TTiD
Re: TTiD
Vuonna 2010 jossain vaiheessa, eli 2011-2012 malliset pitäisi olla varmoja tapauksia ainakin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: TTiD
Millaisilla kilometreillä on ongelmia odotettavissa? Hajoaako nuo kerralla vai alkaako ensin oireilemaan jotenkin? Pystyykö läppien kuntoa jotenkin toteamaan?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: TTiD
Kiitos vastauksista. Kirjoitin ehkä hieman terävästi n. viisi tuntia yhtä soittoa netissä autoja selanneena ja sata sivua eri foorumiketjuja lukeneena Jotenkin vaan nuo ketjussa vilahdelleet kilometrimäärät ja auton alkutaipaleella korjauksiin upotetut tonnit vihlaisivat ikävästi.
Fiatin dieseleissä lukisin tuon vesipumpun vaihdon kuuluvan omaehtoiseen huolto-ohjelmaan max. 150tkm/muutaman vuoden välein. Jos turbon ohjausventtiili on se, mitä luulen, on minullakin siitä kokemusta, tosin pienemmässä koneessa. Se on enemmänkin negatiivinen ominaisuus eikä taida vaatia yleensä edes osien vaihtoa, vaan puhdistuksella selviää. Vittumainen ominaisuus kylläkin, ei siitä mihinkään pääse.
Eli 2010 ja sitä uudemman tuplaturbon kun ottaa, poistaa EGR:n ja vaihtaa paremmat ahtoletkut ovat suurimmat sudenkuopat vältetty? Tämä ei nyt välttämättä ole hyväksi tälle suonissa sykkivälle autokuumeelle...
Fiatin dieseleissä lukisin tuon vesipumpun vaihdon kuuluvan omaehtoiseen huolto-ohjelmaan max. 150tkm/muutaman vuoden välein. Jos turbon ohjausventtiili on se, mitä luulen, on minullakin siitä kokemusta, tosin pienemmässä koneessa. Se on enemmänkin negatiivinen ominaisuus eikä taida vaatia yleensä edes osien vaihtoa, vaan puhdistuksella selviää. Vittumainen ominaisuus kylläkin, ei siitä mihinkään pääse.
Eli 2010 ja sitä uudemman tuplaturbon kun ottaa, poistaa EGR:n ja vaihtaa paremmat ahtoletkut ovat suurimmat sudenkuopat vältetty? Tämä ei nyt välttämättä ole hyväksi tälle suonissa sykkivälle autokuumeelle...
Re: TTiD
Yhden läpän väljyyden voi kokeilla EGR-venttiilin reiästä TTiD:ssä. Noin 150-200tkm ajetuissa on ainakin tuntunut selvä välys ja 180tkm ajetusta tippui pyttyyn. Ehkä alle 100tkm ovat vielä hyvässä kunnossa.
Eipä ne läpät yleensä tunnu oireilevan mitenkään ennen tuhoa.
Eipä ne läpät yleensä tunnu oireilevan mitenkään ennen tuhoa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: TTiD
saabin moottorin ogelmat pieniä kun kaveri osti 1.6tid volkkarin niin siihen tehty jakopää remppa jo 3 kertaa takuu aikana.autolla ajettu 45tkm.
jakopään ketjun kiristäjä tyhjenee öljystä ja käynnistyksessä särkee tasapainoakselin hampaat ja parannusta ei ole viellä tullut.
jos ei välttämättä halua tupla turboa niin viksumpi paketti se yksiahtiminen on.siinäkin imusarjan läpät kuluu mutta vasta vaihtokunnossa 300tkm.kohdalla.huolehtii vain vesipumpun vaihdosta 100tkm.kohdalla ja ei laita tarvike pumppua niin tosi kestävä paketti.välillä muistaa polttaa karstat vain koneesta reilulla kaasujalalla.
jakopään ketjun kiristäjä tyhjenee öljystä ja käynnistyksessä särkee tasapainoakselin hampaat ja parannusta ei ole viellä tullut.
jos ei välttämättä halua tupla turboa niin viksumpi paketti se yksiahtiminen on.siinäkin imusarjan läpät kuluu mutta vasta vaihtokunnossa 300tkm.kohdalla.huolehtii vain vesipumpun vaihdosta 100tkm.kohdalla ja ei laita tarvike pumppua niin tosi kestävä paketti.välillä muistaa polttaa karstat vain koneesta reilulla kaasujalalla.
Re: TTiD
Originaali TTiD:n imusarja näemmä Neolla 315e joten eipä senkään vaihtaminen varmuuden vuoksi nyt maailmaa kaada.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: TTiD
Ja Fiatin laatikossa ei maksa sitäkään ellei ole hinnat muuttuneet rajusti.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: TTiD
Asiasta kukkaruukkuun: tuli tuosta Fiat kytköksestä mieleen Saabunitedin juttu noin vuoden takaa, jossa kerrottiin, että Fiat on toimittanut NEVSille noin 9000 ttid konetta, joita on vain muutama ruuvattu saabbeihin kiinni. Kone tyyppihän on nykyään ei näissä muutamassa kymmenessä saabissa mitä tehdas on saanut ulos pukattua.
Unitedin tietojen mukaan koneet on edelleen NEVSillä ja koneet menisivät varaosiksi. Onko kenelläkään mitään varmaan tietoa asiasta? Core2:lla esim.
Unitedin tietojen mukaan koneet on edelleen NEVSillä ja koneet menisivät varaosiksi. Onko kenelläkään mitään varmaan tietoa asiasta? Core2:lla esim.
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
Re: TTiD
Tästä varmaan saa olla mieltä, jos toistakin..
Sanoisin, että pikkupakkaselle pärjää, riippuu myös ajosta. Nollan päällä tarkenee hyvin, mutta pakkaselle mentäessä kaupunkiajossa ei oikein lämpiä. Jos ajaa matkaa, niin tarkenee paremmin. Kaupunkiin tullessa pudottaa lämpöjä heti. Oikeilla pakkasilla ei oikein pärjää ilman Eberiä.
EGR:n olemassaolo vaikuttaa myös hieman. Itse ajellut pari talvea ilman EGR:ää ja maski 100% tukittuna. Meillä on myös Eberille tapponappi, joten kokemusta on ilman Eberiä ajamisesta.
Sanoisin, että pikkupakkaselle pärjää, riippuu myös ajosta. Nollan päällä tarkenee hyvin, mutta pakkaselle mentäessä kaupunkiajossa ei oikein lämpiä. Jos ajaa matkaa, niin tarkenee paremmin. Kaupunkiin tullessa pudottaa lämpöjä heti. Oikeilla pakkasilla ei oikein pärjää ilman Eberiä.
EGR:n olemassaolo vaikuttaa myös hieman. Itse ajellut pari talvea ilman EGR:ää ja maski 100% tukittuna. Meillä on myös Eberille tapponappi, joten kokemusta on ilman Eberiä ajamisesta.
Re: TTiD
Millaista Fiatin laatikkoa sitä kannatta etsiä? Heittäisikö suorsa tipsiä? Tietty joku / jotain tiivisteitähän tuohon varmaan kans pitäisi hankkia. Ihan sillä jos talvella varoiksi sen vaihtais, kun vanhojen merkkien mukaan aika käy pitkäksi, jos en sitten ennen sitä sopivaa vaihdokkia löydä....
Re: TTiD
En enää muista mistä ostin, mutta osanumerolla rupesin hakemaan ebaystä tai google, muistelen, että ebaystä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Kaasari"
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2011 17:35
- Paikkakunta: Tampere
Re: TTiD
Ihan normi 13mm.
900s CC -91, 900 CC -90
ex:9-5 2.3T -02, 9000 2.0T -96, 9-3 SC -08 1.9TTiD
ex:9-5 2.3T -02, 9000 2.0T -96, 9-3 SC -08 1.9TTiD