takapään naputusta ei paikallistettu
takapään naputusta ei paikallistettu
tänään kävin katsastuskonttorilla testauttaan juuri hankkimani ss:n iskareita jne. mistään ei väljää löytynyt ja iskaritkin olivat ihan hyvässä hapessa mittalaitteitten mukaan. kiven kovaa väitin, että häiritsevä naputus/kolina kuuluu, joten autoa ravisteltiin sitten ihan isän kädellä, mutta ei mitään löytynyt. puskuriin liittyvä "alustamuovi" oli kyllä toisesta päästä irti ja se hieman resonoi, mutta naputus ei kadonnut sen kiinnityksellä
juteltiin siinä, että kun kerran ko. auton iskareissa vois olla häikkää, niin jos ääni tulisi iskareitten sisältä sitten
elikkäs kysymys kuuluu; minkälaisen äänen on vialliset iskarinne on antaneet?
toi ääni tulee tavalla jälkijunassa, eli kolahtaa palautusvaiheessa.. ehkä..
v.mäinen homma, kun mitään selkeetä vikaa ei löydy ja tuskin iskareita ruetaan tässä tilanteessa vaihtaan, kun vialliseksi niitä on hankala osoittaa!
kiitollinen vinkeistä oisin, jotta sais korjaukset nyt liikkeen piikkiin!
juteltiin siinä, että kun kerran ko. auton iskareissa vois olla häikkää, niin jos ääni tulisi iskareitten sisältä sitten
elikkäs kysymys kuuluu; minkälaisen äänen on vialliset iskarinne on antaneet?
toi ääni tulee tavalla jälkijunassa, eli kolahtaa palautusvaiheessa.. ehkä..
v.mäinen homma, kun mitään selkeetä vikaa ei löydy ja tuskin iskareita ruetaan tässä tilanteessa vaihtaan, kun vialliseksi niitä on hankala osoittaa!
kiitollinen vinkeistä oisin, jotta sais korjaukset nyt liikkeen piikkiin!
kai se täytyy sit uskoa! vaadin uusia iskareita vedoten ko. takuukampanjaan tai jotain. autossani on kyllä aika säntillinen huoltokirja johon on merkitty myös ylimääräisiä huoltoja ja korjauksia muttei juuri näistä iskareista oo mainintaa
pitää tähänki yhteyteen kuiteski mainita, et on muuten pirun hyvä kiesi
pitää tähänki yhteyteen kuiteski mainita, et on muuten pirun hyvä kiesi
Re: takapään naputusta ei paikallistettu
Originaalit iskarit ovat neste/kaasuvaimentimet, joista tuo kaasu mielellään tykkää lähteä lipettiin. Ensin ne kopisevat hieman ja kaasujen vajuessa sitten vähitellen enemmän.tripleT kirjoitti:tänään kävin katsastuskonttorilla testauttaan juuri hankkimani ss:n iskareita jne. mistään ei väljää löytynyt ja iskaritkin olivat ihan hyvässä hapessa mittalaitteitten mukaan. kiven kovaa väitin, että häiritsevä naputus/kolina kuuluu, joten autoa ravisteltiin sitten ihan isän kädellä, mutta ei mitään löytynyt. puskuriin liittyvä "alustamuovi" oli kyllä toisesta päästä irti ja se hieman resonoi, mutta naputus ei kadonnut sen kiinnityksellä
juteltiin siinä, että kun kerran ko. auton iskareissa vois olla häikkää, niin jos ääni tulisi iskareitten sisältä sitten
elikkäs kysymys kuuluu; minkälaisen äänen on vialliset iskarinne on antaneet?
toi ääni tulee tavalla jälkijunassa, eli kolahtaa palautusvaiheessa.. ehkä..
v.mäinen homma, kun mitään selkeetä vikaa ei löydy ja tuskin iskareita ruetaan tässä tilanteessa vaihtaan, kun vialliseksi niitä on hankala osoittaa!
kiitollinen vinkeistä oisin, jotta sais korjaukset nyt liikkeen piikkiin!
Lämmetessään iskarissa olevan kaasun paine kasvaa, joten vain hieman kaasusta vajaa iskari ei kopise ajon jälkeen, eikä lämpimässä esim. huoltohallissa. Tästä johtuen nämä kopinat tulevat paremmin esiin talvella pakkasella ja sitten kevään tullen taas häipyvät, kunnes iskariin tulee esim. nestevuoto ja se alkaa vaikuttamaan ajettavuutta huonontavasti.
Esimerkiksi omastani kuului kopina takaa kylmillä ilmoilla - iskarit vaihdettiin ja vanhoja iskareita tutkittaessa irrallaan, niissä oli selkeä tyhjä osuus yläpäässä (käsin lattiaa vasten painettaessa) eli kaasut olivat karanneet.
Ei edes Konin FSD:tä ? On ainakin listoilla http://www.koni-fsd.com, siitä product ja sitten program. Voi kyllä olla varsin tyyriitEros kirjoitti:Juu ja mikä hauskinta niin laatuiskarit pitää tilata Saapilta kun viel ei saa minkäänlaisia tarvikeiskareita SS:iin ( Persaukiset kyykkyyn). Olisin meinaan heittäny samoin tein kierroksen muuta kun Sachia ja varmaan moni muukin.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Myös Bilsteinin valikoimasta pitäisi löytymän... tosin aika varmasti tilaustavaraa.koistha kirjoitti:Ei edes Konin FSD:tä ? On ainakin listoilla http://www.koni-fsd.com, siitä product ja sitten program. Voi kyllä olla varsin tyyriitEros kirjoitti:Juu ja mikä hauskinta niin laatuiskarit pitää tilata Saapilta kun viel ei saa minkäänlaisia tarvikeiskareita SS:iin ( Persaukiset kyykkyyn). Olisin meinaan heittäny samoin tein kierroksen muuta kun Sachia ja varmaan moni muukin.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 103
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
- Paikkakunta: Espoo
Taitaa olla orkkikset tyyriimpiäkoistha kirjoitti:Ei edes Konin FSD:tä ? On ainakin listoilla http://www.koni-fsd.com, siitä product ja sitten program. Voi kyllä olla varsin tyyriitEros kirjoitti:Juu ja mikä hauskinta niin laatuiskarit pitää tilata Saapilta kun viel ei saa minkäänlaisia tarvikeiskareita SS:iin ( Persaukiset kyykkyyn). Olisin meinaan heittäny samoin tein kierroksen muuta kun Sachia ja varmaan moni muukin.
http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_c ... koni.shtml
tänään sovin iskareitten vaihdon "takuuseen". soitin korjamolle mitä tämä liike käyttää mistä auton ostin ja sanoin, etten hyväksy alkuperäisiä tai edes samaa merkkiä olevia. korjaamolla meinas, ettei missään nimessä alkuperäisiä, tuntu tietävän hänkin niitten olevan paskoja vaihtoaika on 2vkon päästä ja loppu vkosta soittelen ja kysyn minkä merkkiset korjaamo hommaa!
tänään sitten autoon vaihdettiin taka-iskarit ja toinen taka-tukivarsi. taka-iskareita ei löytynyt KYB:iltä tai Monroelta joten tyytyminen oli noihin sacheihin, koska olis mennyt tilaustavaraksi euroopasta ja sen verran kalliiksi, ettei myyjäliike olisi ruennut ihan kaikkia kustannuksia maksaan. iskareilla kuitenkin 2v takuu, elikkäs lupasivat laittaa uudet, jos 2v sisään uusiutuu ko. ongelma. hyväksyin siis ko. iskarit juuri tuon takuun takia, mistä sain vielä lapun matkaan (kuitti työstä mihin kirjoitettu...)
kotimatkalla totesin takapään olevan nyt kunnossa
käsittääkseni noissa iskareissa on aina tuo 2v takuu, eli jos joku on omilla rahoillaan uusinut ja on taas kolinat palannut takuuajalla, ei muutaku uusia hakemaan!
kotimatkalla totesin takapään olevan nyt kunnossa
käsittääkseni noissa iskareissa on aina tuo 2v takuu, eli jos joku on omilla rahoillaan uusinut ja on taas kolinat palannut takuuajalla, ei muutaku uusia hakemaan!
Re: takapään naputusta ei paikallistettu
Koitin etsiä palstalta aiheeseen liittyvää, mutta en löytäny vastausta.
Eli kun ajan terävään pikkusen pattiin ni kuskinpuolen takapäästä kuuluu niinkö pellin räminä. Mielestäni se ei kuitenkaan ole nämä lämpöpellit. Tänään ääni voimistu jo melko kovaksi. Ääntä ei kuulu muuten ku terävässä patissa. Mistä alkasin paikantaan vikaa?
Eli kun ajan terävään pikkusen pattiin ni kuskinpuolen takapäästä kuuluu niinkö pellin räminä. Mielestäni se ei kuitenkaan ole nämä lämpöpellit. Tänään ääni voimistu jo melko kovaksi. Ääntä ei kuulu muuten ku terävässä patissa. Mistä alkasin paikantaan vikaa?
Saab 9-3 1.8t SS Linear -08 BioPower by jcarlsson
Ex: Saab 9-3 2.0t SS Vector -03
Ex: Saab 9-3 2.0t SS Vector -03
Re: takapään naputusta ei paikallistettu
Lämpöpellit tuli itelle mieleen, mutta jos oot varma, että ei johdu niistä niin voisko olla joku pakoputken kannatin rikki, ja näin putki kolahtaisi lämpöpelteihin rämistäen niitä??
Onko takakontin alla olevassa säilytystilassa mitään irtonaista rompetta?
farkussa voi rämähtää takakontin sisustusmuovit, etenkin jos kiinnikkeitä rikki/löysällä. Rekisterikilpikin voi rämistä
Nuo kaikki minun saapissa ainakin rämisi aiemmin...
Kuuluuko ääni ulkoa?
Onko takakontin alla olevassa säilytystilassa mitään irtonaista rompetta?
farkussa voi rämähtää takakontin sisustusmuovit, etenkin jos kiinnikkeitä rikki/löysällä. Rekisterikilpikin voi rämistä
Nuo kaikki minun saapissa ainakin rämisi aiemmin...
Kuuluuko ääni ulkoa?
Re: takapään naputusta ei paikallistettu
Pakoputki testattu montulla heiluttelemalla ei kyl osu mihinkään. pellit rämiseen vähän ku niitä läiskii.Rusakko__ kirjoitti:Lämpöpellit tuli itelle mieleen, mutta jos oot varma, että ei johdu niistä niin voisko olla joku pakoputken kannatin rikki, ja näin putki kolahtaisi lämpöpelteihin rämistäen niitä??
Onko takakontin alla olevassa säilytystilassa mitään irtonaista rompetta?
farkussa voi rämähtää takakontin sisustusmuovit, etenkin jos kiinnikkeitä rikki/löysällä. Rekisterikilpikin voi rämistä
Nuo kaikki minun saapissa ainakin rämisi aiemmin...
Kuuluuko ääni ulkoa?
Takakontissa ei ole mtn mikä rämisisi.
Mielenkiintosta tässä on se, että ääni kuulu ennen pelkästään ku kuskinpuolen takarenkaalle tuli terävä töyssy. Nyt kun ääni paheni ni sieltä jostain se peräpäästä tulee.. Ääni on voimakkaampi kuskinpuolella kuin vänkärin.
Ääni kuuluu ulos päin. Sisälle erittäin vaimea ääni, mutta nyt sisällekkin suht kova kun ääni koveni
Saab 9-3 1.8t SS Linear -08 BioPower by jcarlsson
Ex: Saab 9-3 2.0t SS Vector -03
Ex: Saab 9-3 2.0t SS Vector -03