TTiD
Re: TTiD
Täytyy sanoa että aika makea peli tuo uusin TTID. Vaikken mikään uusimpien mallien fani ole niin tuo koeajettu dieseli aero kyllä kelpais, eikä perinteisiä dieselien kolinoita pahemmin kuulu. Vähän automaattivaihteistossa ihmetytti alkuun kun ikäänkuin luistaa hetken kun antaa kunnolla kaasua, muuten vaihteisto pelas kuin unelma.
EDIT: Pikkasen täytyy mainostaa Kokkolan Auto Åströmiä että tällä kertaa pääsi jopa koeajamaan ilman että ilmoitetaan että katotaanko maksusuunnitelma ensin. En vissiin ollu yhtä köyhän näkönen tällä kertaa
EDIT: Pikkasen täytyy mainostaa Kokkolan Auto Åströmiä että tällä kertaa pääsi jopa koeajamaan ilman että ilmoitetaan että katotaanko maksusuunnitelma ensin. En vissiin ollu yhtä köyhän näkönen tällä kertaa
Viimeksi muokannut Samppo, Ti Touko 06, 2008 10:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#961
Re: TTiD
1:llä, 2:lla ja vielä kolmosella aluksi momentinmuunnin on luistavana, jotta meno on jouhevaa eikä nykäyksiä tule. Sen huomaa selvästi, kun kolmosella lukkiutuu tietyllä nopeudella ja siitä eteenpäin 4,5,6 ei luistoa esiinny.Samppo kirjoitti:automaattivaihteistossa ihmetytti alkuun kun ikäänkuin luistaa hetken kun antaa kunnolla kaasua, muuten vaihteisto pelas kuin unelma.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Aika monelta firmalta löytyy jo TTiD:lle softaa, kun laittaa googleen hakusanaksi "TTiD chip tuning". Tuo P-Tronicin ohjelma vähän mietityttää pitääkö ihan paikkansa! On sen verran kovat lukemat... Itse kyllä odottelen innolla sitä hirschin ohjelmaa, mutta sehän tulee vasta syksyllä jos oikein muistan.
Turbo²
Re: TTiD
Eiköhän tuossa fiatin dieselissä ole joku boschin ohjainlaite, joten niiden velho Karala Alt-Control Oy:stä osaisi varmaan tehdä tuohon custom-softan penkitystuloksineen sekä ennen että jälkeen. Hintaluokka on about 650 eur ja mies todella tietää mitä ko. ohjaimille tekee.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: TTiD
Joo uudessa autossa kannattaa odottaa hirven softaa, lähinnä tuon takuun takia. Itsellä jäi samanlaiset fiilekset ttid automaatista pikkuisen pitää odotella että lähdetään, tuo baijerilaisen zf ei odotellut millään vaihteella vaan oli heti valmis menoon.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: TTiD
Ei nyt varsinaisesti liity ketjun aiheeseen, mutta kysynpä kuitenkin, kun noita SS TTiD hintoja katselin "kokoa oma Saab" -sivuilla. Mikä ero on normi Linear tai Vector vs. Linear Business tai Vector Business?
Esim. Linear 1.9TTiD 180 hv maksaa 36800€ ja Linear Business 1.9TTiD 180 hv 34500€.
Onko Business työ(suhde)autoksi tarkoitettu ja ei ostettavissa yksityishenkilönä vai mistä on kyse?
Hinnastoa selatessa huomasin myös, että Business mallissa on vakiona parempi varustelu. Pitää käydä lähiaikoina koeajamassa TTiD ja ottamassa selvää kuinka kuuma moottori tämä hehkutettu tuplakiisseli onkaan. Odotukset ovat ainakin korkealla, jos vaikka vertaan omaan 200 heppaseen bensaturboon.
Esim. Linear 1.9TTiD 180 hv maksaa 36800€ ja Linear Business 1.9TTiD 180 hv 34500€.
Onko Business työ(suhde)autoksi tarkoitettu ja ei ostettavissa yksityishenkilönä vai mistä on kyse?
Hinnastoa selatessa huomasin myös, että Business mallissa on vakiona parempi varustelu. Pitää käydä lähiaikoina koeajamassa TTiD ja ottamassa selvää kuinka kuuma moottori tämä hehkutettu tuplakiisseli onkaan. Odotukset ovat ainakin korkealla, jos vaikka vertaan omaan 200 heppaseen bensaturboon.
Re: TTiD
Niin ne business-mallithan ovat vain niitä "nettohinnoiteltuja". Eli käytännössä näkyy siinä että vaihtarista saa vähän vähemmän (riippuen neuvottelukyvyistä) ja uudesta tarvii maksaa vähän vähemmän. Me saatiin maanantaina sellainen Vector business. TTiD on kyllä sellainen laite että oksat poispeukalokeskellä kirjoitti:Ei nyt varsinaisesti liity ketjun aiheeseen, mutta kysynpä kuitenkin, kun noita SS TTiD hintoja katselin "kokoa oma Saab" -sivuilla. Mikä ero on normi Linear tai Vector vs. Linear Business tai Vector Business?
Esim. Linear 1.9TTiD 180 hv maksaa 36800€ ja Linear Business 1.9TTiD 180 hv 34500€.
Onko Business työ(suhde)autoksi tarkoitettu ja ei ostettavissa yksityishenkilönä vai mistä on kyse?
Hinnastoa selatessa huomasin myös, että Business mallissa on vakiona parempi varustelu. Pitää käydä lähiaikoina koeajamassa TTiD ja ottamassa selvää kuinka kuuma moottori tämä hehkutettu tuplakiisseli onkaan. Odotukset ovat ainakin korkealla, jos vaikka vertaan omaan 200 heppaseen bensaturboon.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: TTiD
Hyvä se on. Mutta silti hieman jäitä hattuun. Vertailukohdaksi täytyy silti ottaa joku 2-litrainen dieseli. Jos Saabin loistavia bensaturboja vertailee, niin siinä voi tulla pettymys. Se uutukainen on kuitenkin diesel kone, josta löytyy jopa hieman bensamaisia ominaisuuksia. Se ei ole nopeampi kuin tuo sinun 200hp koneella varustettu 9-3. Mutta se on parempi ja vahvempi kuin varmaan moni muu alle 2-5 litrainen diesel jolla olen koskaan ajanut.peukalokeskellä kirjoitti:Odotukset ovat ainakin korkealla, jos vaikka vertaan omaan 200 heppaseen bensaturboon.
Mutta kerrohan toki mitä mieltä olet kunhan olet testannut.
aiheeseen; itse olen ostanut kaksi peräkkäistä autoa Business hinnalla. Eli halvempi ja paremmat varusteet. Vaihdokin hyvitys näyttää huonommalta, mutta väliraha on pienempi - mikä lienee kuitenkin se tärkeämpi seikka.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: TTiD
Joo, tungetaan jäitä hattuun. Lähinnä heitin kommentin sillä perusteella, että "paperilla" bensassani on 200hv/285nm ja TTiD:ssä 180hv/400nm. Tehot melkein samalla tasolla, mutta väännössä uskomaton ero TTiD:n hyväksi. Täytyyhän sen jo persedynossakin tuntua, jos ajaa normaaliajoa pienillä kautta keskikierroksilla. Eri asia tietenkin, jos alkaa kierrättään bensakonetta 4000-6000 rpm alueella. Positiivisia kokemuksia odotan myös itse alustasta, koska en ole koskaan ajellut SS/SC autoilla - vain vanhempaa 93 ja 95 malleja.Marko A kirjoitti:Hyvä se on. Mutta silti hieman jäitä hattuun. Vertailukohdaksi täytyy silti ottaa joku 2-litrainen dieseli. Jos Saabin loistavia bensaturboja vertailee, niin siinä voi tulla pettymys. Se uutukainen on kuitenkin diesel kone, josta löytyy jopa hieman bensamaisia ominaisuuksia. Se ei ole nopeampi kuin tuo sinun 200hp koneella varustettu 9-3. Mutta se on parempi ja vahvempi kuin varmaan moni muu alle 2-5 litrainen diesel jolla olen koskaan ajanut.peukalokeskellä kirjoitti:Odotukset ovat ainakin korkealla, jos vaikka vertaan omaan 200 heppaseen bensaturboon.
Mutta kerrohan toki mitä mieltä olet kunhan olet testannut.
Mielenkiintoista. Paremmat varusteet ja alempi hinta. Yllätys minulle ehkä johtuen siitä, etten ole koskaan uutta autoa ostanut.Marko A kirjoitti: aiheeseen; itse olen ostanut kaksi peräkkäistä autoa Business hinnalla. Eli halvempi ja paremmat varusteet. Vaihdokin hyvitys näyttää huonommalta, mutta väliraha on pienempi - mikä lienee kuitenkin se tärkeämpi seikka.
Re: TTiD
Kuten tuossa toisessa jutussa kirjoitin jo aiemmin on Business-malli autoliike kohtainen juttu. TOisessa liikkeessä sanottiin että Business malli on mahdollista ostaa vain ilman vaihtaria ja toisessa sanottiin että otetaan vaihtari(mutta hyvitys siis 16000 euroa huonompi...)
Re: TTiD
Voi olla liikekohtainen juttu. Mulla on kokemuksia Businesis saabista vaihtarilla ja ilman. Ilman vaihtaria tuli aika nimellinen (jotain alle 2 %) käteisalennus mukaan. Muuten vaihtarin kanssa onnistui ihan normaalisti kaupat. Eroa vaihtorahassa tuli aika huomattavasti eri liikkeiden välillä. Itse kilpailutin lähinnä 3 Saab myyjää ja vaihtorahoissa oli huonoimman ja parhaimman välillä ihan mieletön ero.
Lähinnä siksi hieman jäitä kehoittelin laittamaan hattuun, kun jotku 9-5 Aeron kuskit menee koettaan ja sitten sanoo, ettei se tunnukkaan miltään ajaa. Ei tietysti se voi vastata 260hv bensaversioon paljoakaan, muuta kuin kulutuksessa.
Täältä voi hakea videon muodossa vahvistusta ajatuksille. Saab 9-3 TTiD Aero vs Jaguar X-type vs Opel Vectra 3.0TD Ecotec.
Tuntuu toki. Suurin ero on siinä, että 1500rpm TTiD:ssä on 350Nm vs Bensaversion alle 200Nm, siinä on ISO ero. Samaten alustoissa on eroa huimasti. Koeaja kunnolla ja oikein mutkateitä pitkin. Yllätyt taatusti jos olet ensimmäistä kertaa SS/SC:n ratissa. Ero entiseen on todella suuri.Täytyyhän sen jo persedynossakin tuntua, jos ajaa normaaliajoa pienillä kautta keskikierroksilla. Eri asia tietenkin, jos alkaa kierrättään bensakonetta 4000-6000 rpm alueella. Positiivisia kokemuksia odotan myös itse alustasta, koska en ole koskaan ajellut SS/SC autoilla - vain vanhempaa 93 ja 95 malleja.
Lähinnä siksi hieman jäitä kehoittelin laittamaan hattuun, kun jotku 9-5 Aeron kuskit menee koettaan ja sitten sanoo, ettei se tunnukkaan miltään ajaa. Ei tietysti se voi vastata 260hv bensaversioon paljoakaan, muuta kuin kulutuksessa.
Täältä voi hakea videon muodossa vahvistusta ajatuksille. Saab 9-3 TTiD Aero vs Jaguar X-type vs Opel Vectra 3.0TD Ecotec.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Nysse tuli kotio
Vihdoin tuli auto.. Aurinko paistoi kuumasti ja katto alhaalla kotipihalle tultiin. Reilu meininki
Saab Aero cabrio 1.9 TTid A6 nyt käyttöautona.
Saab Aero cabrio 1.9 TTid A6 nyt käyttöautona.
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Re: Nysse tuli kotio
Onnea vaan!! Meillä on SC TTiD:stä nyt viiden päivän kokemukset Hyvät on fiilikset - vielä kun tulisi niin lämmintä että ilmastointi joutuisi töihin webaston asemestaSaabel kirjoitti:Vihdoin tuli auto.. Aurinko paistoi kuumasti ja katto alhaalla kotipihalle tultiin. Reilu meininki
Saab Aero cabrio 1.9 TTid A6 nyt käyttöautona.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: TTiD
Kiitosta vaan Oli hienoa ajella katto auki pitkin katuja ja kokeilla kaikkia vermeitä siinä. Gps on tosi hyvä ja varoitteli kolareista yms. Hieno peli
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06