Mistähän noihin liitoksiin pääsee helpoiten käsiksi.SS kirjoitti: ↑Su Marras 22, 2020 15:51Kannattaa tutkia ne laturin ja startin pään liitoksetkin, mulla myös laturin pään kenkä hävitti latausjännitettä. 14V tienoolla yleensä on latausjännite eSID2 katsottuna, kylmäkäynnistyksessä "crank voltage" saattaa käydä alle 10V mutta tallista lähtiessä ei käy noin alhaalla. Startatessa tosiaan kyllä huomaa jos akku ei ole ihan iskussaan, alkaa heti starttaamaan nihkeämmin ja vanhalla akulla kävi joskus niin ettei enää jaksanut 30min eberöinnin jälkeen käynnistyä.
No itselleni vastaten: alhaalta tietysti.
Kävin nosturilla ja 0,2-0,3 volttia hukkuu matkalle, joten saa kelvata mulle. Auton alla auton käydessä huomasin, että jännitteet heitteli Eberin mm. startatessa, joten normaalia jännitteen vaihtelua kuormitettuna näyttää olevan. Termostaatin pistinkin tilaukseen viime viikolla, jos sais lämmöt muutaman asteen ylähä päin.