Muita kuin originaali Sachs:n iskareita alla?
Muita kuin originaali Sachs:n iskareita alla?
Kokemuksia kyselen eli onko joku laittanut muita iskareita originaalien tilalle?
Minkä merkkisiä? Saatavuus - miten hankit Suomesta vai tilaamalla ulkomailta? Oletko niihin tyytyväinen?
Omassani on taas iskarinvaihto käsillä - varsinkin etupää on aika velton oloinen. En viitsisi enää kolmatta kierrosta tehdä noilla Sachs:n iskareilla, kun huvittaisi tehdä muutakin kuin pelkästään purkaa ja koota auton alustaa... olo on kuin "teletapilla" uudestaan... uudestaan...
Sen verran olen itse saanut selvitettyä, että Koni Sportit saa ainakin suoraan Suomesta - Konin FSD:stä sanoivat, ettei saa SS:ään, mutta ulkomailta itse tilaamalla taas saisi... ketähän tässä uskoisi.
Minkä merkkisiä? Saatavuus - miten hankit Suomesta vai tilaamalla ulkomailta? Oletko niihin tyytyväinen?
Omassani on taas iskarinvaihto käsillä - varsinkin etupää on aika velton oloinen. En viitsisi enää kolmatta kierrosta tehdä noilla Sachs:n iskareilla, kun huvittaisi tehdä muutakin kuin pelkästään purkaa ja koota auton alustaa... olo on kuin "teletapilla" uudestaan... uudestaan...
Sen verran olen itse saanut selvitettyä, että Koni Sportit saa ainakin suoraan Suomesta - Konin FSD:stä sanoivat, ettei saa SS:ään, mutta ulkomailta itse tilaamalla taas saisi... ketähän tässä uskoisi.
Luulisin, että ko. iskareissa on haettu mukavuutta ohivirtausventtiilirakenteen avulla hitaaseen ja pieneen liikkeeseen - nopeissa liikkeissä taas pitäisi olla jäykempi. Samantapainen (ehkä, luulisin) toimintaperiaate kuin Monroen Sensatrackeissa - Monroen vaimentimia ei kylläkään ole saatavissa SS.ään.pyliaho kirjoitti:millaiset ovat tekniikaltaan konin fsdeet? niissä oli jotain erityistä.. ja kalliitkin muistaakseni
Korjatkoon ken tietää tarkemmin...
Itseasiassa esim. PFS:ltä saa eteen ja taakse FSD:t 660 eurolla - Saabin omia saa tuohon hintaan vasta parin eteen...
Rahti tuolta maksaa Suomeen kuutisenkymppiä.
Konin Sportit PFS:ltä 542 eteen ja taakse -> Suomeen tuotuna n. 600 euroa.
Kyllä tietenkin halvemmatkin tai muut kuin Konit kelpaa, mutta ei taida olla muuta vielä tarjolla? Ai, niin Bilsteiniltä löytyy, mutta hinta on samaa luokkaa Konien kanssa.
Olikos sulla sporttialusta ?
Jos ei, niin Saabin roadholding-kittejä kannattaa miettiä, ainakin 9-5:ssa niiden iskarit ovat kestäneet paremmin, jos oikein olen ymmärtänyt. Nekin kyllä taitavat olla Sachsin kamaa.
Jos ei, niin Saabin roadholding-kittejä kannattaa miettiä, ainakin 9-5:ssa niiden iskarit ovat kestäneet paremmin, jos oikein olen ymmärtänyt. Nekin kyllä taitavat olla Sachsin kamaa.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Ei ole sporttialusta, vaan normaali.koistha kirjoitti:Olikos sulla sporttialusta ?
Jos ei, niin Saabin roadholding-kittejä kannattaa miettiä, ainakin 9-5:ssa niiden iskarit ovat kestäneet paremmin, jos oikein olen ymmärtänyt. Nekin kyllä taitavat olla Sachsin kamaa.
Olen katsellut PFS:ltä noita sporttialustoja - niissä vain käytetään samoja iskareita, kuin mitä alkuperäisetkin on. Ja noista alkuperäisistä iskareista on nimenomaan tarkoitus päästä eroon - ellei nyt jostakin sellaista ihmettä tule, että selkeästi kerrottaisiin / luvattaisiin mallien muuttuneen kestävämmiksi - pelkkä varaosanumeron muutos ei ainakaan minua vakuuta.
Jokatapauksessa Monroen Reflex vaimentimia pitäisi saada Suomesta parin viikon päästä - niiden hinnoittelu menee ikävä kyllä hieman kalliimmaksi kuin mitä Konin Sportit (kelt.) maksaa PFS:llä.
Myös Bilsteinin Sportteja tuntuu saavan - hinta Suomesta ostettaessa tuntuu vain olevan lähempänä yhdeksää sataa, kuten myös em. Koneilla.
Miksiköhän iskarit on Suomessa niin paljon kalliimpia kuin muualla?
Yleensä aina ennen olen ostanut tällaiset tavarat merkkiliikkeeltä tai paikallisilta varaosakauppiailta, mutta nyt taitaa olla pakko totutella uuteen kaupankäyntimuotoon ja tilata ulkomailta.
Monroella on tai on ainakin ollut Suomessa kaksi maahantuojaa toinen on AD-varaosat ja toinen Arwidson. AD on näistä selkeästi halvempi, joissain tapauksissa AD:n kautta samat iskarit maksoivat viime vuonna kysellessäni 50% vähemmän kuin Arwidsonin kautta hankittuna. Kannattaa tsekata.Bob kirjoitti: Jokatapauksessa Monroen Reflex vaimentimia pitäisi saada Suomesta parin viikon päästä - niiden hinnoittelu menee ikävä kyllä hieman kalliimmaksi kuin mitä Konin Sportit (kelt.) maksaa PFS:llä.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
koistha kirjoitti:Monroella on tai on ainakin ollut Suomessa kaksi maahantuojaa toinen on AD-varaosat ja toinen Arwidson. AD on näistä selkeästi halvempi, joissain tapauksissa AD:n kautta samat iskarit maksoivat viime vuonna kysellessäni 50% vähemmän kuin Arwidsonin kautta hankittuna. Kannattaa tsekata.Bob kirjoitti: Jokatapauksessa Monroen Reflex vaimentimia pitäisi saada Suomesta parin viikon päästä - niiden hinnoittelu menee ikävä kyllä hieman kalliimmaksi kuin mitä Konin Sportit (kelt.) maksaa PFS:llä.
Päädyin nyt kuitenkin laittamaan nuo Konin Sportit - tilattuna PFS:n kautta tietenkin.
Jokos Bob on saanut konit alle?
Itsellä taitaa tulla alustan täysi päivitys uusiksi tänä kesänä. Autossahan on (ainakin huoltokirjan mukaan) tehtaan urheilualusta. Uskomatonta miten joku tehdas voi tuollaista p***aa laittaa autoon alle. Mikään auto mitä olen aikaisemmin ajanut ei ole ollut noin pintakova. Myöskin kohtuullista rahinaa kuuluu etupäästä kun ajaa esim. hidastetöyssyistä.
Itsellä kans harkinnassa nuo konin iskarit, mutta jousista ei ole vielä mitään päätöksiä tehty. Näillänäkymin joko H&R tai Eibach?
Itsellä taitaa tulla alustan täysi päivitys uusiksi tänä kesänä. Autossahan on (ainakin huoltokirjan mukaan) tehtaan urheilualusta. Uskomatonta miten joku tehdas voi tuollaista p***aa laittaa autoon alle. Mikään auto mitä olen aikaisemmin ajanut ei ole ollut noin pintakova. Myöskin kohtuullista rahinaa kuuluu etupäästä kun ajaa esim. hidastetöyssyistä.
Itsellä kans harkinnassa nuo konin iskarit, mutta jousista ei ole vielä mitään päätöksiä tehty. Näillänäkymin joko H&R tai Eibach?
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
Eilen tuli Konit ja tänään laitoin alle. Ajokokemuksia ei ole vielä kovin paljoa - ajelin vain sellaisen koepätkän, jossa olen aiemmin ihmetellyt noita alustan "ääniä". Kolinat ovat nyt poissa .Miika79 kirjoitti:Jokos Bob on saanut konit alle?
Itsellä taitaa tulla alustan täysi päivitys uusiksi tänä kesänä. Autossahan on (ainakin huoltokirjan mukaan) tehtaan urheilualusta. Uskomatonta miten joku tehdas voi tuollaista p***aa laittaa autoon alle. Mikään auto mitä olen aikaisemmin ajanut ei ole ollut noin pintakova. Myöskin kohtuullista rahinaa kuuluu etupäästä kun ajaa esim. hidastetöyssyistä.
Itsellä kans harkinnassa nuo konin iskarit, mutta jousista ei ole vielä mitään päätöksiä tehty. Näillänäkymin joko H&R tai Eibach?
Palataan ajokokemuksiin tarkemmin, kun on kertynyt enemmän kilometrejä - odotukset ovat korkealla etenkin paremman ajettavuuden suhteen tuulisella säällä.
Minullahan on nyt Konin Sportit vakiojousissa ja säädöt Konin suosituksen mukaisesti löysimmillään - pelkäsin iskunvaimennuksen tulevan liian kovaksi, mutta huoli oli täysin turha. Tulen todennäköisesti hieman säätämään kovemmaksi, kunhan ehdin. Näillä säädöillä on hieman jäykempi kuin uusi vakioalusta, mutta siitä huolimatta esim. asfaltin katkokset eivät tömäyttele samalla tavalla kuin ennen.
Nuo alta otetut n. parivuotta vanhat olivat kyllä finaalissa - iskareiden yläpäässä on sellainen tyhjä kohta ja iskaria kun painelee, niin kuuluu vain sellainen "slurps-slurps" -ääni.
Näissä Koneissa on tuo jousilautasen muoto hieman tasaisempi kuin alkuperäisessä eli todennäköisesti ei kerää niin paljon hiekkaa ja kiviä. Samalla meni paikoilleen myös kääntölaakerin -07 -malliset suojat.
Jonkun verran tullut lueskeltua tuota saabcentralin foorumia ja kovasti pitävät tuota Konin FSD + Eibach pro kit yhdistelmää hyvänä. Onkos kukaan foorumilla laittanut tuota yhdistelmää sportsedanin alle?
Ainoa miinushan siinä on vaan hinta... yhteensä n.900€ +toimituskulut
Täytyy nyt raapia päätä vielä vähän aikaa.
Ainoa miinushan siinä on vaan hinta... yhteensä n.900€ +toimituskulut
Täytyy nyt raapia päätä vielä vähän aikaa.
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
Miika79 kirjoitti:Jonkun verran tullut lueskeltua tuota saabcentralin foorumia ja kovasti pitävät tuota Konin FSD + Eibach pro kit yhdistelmää hyvänä. Onkos kukaan foorumilla laittanut tuota yhdistelmää sportsedanin alle?
Ainoa miinushan siinä on vaan hinta... yhteensä n.900€ +toimituskulut
Täytyy nyt raapia päätä vielä vähän aikaa.
Eipä taida tuota yhdistelmää vielä olla kenelläkään kotomaassa...
Voit ehtiä antamaan itse ensimmäiset kommentit .
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Jep, tässä täytyy olla pelkkänä korvana!Bob kirjoitti:Miika79 kirjoitti:Jonkun verran tullut lueskeltua tuota saabcentralin foorumia ja kovasti pitävät tuota Konin FSD + Eibach pro kit yhdistelmää hyvänä. Onkos kukaan foorumilla laittanut tuota yhdistelmää sportsedanin alle?
Ainoa miinushan siinä on vaan hinta... yhteensä n.900€ +toimituskulut
Täytyy nyt raapia päätä vielä vähän aikaa.
Eipä taida tuota yhdistelmää vielä olla kenelläkään kotomaassa...
Voit ehtiä antamaan itse ensimmäiset kommentit .
Tutkiskelin tänään noita iskareita kun vaihdoin uudet sisälokasuojat eteen, niin kyllähän nuo näyttäisi orkkiskamaa olevan. Kuskin puolella oli se haitarikumi irronnut alapäästä ja oli jotenkin löystyneen oloinen. Piti kyhätä se uudestaan nippusiteellä kiinni.
Sumuvalojen polttimot tuli myös samalla vaihdettua Philipsin Diamondvisioneihin.
Ja edelleen jatketaan sitä pään raapimista...
Sumuvalojen polttimot tuli myös samalla vaihdettua Philipsin Diamondvisioneihin.
Ja edelleen jatketaan sitä pään raapimista...
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
Nuo iskarin haitarikumit on kyllä vakiona kiinni vain yläpäästä. Jos laitat ne kiinni myös alapäästä, niin saattaa olla, että ne repeää esim. autoa nosturilla nostettaessa kun pyörät riippuvat vapaana.Miika79 kirjoitti:Tutkiskelin tänään noita iskareita kun vaihdoin uudet sisälokasuojat eteen, niin kyllähän nuo näyttäisi orkkiskamaa olevan. Kuskin puolella oli se haitarikumi irronnut alapäästä ja oli jotenkin löystyneen oloinen. Piti kyhätä se uudestaan nippusiteellä kiinni.