Peilien jalustoista?
Peilien jalustoista?
Tuli ostettua tossa 9-3 ss 2.2Tid -03. Autolla on ajettu 150000 km ja pääosin auto on kuin uusi, mutta noi sivupeilien varret kuplii melkoisesti. Luin aikaisempia viestiketjuja läpi ja ongelmia on näköjään esiintynyt muillakin. Vieläköhän nuo voisi mennä "takuuseen" edes peilien osalta, työt voisi kyllä maksaa. Onko kellään ajankohtaista tietoa ongelmasta ja maahantuojan asenteesta nykyisin?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Heh, olishan se hassua jos autossa tuollaiset osat yli kolme vuotta kestäisikin.apu,apupoika kirjoitti:Kolme vuotta vanhoihin maahantuoja tulee kuulemma vastaan. Tässä tapauksessa km määräkin varmaan jo tyssää.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Re: Peilien jalustoista?
Mulla meni ennen vuodenvaihdetta takuuseen osien osalta. Työt piti maksaa itse. Kustannus oli 150€ luokkaa, noi peilien varret ovat by the way helvetin kalliit oisko ollu jotain 300-400 €/kpl. Autoni on mallivuotta 2004, mutta rekisteröity loppuvuodesta 2003. Maahantuojan päätös riippui kilometreistä ja huoltohistoriasta. Mulla tosin oli 60 ja risat, täydellinen huoltokirja.lamar kirjoitti:Tuli ostettua tossa 9-3 ss 2.2Tid -03. Autolla on ajettu 150000 km ja pääosin auto on kuin uusi, mutta noi sivupeilien varret kuplii melkoisesti. Luin aikaisempia viestiketjuja läpi ja ongelmia on näköjään esiintynyt muillakin. Vieläköhän nuo voisi mennä "takuuseen" edes peilien osalta, työt voisi kyllä maksaa. Onko kellään ajankohtaista tietoa ongelmasta ja maahantuojan asenteesta nykyisin?
Saab 9³ 2.0t -04 -> Volvo S60 2.4i -06 -> Volvo S60 2.4i Classic -09
Mscrnt kirjoitti:Vaihdatin nyt talvella peilinvarret... auton takuu loppunut aikoja sitten, koska kyseessä on vm. 2003 pirssi ja sieltä alkupäästä. Tulivat tosiaan sen verran vastaan, että järjestivät osat ja minä maksoin työt. Eikä tarvinut edes tapella.
Otitko yhteyttä suoraan maahantuojaan vaiko paikalliseen merkkiliikkeeseen. Omassa merkkihuollossa (Kemi) ei asiasta tiedetty mitään?
Merkkiliikkeeseen soittelin asiasta. Pyysivät käymään paikanpäällä ja ottivat valokuvia molemmin puolin... peilien varsista tietty. Ja ilmeisesti laittoivat asiaa maahantuojan suuntaan.Otitko yhteyttä suoraan maahantuojaan vaiko paikalliseen merkkiliikkeeseen. Omassa merkkihuollossa (Kemi) ei asiasta tiedetty mitään?
Mitä itse olen käynyt Kemissä asioimassa saappi pajalla (1 kerran) niin tietämys merkistä ei kyllä ollut samaa tasoa kuin Jyväskylässä... ehkei SSää ole myyty siellä samaan tahtiin. No olipa syy mikä hyvänsä niin tuollainen mielikuva jäi.
-Mscrnt-
Jepjep, kevät on tullut ja kukkii ne kukat - eikun peilit - täälläkin.
SS (-04) täytti hiljattain kolme vuotta ja mittarissa noin 50tkm. Molemmilla puolilla kukkii aika räikeästi muuten kokonaan mustassa autossa. Saab asiakaspalvelun ensikommentti asiaan oli, että takuuaika on umpeutunut ja takuuajan jälkeisiin korjauskustannuksiin osallistuvat tapauskohtaisesti. Eivät kuitenkaan ottaneet mitään kantaa tapaukseeni (jonka kuvailin varsin seikkaperäisesti), vaan neuvoivat olemaan yhteydessä valtuutettuun korjaamoon.
Saapi nähdä... oma mielipide on, että kiistatta tuollaisen osan voisi olettaa kestävän kulutusta siinä missä auton muutkin maalipinnat kestävät, mutta joka tapauksessa paljon kauemmin kuin 24kk. Odotan kyllä, että maahantuoja tulee reilusti vastaan korjauskustannuksissa osien suhteen (kun ovat hinnoitelleet ne mielivaltaisesti), mutta missään tapauksessa en tule jatkossa katselemaan noita kukkivia peilejä... ja jos joudun itse kustantamaan vaihdon kokonaisuudessaan vaihtuu suurella todennäköisyydellä koko auto (ja merkki). Odottelen nyt kuitenkin rauhassa korjaamon käsitystä/kommenttia asiasta.
Niin paljon tuntuu kuitenkin noita pinnoiteviallisia peilijalkoja olevan, että jo imagonsa puolesta ainoa järkevä veto Saabilta tässä vaiheessa olisi heti kättelyssä korvata varaosat oli SS:ssä takuuta tai ei ja vuosimallista riippumatta. Yllättävän moni on noita takuuaikanakin vaihdellut, ja kun olen SS:iä salaa parkkipaikoilla viimepäivinä vilkuillut, niin yllättävän monessa on ehjän maalipinnan alla orastavaa kuplimista peilien alla juuressa. Ellei Saab ole ongelmaa tiedostanut kytee kasvaneissa myyntiluvuissa pommi jolla Saab perii itselleen Opelin 90-luvun kyseenalaisen laatumaineen jonka jälkeisestä myynnin romahtamisesta Saab tuskin toipuisi ikinä. Ennen sitä voisivat pistää yksinkertaiset laatuasiat kuntoon ja varaosat jakeluun niitä tarvitseville.
Ärsyttää!
Hieman päivitystä: Peilijalustoja näkemättä lupasi tehdas korvata osat ja merkkihuolto lupasi tehdä vaihtotyön 80 euron korvausta vastaan. Mielestäni hyvä kompromissi.
SS (-04) täytti hiljattain kolme vuotta ja mittarissa noin 50tkm. Molemmilla puolilla kukkii aika räikeästi muuten kokonaan mustassa autossa. Saab asiakaspalvelun ensikommentti asiaan oli, että takuuaika on umpeutunut ja takuuajan jälkeisiin korjauskustannuksiin osallistuvat tapauskohtaisesti. Eivät kuitenkaan ottaneet mitään kantaa tapaukseeni (jonka kuvailin varsin seikkaperäisesti), vaan neuvoivat olemaan yhteydessä valtuutettuun korjaamoon.
Saapi nähdä... oma mielipide on, että kiistatta tuollaisen osan voisi olettaa kestävän kulutusta siinä missä auton muutkin maalipinnat kestävät, mutta joka tapauksessa paljon kauemmin kuin 24kk. Odotan kyllä, että maahantuoja tulee reilusti vastaan korjauskustannuksissa osien suhteen (kun ovat hinnoitelleet ne mielivaltaisesti), mutta missään tapauksessa en tule jatkossa katselemaan noita kukkivia peilejä... ja jos joudun itse kustantamaan vaihdon kokonaisuudessaan vaihtuu suurella todennäköisyydellä koko auto (ja merkki). Odottelen nyt kuitenkin rauhassa korjaamon käsitystä/kommenttia asiasta.
Niin paljon tuntuu kuitenkin noita pinnoiteviallisia peilijalkoja olevan, että jo imagonsa puolesta ainoa järkevä veto Saabilta tässä vaiheessa olisi heti kättelyssä korvata varaosat oli SS:ssä takuuta tai ei ja vuosimallista riippumatta. Yllättävän moni on noita takuuaikanakin vaihdellut, ja kun olen SS:iä salaa parkkipaikoilla viimepäivinä vilkuillut, niin yllättävän monessa on ehjän maalipinnan alla orastavaa kuplimista peilien alla juuressa. Ellei Saab ole ongelmaa tiedostanut kytee kasvaneissa myyntiluvuissa pommi jolla Saab perii itselleen Opelin 90-luvun kyseenalaisen laatumaineen jonka jälkeisestä myynnin romahtamisesta Saab tuskin toipuisi ikinä. Ennen sitä voisivat pistää yksinkertaiset laatuasiat kuntoon ja varaosat jakeluun niitä tarvitseville.
Ärsyttää!
Hieman päivitystä: Peilijalustoja näkemättä lupasi tehdas korvata osat ja merkkihuolto lupasi tehdä vaihtotyön 80 euron korvausta vastaan. Mielestäni hyvä kompromissi.