1,9 tids SC manuaali
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
1,9 tids SC manuaali
tilattu em. peli ja haluasin pikakommentit lähinnä moottorista ja suorityskyvystä, sillä en ole edes koeajanut, koska merkki ei vaihdu oli mikä oli ja jos tiisselin haluaa ei oikein muita vaihtureita ole. Tietojeni mukaan uusi 9-3 naku on 180 heppanen. 9-5:een toi 150 hv on liian vähän.
9-5 Nordic
9-5 Nordic
MB 220 cdi A vm 2013
Re: 1,9 tids SC manuaali
Meillä on just tuollainen rullannut nyt 63 tkm. Moottori on mielestäni erittäin nöyrä - voimaa alkaa tulla vasta 1800 kierroksen kohdalla mutta ei se myöskään protestoi jos ajelee tuhannella kiekolla. Kävin juuri koikkaamassa 407 pösön sillä tuplaturbodieselillä enkä takaisin omaan hypättyäni tuntenut ainakaan heikommaksi9-5 Nordic kirjoitti:tilattu em. peli ja haluasin pikakommentit lähinnä moottorista ja suorityskyvystä, sillä en ole edes koeajanut, koska merkki ei vaihdu oli mikä oli ja jos tiisselin haluaa ei oikein muita vaihtureita ole. Tietojeni mukaan uusi 9-3 naku on 180 heppanen. 9-5:een toi 150 hv on liian vähän.
9-5 Nordic
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Moottori tuntuu edelliseen VW-konsernin dieseliin verrattuna paljon riskimmältä. (Toki tehoa on 50 heppaa enemmän).
Tyhjäkäynnillä dieselin ääni kuuluu sisälle selvästi, mutta liikkeelle päästyä ääni katoaa, eikä voi sanoa ajaako bensa- vaiko dieselautoa.
Ohituksiin auto lähtee kuin hauki rannasta jopa kuutosvaihteella.
Tyhjäkäynnillä dieselin ääni kuuluu sisälle selvästi, mutta liikkeelle päästyä ääni katoaa, eikä voi sanoa ajaako bensa- vaiko dieselautoa.
Ohituksiin auto lähtee kuin hauki rannasta jopa kuutosvaihteella.
9-3 SS 1.9TiDS -06
Jatketaan kehumista eli 48tkm/13 kk takana vastaavalla pelillä, mukavasti mennyt. Alussa ihmeellistä ongelmaa hiukkassuodattimen kanssa, meinasi tukkeutua, mutta korjaantui kun takuuna vaihdettiin suodatin uuteen. Nuokaan pikku probleemat eivät pysäyttäneet vaivatonta menoa. Pirssi kuluttaa vähän ja hanakasti kiihtyy tarvittaessa. Just tuossa töistä tullessa ajattelin että eipä sitä parempaa autoa ihminen tarvi.
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Kuinkas paljon teillä on muuten diesel kuluttanut? Mulla pyörii oman 150hp dieselin kulutus 6 l tuntumassa. Jos tulee kaupunkiajoa paljon niin menee yli 6:den ja maantiellä alle 100km vauhdissa kulutus menee alle 6:den litran.
Omituinen seikka on muuten se että jos ajan moottoritiellä 120-125km/h vakionopeussäätimellä niin kulutus nousee 6.2-6.4 litraan. Tuota olen ihmetellyt ja miettinyt että pitäisikö metro-autoa tsekkaamaan että miksi kulutus nousee noin paljon.
Itse odottaisin hiukkasen pienempää kulutusta autolta kun vertaan aikaisempien autojeni kulutusta mun ajoillani (työmatkaa 45km päivässä yhteen suuntaan)
-Tommi
Omituinen seikka on muuten se että jos ajan moottoritiellä 120-125km/h vakionopeussäätimellä niin kulutus nousee 6.2-6.4 litraan. Tuota olen ihmetellyt ja miettinyt että pitäisikö metro-autoa tsekkaamaan että miksi kulutus nousee noin paljon.
Itse odottaisin hiukkasen pienempää kulutusta autolta kun vertaan aikaisempien autojeni kulutusta mun ajoillani (työmatkaa 45km päivässä yhteen suuntaan)
-Tommi
#906
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
ks kulutusgalluppia-thread. Kyllähän raskaan auton kulutus nousee heti kun yli 120 km/h ajetaan.maverick kirjoitti:Kuinkas paljon teillä on muuten diesel kuluttanut? Mulla pyörii oman 150hp dieselin kulutus 6 l tuntumassa. Jos tulee kaupunkiajoa paljon niin menee yli 6:den ja maantiellä alle 100km vauhdissa kulutus menee alle 6:den litran.
Omituinen seikka on muuten se että jos ajan moottoritiellä 120-125km/h vakionopeussäätimellä niin kulutus nousee 6.2-6.4 litraan. Tuota olen ihmetellyt ja miettinyt että pitäisikö metro-autoa tsekkaamaan että miksi kulutus nousee noin paljon.
Itse odottaisin hiukkasen pienempää kulutusta autolta kun vertaan aikaisempien autojeni kulutusta mun ajoillani (työmatkaa 45km päivässä yhteen suuntaan)
-Tommi
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
ilahduin SC:n painosta, mikä lähentelee 9-5 painoa, sillä paino takaa turvallisuuden ja ajo-ominaisuudet. Omassa luokassaan 93 on varmasti kärjessä muiden ominaisuuksien lisäksi myös painossa. Kulutuksen suhteen mielestäni on ihan sama vaikka menisi enemmänkin kunhan kulkee ja on turvallinen.
MB 220 cdi A vm 2013
http://lehto-media.com/cgi-bin/search_v ... vusto=null
Millähän hintaa tuo lähtisi suoralla kaupalla?
Onkohan kenekään palstalaisen entinen auto?
Millähän hintaa tuo lähtisi suoralla kaupalla?
Onkohan kenekään palstalaisen entinen auto?
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
edelliseen viitaten; voisi ehkä lähteä 27-28 t€.
Olen nyt ajellut tidsillä 1400 km ja kulutus aika raskaalla kaasujalalla on 6,2 siten että maantieajoa on n. 80%. Hyvä auto ja moottori kaikinpuolin. Suorityskyky oli positiivinen yllätys samoin kuin hiljainen käyntiääni sekä jämäkkä kori. Ei mitään narinoita tai kitinää kuultavissa.
Olen nyt ajellut tidsillä 1400 km ja kulutus aika raskaalla kaasujalalla on 6,2 siten että maantieajoa on n. 80%. Hyvä auto ja moottori kaikinpuolin. Suorityskyky oli positiivinen yllätys samoin kuin hiljainen käyntiääni sekä jämäkkä kori. Ei mitään narinoita tai kitinää kuultavissa.
MB 220 cdi A vm 2013
Olen antanut itselleni kertoa, että vakionopeussäätimen käyttö vaikuttaisi polttoaineen kulutukseen lisäävästi, varsinkin mäkisessä maastossa.tikaakin kirjoitti:ks kulutusgalluppia-thread. Kyllähän raskaan auton kulutus nousee heti kun yli 120 km/h ajetaan.maverick kirjoitti:Kuinkas paljon teillä on muuten diesel kuluttanut? Mulla pyörii oman 150hp dieselin kulutus 6 l tuntumassa. Jos tulee kaupunkiajoa paljon niin menee yli 6:den ja maantiellä alle 100km vauhdissa kulutus menee alle 6:den litran.
Omituinen seikka on muuten se että jos ajan moottoritiellä 120-125km/h vakionopeussäätimellä niin kulutus nousee 6.2-6.4 litraan. Tuota olen ihmetellyt ja miettinyt että pitäisikö metro-autoa tsekkaamaan että miksi kulutus nousee noin paljon.
Itse odottaisin hiukkasen pienempää kulutusta autolta kun vertaan aikaisempien autojeni kulutusta mun ajoillani (työmatkaa 45km päivässä yhteen suuntaan)
-Tommi
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Ruisku"
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ma Syys 18, 2006 21:23
- Paikkakunta: Savo
Samat on havainnot, korostuu ilmeisesti vielä enemmän tuolla perinteisellä automaatilla. Vakkarihan ei ymmärrä ainakaan ennakoida ylämäkiä.tsaarela kirjoitti:Olen antanut itselleni kertoa, että vakionopeussäätimen käyttö vaikuttaisi polttoaineen kulutukseen lisäävästi, varsinkin mäkisessä maastossa.
- SAAB 9³ SS 1.8t A5 '07 SCH BSR -
Jos tuossa ei ole CD-soitinta, se on turkasen kallis jälkeenpäin asennettuna. 500-600Eur. Muuten kuvasta päätellen näpsäkkä pelika_0593 kirjoitti:http://lehto-media.com/cgi-bin/search_v ... vusto=null
Millähän hintaa tuo lähtisi suoralla kaupalla?
Onkohan kenekään palstalaisen entinen auto?
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Olisit vaan ostanut sen mun vanhan SC:n sillä Bilian hinnalla . Lähes samalla hinnalla olisit saanut vuotta uudemman, puolta vähemmän ajetun, automaatin, 17" kesä- ja 16" talvirenkaat aluilla, ES2:n, Hirschin, Nokian 616-autopuhelimen, jne...ka_0593 kirjoitti:http://lehto-media.com/cgi-bin/search_v ... vusto=null
Millähän hintaa tuo lähtisi suoralla kaupalla?
No, samapa se.