Antennivahvistin 07 SC:hen?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
ptme
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 13:34
Paikkakunta: Lahti

Antennivahvistin 07 SC:hen?

Viesti Kirjoittaja ptme »

Olen ollut hiukan tyytymätön tuon autoni radion (se perustoosa 7 kaiuttimella) kuuluvuuteen. Varsinkin paikallisradiotaajuudet (vaakapolarisoidut?) säksättävät herkästi paikoissa, joissa ei tuon edellisen auton kanssa ollut mitään radiohäiriöitä.

Nyt huollossa tarkastivat kaikki johtoliitokset, eikä vikaa löytynyt. Olivat oikein yhteydessä Ruotsiin (hyvä Laakkonen), josta oli suositeltu antennivahvistimen hankintaa.
Sellainenhan varustelistalta löytyy, hintaa on vain suolaisen tuntuiset 380 EUR.

Onko kenelläkään kokemusta vastaavista ongelmista tai tuosta antennivahvistimesta?
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Antennivahvistin 07 SC:hen?

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

ptme kirjoitti: Onko kenelläkään kokemusta vastaavista ongelmista tai tuosta antennivahvistimesta?
Mulla oli SC:ssä toi antennivahvistin ja oli mun mielestä tosi hyvä. On tosiaan vakiona turhan huono radion kuuluvuus... Hinta nyt tietysti on "vähän" kova.
theMarcusso
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: Ma Syys 18, 2006 21:23
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja theMarcusso »

Löytyisköhän jostain hiukka edullisempana tuota vahvistinta, voisin hommata omaan SS:ään tuon kun on vähän samoja ongelmia täällä periferiassa...
- SAAB 9³ SS 1.8t A5 '07 SCH BSR -
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Onkohan noi nyt huonontaneet noita radioita vai miten mulla ei -03:n kanssa koskaan ollut tota ongelmaa?

Toinen mikä tuli mieleen on kädetön huolto joka haluaa päästä asiakkaasta äkkiä eroon diagnosoimalla syyn joka sattuu asiakkaan kukkaroon toiveena että asiakas unohtaa tätä myöten koko jutun.

Suosittelisin kuitenkin vielä sen huoltoliikkeen kiusaamista taikasanalla "takuu".
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

kimmop kirjoitti:Onkohan noi nyt huonontaneet noita radioita vai miten mulla ei -03:n kanssa koskaan ollut tota ongelmaa?

Toinen mikä tuli mieleen on kädetön huolto joka haluaa päästä asiakkaasta äkkiä eroon diagnosoimalla syyn joka sattuu asiakkaan kukkaroon toiveena että asiakas unohtaa tätä myöten koko jutun.

Suosittelisin kuitenkin vielä sen huoltoliikkeen kiusaamista taikasanalla "takuu".
Aivan samaa mieltä. Mielestäni nykyaikaisten radioiden ei pitäisi säksättää normaaliolosuhteissa lainkaan.

Omassa -04:ssa kuuluvuus on ainakin moitteeton - laitteet lienevät nykyisin kuitenkin näissä uudemmissa aivan toisesta paikasta peräisin.
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

kimmop kirjoitti:Onkohan noi nyt huonontaneet noita radioita vai miten mulla ei -03:n kanssa koskaan ollut tota ongelmaa?
Mun mielestä SportSedanissa on yhtä hyvä (huono?) kuuluvuus koko mallivuosien läpi, mutta SportCombissa on vakiona selkeästi huonompi. Johtuu varmaan ainakin osittain siitä että takasivulasi, jossa antenni on on suoremmassa kulmassa kuin Sedanin takalasissa oleva. Ja myös vakiona antenni on vain toisen puolen takasivulasissa, joten ajosuunnalla on merkitystä. Antennivahvistin käyttää molempien puolien antenneja ja valitsee niistä paremmin kuuluvan.

Sedaniin on tuo antennivahvistin halvempi, kun pärjää yhdellä vahvistimella vrt. Combin molemmin puolin tulevat.

VM07-> FujitsuTen radio muuten vain antaa vähemmän ääntä kuin vanhempi Clarionin laite.
Vastaa Viestiin