Ratin irroitus / vaihto

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

tuomjussi kirjoitti:Juu, ei ole tuota hopea-alumiinimallia. Sunnuntaina oli myynnissä nahkarattia kämmenpahkoilla, ja laatikossa luki, että käy 9,3 SS:ään. Samaan aikaan oli myynnissä maalittuja helmoja, takaspoilereita ja kynnyslistoja aero ja arc teksteillä. Ei vaan tullut otettua niitä helmoja.
Ratti on siis saman mallinen kuin tuo Aero ratti mutta ilman alumiinia sivuilla? Sitten ei myöskään sovi "heittämällä" VM03-05 9-3SS:ään, koska on VM06-> tarkoitettu ja niissä on erilainen airbag.

Kuten Turbosensonic mainitsikin niin mulla oli kokemuksia vanhempaan ratin ja airbagin sovittamisesta ja ei ilman johtojen vaihtoa toiminut. Tosin en kokeillutkaan johtojen vaihtoa vaan vaihdoin koko auton... :D

Meikäläinenkin on vaihtanut aika moneen 9-3:een ratin ja mitään ongelmia ei ole ollut, mutta toisaalta WIS jne. on ollut käytössä. Jos yhtään epäilyttää niin en suosittele.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

tuomjussi kirjoitti:Juu, ei ole tuota hopea-alumiinimallia. Sunnuntaina oli myynnissä nahkarattia kämmenpahkoilla, ja laatikossa luki, että käy 9,3 SS:ään. Samaan aikaan oli myynnissä maalattuja helmoja, takaspoilereita ja kynnyslistoja aero- ja arc- teksteillä. Ei vaan tullut otettua niitä helmoja. Täytyy vielä tosiaan varmistaa sopivuus ennenkuin alkaa purkamaan vanhaa pois.
Heitä mulle sen ratin osanumero, niin katsotaan, mihin 9-3SS vuosimalliin se on.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
tuomjussi
"Turbo"
Viestit: 217
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 09:50
Paikkakunta: Kouvola

Numeroita ratista

Viesti Kirjoittaja tuomjussi »

Tässä olisi nyt ratista löytyneet numerot:
305430899E31-AB 008 01 24.03.06
12757703

ja lisäksi antenni:
5374038 347
12704200

Voisiko joku ystävällisesti kertoa mitä tuli ostettua :D
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Article : Ohjauspyörä SPORT
PartNo : 12757703
Usage : 2006
Tyyppi 40. (Tilattavissa)
Order Quantity : 1

Eli ei valitettavasti sovi 2003-2005 malleihin. Antennin numerolla en löytänyt lyhyen etsinnän perusteella tietoa.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Tomi V
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: To Helmi 16, 2017 19:16
Paikkakunta: Lehmo

Re: Ratin irroitus / vaihto

Viesti Kirjoittaja Tomi V »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Ke Heinä 11, 2007 14:06
tuomjussi kirjoitti:Mites, rattia irroitaessa, pitää ilmeisesti olla akun miinus-napa irti, ettei tyyny tössähdä ? Keskiö on kiinni ilmeisesti vain jonkinlaisilla jousilla, jotka saa käännettyä sivuun vaikkapa jollain tapilla ? Kun akun laittaa taas kiinni, pitääkö jotain asetuksia suorittaa ? Pitäisi vaihtaa matkalta hommattu ratti.

kyselee: epätietoinen
WISsistä:

Ekaksi pitäisi irrottaa akun miinusjohdin ja odottaa vähintään 1 minuutti, ennen kuin alkaa mihinkään turvatyynyihin liittyvään työhön.

1. Kierrä virtalukko LOCK -asentoon ja jätä virta-avain paikalleen
2. löysää ohjauspyörän säätöä ja vedä ohjauspyörä niin taakse kuin se vain menee.
3. Käännä ohjauspyörää 45 astetta jompaankumpaan suuntaan täysin suorasta asennosta.
4. Väännä lukitusjousi sivuun ruuvimeisselillä.
5. Käännä ohjauspyörää 45 astetta suoran asennon toiselle puolelle
6. Väännä lukitusjousi sivuun ruuvimeisselillä.
7. Vedä varovasti turvatyyny irti ohjauspyörästä.
8. Irrota liitinkappaleet ohjausakselin ohjausyksiköstä ja ohjauspyörän säätimistä sekä maadoitusliitännästä.

Kasaaminen:

1. Kytke maadoitusjohto ohjauspyörään. Kytke johtosarja ohjauspyörän säätimiin ja ohjausakselin ohjausyksikköön.
2. Asenna turvatyyny ohjauspyörään.
3. Kytke akku.
4. Käännä virta-avain ON -asentoon ja tarkista turvatyynyjärjestelmä diagnostiikkatyökalulla. Katso, löytyykö vikakoodeja.
5. Jos ei löydy, niin asennus on onnistunut.
Rattia olisin vaihtamassa niin pitääkö tuo avain laittaa virtalukkoon ja jättää siihen ennen akun irroitusta, ettei rattilukko mene päälle ilmeisestikkin.
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
Tomi V
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: To Helmi 16, 2017 19:16
Paikkakunta: Lehmo

Re: Ratin irroitus / vaihto

Viesti Kirjoittaja Tomi V »

No näin tein ja hyvin onnistui :D
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Ratin irroitus / vaihto

Viesti Kirjoittaja SS »

Eikä se rattilukkokaan ole este jos ratin jättää sopivasti 90 asteen kulmaan niin että molempiin lukitusreikiin pääsee käsiksi. Tämä vaan vinkkinä. Hätätilassa sinne saattaa sopivalla mutkapäisellä kuusiokololla päästä muissakin asennoissa... joskus voi olla pakko.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Vastaa Viestiin