TTiD

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vuonna 2010 jossain vaiheessa, eli 2011-2012 malliset pitäisi olla varmoja tapauksia ainakin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja SS »

Millaisilla kilometreillä on ongelmia odotettavissa? Hajoaako nuo kerralla vai alkaako ensin oireilemaan jotenkin? Pystyykö läppien kuntoa jotenkin toteamaan?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Stagideus
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: La Tammi 22, 2011 21:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Stagideus »

Kiitos vastauksista. Kirjoitin ehkä hieman terävästi n. viisi tuntia yhtä soittoa netissä autoja selanneena ja sata sivua eri foorumiketjuja lukeneena 8O Jotenkin vaan nuo ketjussa vilahdelleet kilometrimäärät ja auton alkutaipaleella korjauksiin upotetut tonnit vihlaisivat ikävästi.

Fiatin dieseleissä lukisin tuon vesipumpun vaihdon kuuluvan omaehtoiseen huolto-ohjelmaan max. 150tkm/muutaman vuoden välein. Jos turbon ohjausventtiili on se, mitä luulen, on minullakin siitä kokemusta, tosin pienemmässä koneessa. Se on enemmänkin negatiivinen ominaisuus eikä taida vaatia yleensä edes osien vaihtoa, vaan puhdistuksella selviää. Vittumainen ominaisuus kylläkin, ei siitä mihinkään pääse.

Eli 2010 ja sitä uudemman tuplaturbon kun ottaa, poistaa EGR:n ja vaihtaa paremmat ahtoletkut ovat suurimmat sudenkuopat vältetty? Tämä ei nyt välttämättä ole hyväksi tälle suonissa sykkivälle autokuumeelle... :wink:
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Jos tarkemmin lueskelit, niin max. 100tkm ja vesipumppu + remmit.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Yhden läpän väljyyden voi kokeilla EGR-venttiilin reiästä TTiD:ssä. Noin 150-200tkm ajetuissa on ainakin tuntunut selvä välys ja 180tkm ajetusta tippui pyttyyn. Ehkä alle 100tkm ovat vielä hyvässä kunnossa.
Eipä ne läpät yleensä tunnu oireilevan mitenkään ennen tuhoa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

saabin moottorin ogelmat pieniä kun kaveri osti 1.6tid volkkarin niin siihen tehty jakopää remppa jo 3 kertaa takuu aikana.autolla ajettu 45tkm.

jakopään ketjun kiristäjä tyhjenee öljystä ja käynnistyksessä särkee tasapainoakselin hampaat ja parannusta ei ole viellä tullut.

jos ei välttämättä halua tupla turboa niin viksumpi paketti se yksiahtiminen on.siinäkin imusarjan läpät kuluu mutta vasta vaihtokunnossa 300tkm.kohdalla.huolehtii vain vesipumpun vaihdosta 100tkm.kohdalla ja ei laita tarvike pumppua niin tosi kestävä paketti.välillä muistaa polttaa karstat vain koneesta reilulla kaasujalalla.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja SS »

Originaali TTiD:n imusarja näemmä Neolla 315e joten eipä senkään vaihtaminen varmuuden vuoksi nyt maailmaa kaada.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Ja Fiatin laatikossa ei maksa sitäkään ellei ole hinnat muuttuneet rajusti.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
saabillua
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Ma Elo 01, 2011 20:50
Paikkakunta: 48100

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja saabillua »

Asiasta kukkaruukkuun: tuli tuosta Fiat kytköksestä mieleen Saabunitedin juttu noin vuoden takaa, jossa kerrottiin, että Fiat on toimittanut NEVSille noin 9000 ttid konetta, joita on vain muutama ruuvattu saabbeihin kiinni. Kone tyyppihän on nykyään ei näissä muutamassa kymmenessä saabissa mitä tehdas on saanut ulos pukattua.

Unitedin tietojen mukaan koneet on edelleen NEVSillä ja koneet menisivät varaosiksi. Onko kenelläkään mitään varmaan tietoa asiasta? Core2:lla esim.
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg

Nykyään ihan vaan Skodalla
Isosceles
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2011 20:31
Paikkakunta: Lahti

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Isosceles »

Mitenkä tälläsellä TTID:llä pärjää ilman eberiä? Tekeekö hallaa moottorille jos ajeltu ilman lisälämmitintä?
ex: 9-3 1.8t Vector
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Tästä varmaan saa olla mieltä, jos toistakin..

Sanoisin, että pikkupakkaselle pärjää, riippuu myös ajosta. Nollan päällä tarkenee hyvin, mutta pakkaselle mentäessä kaupunkiajossa ei oikein lämpiä. Jos ajaa matkaa, niin tarkenee paremmin. Kaupunkiin tullessa pudottaa lämpöjä heti. Oikeilla pakkasilla ei oikein pärjää ilman Eberiä.

EGR:n olemassaolo vaikuttaa myös hieman. Itse ajellut pari talvea ilman EGR:ää ja maski 100% tukittuna. Meillä on myös Eberille tapponappi, joten kokemusta on ilman Eberiä ajamisesta.
Nitzgu
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 07:05

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Nitzgu »

Millaista Fiatin laatikkoa sitä kannatta etsiä? Heittäisikö suorsa tipsiä? Tietty joku / jotain tiivisteitähän tuohon varmaan kans pitäisi hankkia. Ihan sillä jos talvella varoiksi sen vaihtais, kun vanhojen merkkien mukaan aika käy pitkäksi, jos en sitten ennen sitä sopivaa vaihdokkia löydä....
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja suorsa »

En enää muista mistä ostin, mutta osanumerolla rupesin hakemaan ebaystä tai google, muistelen, että ebaystä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9390
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Millainen avain tarvitaan TTiD:n öljyproppuun?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
armageddon
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2011 17:35
Paikkakunta: Tampere

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja armageddon »

Ihan normi 13mm.
900s CC -91, 900 CC -90
ex:9-5 2.3T -02, 9000 2.0T -96, 9-3 SC -08 1.9TTiD
Vastaa Viestiin