Jos autossasi on 7-kaiuttimen systeemi niin melko hyvän parannuksen saat seuraavasti.Hanki esim. Vibroplast vaimennuslevyä (2-pakkausta)esim.
www.powerset.fi/autohifi ja tarvikkeet ja vaimennus, 39€/pakkaus, linjamuunnin esim Helix ACC,
http://www.fanaticaudio.com ja tarvikkeet ja rca-kaapelit ja tarvikkeet 85€, tai halvemmalla vaikka Biltemasta jos kantti kestää.10" subbari esim Peerless Resolution R10, esim
http://www.hifitalo.fi 119€ ja vahvistin sille+tarvikkeita,esim syöttökaapeli,sulake,ym.Tavaratilaan tulee kyllä subbarivahvistimen syöttökaapeli (ainakin SC),mutta se on ohuehko,voi kyllä riittääkin ainakin jos lisää kondensaattorin ja silloin välttyy paksun kaapelin vedolta läpi auton (työläs).Halvin ja hyvin Autohifi-lehden testissä pärjännyt on McLemonaudion myymä Toxic 1000, 49€.Eristät etuovet hyvin,sekä ulko-että sisäpelti,irrota kaiutinkiinnityskehys ja liimaa "sikaflexillä" tiiviisti ja alkuperäiset pultit kiinni.Eristyksestä on hyvät ohjeet Powersetin sivuilla Kalliomäen Seattiinsa tekemänä.Ennen kuskin penkin irrotusta ota akkukenkä irti ja odota n.puoli tuntia (sivuairbag) ja kytke linjamuunnin kaiutinlähtöihin.Vahvistimen kyljessä on kytkentänastat kuvattuna.Rca-johto vahvariin ja siitä subbariin.Esim. yllämainittu Peerless tyytyy 14litran koteloon (mdf-levyt sahattuna oli 10€) ja se on helppo sijoittaa taakse,itse laitoin (SC) varapyöräsyvennykseen.(paikkasarja). Alkuperäiskaiuttimetkin soi kohtuullisesti ovet vaimennettuna ja subbarilla tehostettuna,etkä menetä varoitus- ja infoääniä esim. vilkun naksutus.6x9:t ei korvaa subbaria, eikä takakaiuttimiakaan juuri kannata vaihtaa "parempiin".Vahvistimen "heräte" on ongelma 93:ssa ja itse kytkin sen tupakansytytinpistokkeen johtoon johon tulee virta virtalukon "on" asennossa, eli subbari toimii vain ajossa ,tosin on mulla vaihtokytkin jolla kytketään "suora" virta herätteeseen parkissakuuntelua varten.Myöhemmin olen vaihtanut eteen laadukkaan 3tie-sarjan ja sille oman vahvistimen, mutta parannusta tuli enää yllättävän vähän, ja esim. vilkuille piti "kehittää" naksutus,turvavyöpiippauksen poisjäänti oli vain plussaa ja peruutustutka on tarvikemalli, joten se toimii. Itsekäynnistys DLS-vahvistimissa ei toimi 93:ssa kuin satunnaisesti, jokin can-väylän
datapulssi häiritsee käynnistystä,olen ollut yhteydessä maahantuojaan,joka kysyi valmistuttajalta Ruotsista,mutta heille se oli aivan uusi asia-lupasivat toki tutkia mutta näin viikkojenkaan päästä ei ole kuulunut mitään joten autostart-toiminnon perusteella ei vahvistinta kannata ostaa.Tosin DLS on muuten kyllä hyvä vahvistin joskin hinnakas.
PS. edellä mainitut laitteet voit tietysti valita mielesi mukaan, itse käytin näitä ja laitoin siksi ne tähän vain esimerkin vuoksi, että pääsee vertailussa alkuun.Ja vielä, vertailu alkuperäiskaiuttimet ja hyvin vaimennetut ovet / laadukaskin erillissarja ja ovet vaimentamattomana-tulos kyllä yllättää, ja vaimennuksen jälkeen voi tietysti vaihtaa kaiuttimetkin jos "nälkä kasvoi syödessä". 966.