Pari juttua, joista kuulisin mieluusti muidenkin kokemuksia. Pakoputken takapöntön ympärille kertyy lunta ja jäätä sinne puskurin kuoren väliin. Kolisee startatessa ja joskus kuoppasella tiellä. Sporttiputkiko perään ja hieman lisää tilaa, vai?
Pysyykö takalasinpyyhin muilla oikeassa paikassa, siinä ylimääräisten lämmitysvastusten päällä käytön jälkeen. Mulla on tuossa mekanismissa himan välystä (sulan päästä käännellen n.15mm). Säädin vinkkarin kohdalleen, mutta tuo välys hieman mietityttää.
Ja vielä, käytin auton öljynvaihdossa 1tkm sitten. Alkuperäinen öljy oli Mobilia ja nyt koneessa Castrolit. Kylmänä koneen käyntiääni muuttui, siihen tuli semmonen vinkuva lisäsävy. Itse ja vaimo huomattiin asia heti öljynvaihdonjälkeen. Koneessa on normaalimäärä öljyä. Mites muilla?
Ulkomaanelävillä tuntuu (Saabcentral) olevan "ongelmia" TCS:n kanssa ja joutuvat ottamaan joskus pois päältä päästäkseen liukkaalla liikkeelle. En ole kertaakaan joutunut ottamaan sitä pois, vaikka oltu jo semmosessa tilanteessa, että tonnari taikka og-satku ei ois ainakaan eteenpäin enää lähtenyt omin voimin. Eli mun kokemusten mukaan TCS on erittäin fiksu systeemi. Ei muuta kuin painaa reilusti kaasua ja antaa elektroniikan hoitaa. Eli semmosta tilannetta ei ole mulle tullut että TCS estää täysin liikkumisen. Päin vastoin. Mites teillä?
SC:n ikkunat pysyy käsittämättömän hyvin auki jopa -30 asteen pakkasella. Oli sitten autossa porukkaa vähän tai paljon. Jopa takimmaiset sivuikkunat pysyy auki, silloinkin kun kontissa oli kaksi lumeen sotkettua karvaturria läähättämässä.
Juuri reilu viikko sitten tuli koeajotteua uusi 9-5 t pilot 2,0tA. Hyvää vertailua oli ysikolmoseen. Todella monella osa-alueella 9-5 vie voiton aika selvästi, mutta ajettavuudessa ja käsiteltävyydessä 9-3 on aikalailla omaa luokkaansa. Toki asiaan vaikutti 9-5 vakio alustalla + kitkat ja 9-3 sportti alustalla + nastat. Tästä voikin jatkaa (flame) kommentilla, että kyllä ei kitkat sovellu tänne pohjanmaan korkeudelle. Ei ainakaan tosi talvikelille..
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Parempaa 9-5:ssä: takatilat (myös kontti), penkit (Linear vs 9-3:n Vector), hiljaisempi, laadukkaamman oloiset sisämateriaalit.
Ja 9-3:ssa parempaa: Näkyvyys, ajettavuus, moottori (1,8t vs 2,0t), ulkonäkö. Mielipiteitäni siis...
Saa kommentoida.