Eberi ongelma 9-3 Aerossa
Eberi ongelma 9-3 Aerossa
Mulla on 2005 9-3 Aero. Toin sen ulkomailta kesällä ja kun talvi koitti, tuli ajankohtaiseksi lämmittimen asennus. Asennutin Länsi-autolla siihen Eberin lämmittimen, jonka toimivuus oli todella mielenkiintoinen. Lämmitin todellakin toimii - ei meinaan mene pois päältä sitten millään ja joka kerta kun auton käynnistää pomppaa päälle vaikka ilma olisi +10 tai moottori juuri ajettu lämpimäksi. Vein auton takaisin Länsi-autolle ja he asensivat uuden lämmittimen mutta toimii samoin kuin edellinen. Sain tietää toisen asennuskerran jälkeen, että on kuulemma ominaisuus että saabin omaan tietokoneeseen kytketty Eberi toimii näin.... Ei kuulosta kovin loogiselta.Mistähän päin mahtaisi löytyä apu "aina päällä" olevaan lämmittimeen? Bensan kulutuskin on noussut kohtuullisesti lämmittimen myötä.....
Itselläni on SC:ssä hieman samallalailla toimiva lämppäri = menee aina päälle kun ilman lämpötila laskee alle 7 C:n, mutta ei kuitenkaan kytkeydy pois päältä, vaikka moottorinlämpötila on saavuttanut ohjekirjassa mainitun lämpötilan - muistaakseni 75 C.
Käsisäädöillä ei voi tilanteeseen mitenkään vaikuttaa.
Onko lämppärin ohjelmointikyky tosiaan niin vaatimaton, että siihen voi ohjelmoida vain kolme lämmittimen päälle menoaikaa ja niistäkin vain yksi kerrallaan voi olla vain valittuna - jo muinoisessa vm 89 9000 CD pystyi orkkislämppäriin ajastamaan muistiin yhtäaikaa kolme lämmitysaikaa aloitus- ja lopetusaikoineen...
Lieneekö SS/SC lämmittimeen edes mahdollista asentaa mitään kauko-ohjainominaisuutta, jolla pystyisi laajentamaa ohjelmointimahdollisuuksia ?
Käsisäädöillä ei voi tilanteeseen mitenkään vaikuttaa.
Onko lämppärin ohjelmointikyky tosiaan niin vaatimaton, että siihen voi ohjelmoida vain kolme lämmittimen päälle menoaikaa ja niistäkin vain yksi kerrallaan voi olla vain valittuna - jo muinoisessa vm 89 9000 CD pystyi orkkislämppäriin ajastamaan muistiin yhtäaikaa kolme lämmitysaikaa aloitus- ja lopetusaikoineen...
Lieneekö SS/SC lämmittimeen edes mahdollista asentaa mitään kauko-ohjainominaisuutta, jolla pystyisi laajentamaa ohjelmointimahdollisuuksia ?
Lisäinfoa...
Hieno homma, jos lämppärin saa toimimaan ehdottamallasi tavalla - mutta missähänpäin tällaisia ohjelmointeja tehdään? Meinaan kotikaupungin Länsi-auto on ihan pihalla koko asiasta....Saab-lady kirjoitti:Pyydä ohjelmoimaan "vain ajastimella"
Kiitos jo etukäteen...
SC:hen ei saa ainakaan maahantuojalta saadun tiedon mukaan - taitaa rajoitus koskea myös aeroatniemi kirjoitti:9-3 SC aero tilattu ja tarkoitus mullakin jälkiasennuttaa lämppäri.
Jos (ja toivottavasti kun) ongelma ratkeaa, laitatko lyhyesti miten homma meni. Tai jos joku kertoo mikä lämppäri toimii ongelmitta, niin sekin tietysti kiinnostaa!
Onko aeroon saatavilla kauko-ohjattavaa/sms-ohjattavaa lämppäriä?
SC:hen saa eberin, mutta V6 Aeroon ei saa (riippumatta korimallista). Tämä siis ainakin maahantuojan virallinen tieto, kun moottoritila on niin ahdas.ajma kirjoitti:SC:hen ei saa ainakaan maahantuojalta saadun tiedon mukaan - taitaa rajoitus koskea myös aeroatniemi kirjoitti:9-3 SC aero tilattu ja tarkoitus mullakin jälkiasennuttaa lämppäri.
Torstaina Kuopiossa kyselin muutamasta "pajasta"asiaa ja vastaus oli että saa asennettua.Maahantuojakin(Gm-Finland) ja asentaja sanoi että niitä on asennettu jopa Aeroonkin.uusi93 kirjoitti:SC:hen saa eberin, mutta V6 Aeroon ei saa (riippumatta korimallista). Tämä siis ainakin maahantuojan virallinen tieto, kun moottoritila on niin ahdas.ajma kirjoitti:SC:hen ei saa ainakaan maahantuojalta saadun tiedon mukaan - taitaa rajoitus koskea myös aeroatniemi kirjoitti:9-3 SC aero tilattu ja tarkoitus mullakin jälkiasennuttaa lämppäri.
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
No huh! Ja kiitos hyvistä uutisista! Onkos muuten tietoa Webaston ja Eberin sopivuuksista? Käykö kumpi vaan, ja jos käy, niin kumpi sitten kannattais asennuttaa. Vai onko makuasia?Haksu kirjoitti:Torstaina Kuopiossa kyselin muutamasta "pajasta"asiaa ja vastaus oli että saa asennettua.Maahantuojakin(Gm-Finland) ja asentaja sanoi että niitä on asennettu jopa Aeroonkin.uusi93 kirjoitti:SC:hen saa eberin, mutta V6 Aeroon ei saa (riippumatta korimallista). Tämä siis ainakin maahantuojan virallinen tieto, kun moottoritila on niin ahdas.ajma kirjoitti: SC:hen ei saa ainakaan maahantuojalta saadun tiedon mukaan - taitaa rajoitus koskea myös aeroa
Tuolta kannattaa kysyä lisää.
KUOPION AUTOSÄHKÖ OY
Osoite: TRUBENKUJA 4
70500 KUOPIO
Puhelin: (017) 2855570
Fax: (017) 2616799
Ps.Epäili jopa että ohjaus tulisi auton oman tietokeen kautta eikä kellolla.Varmuudella sanoi että kellolla ainakin ohjaus onnistuu.Ainoa asia joka vaivasi häntä oli kytkennät,mutta tokaisi lopuksi ettei yhtään ole jäänyt vielä asentamatta mihinkään merkkiin.
Niin ja hinta arvio n.1300-1500€ asennettuna.
KUOPION AUTOSÄHKÖ OY
Osoite: TRUBENKUJA 4
70500 KUOPIO
Puhelin: (017) 2855570
Fax: (017) 2616799
Ps.Epäili jopa että ohjaus tulisi auton oman tietokeen kautta eikä kellolla.Varmuudella sanoi että kellolla ainakin ohjaus onnistuu.Ainoa asia joka vaivasi häntä oli kytkennät,mutta tokaisi lopuksi ettei yhtään ole jäänyt vielä asentamatta mihinkään merkkiin.
Niin ja hinta arvio n.1300-1500€ asennettuna.
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
Eberistä...
Kantsii huomata että on väylässä oleva auto! Jos saa jälkiasenteisen eberin pelaamaan sidin kautta niin ihmemies on. Tavallisen eberin ja kellolla voi yrittää jos lämppärin moottorin saa kytkettyä.
eberistä vaihteeksi...
Hämeenlinnan autosähkön mukaan toiminnalle ei voi tehdä mitään - ja ainakaan he eivät ota mitään kantaa, koska kyseessä on SIDiin suoraan integroitu lämmitin, joka saa syötteen useammalta kuin yhdeltä sirulta toimiakseen... Jos kyseessä olisikin "markkina-eberi", joka on kellon takana, homma olisikin hoidettavissa...
Saabiin kun tilaa ko lämmittimen, saa vain tällaisen, koska se on saabiin suunniteltu. En pystynyt ko laitetta tilaamaan tehtaalta valmistuksen yhteydessä, koska ko lisävarusteet asennetaan aina jälkeenpäin suomessa... Niin sanottiin, kun lisävarustelistaa rastittelin maaliskuussa 05. Siksi en kyseistä lämmitintä silloin tilannut, kun välttelin autoveroja ja sain auton hinnan pysymään "aisoissa".
Kaukosäätimestä olen huhuja kuullut, mutta ei ole näkynyt, ainakaan vielä. Ja mullekin sanottin silloin pari vuotta sitten, että eberi ei mahdu konepellin alle, mutta kyllä se sinne sujahti - oli tosin ensimmäinen, minkä Hämeenlinnan Länsi-auto asensi bensa vehkeeseen..
Mutta odotellaan - jostain täytyy löytyä vastaus....
Iloisia talviajoja!
Saabiin kun tilaa ko lämmittimen, saa vain tällaisen, koska se on saabiin suunniteltu. En pystynyt ko laitetta tilaamaan tehtaalta valmistuksen yhteydessä, koska ko lisävarusteet asennetaan aina jälkeenpäin suomessa... Niin sanottiin, kun lisävarustelistaa rastittelin maaliskuussa 05. Siksi en kyseistä lämmitintä silloin tilannut, kun välttelin autoveroja ja sain auton hinnan pysymään "aisoissa".
Kaukosäätimestä olen huhuja kuullut, mutta ei ole näkynyt, ainakaan vielä. Ja mullekin sanottin silloin pari vuotta sitten, että eberi ei mahdu konepellin alle, mutta kyllä se sinne sujahti - oli tosin ensimmäinen, minkä Hämeenlinnan Länsi-auto asensi bensa vehkeeseen..
Mutta odotellaan - jostain täytyy löytyä vastaus....
Iloisia talviajoja!
Re: Eberistä...
Miksi pitäisi saada toimimaan SID:in kautta?saabguru kirjoitti:Kantsii huomata että on väylässä oleva auto! Jos saa jälkiasenteisen eberin pelaamaan sidin kautta niin ihmemies on. Tavallisen eberin ja kellolla voi yrittää jos lämppärin moottorin saa kytkettyä.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021