SS:n varapyörä

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Marza
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: La Joulu 16, 2006 13:08
Paikkakunta: Espoo

SS:n varapyörä

Viesti Kirjoittaja Marza »

Tervehdys Klubilaiset!
Tulin tässä syksyllä ostaneeksi 9-3 SS:n, tax-free sellaisen, kun asustelen ulkomailla. Auton saaminen saaminen Tunisiaan oli jo itsessään aika moinen prosessi. Hain sen Roomasta koska Saab ei suostunut ymmärrettävästi toimittamaan sitä tänne , koska täällä Saabilla ei ole minkään näköistä toimintaa, ei huoltoa sen enempää kuin myyntiäkään. Joka tapauksessa pitkäksi venyneen odottelun ja monien lupausten ja painostuksen jälkeen sain kuin sainkin auton uuteen kotimaahansa. Autossa piti oleman tyre repair kit eli renkaanpaikkaussarja kompressorilla, mutta kuinka ollakaan kompurasysteemi puuttui (varmaan italialaiset varastaneet), eli siellä oli vain tunkki ja rengasavain. Siitä sitten valittamaan Olarin Länsiautoon, mistä auto oli ostettu. Muutaman kuukauden ajan minun piti pommittaa sekä länsiautoa sekä italialaista saab-diileriä, joka luovutti auton, kun eivät osanneet keskenään päättää kuka korvaa puuttuvan osan. Lopulta alkoi pinna palaa, koska ei kai se ostajan asia ole kuka puuttuvat varusteet maksaa, saab-organisaatio riidelköön niistä keskenään. Lopulta länsiauto lupasi lähettää varapyörän minulle.

Kolme kuukautta auton saamisesta sain siis varapyörän (en ymmärrä mikseivät lähettäneen pelkästään puuttuvaa kompuraa??) ja pienemmässä styroxmuotissa olevan tunkin yms. Ei kun sovittamaan paikoilleen, vaan eipä sopinut ko. setti luukun alle. Varapyörä menee kyllä sellaisenaan, mutta tunkit ym ei kyllä sinne mahdu samaan aikaan styroxpaketissaan ja muotoilusta päätellen sitä ei ole sinne tarkoitettukaan. Ja jos siellä pitää pelkkää varapyörää, niin se ei taas anna tukea takakontin taitettavalle lattialle, vaan se notkuu eikä sielä sellaisenaan uskalla kovin painavia esineitä kuljettaa. Kompressori-kit oli sentään tarpeeksi korkea ja muotoiltu siten, että se tuki takapaksin pohjaa. Pitkäksi venyneen vuodatuksen jälkeen kysymys kuuluukin: Millainen setti SS:ssä kuuluu oikeasti olla varapyörän kanssa? Onko sille olemassa joku muotoon prässätty styroxpaketti tunkille yms joka mahtuu sinne ja samalla tukee lattiaa?


Kuva
Vasemmalla varapyörän kanssa toimitetut työkalut, oikealla kompurasetti ilman kompuraa :?
Kuva
Nämä tavarat eivät mahdu kannen alle yhtäaikaa, ei edes väkivalloin.

Muuten olen ollut enemmän kuin tyytyväinen hankintaani, vaikka ennen ss:n markkinoille tuloa inhosin saabeja yli kaiken :wink: . Ainoa miinus on äänentoisto; Es1-ss2 (7 speaker system) on lähinnä huono vitsi. Myös sidin keskikulutuksen toimintaa hieman oudoksun, mutta palaan siihen myöhemmin kun saan enemmän kilometrejä alle. Tällä hetkellä mittarissa vasta 800 km :)
1,8t ss Vector -06
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

Mistä h....stä ne tuollaisen on löytänyt. Mulla tässä mallissa on nyt kompura kun en huomannut pyytää vararengasta. Mutta edellisessä oli ja muistaakseni ja täytyykin olla pyöreä. Tarkka se oli sen tunkin asettamisen kanssa mutta muuten hyvä. Olisiko se jostain vanhemmista saabeista tai sitten 9-5 mallista. Tarkemmat tietää sitten. Taitavat v....lla,mutta miksi?
joukom
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Su Elo 22, 2004 15:29

Viesti Kirjoittaja joukom »

Tuo alemman kuvan styrox-teline ei ole 9-3 SS:stä. Omassani se ainakin oli pyöreä ja sopi hyvin vararenkaan sisään
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

Tarkoitin sillä v.....la autoliikettä. Sillä ,sitähän tuo on. Se taitaa olla muutaman kuukauden valittaminen edessä,ikävä kyllä kun katsoo miten ovat jo ennen junailleet asian. Kylläpä vieläkin on asiakas palvelua, huonoa sellaista.
Marza
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: La Joulu 16, 2006 13:08
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Marza »

joukom kirjoitti:Tuo alemman kuvan styrox-teline ei ole 9-3 SS:stä. Omassani se ainakin oli pyöreä ja sopi hyvin vararenkaan sisään
Niin vähän ajattelinkin, että originaalin kuuluisi olla pyöreä mahtuakseen paikoilleen vararenkaan "sisään". Ehkä ovat löytäneet jostain hallin nurkasta minkä tahansa setin joka on sinne päin... Pitää yrittää hoitaa asia länsiautossa kesälomareissun aikana ja samalla selvittää kuuluuko oma saabini siihen asiakastyytyväisyysohjelman piiriin. Mahtaakohan olla huollossa kovat ruuhkat kesäkuussa...

Täytyy vielä todeta että palvelu suomen päässä oli kyllä ihan ystävällistä ja auttavaista, mutta saab-tahojen keskinäinen kordinaatio ala-arvoista. Ehkä näitä ei ole viety niin paljon ulkomaille, että homma toimisi sujuvasti..
1,8t ss Vector -06
966
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 29, 2005 18:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja 966 »

Kyseinen sarja on 93Sportcombista, eikä kuulu varapyörän sisään (sinne tulee audion subbari) vaan välipohjaan varapyörän ja takapenkin väliin.
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Offtopiccina on mukava huomata, että Saab on taas palannut vanhaan kunnon saksitunkkiin sen kötöstyksen sijasta, mitä NG900:ssa oli. :D
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
tniemi
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: To Huhti 29, 2004 10:48

Viesti Kirjoittaja tniemi »

Marza kirjoitti:Täytyy vielä todeta että palvelu suomen päässä oli kyllä ihan ystävällistä ja auttavaista, mutta saab-tahojen keskinäinen kordinaatio ala-arvoista. Ehkä näitä ei ole viety niin paljon ulkomaille, että homma toimisi sujuvasti..
Aivan pakko kommentoida. Itsekin asun (vielä) ulkomailla ja vastaavaan palveluhaluttomuuteen oon kans törmänny.

Mulla helmalevikkeestä alkoi maali kupruilla (9-3 SS vm-03) ja tietenkin just 2v takuun jälkeen. No tietenkin reklamoin asiasta. Suomen päässä (Metro Lielahti) asia olisi hoidettu samantien ilman ongelmia, mutta kun auto sattui olemaan muutaman tuhannen kilometrin päässä... No, täkäläinen maahantuoja suhtautu tietenkin mun virallisen organisaation ohi tuomaan autoon erittäin nihkeästi... ja tietenkin kieltäytyi maalaamasta helmaa takuuseen.

Ohjasivat kyllä ottamaan yhteyttä GM:n Customer Serviceen... Todella huonoa palvelua. Reilusti yli kuukausi meni ilman mitään vastausta, vaikka ensimmäisen puhelun jälkeen lupasivat palata asiaan parin päivän jälkeen. "Parin" puhelinsoiton ja sähköpostin jälkeen sain vastauksena ettei kuulu takuun piiriin! Jäi sellainen mielikuva, että oli mun vika 8O No tietenkin annoin palautetta joka instanssiin mihin vaan pysty, mutta tuloksetta. Viimeiseen viestiini ei GM:n Customer Service edes vaivautunut vastaamaan... :evil: Eli eipä se palvelu tunnu näissä ulkomaankaupoissa juuri toimivan!

Todella harmi että GM pilaa hyvän auton laadun ja maineen... Kaippa se on tappiollisen GM:n säästettävä sekin 70eur mikä siihen maalaukseen sitten lopulta multa meni.

Olin todella pettynyt ja uhosinpa vielä sinne (pakko laittaa jo lainausmerkkeihin toi ->) "Customer Serviceen" etten ikinä osta autoa GM:ltä! ..kele!

No, oon joutunu pyörtämään puheeni ja uus 9-3 SC aero tulossa 8)
Marza
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: La Joulu 16, 2006 13:08
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Marza »

Olin todella pettynyt ja uhosinpa vielä sinne (pakko laittaa jo lainausmerkkeihin toi ->) "Customer Serviceen" etten ikinä osta autoa GM:ltä! ..kele!

No, oon joutunu pyörtämään puheeni ja uus 9-3 SC aero tulossa 8)
Jännä juttu kun nykyään on olevinaan kova kilpailu asiakkaista mut silti tuollasta palveluhaluttomuutta ja välinpitämättömyyttä vielä esiintyy. Tollaset pikkukorjaukset ei tunnu missään ison firman pussissa, mutta asiakkaalle saattaa jäädä paha maku ja sitten kun on auton vaihdon aika niin voi olla että tekee mieli kokeilla, josko naapuriliikkeessä homma toimisi paremmin... Mulla auton saanti venyi yli kuukauden sovitusta ja sen kuukauden ajan kukaan sen enempää Suomessa, Italiassa kun Ruotsissakaan ei tiennyt missä se mahtaa olla :? Sinänsä ihmeellistä ottaen huomioon jos lähetät kirjeen/paketin jonnekin, niin sen liikkeistä saadaan tieto varmaan metrin tarkkuudella mutta auto onnistutaan "hukkaamaan". Sille Italian diilerille sain soitella valehtelematta 20 kertaa, mut se olikin varsinainen kiero makarooni :wink:
No, loppu hyvin kaikki hyvin, onhan se Saabin ratin takana istuminen ihan mieltä ylentävää puuhaa. Kun sillä ajelee auringonlaskun aikaan rantabulevardilla kuulaana kesäiltana niin tulee sellanen olo että velatkin tuntuu saatavilta :D
1,8t ss Vector -06
villero
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 17:21

Viesti Kirjoittaja villero »

Ja eikun Cabriolet-mallia tilaukseen, jos siellä tunisiassa aiot pidempään oleksia. ;)

Mitäs tuollainen biili tuli maksamaan taxfreenä?
Marza
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: La Joulu 16, 2006 13:08
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Marza »

Mulle kustansi kaikkinensa n 22te niillä varusteilla jotka halusinkin, jälkikäteen voisi sanoa että paremmasta äänentoistosta olisin voinut maksaa mielelläni lisää. Tilausvaiheessa alettiin jo myydä -07 mallia mutta en uskaltanut ottaa sitä kun ei ollut vielä kuvia nähtävillä enkä ollut varma meneekö sisätilojen uudistus parempaan vai huonompaan suuntaan.. (hyvähän siitä tuli). En oikein innostunut rättikatosta, vaikkei se olisi paljon kalliimmaksi tullutkaan, mutta kun pitää saada välillä mahtumaan jotain tavaraakin mukaan. Jos niihin siirrytään, niin mieluummin sitten vaikka kovakattoinen cabriolet esim. Volvo C70 mutta kun tarkoitus on muuttaa kesällä Belgian sateisiin niin tämä nykyinen kelvatkoon näin alkajaisiksi :) . Täällä on sen verran hullu liikennekulttuuri että ajelen pääasiassa vanhalla primerallani minkä toin mukanani Suomesta ja saappi lepäilee tallissa. Nissan saa ottaa vastaan lommot, kolhut ja naarmut joilta täällä ei voi välttyä...
1,8t ss Vector -06
Vastaa Viestiin