Onko jo kokemuksia auttaako softapäivitys dieselin kertymiseen öljytilaan?Ristom kirjoitti:Yksilömme sai 2009 ilmestyneen DPF-päivityksen softaan... ...ilmeisesti öljyäkin kertyi kesken jääneiden polttojen ja pätkäajon takia....
TTiD
Re: TTiD
Re: TTiD
Tuntuu auttavan. Tosin, kesäkelissä puhdistelun tarve harvenee niin pitkäksi että varmuudella ei osaa sanoa. Mutta ehdin ajella lähes talven läpi, eikä öljymäärä lisääntynyt sinä aikana. Kulutus kyllä tuntuu aika korkealta, eli puhdistelua ilmeisesti tehdään uudella softalla tiheämmin (ehkä?).
Todella vaikea sanoa muuta kuin mutu tuntumaa.
Todella vaikea sanoa muuta kuin mutu tuntumaa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Buenos stardes!
Pitkään aikaan en ole ehtinyt tätä ketjua lukemaan, enkä ehdi nytkään... Kilometrejä kulkineeseen tullut 125tkm.
Seuraavia asioita huomannut omani kohdalla!
Laturi uusittu puolen vuoden välein? ilmeisesti kulutusosa tässä mallissa?
Tammikuussa viimeksi 4500€ remontti, jossa uusittiin kaikenlaista, joita en ehdi nyt luettelemaan/pääse/muista.
Akku myöskin kulutusosa, 3. tai 4. akku menossa tällä hetkellä.
Auto on nykinyt ja ollut "limited performance"-tilassa nyt jonkun aikaa, kunnes sain tänään auton huoltoon. Huollosta tuli iloinen soitto, että läppäkotelo pitää vaihtaa...
Uusi kotelo 2900€ + vaihto käsittääkseni...
Kysynkin nyt onko muilla ollut tämmöisiä ongelmia vai olenko ainut?
Lisäksi, onko mitään tahoa joka myisi näihin uusiin saabeihin näitä läppäkoteloita, jos voisi saada jotenkin halvemmalla?
elkpartsit ja pfs:ät katottu lävitte sekä purkupaikat...
Kyllä nyt tuntuu siltä, että tulee aika vaihtaa merkkiä. Harmittaa tolkusti miten auto on hyvä ajaa ja sopivasti potkua, mutta sitten on tämmösiä "ilouutisia" pienin väliajoin.
Auto toimi ensimmäiset puolivuotta hyvin, kunnes alkoi latureitten vaihtokierteellä edeten kaikkeen muuhun...
Pitkään aikaan en ole ehtinyt tätä ketjua lukemaan, enkä ehdi nytkään... Kilometrejä kulkineeseen tullut 125tkm.
Seuraavia asioita huomannut omani kohdalla!
Laturi uusittu puolen vuoden välein? ilmeisesti kulutusosa tässä mallissa?
Tammikuussa viimeksi 4500€ remontti, jossa uusittiin kaikenlaista, joita en ehdi nyt luettelemaan/pääse/muista.
Akku myöskin kulutusosa, 3. tai 4. akku menossa tällä hetkellä.
Auto on nykinyt ja ollut "limited performance"-tilassa nyt jonkun aikaa, kunnes sain tänään auton huoltoon. Huollosta tuli iloinen soitto, että läppäkotelo pitää vaihtaa...
Uusi kotelo 2900€ + vaihto käsittääkseni...
Kysynkin nyt onko muilla ollut tämmöisiä ongelmia vai olenko ainut?
Lisäksi, onko mitään tahoa joka myisi näihin uusiin saabeihin näitä läppäkoteloita, jos voisi saada jotenkin halvemmalla?
elkpartsit ja pfs:ät katottu lävitte sekä purkupaikat...
Kyllä nyt tuntuu siltä, että tulee aika vaihtaa merkkiä. Harmittaa tolkusti miten auto on hyvä ajaa ja sopivasti potkua, mutta sitten on tämmösiä "ilouutisia" pienin väliajoin.
Auto toimi ensimmäiset puolivuotta hyvin, kunnes alkoi latureitten vaihtokierteellä edeten kaikkeen muuhun...
Turbo²
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: TTiD
Kuulostaa sille, että ei ole "Let's go meininki" ja kohteena ei ole Saabin liike...TTiD kirjoitti:Buenos stardes!
Pitkään aikaan en ole ehtinyt tätä ketjua lukemaan, enkä ehdi nytkään... Kilometrejä kulkineeseen tullut 125tkm.
Seuraavia asioita huomannut omani kohdalla!
Laturi uusittu puolen vuoden välein? ilmeisesti kulutusosa tässä mallissa?
Tammikuussa viimeksi 4500€ remontti, jossa uusittiin kaikenlaista, joita en ehdi nyt luettelemaan/pääse/muista.
Akku myöskin kulutusosa, 3. tai 4. akku menossa tällä hetkellä.
Auto on nykinyt ja ollut "limited performance"-tilassa nyt jonkun aikaa, kunnes sain tänään auton huoltoon. Huollosta tuli iloinen soitto, että läppäkotelo pitää vaihtaa...
Uusi kotelo 2900€ + vaihto käsittääkseni...
Kysynkin nyt onko muilla ollut tämmöisiä ongelmia vai olenko ainut?
Lisäksi, onko mitään tahoa joka myisi näihin uusiin saabeihin näitä läppäkoteloita, jos voisi saada jotenkin halvemmalla?
elkpartsit ja pfs:ät katottu lävitte sekä purkupaikat...
Kyllä nyt tuntuu siltä, että tulee aika vaihtaa merkkiä. Harmittaa tolkusti miten auto on hyvä ajaa ja sopivasti potkua, mutta sitten on tämmösiä "ilouutisia" pienin väliajoin.
Auto toimi ensimmäiset puolivuotta hyvin, kunnes alkoi latureitten vaihtokierteellä edeten kaikkeen muuhun...
Re: TTiD
Ei oo ei, onhan tuo uuden auton etsiminen ollut jo mielessä edellisestä remontista lähtien, mutta kyllähän tuo nyt sapettaa, kun meni uskottelemaan itselle toimivuudesta...
"Oisimpa vaihtanut jo aikaisemmin"... Tilannetta ei helpota se, että tuo ongelma pitää kuitenkin korjata ennen kuin vaihtaa uuteen...
"Oisimpa vaihtanut jo aikaisemmin"... Tilannetta ei helpota se, että tuo ongelma pitää kuitenkin korjata ennen kuin vaihtaa uuteen...
Turbo²
Re: TTiD
Ei paljon matala kulutus lämmitä kun polttoaineessa säästetty uppoaa jo yhteen remppaan vrt. luotettavampi bensakone.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: TTiD
Tuossa tuli kateltua aikasempia juttuja, niin tämä läppäkotelo vaihdettiin viimeksi vuonna 2009... summasummarum näin äkkiseltään autoon palanut reilussa 3 vuodessa lähemmäs 20k€ huoltoihin? Sitähän ois saanut jo jonkun vähän prameamman auton tällä hinnalla?
Turbo²
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: TTiD
Itse luulin pissineeni muroihin kun vaihdon autoa. Saabiin upposi yhden omistus vuoden aikana tonneja remppoihin. Tarkkoja lukuja en muista mutta hirvittää vieläkin. SE oli bensa vehje. koneessa sinänsä ei ollut vikaa... Rempan määrä ja pikku ongelmat lopulta vei hermot ja pukkasin vaihtoon. Tämä yksilö oli tehty saabin hyvinä aikoina (tosin GM) ennen lamaa. Mutta jos miettii että pari viimeistä vuotta on ollut kiikunkaakun kaatuuko boolagetti niin voisin luulla että osissa on pihistelty. ei se hinta voi vakiona säilyä jos määrät putoaa. jostain se erotus on revittävä ehkä laadusta sitten. samalla tuotekehitys ja korjaavat toimenpiteet varmasti vähissä. Tykkäsin kyllä saabista mutta tosiasiat pitää myöntää. En uskaltanut uutta saabia laittaa. Nuo luvut mitä lukee parissa viimeisimmässä postauksessa on kyllä ihan käsittämättömiä. alle 200tkm ajetussa autossa ne rempat saa olla satasien luokkaa ja silloinkin kulutus osia.
Re: TTiD
Noniin, on otettu yksi olut tämän kunniaksi, saatu vähän verenpaineita alas ja tutkailtua avarakatseisemmin tilannetta... Myönnetään, että vähän alle puolet tuosta summasta on onneksi mennyt takuun piikkiin.
Se ei silti muuta tilannetta, kun puhutaan siitä, että tuon korjaus summan arvo lähentelee 6000€. Silloin on rahaa palanut autoon puolen vuoden aikana yli 10 000€ korjauksiin, joka on ainakin mielestäni 3 vuotta vanhaan perusautoon nähden hullua.
Edellinen VAPARI s60 volle kun vei rahaa 3 vuoden aikana normaalihuoltojen verran. Ja lähes saman verran oli siinä kilometrejä.
Pitää kuitenkin ottaa huomioon, että volle oli vapari, mutta silti.....
EDIT: lisäystä edelliseen vielä, että tässä saabissa on ollut lähes uudesta asti vika. Rattia kääntäessä, etenkin sateen jälkeen, kuuluu konepellin alta kuminaa, niinkuin siellä olisi joku metalli-kumi-liitos kuivunut ja ohikulkijatkin tämän kuulevat ja miettivät, että mikäs se oli. Huollossa käytetty potenssiin x verran tämän vuoksi ja koskaan eivät ole saaneet vikaa korjatuksi.
Kysynkin, onko tämä saab jotenkin riivattu?
Se ei silti muuta tilannetta, kun puhutaan siitä, että tuon korjaus summan arvo lähentelee 6000€. Silloin on rahaa palanut autoon puolen vuoden aikana yli 10 000€ korjauksiin, joka on ainakin mielestäni 3 vuotta vanhaan perusautoon nähden hullua.
Edellinen VAPARI s60 volle kun vei rahaa 3 vuoden aikana normaalihuoltojen verran. Ja lähes saman verran oli siinä kilometrejä.
Pitää kuitenkin ottaa huomioon, että volle oli vapari, mutta silti.....
EDIT: lisäystä edelliseen vielä, että tässä saabissa on ollut lähes uudesta asti vika. Rattia kääntäessä, etenkin sateen jälkeen, kuuluu konepellin alta kuminaa, niinkuin siellä olisi joku metalli-kumi-liitos kuivunut ja ohikulkijatkin tämän kuulevat ja miettivät, että mikäs se oli. Huollossa käytetty potenssiin x verran tämän vuoksi ja koskaan eivät ole saaneet vikaa korjatuksi.
Kysynkin, onko tämä saab jotenkin riivattu?
Turbo²
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: TTiD
Uskokee nyt juntit että diisselmoottori kuuluu johonkin muuhun kuin Saabbiin
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: TTiD
Fordin V4 on se ainoa oikea?
Re: TTiD
Onhan tuota "huoltoa" tehty riittävästi.. Toivottavasti oma olisi edes pikkuisen kestävämpi.
Puoleentoista viikkoon ei nyt juuri ole kilometrejä tullut, kuin tuo 10km työmatka.
Aamuisin pitänyt vähän kokeilla jo männän nousua, kun nevalta on lähtenyt kotiin päin. Kyllä sinne buimurit ja mersut jää taakse.
Puoleentoista viikkoon ei nyt juuri ole kilometrejä tullut, kuin tuo 10km työmatka.
Aamuisin pitänyt vähän kokeilla jo männän nousua, kun nevalta on lähtenyt kotiin päin. Kyllä sinne buimurit ja mersut jää taakse.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: TTiD
Kiihtyy varmaan hyvin
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.