SS vaihtui

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

SS vaihtui

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Hieman yli kahden vuoden uskollisen palvelun jälkeen SS vaihtui reilun pari vuotta uudempaan olympiavolkkariin. SS:stä jäi muutamia huomioita:

Plussat:

+ loistava ajettava
+ erinomainen ergonomia, pl. penkit (reisituki loppuu pitkäjalkaiselta)
+ hyvin toimiva automaatti-ilmastointi ja lämmityslaite
+ toimintavarma: ei jättänyt kertaakaan tien päälle tms oikeaa vikaa. Perusvarma perheauto
+ erinomaisen ajettava kone - vääntöä
+ siisti ulkonäkö
+ huolto toimii, _JOS_ löytää hyvän huoltoneuvojan*

Miinukset:

- maahantuojan täysin kädetön suhtautuminen vikoihin takuuajan päätyttyä. Nykyään Saab ei ole enää premium-merkki.
- alustan kolinat joita tekohengitetään aina muttei koskaan saada korjattua
- hieman liikaa rengasmelua maantiellä
- takaistuimen jalkatilaa saisi olla enemmän
- arvonpudotus rajua alkuun

Kokonaiskuva jäi kuitenkin reilusti plussalle. Harkitsin vakavasti myös uutta SS:ää mutta muutama viikko sitten ajan kanssa tehdyt koeistumiset faceliftatulla sisustuksella olevissa sai lopulta päätöksen kääntymään.

Omaan verrattuna uusissa on sisustan, katkaisinten yms materiaaleissa säästetty niin paljon että pelkää jo esittelyautosta jäävän jotain käteen. Tai itse asiassa yksi penkin reunamuovi jäikin... Takuuasioiden käsittelystä saamieni kokemusten perusteella päätin etten ala taistelemaan uuden vastaavan kanssa, varsinkin kun hyvitykset omaan merkkiin ovat mitä ovat.

Onneksi perheeseen jää vielä mun työmatka-autoksi tuo OG900, jolla voi fiilistellä :)

*Erityiskiitos vielä Matti Haloselle (Metro-Auto Airport, Vantaa) jonka kanssa kaikki huoltoasiat on sujuneet vähintään 100%:sti ja maahantuojan kusipäisyyttä on paikattu liikkeen piikkiin yli odotusten. Voin suositella Saabin huoltoa kyseisen herran hoivissa varauksetta.

EDIT: lisätty pari lisäpointtia
Viimeksi muokannut kimmop, Ke Touko 09, 2007 20:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
villero
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 17:21

Re: SS vaihtui

Viesti Kirjoittaja villero »

kimmop kirjoitti: *Erityiskiitos vielä Matti Haloselle (Metro-Auto Airport, Vantaa) jonka kanssa kaikki huoltoasiat on sujuneet vähintään 100%:sti ja maahantuojan kusipäisyyttä on paikattu liikkeen piikkiin yli odotusten. Voin suositella Saabin huoltoa kyseisen herran hoivissa varauksetta.
Myyjät kertoivat meille, että Masa "ostettiin" jostain toisesta huollosta tuonne, ja hän oli myyjän mukaan. Vielä ei ole tullut tarvetta tavata, ehkä sitten ensihuollossa.

Nähtävästi tilalle tuli A6, johon ihan nopeasti tutustuin. Tarkemmin katsoin tuota A4:ta, enkä ainakaan esittelyautojen laaduissa huomannut eroja. En vain mahtunut ~ 190 cmn pituisena sisään. Myös eräänlainen hengettömyys tuli tuosta Audin sisustasta esiin. Tuolloin minulla ei ollut vielä Saabeista mitään kokemusta.
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: SS vaihtui

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

villero kirjoitti:
kimmop kirjoitti: *Erityiskiitos vielä Matti Haloselle (Metro-Auto Airport, Vantaa) jonka kanssa kaikki huoltoasiat on sujuneet vähintään 100%:sti ja maahantuojan kusipäisyyttä on paikattu liikkeen piikkiin yli odotusten. Voin suositella Saabin huoltoa kyseisen herran hoivissa varauksetta.
Myyjät kertoivat meille, että Masa "ostettiin" jostain toisesta huollosta tuonne, ja hän oli myyjän mukaan. Vielä ei ole tullut tarvetta tavata, ehkä sitten ensihuollossa.
Matti siirtyi Metroon Konalan Laakkoselta, kun siellä loppui Saabin huolto. (Tai no siis siellähän lopetti Laakkonen kokonaan, kun myi koko höskän Automaalle). Tosiaan kokemusta Saabin parista on kaverilla todella paljon jo ties moneltako vuodelta. Itsekin voin varauksetta häntä suositella huoltoneuvojaksi.
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: SS vaihtui

Viesti Kirjoittaja kimmop »

uusi93 kirjoitti: Matti siirtyi Metroon Konalan Laakkoselta, kun siellä loppui Saabin huolto. (Tai no siis siellähän lopetti Laakkonen kokonaan, kun myi koko höskän Automaalle). Tosiaan kokemusta Saabin parista on kaverilla todella paljon jo ties moneltako vuodelta. Itsekin voin varauksetta häntä suositella huoltoneuvojaksi.
Juuri näin ja Laakkoselta on minullakin ensi kokemukset hänestä. Samalla Laakkoselta siirtyi Metrolle pikahuollosta asentaja-Timo joka on myöskin 100% ammattilainen myös asiakkaan kannalta.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Mimmi kirjoitti:Kyllä Matin mukana tuli myös muita huoltomiehiä ihan halinkin puolelle.
Näinpä, Matista oli vain puhetta. Ainakin kolme mekaanikkoa siirtyi Laakkoselta Metroon viime vuoden alussa, kun Konalan piste lopetti. Tämän lisäksi yksi varaosakaverikin siirtyi Metroon.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Risto »

:wink:
Viimeksi muokannut Risto, Su Helmi 27, 2011 22:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Ja Espoon ME-Autosta näytti viikonloppuna tai alkuviikosta IBG-2XX lähteneen eteenpäin, onnittelut uudelle omistajalle jos palstalle eksyy :)
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Kuulin eilen, että Halosen Matti on nykyään osa-aikaeläkkeellä ja näin ollen töissä Airportin Metroautossa ainoastaan MA-KE.

Saas nähdä, kenet saavat Matin tilalle, kun hän jää eläkkeelle. Soitin nimittäin eilen Airporttiin ja kysyin, että paljonko maksaisi, jos "techitettäisiin" autossani oleva ES-1 irti ja laitettaisiin Trollhättanin SDCC Outletista ostamani ES-2 tilalle. Sanoin, että tarvitsen vain Techiä, muut hommat teen itse.

Joku asioista tietämätön huoltopuolen henkilö vastasi minulle lonkalta oman arvionsa, joka oli 50-100 euroa 8O Tuolla rahalla saavat aivan rauhassa "techittää" muita Saabeja :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Turbo Sensonic kirjoitti:Kuulin eilen, että Halosen Matti on nykyään osa-aikaeläkkeellä ja näin ollen töissä Airportin Metroautossa ainoastaan MA-KE.

Saas nähdä, kenet saavat Matin tilalle, kun hän jää eläkkeelle. Soitin nimittäin eilen Airporttiin ja kysyin, että paljonko maksaisi, jos "techitettäisiin" autossani oleva ES-1 irti ja laitettaisiin Trollhättanin SDCC Outletista ostamani ES-2 tilalle. Sanoin, että tarvitsen vain Techiä, muut hommat teen itse.

Joku asioista tietämätön huoltopuolen henkilö vastasi minulle lonkalta oman arvionsa, joka oli 50-100 euroa 8O Tuolla rahalla saavat aivan rauhassa "techittää" muita Saabeja :wink:
Pistin YV:n.
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Trollhättanin SDCC Outletista ostamani ES-2 tilalle.
Saako udella mitä maksoi ICM2 (ES-2)?
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

Matin kanssa paljon asioineena voin myös suositella Metroa. Matti tuntee Saabit erittäin hyvin; taitaa vaan loppua ajan kanssa Saab osaajat. Uusi SC tilattiin juuri Airportista eikä vähiten Halosen hyvän palvelun vuoksi
MB 220 cdi A vm 2013
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

uusi93 kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti:
Trollhättanin SDCC Outletista ostamani ES-2 tilalle.
Saako udella mitä maksoi ICM2 (ES-2)?
SDCC:n Outletissa 800 SEK. Oli jäänyt sunnuntaina (10.6.) "lojumaan" pöydälle, josta oli jo suljettu kassa. Katsoin, että hemmetti, siinähän on hyväkuntoinen ES-2 (olikohan uusi???) ja kysyin, että onko se myynnissä. Myyjä vastasi, että on, joten kysyin, että paljonko maksaa. Myyjä sanoi 800 SEK ja kaupat tuli :D

Kuva:
Kuva

9-3SS Aeron ratti (vm. 2006, se alumiinikoristeinen muotoiltu) lähti 500 SEKillä :D

Kuva:
Kuva
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Turbo Sensonic kirjoitti:
SDCC:n Outletissa 800 SEK. Oli jäänyt sunnuntaina (10.6.) "lojumaan" pöydälle, josta oli jo suljettu kassa. Katsoin, että hemmetti, siinähän on hyväkuntoinen ES-2 (olikohan uusi???) ja kysyin, että onko se myynnissä. Myyjä vastasi, että on, joten kysyin, että paljonko maksaa. Myyjä sanoi 800 SEK ja kaupat tuli :D
Ei kuulosta pahalta ei. Vaihtohan on helppo, kunhan vain Techillä vanha irti ja uusi tilalle. Kannattaa muuten huomioida kun tuon tekee, että pitää "lisätä" myös EHU, että EHU tietää että ICM on vaihtunut ykkösestä kakkoseksi. Ainakin mulla kerran kun tuon päivityksen teki ei löytynytkään 12 muistipaikkaa radiolle näppäimistä vaan ihmeellisesti vain 6. Meni jotenkin sekaisin kun kanavia selasi ja ei pystynyt tallentamaan niitä nimillä listaan jne.
Turbo Sensonic kirjoitti: 9-3SS Aeron ratti (vm. 2006, se alumiinikoristeinen muotoiltu) lähti 500 SEKillä :D
Ja tuollahan ei sitten tee sun autossa yhtään mitään, kun tuohon sopii uusi airbagi. Muutenkin vaikka olisi airbag mukana niin ei toimi vanhassa autossa vaan antaa koko ajan "airbag malfunction" vikakoodia.
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

9-5 Nordic kirjoitti:Matin kanssa paljon asioineena voin myös suositella Metroa. Matti tuntee Saabit erittäin hyvin; taitaa vaan loppua ajan kanssa Saab osaajat. Uusi SC tilattiin juuri Airportista eikä vähiten Halosen hyvän palvelun vuoksi
Mä taas luovuin 9-5 2.3T Pilotin tilaamisen haaveilusta nimenomaan sen takia että ne Saabin myyjät ei pitäneet mua varteenotettavana asiakkaana enkä jaksanut väkisin alkaa tekemään autokauppaa.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
VVV
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Viesti Kirjoittaja VVV »

kimmop kirjoitti: Mä taas luovuin 9-5 2.3T Pilotin tilaamisen haaveilusta nimenomaan sen takia että ne Saabin myyjät ei pitäneet mua varteenotettavana asiakkaana enkä jaksanut väkisin alkaa tekemään autokauppaa.
Aika laihat perusteet luopua automerkin/-mallin ostosta kokonaan. :)
Itse ainakin autoa ostaessa kiinnitän huomiota siihen oston kohteena olevaan autoon, enkä niinkään myyjien palveluun.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Vastaa Viestiin