SS vaihtui
SS vaihtui
Hieman yli kahden vuoden uskollisen palvelun jälkeen SS vaihtui reilun pari vuotta uudempaan olympiavolkkariin. SS:stä jäi muutamia huomioita:
Plussat:
+ loistava ajettava
+ erinomainen ergonomia, pl. penkit (reisituki loppuu pitkäjalkaiselta)
+ hyvin toimiva automaatti-ilmastointi ja lämmityslaite
+ toimintavarma: ei jättänyt kertaakaan tien päälle tms oikeaa vikaa. Perusvarma perheauto
+ erinomaisen ajettava kone - vääntöä
+ siisti ulkonäkö
+ huolto toimii, _JOS_ löytää hyvän huoltoneuvojan*
Miinukset:
- maahantuojan täysin kädetön suhtautuminen vikoihin takuuajan päätyttyä. Nykyään Saab ei ole enää premium-merkki.
- alustan kolinat joita tekohengitetään aina muttei koskaan saada korjattua
- hieman liikaa rengasmelua maantiellä
- takaistuimen jalkatilaa saisi olla enemmän
- arvonpudotus rajua alkuun
Kokonaiskuva jäi kuitenkin reilusti plussalle. Harkitsin vakavasti myös uutta SS:ää mutta muutama viikko sitten ajan kanssa tehdyt koeistumiset faceliftatulla sisustuksella olevissa sai lopulta päätöksen kääntymään.
Omaan verrattuna uusissa on sisustan, katkaisinten yms materiaaleissa säästetty niin paljon että pelkää jo esittelyautosta jäävän jotain käteen. Tai itse asiassa yksi penkin reunamuovi jäikin... Takuuasioiden käsittelystä saamieni kokemusten perusteella päätin etten ala taistelemaan uuden vastaavan kanssa, varsinkin kun hyvitykset omaan merkkiin ovat mitä ovat.
Onneksi perheeseen jää vielä mun työmatka-autoksi tuo OG900, jolla voi fiilistellä
*Erityiskiitos vielä Matti Haloselle (Metro-Auto Airport, Vantaa) jonka kanssa kaikki huoltoasiat on sujuneet vähintään 100%:sti ja maahantuojan kusipäisyyttä on paikattu liikkeen piikkiin yli odotusten. Voin suositella Saabin huoltoa kyseisen herran hoivissa varauksetta.
EDIT: lisätty pari lisäpointtia
Plussat:
+ loistava ajettava
+ erinomainen ergonomia, pl. penkit (reisituki loppuu pitkäjalkaiselta)
+ hyvin toimiva automaatti-ilmastointi ja lämmityslaite
+ toimintavarma: ei jättänyt kertaakaan tien päälle tms oikeaa vikaa. Perusvarma perheauto
+ erinomaisen ajettava kone - vääntöä
+ siisti ulkonäkö
+ huolto toimii, _JOS_ löytää hyvän huoltoneuvojan*
Miinukset:
- maahantuojan täysin kädetön suhtautuminen vikoihin takuuajan päätyttyä. Nykyään Saab ei ole enää premium-merkki.
- alustan kolinat joita tekohengitetään aina muttei koskaan saada korjattua
- hieman liikaa rengasmelua maantiellä
- takaistuimen jalkatilaa saisi olla enemmän
- arvonpudotus rajua alkuun
Kokonaiskuva jäi kuitenkin reilusti plussalle. Harkitsin vakavasti myös uutta SS:ää mutta muutama viikko sitten ajan kanssa tehdyt koeistumiset faceliftatulla sisustuksella olevissa sai lopulta päätöksen kääntymään.
Omaan verrattuna uusissa on sisustan, katkaisinten yms materiaaleissa säästetty niin paljon että pelkää jo esittelyautosta jäävän jotain käteen. Tai itse asiassa yksi penkin reunamuovi jäikin... Takuuasioiden käsittelystä saamieni kokemusten perusteella päätin etten ala taistelemaan uuden vastaavan kanssa, varsinkin kun hyvitykset omaan merkkiin ovat mitä ovat.
Onneksi perheeseen jää vielä mun työmatka-autoksi tuo OG900, jolla voi fiilistellä
*Erityiskiitos vielä Matti Haloselle (Metro-Auto Airport, Vantaa) jonka kanssa kaikki huoltoasiat on sujuneet vähintään 100%:sti ja maahantuojan kusipäisyyttä on paikattu liikkeen piikkiin yli odotusten. Voin suositella Saabin huoltoa kyseisen herran hoivissa varauksetta.
EDIT: lisätty pari lisäpointtia
Viimeksi muokannut kimmop, Ke Touko 09, 2007 20:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Re: SS vaihtui
Myyjät kertoivat meille, että Masa "ostettiin" jostain toisesta huollosta tuonne, ja hän oli myyjän mukaan. Vielä ei ole tullut tarvetta tavata, ehkä sitten ensihuollossa.kimmop kirjoitti: *Erityiskiitos vielä Matti Haloselle (Metro-Auto Airport, Vantaa) jonka kanssa kaikki huoltoasiat on sujuneet vähintään 100%:sti ja maahantuojan kusipäisyyttä on paikattu liikkeen piikkiin yli odotusten. Voin suositella Saabin huoltoa kyseisen herran hoivissa varauksetta.
Nähtävästi tilalle tuli A6, johon ihan nopeasti tutustuin. Tarkemmin katsoin tuota A4:ta, enkä ainakaan esittelyautojen laaduissa huomannut eroja. En vain mahtunut ~ 190 cmn pituisena sisään. Myös eräänlainen hengettömyys tuli tuosta Audin sisustasta esiin. Tuolloin minulla ei ollut vielä Saabeista mitään kokemusta.
Re: SS vaihtui
Matti siirtyi Metroon Konalan Laakkoselta, kun siellä loppui Saabin huolto. (Tai no siis siellähän lopetti Laakkonen kokonaan, kun myi koko höskän Automaalle). Tosiaan kokemusta Saabin parista on kaverilla todella paljon jo ties moneltako vuodelta. Itsekin voin varauksetta häntä suositella huoltoneuvojaksi.villero kirjoitti:Myyjät kertoivat meille, että Masa "ostettiin" jostain toisesta huollosta tuonne, ja hän oli myyjän mukaan. Vielä ei ole tullut tarvetta tavata, ehkä sitten ensihuollossa.kimmop kirjoitti: *Erityiskiitos vielä Matti Haloselle (Metro-Auto Airport, Vantaa) jonka kanssa kaikki huoltoasiat on sujuneet vähintään 100%:sti ja maahantuojan kusipäisyyttä on paikattu liikkeen piikkiin yli odotusten. Voin suositella Saabin huoltoa kyseisen herran hoivissa varauksetta.
Re: SS vaihtui
Juuri näin ja Laakkoselta on minullakin ensi kokemukset hänestä. Samalla Laakkoselta siirtyi Metrolle pikahuollosta asentaja-Timo joka on myöskin 100% ammattilainen myös asiakkaan kannalta.uusi93 kirjoitti: Matti siirtyi Metroon Konalan Laakkoselta, kun siellä loppui Saabin huolto. (Tai no siis siellähän lopetti Laakkonen kokonaan, kun myi koko höskän Automaalle). Tosiaan kokemusta Saabin parista on kaverilla todella paljon jo ties moneltako vuodelta. Itsekin voin varauksetta häntä suositella huoltoneuvojaksi.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Kuulin eilen, että Halosen Matti on nykyään osa-aikaeläkkeellä ja näin ollen töissä Airportin Metroautossa ainoastaan MA-KE.
Saas nähdä, kenet saavat Matin tilalle, kun hän jää eläkkeelle. Soitin nimittäin eilen Airporttiin ja kysyin, että paljonko maksaisi, jos "techitettäisiin" autossani oleva ES-1 irti ja laitettaisiin Trollhättanin SDCC Outletista ostamani ES-2 tilalle. Sanoin, että tarvitsen vain Techiä, muut hommat teen itse.
Joku asioista tietämätön huoltopuolen henkilö vastasi minulle lonkalta oman arvionsa, joka oli 50-100 euroa Tuolla rahalla saavat aivan rauhassa "techittää" muita Saabeja
Saas nähdä, kenet saavat Matin tilalle, kun hän jää eläkkeelle. Soitin nimittäin eilen Airporttiin ja kysyin, että paljonko maksaisi, jos "techitettäisiin" autossani oleva ES-1 irti ja laitettaisiin Trollhättanin SDCC Outletista ostamani ES-2 tilalle. Sanoin, että tarvitsen vain Techiä, muut hommat teen itse.
Joku asioista tietämätön huoltopuolen henkilö vastasi minulle lonkalta oman arvionsa, joka oli 50-100 euroa Tuolla rahalla saavat aivan rauhassa "techittää" muita Saabeja
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Pistin YV:n.Turbo Sensonic kirjoitti:Kuulin eilen, että Halosen Matti on nykyään osa-aikaeläkkeellä ja näin ollen töissä Airportin Metroautossa ainoastaan MA-KE.
Saas nähdä, kenet saavat Matin tilalle, kun hän jää eläkkeelle. Soitin nimittäin eilen Airporttiin ja kysyin, että paljonko maksaisi, jos "techitettäisiin" autossani oleva ES-1 irti ja laitettaisiin Trollhättanin SDCC Outletista ostamani ES-2 tilalle. Sanoin, että tarvitsen vain Techiä, muut hommat teen itse.
Joku asioista tietämätön huoltopuolen henkilö vastasi minulle lonkalta oman arvionsa, joka oli 50-100 euroa Tuolla rahalla saavat aivan rauhassa "techittää" muita Saabeja
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
SDCC:n Outletissa 800 SEK. Oli jäänyt sunnuntaina (10.6.) "lojumaan" pöydälle, josta oli jo suljettu kassa. Katsoin, että hemmetti, siinähän on hyväkuntoinen ES-2 (olikohan uusi???) ja kysyin, että onko se myynnissä. Myyjä vastasi, että on, joten kysyin, että paljonko maksaa. Myyjä sanoi 800 SEK ja kaupat tuliuusi93 kirjoitti:Saako udella mitä maksoi ICM2 (ES-2)?Turbo Sensonic kirjoitti:
Trollhättanin SDCC Outletista ostamani ES-2 tilalle.
Kuva:
9-3SS Aeron ratti (vm. 2006, se alumiinikoristeinen muotoiltu) lähti 500 SEKillä
Kuva:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Ei kuulosta pahalta ei. Vaihtohan on helppo, kunhan vain Techillä vanha irti ja uusi tilalle. Kannattaa muuten huomioida kun tuon tekee, että pitää "lisätä" myös EHU, että EHU tietää että ICM on vaihtunut ykkösestä kakkoseksi. Ainakin mulla kerran kun tuon päivityksen teki ei löytynytkään 12 muistipaikkaa radiolle näppäimistä vaan ihmeellisesti vain 6. Meni jotenkin sekaisin kun kanavia selasi ja ei pystynyt tallentamaan niitä nimillä listaan jne.Turbo Sensonic kirjoitti:
SDCC:n Outletissa 800 SEK. Oli jäänyt sunnuntaina (10.6.) "lojumaan" pöydälle, josta oli jo suljettu kassa. Katsoin, että hemmetti, siinähän on hyväkuntoinen ES-2 (olikohan uusi???) ja kysyin, että onko se myynnissä. Myyjä vastasi, että on, joten kysyin, että paljonko maksaa. Myyjä sanoi 800 SEK ja kaupat tuli
Ja tuollahan ei sitten tee sun autossa yhtään mitään, kun tuohon sopii uusi airbagi. Muutenkin vaikka olisi airbag mukana niin ei toimi vanhassa autossa vaan antaa koko ajan "airbag malfunction" vikakoodia.Turbo Sensonic kirjoitti: 9-3SS Aeron ratti (vm. 2006, se alumiinikoristeinen muotoiltu) lähti 500 SEKillä
Mä taas luovuin 9-5 2.3T Pilotin tilaamisen haaveilusta nimenomaan sen takia että ne Saabin myyjät ei pitäneet mua varteenotettavana asiakkaana enkä jaksanut väkisin alkaa tekemään autokauppaa.9-5 Nordic kirjoitti:Matin kanssa paljon asioineena voin myös suositella Metroa. Matti tuntee Saabit erittäin hyvin; taitaa vaan loppua ajan kanssa Saab osaajat. Uusi SC tilattiin juuri Airportista eikä vähiten Halosen hyvän palvelun vuoksi
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Aika laihat perusteet luopua automerkin/-mallin ostosta kokonaan.kimmop kirjoitti: Mä taas luovuin 9-5 2.3T Pilotin tilaamisen haaveilusta nimenomaan sen takia että ne Saabin myyjät ei pitäneet mua varteenotettavana asiakkaana enkä jaksanut väkisin alkaa tekemään autokauppaa.
Itse ainakin autoa ostaessa kiinnitän huomiota siihen oston kohteena olevaan autoon, enkä niinkään myyjien palveluun.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -