherkut mitä tulee Saabiinkin + 1000e varusteita(mahd. nahkasisustus 1800e)
2. Saab 9-3 1.8T (150hv) SportCombi Liner Pro-paketilla, 7 kaiuttimen audio, sisälämmitin + 250e varusteisiin. http://www.saab.fi
Perusherkkuja ovat a-ilmastointi, vakionopeuden säädin ym.
Koeajoin eilen Vectran sekä SS:n, koska C:tä ei löytnyt manuaalina. Ajettavuus oli kummassakin hyvä, enkä eroja pystynyt niistä löytämään, joten ajettavuuteen on turha perustaa suosittelujaan.
Nyt kun Saab-foorumilla ollaan, niin miksi liputtaisin SC:n puolesta? Tuo 25hv:n puute kyllä tuntui koeajossa, joten mites lastujen kanssa? Olisihan se ihan kiva saada pois sitten 3v. päästä, kun auto menee takaisin liisingyhtiölle.
1. Opel Vectra 2.0turbo Sport (175hv), Bi-Xenon valot, 20mm madallettu alusta, 17" alut, madallettu alusta, kaikki perusherkut mitä tulee Saabiinkin + 1000e varusteita(mahd. nahkasisustus 1800e)
2. Saab 9-3 1.8T (150hv) SportCombi Liner Pro-paketilla, 7 kaiuttimen audio, sisälämmitin + 250e varusteisiin. http://www.saab.fi
Perusherkkuja ovat a-ilmastointi, vakionopeuden säädin ym.
Koeajoin eilen Vectran sekä SS:n, koska C:tä ei löytnyt manuaalina. Ajettavuus oli kummassakin hyvä, enkä eroja pystynyt niistä löytämään, joten ajettavuuteen on turha perustaa suosittelujaan.
Nyt kun Saab-foorumilla ollaan, niin miksi liputtaisin SC:n puolesta? Tuo 25hv:n puute kyllä tuntui koeajossa, joten mites lastujen kanssa? Olisihan se ihan kiva saada pois sitten 3v. päästä, kun auto menee takaisin liisingyhtiölle.
SS vs Vectra
Molempiin saa mm. BSR:n softan jolla irtoaa 204 hv, 310 Nm. Saa palautettua näppärästi originaaliksi tarvittaessa. Suosittelen lämpimästi!
Makuasioitahan nämä ovat (ja niistähän voi kiistellä). Itse olen ajanut aika paljon molemmilla ja mielestäni ne ovat aika erilaiset ajotuntumaltaan.
Saabin muotoilu, sekä sisältä, että ulkoa voittavat Opelin 6-0. Varsinkin sisältä Opel on "tavallisen ankea". Jos ajattelee asiaa turvallisuuden kannalta, niin valinta on luonnollisesti Saab.
En pidä tuota Opeliakaan hullumpana valintana - molemmissa samat viripotentiaalit, koska tekniikka sama. Samasta syystä, myös tietyt "tyyppi"viat ovat yhteisiä.
Jos ei halua samanlaista autoa, kuin kaikilla/monella naapureilla, niin Saab - ainakin minulle.
Saabin muotoilu, sekä sisältä, että ulkoa voittavat Opelin 6-0. Varsinkin sisältä Opel on "tavallisen ankea". Jos ajattelee asiaa turvallisuuden kannalta, niin valinta on luonnollisesti Saab.
En pidä tuota Opeliakaan hullumpana valintana - molemmissa samat viripotentiaalit, koska tekniikka sama. Samasta syystä, myös tietyt "tyyppi"viat ovat yhteisiä.
Jos ei halua samanlaista autoa, kuin kaikilla/monella naapureilla, niin Saab - ainakin minulle.
Infoa ja hintoja:villero kirjoitti:Jooh, kyllä Saab olisi tyylikkäämpi pakkaus Sedanina ja Combina, mutta tuo Opelin tarjous on aika hurja.
Tuosta BSR:tä vielä, mitäköhän tuo kustantaa ja missä noita asennutetaan?
http://www.doc-power.com/
Jos sitten laittaa tommoisen BSR:n softan sisään ja ottaa sen sitten aikanaan huoltoon viedessä pois ...
Niin näkyyko se huollon diagnostiikoissa mitenkään / ollenkaan ????
Tuosta saa erilaisia lausuntoja kun kyselee ..
Eli yksi kommentti on että ylhäällä olleet ahtopaineet näkyisivät vielä originaali softan palautuksen jälkeenkin auton pitämässä logissa
Onko varmaa tietoa asiasta ![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Niin näkyyko se huollon diagnostiikoissa mitenkään / ollenkaan ????
Tuosta saa erilaisia lausuntoja kun kyselee ..
Eli yksi kommentti on että ylhäällä olleet ahtopaineet näkyisivät vielä originaali softan palautuksen jälkeenkin auton pitämässä logissa
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
villero kirjoitti: Ajettavuus oli kummassakin hyvä, enkä eroja pystynyt niistä löytämään, joten ajettavuuteen on turha perustaa suosittelujaan.
Alkuperäinen kyselijä laittoikin rinnakkain Vectran sport-alustalla ja Saabin vakiolla. Laitetaan Saabiinkin sporttijousitus, niin eiköhän sieltä jotain eroja löydy enemmänkin. Itse ymmärrän helposti, jos joku valitsee noista silti Vectran. Erittäin miellyttävä auto kaikin puolin. Ja hyvät moottoritkin tarjolla, niin mikä ettei. Mun mielestä nimenomaan ajettavuuksissa ja alustan toiminnassa vain on kohtuu iso ero.. Tuosta 25hv:n erosta olen villeron kanssa erimieltä. Käytännössä sitä ei juuri huomaa (puhun kyllä Saabin 150vs175hv koneista, mutta samat kamppeethan ne). Ja molemmathan saa alle 900€:n investoinnilla parinsadan pintaan aika vaivattomasti.Bob kirjoitti:Makuasioitahan nämä ovat (ja niistähän voi kiistellä). Itse olen ajanut aika paljon molemmilla ja mielestäni ne ovat aika erilaiset ajotuntumaltaan.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
valitettavasti muistiin jää maksimi vääntö jne... kysyin tuossa vähän aikaa sitten asiaa doc-powerilta.Orm kirjoitti:Jos sitten laittaa tommoisen BSR:n softan sisään ja ottaa sen sitten aikanaan huoltoon viedessä pois ...
Niin näkyyko se huollon diagnostiikoissa mitenkään / ollenkaan ????
9-3 ss AERO -07 bsr Jet Black
Vielä parempi.. Asennuttavat muuten kys. autoliikkeessä jotain tuollaista softaa 1500e. Kunhan vain jaksaisi ottaa yhteyttä.opardi kirjoitti:Niin siis kyseessähän ei ole perinteinen "lastutus" eli konepeltiäkään ei tarvitse avata vaan ohjelman lataus tapahtuu diagnostiikkaportin kautta PPC (portable program carrier) -laitteella muutamassa minuutissa ON/OFF
Saabissa taitaa olla kässäri eteen:/.
Voisi noilta automessuilta ostaa tuollaisen BSR:n PPC:n, kun muutaman kympin säästä. Kunhan vaan tietäisi tuleeko sieltä siis 07, jos se tilataan nyt joulukuussa, ja saadaan maaliskuun alussa.Eski kirjoitti:BSR PPC:n saat taatusti halvemmalla Procarservicesta.
Saabissa siirtyi käsijarru takapyörille vuonna 1987.
Eski
No hyvä, eipähän kaveri(tosi rallimies:) mollata Saabia enään. Hän kyllä väitti satavarmana että Saabeissa olisi kässäri eteen.
Mulla ei tämä tärpännyt, kun hintoja juuri tiedustelin. Klubijäsenhinta oli kysyttäessä tasan 870€ eli "listahinta". Valitettavasti.Eski kirjoitti:BSR PPC:n saat taatusti halvemmalla Procarservicesta.
Saabissa siirtyi käsijarru takapyörille vuonna 1987.
Eski
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red