Ulkolämpötilan tunnistin kesäfiiliksissä
Ulkolämpötilan tunnistin kesäfiiliksissä
9-3 SS -04. Ulkolämpötilan mittari näyttää 20 C astetta lämpimämpää lukemaa, kuin oikeasti pitäisi. Olisiko tähän jollain jotain vinkkiä, voiko sen itse säätää kohdalleen, vai onko tunnistin kertakaikkiaan rikki? Ja missä kohtaa tarkalleen se anturi siellä keulassa puskurin alla lymyilee?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Aasinsilta asiaan kun on valettu, niin häikäilettömästi sitä hyödyntämään.
Aikaisemmassa elämässä olin pakotettu ajelemaan Citroenilla. Paljon sattui ja tapahtui tuon auton kanssa. Yksi niistä oli noin neljäkuukautta kestänyt kierre ulkolämpömittarin kanssa. Mittari näytti nollakelissä pakkaslukemaa -34. Kävin asiasta huollossa purnaamassa ja jotain valohoitoa antoivat. Vika poistui ensimmäisellä kerralla muutamaksi päiväksi. Muutaman kerran sama toistui. Hoidin asian usein pikahuollossa, joten en huomannut alussa lieveilmiöitä mitä ongelmasta seurasi. Kävi nimittäin niin, että ilmastoinnin termostaatti sääti itsensä ulkolämpötilan mukaan. Autossa oli kuuma-kylmä-kuuma-kylmä kierre. Epäsuhta sisälämmön ja ulkolämmön kanssa kun ei pitänyt paikkaansa. Citroenissa oli muuten tuo anturi kuskin peilissä.
Aikaisemmassa elämässä olin pakotettu ajelemaan Citroenilla. Paljon sattui ja tapahtui tuon auton kanssa. Yksi niistä oli noin neljäkuukautta kestänyt kierre ulkolämpömittarin kanssa. Mittari näytti nollakelissä pakkaslukemaa -34. Kävin asiasta huollossa purnaamassa ja jotain valohoitoa antoivat. Vika poistui ensimmäisellä kerralla muutamaksi päiväksi. Muutaman kerran sama toistui. Hoidin asian usein pikahuollossa, joten en huomannut alussa lieveilmiöitä mitä ongelmasta seurasi. Kävi nimittäin niin, että ilmastoinnin termostaatti sääti itsensä ulkolämpötilan mukaan. Autossa oli kuuma-kylmä-kuuma-kylmä kierre. Epäsuhta sisälämmön ja ulkolämmön kanssa kun ei pitänyt paikkaansa. Citroenissa oli muuten tuo anturi kuskin peilissä.