Autossani öljynpainevalo syttyy ajon jälkeen, tyhjäkäynnille siirryttäessä. Kierroksia nostaessa valo jälleen sammuu, eikä syty ennen kuin kierrokset ovat jälleen alle 1000rpm. Kyseinen vika ilmenee vain lämpimällä koneella. Öljynpaineet on tarkistettu merkkiliikkeessä, sanoivat olevan ok. Öljykello on menossa heidänpuolesta seuraavaksi vaihtoon.
Onko mahdollista että "lämpimillä öljyillä" ajettaessa ei öljypumppu toimi kuten "kylmillä öljyillä" Vai korjaantuuko vika öljykellon vaihdolla. Kertokaapa mielipiteitä tai omia kokemuksia.
Öljynpaine
Re: Öljynpaine
Voisi kuvitella, että lämmin öljy vaatii tiukemman pumpun, että saavutetaan sama öljynpaine vastaavilla kierroksilla (pienillä siis) kuin kylmällä/jäykällä öljyllä. Mitkä öljyt omassasi on?lamar kirjoitti:Autossani öljynpainevalo syttyy ajon jälkeen, tyhjäkäynnille siirryttäessä. Kierroksia nostaessa valo jälleen sammuu, eikä syty ennen kuin kierrokset ovat jälleen alle 1000rpm. Kyseinen vika ilmenee vain lämpimällä koneella. Öljynpaineet on tarkistettu merkkiliikkeessä, sanoivat olevan ok. Öljykello on menossa heidänpuolesta seuraavaksi vaihtoon.
Onko mahdollista että "lämpimillä öljyillä" ajettaessa ei öljypumppu toimi kuten "kylmillä öljyillä" Vai korjaantuuko vika öljykellon vaihdolla. Kertokaapa mielipiteitä tai omia kokemuksia.
Öljynpainevalon syttymiseen en ole törmännyt, mutta edellisessä autossa tuli (satunnaisesti) öljynpinta-anturilta virheilmoituksia (Check oil level) kun tiputti kierroksilta tyhjäkäynnille lämpimällä koneella, vaikka öljyn pinta oli maksimissa. Ongelman aiheutti öljyn vaahtoutuminen öljykellossa/anturissa -> tulkinta öljyä liian vähän. Ongelma poistui pysyvästi, kun siirryin käyttämään Mobil 1:stä. Kerran piti vielä kokeilla ja kun en tietenkään tätä heti uskonut, vaan kokeilin toista öljyä -> ongelmat palasivat...
Nykyiseen SS:ään en muuta huoli kuin Mobil 1 0w-40 LL -öljyä. GM:n/Saabin omat LL-öljyt varmaan OK, mutta niistä ei ole kokemusta.