Ylimääräinen öljynvaihto yms.

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Ylimääräinen öljynvaihto yms.

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Tämä on tuplapostaus, sama juttu myös konseptiosiossa. Käsitellen Oulun Aine Oy:tä ja huoltopuolta. Jos tuplat häiritsee niin modet voinee poistaa?

Eli juttu meni näin:

Eilen juuri kävin ja kokemus hieman negatiivinen. Tais jäädä viimeiseksi kerraksi kun siellä käyn. Tuo uusi SC kun tarvii merkkihuollot jos meinaa 5v takuun säilyttää. Kävin siis teettämässä ylimääräisen öljynvaihdon kun tuli 10tkm täyteen. Huoltoon on tieturin mukaan vielä 58% jäljellä.

No, kuitenkin asiaan. Öljynvaihto suodattimen ja tiivisteen kera 130€ Exclamation Eipä se mitään, saattaa olla ihan normitasoa merkkiliikkeillä 6L Castrolia 89€ + muut päälle.

Mutta mutta, kun tilasin huollon ilmoitin puhelimessa että auton takalasin pyyhin ei parkkeeraa oikeaan paikkaan ja toisena, polttoaineluukun lukkomoottori ääntelee pärähtelevästi. Nämä siis sovittiin korjattavaksi öljynvaihdon yhteydessä. Kun jätin auton kaikki oli kuin pitikin, uusi lukkomoottori oli varattu ja aiottiin vaihtaa suorilta jne.

Menin hakemaan autoa ja kysäisin näistä mainituista ongelmista, oli vastaus lukkomoottoriin: käytettiin testerissä ja toimii. Entäs lasinpyyhin; toimii normaalisti parkkeeraa oikein siihen lämmitysvastukselle. Sanoin, että ei parkkeeraa. Ei ole ikinä tehnyt niin, vaan jää päästä n.2cm liian ylös eikä näin ollen osu sille varatulle lämmitysvastukselle. Huoltopäällikkö ei ollut halukas lähtemään kanssani katsomaan toimintaa enää pihalle vaan sanoi, että no katsotaan joku kerta oikein ajan kanssa. Mitä Prkl! Mulla oli aika varattu ja hommasta sovittu 2 viikkoa etukäteen.
Ei muuta kuin autoon istumaan hieman pahantuulisena. Takalasinpyyhin oli oikeassa paikassa. Josko sille ois tehty muutakin kuin vain kädellä siirretty kohdalleen? Testi, eli pikku pesut takalasille: pyyhin jää liian ylös. Just joo. Tämmöstä palvelua. Katsotaan sitten paremmalla ajalla?!? Katsokoot vain millon haluaa, mutta ei mun autoa!
En suosittele.

Kommentteja? Öljynvaihto 130€ - eli siis noin 770 markkaa... :x
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Ylimääräinen öljynvaihto yms.

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Marko A kirjoitti:Tämä on tuplapostaus, sama juttu myös konseptiosiossa. Käsitellen Oulun Aine Oy:tä ja huoltopuolta. Jos tuplat häiritsee niin modet voinee poistaa?

Eli juttu meni näin:

Eilen juuri kävin ja kokemus hieman negatiivinen. Tais jäädä viimeiseksi kerraksi kun siellä käyn. Tuo uusi SC kun tarvii merkkihuollot jos meinaa 5v takuun säilyttää. Kävin siis teettämässä ylimääräisen öljynvaihdon kun tuli 10tkm täyteen. Huoltoon on tieturin mukaan vielä 58% jäljellä.

No, kuitenkin asiaan. Öljynvaihto suodattimen ja tiivisteen kera 130€ Exclamation Eipä se mitään, saattaa olla ihan normitasoa merkkiliikkeillä 6L Castrolia 89€ + muut päälle.

Mutta mutta, kun tilasin huollon ilmoitin puhelimessa että auton takalasin pyyhin ei parkkeeraa oikeaan paikkaan ja toisena, polttoaineluukun lukkomoottori ääntelee pärähtelevästi. Nämä siis sovittiin korjattavaksi öljynvaihdon yhteydessä. Kun jätin auton kaikki oli kuin pitikin, uusi lukkomoottori oli varattu ja aiottiin vaihtaa suorilta jne.

Menin hakemaan autoa ja kysäisin näistä mainituista ongelmista, oli vastaus lukkomoottoriin: käytettiin testerissä ja toimii. Entäs lasinpyyhin; toimii normaalisti parkkeeraa oikein siihen lämmitysvastukselle. Sanoin, että ei parkkeeraa. Ei ole ikinä tehnyt niin, vaan jää päästä n.2cm liian ylös eikä näin ollen osu sille varatulle lämmitysvastukselle. Huoltopäällikkö ei ollut halukas lähtemään kanssani katsomaan toimintaa enää pihalle vaan sanoi, että no katsotaan joku kerta oikein ajan kanssa. Mitä Prkl! Mulla oli aika varattu ja hommasta sovittu 2 viikkoa etukäteen.
Ei muuta kuin autoon istumaan hieman pahantuulisena. Takalasinpyyhin oli oikeassa paikassa. Josko sille ois tehty muutakin kuin vain kädellä siirretty kohdalleen? Testi, eli pikku pesut takalasille: pyyhin jää liian ylös. Just joo. Tämmöstä palvelua. Katsotaan sitten paremmalla ajalla?!? Katsokoot vain millon haluaa, mutta ei mun autoa!
En suosittele.

Kommentteja? Öljynvaihto 130€ - eli siis noin 770 markkaa... :x

Aika hurja hinta 8O

Öljynvaihdon voisi kyllä tehdä itsekin tai vaihdatuttaa missä tahansa pikkuputkassa hyvät öljyt, öljynvaihtoa ei varmaankaan kukaan voi ryssiä :? Castrol EDGE sport 0w-40 maksaa motonetissäkin noin 45€/4l ja taitaa olla parasta mitä rahalla saa, redlinen ja muiden erikoisöljyjen jälkeen tietenkin.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

eipä ole omalla kohdalla noin käynyt, aina on valitukset otettu asiallisesti ja valituksen aihe korjattu... jopa ovien resonointeja myöten! mutta tuo 5v takuuhan ei ola aivan samanlainen kun 2v takuu, minulla on kahdenvuoden takuulla, takuuseen vaihdettu jopa jarrupalojakin(kuluneisuuden vuoksi) ja enpä usko jos menee esim, iskareista valittamaan 5v takuun puitteissa että liike ottaa siihen kovin paljoa kantaa...

se 130€ sisältää varmaan suodattimen? mutta on silti aika suolainen hinta, mutta niinhän se aina merkki liikkeessä... tosin sielä missä merkki liikkeessä missä itse olen käyttäny on sama öljynvaihto maksanut 98€ sisältäen suodattimen...
9-3 ss AERO -07 bsr Jet Black
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

130 egee öljynvaihdosta

Viesti Kirjoittaja Saabel »

on aika paljon, mutta meikäläisellä menee tällä hetkellä 220 egee 10 tonnin välein x kaksi autoa, joten teillä on se minihuolto halvempi.
Enemmän olisin minäkin hermostunut tuosta tyhjän lupailusta. Täällä homma on toiminut erittäin hyvin ja he tekevät mm. katsastushuollon ja käyttävät sen katsastuksessa. Se on minulle 4 egee halvempi näin, kuin se, että menisin itse jonottamaan katsastusasemalle :lol:
Toivottavasti ongelmaan löytyy ratkaisu ja auto tulee kuntoon.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Joo. Kun en ole ennen vaihdattanut autoon öljyjä liikkeessä niin ei ollut oikein hintahaarukkaa tiedossa... Yks juttu, joka jäi mainitsematta. Eli autoa ei ole ostettu ko. liikkeestä. Mikäli se nyt mitään vaikuttaa niihin takuu asioiden hoitoon. Ei sais vaikuttaa. GM Finland saa palautetta aiheesta. Jotain vastuuta sentään täytys liikkeelläkin olla kun merkkihuollon plakaatteja saa katollaan pidellä. Tulee semmonen olo, että kun asiakas on tavallaan pakoitettu käyttämään heidän palveluita, voidaan asiakasta käsitellä miten huvittaa. Vieläkin meinaa kiehahtaa kun pidemmälle miettii asiaa. Tästedes teen toki itse kaikki ylimääräiset öljynvaihdot jne jutut jotka vain omasta mielihalustani tulee mieleen. Huoltokirjajutut on pakko käydä liikkeessä teettämässä. Mutta että 130€ öljynvaihdosta... :evil: Hävetti edes täällä tunnustaa, että siitä piti noin paljon maksaa..
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Jyrki73
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 09:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Ylimääräinen öljynvaihto yms.

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Marko A kirjoitti:
Kommentteja? Öljynvaihto 130€ - eli siis noin 770 markkaa... :x
Morjens. Mulla tuli SC:hen kanssa pari viikkoa sitten 10 tkm mittariin ja vaihdoin öljyt. Pistin koneeseen Mobil 1 0W-40 (muistaakseni) 6 litraa + suodatin + TI hallin vuokra 45 min. Kokonaispotti pyöreästi 100 EUR. Eli omalle työlle jäi noin 30 EUR. Sillähän saa jo muutaman tölkin saunaolutta :D
911 turbo manuaali, Boxster PDK. Saab-historia: from two stroke to turbo
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Multa Oulun aine saa täydet propsit. Ajelin neljä vuotta sitten tidillä työmatkalla oulussa kun heitti stegvaloa kehiin. Nopea tiedustelu missä baasin korjaamo ja ajelin hölmönä aineelle, että tännekkö jäätiin. Jätkiltä oli työvuoro jo loppu mutta palvelualtis meksu tuli siviilit päällä ja heitti testerin kiinni, kuittas vikavalon ja toivotti hyvää matkaa, eikä maksanut mitään.

Täällä Savossa saa moiseen toimenpiteeseen varata oikein ajan ja kädestä pitäen taluttaa mekaanikko ja ohjata pistoke oikeaan reikään ja avustaa oikea moottorikoodi techiin. Niin ja saat maksaa siitä vielä sen 28eur. Joka on muuten lähes 170mk. :wink:
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

Miten Jyrki73 sitten takuun kanssa käy. Deltalla ainakin 5 vuoden takuu on ainoastaan silloin kun huollot suoritetaan merkkiliikkeessä. Edellisessä oli 2v
takuu ja siinä tuli myös jo öljynvaihto 9th täyteen. Hinta oli silloin jotain muistaakseni 164€. Suolaista on.
Jyrki73
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 09:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

agios kirjoitti:Miten Jyrki73 sitten takuun kanssa käy. Deltalla ainakin 5 vuoden takuu on ainoastaan silloin kun huollot suoritetaan merkkiliikkeessä. Edellisessä oli 2v
takuu ja siinä tuli myös jo öljynvaihto 9th täyteen. Hinta oli silloin jotain muistaakseni 164€. Suolaista on.
En mä tiedä. Tosin mulla ei ole Delta-Autosta ostettu ja siksi vain tehtaan kahden vuoden takuu voimassa. Auto on nyt vajaan vuoden vanha ja 10 tkm ajettu. Ensimmäinen huolto on 2v. / 20 tkm. Jos takuu raukeaa sen takia, että vaihdoin öljyt omatoimisesti ennen virallista huoltoaikaa, niin rauetkoon sitten.
911 turbo manuaali, Boxster PDK. Saab-historia: from two stroke to turbo
JML
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Kesä 20, 2005 16:19
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja JML »

Oulussahan on myös toinen Saab merkkihuolto, tervetuloa ;)
Haksu
"Viggen"
Viestit: 601
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Kuulin että Aeroon on suodattimen hinta noin 70€ + öljyt ja työt päälle, että rasvainen on tähänkin pirssiin tuo vaihto.

Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Niin eihän se tuo "ylimääräinen" öljynvaihto mitään takuuta vie. Saa kai siihen vaihtaa öljyt itse vaikka jokapäivä jos haluaa :lol: Mutta, tulipahan tuokin testattua. Eikä se tuo hinta tässä pahin ole, sen nyt vielä irvistellen kestää, mutta kun ei sovittuja töitä tehdä sovitulla tavalla, eikä asiasta kärsi huomauttaa niin se kai tässä enemmän kaihertaa. :?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Jyrki73 kirjoitti:
agios kirjoitti:Miten Jyrki73 sitten takuun kanssa käy. Deltalla ainakin 5 vuoden takuu on ainoastaan silloin kun huollot suoritetaan merkkiliikkeessä. Edellisessä oli 2v
takuu ja siinä tuli myös jo öljynvaihto 9th täyteen. Hinta oli silloin jotain muistaakseni 164€. Suolaista on.
En mä tiedä. Tosin mulla ei ole Delta-Autosta ostettu ja siksi vain tehtaan kahden vuoden takuu voimassa. Auto on nyt vajaan vuoden vanha ja 10 tkm ajettu. Ensimmäinen huolto on 2v. / 20 tkm. Jos takuu raukeaa sen takia, että vaihdoin öljyt omatoimisesti ennen virallista huoltoaikaa, niin rauetkoon sitten.

Miksi ylimääräisestä öljynvaihdosta pitää edes kertoa merkkiliikkeessä?

Mistä sen muka huomaa?
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

2.3i-16 kirjoitti: Miksi ylimääräisestä öljynvaihdosta pitää edes kertoa merkkiliikkeessä?
Mistä sen muka huomaa?
Tuossa jo aiemmassa tekstissä mainitsin, mutta uusiksi otettakoon. Ei tarvi kertoa, mutta saa kertoa. Ei vaikuta takuuseen eikä muuhunkaan. Ei huomaa mistään, jos et laita esim tarraa kertomaan erimerkkisestä öljystä ;) Ei niillä merkkiliikkeessä kiinnosta takuun kannalta, kuin että kaikki pakolliset huollot on tehty ajallaan ja vielä asianmukaisessa liikkeessä.
Delta takuu edellyttää merkkihuoltoja ensimmäiset kaksi vuotta ja seuraavat kolme vuotta huollot Deltan liikkeessä...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

Sen huomaa siitä kun tieturi alkaa näyttämään että öljynlaatu on esim.2%.
Olet oikeassa että ei niitä tartte kertoa eikä takuu raukea vaikka kertoisikin.
Nollaamiseen oli jossakin ohjeetkin täällä. Deltan 5 vuoden takuu on heidän oma lisätakuu jolloin he voivat velvoittaa käyttämään huoltojaan. Jos ei halua niin takuu on sitten normaali 2 vuotta. Mulla tulee ajettua niin paljon pätkää että huolto tulee jo siinä 9-10th.km kuluttua. Tilasin juuri Deltasta uuden SS.n ja siihen tulee se 5 v.takuu. Edellisessä olisi loppunut kesällä. Kestää vain kauan .Sanoivat että 6-8viikkoa.
Vastaa Viestiin