TTiD

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
jukmer
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2011 10:39

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja jukmer »

Ristom kirjoitti:Yksilömme sai 2009 ilmestyneen DPF-päivityksen softaan... ...ilmeisesti öljyäkin kertyi kesken jääneiden polttojen ja pätkäajon takia....
Onko jo kokemuksia auttaako softapäivitys dieselin kertymiseen öljytilaan?
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Tuntuu auttavan. Tosin, kesäkelissä puhdistelun tarve harvenee niin pitkäksi että varmuudella ei osaa sanoa. Mutta ehdin ajella lähes talven läpi, eikä öljymäärä lisääntynyt sinä aikana. Kulutus kyllä tuntuu aika korkealta, eli puhdistelua ilmeisesti tehdään uudella softalla tiheämmin (ehkä?).

Todella vaikea sanoa muuta kuin mutu tuntumaa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Samaista tuntumaa on kulutuksen kasvulle, kun regenerointi käynnistyy useammin. Vaikutus on litrojen luokassa per tankillinen.
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja TTiD »

Buenos stardes!

Pitkään aikaan en ole ehtinyt tätä ketjua lukemaan, enkä ehdi nytkään... :( Kilometrejä kulkineeseen tullut 125tkm.
Seuraavia asioita huomannut omani kohdalla!

Laturi uusittu puolen vuoden välein? ilmeisesti kulutusosa tässä mallissa?
Tammikuussa viimeksi 4500€ remontti, jossa uusittiin kaikenlaista, joita en ehdi nyt luettelemaan/pääse/muista.
Akku myöskin kulutusosa, 3. tai 4. akku menossa tällä hetkellä.

Auto on nykinyt ja ollut "limited performance"-tilassa nyt jonkun aikaa, kunnes sain tänään auton huoltoon. Huollosta tuli iloinen soitto, että läppäkotelo pitää vaihtaa...
Uusi kotelo 2900€ + vaihto käsittääkseni...

Kysynkin nyt onko muilla ollut tämmöisiä ongelmia vai olenko ainut?

Lisäksi, onko mitään tahoa joka myisi näihin uusiin saabeihin näitä läppäkoteloita, jos voisi saada jotenkin halvemmalla?

elkpartsit ja pfs:ät katottu lävitte sekä purkupaikat...

Kyllä nyt tuntuu siltä, että tulee aika vaihtaa merkkiä. Harmittaa tolkusti miten auto on hyvä ajaa ja sopivasti potkua, mutta sitten on tämmösiä "ilouutisia" pienin väliajoin.

Auto toimi ensimmäiset puolivuotta hyvin, kunnes alkoi latureitten vaihtokierteellä edeten kaikkeen muuhun...
Turbo²
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

TTiD kirjoitti:Buenos stardes!

Pitkään aikaan en ole ehtinyt tätä ketjua lukemaan, enkä ehdi nytkään... :( Kilometrejä kulkineeseen tullut 125tkm.
Seuraavia asioita huomannut omani kohdalla!

Laturi uusittu puolen vuoden välein? ilmeisesti kulutusosa tässä mallissa?
Tammikuussa viimeksi 4500€ remontti, jossa uusittiin kaikenlaista, joita en ehdi nyt luettelemaan/pääse/muista.
Akku myöskin kulutusosa, 3. tai 4. akku menossa tällä hetkellä.

Auto on nykinyt ja ollut "limited performance"-tilassa nyt jonkun aikaa, kunnes sain tänään auton huoltoon. Huollosta tuli iloinen soitto, että läppäkotelo pitää vaihtaa...
Uusi kotelo 2900€ + vaihto käsittääkseni...

Kysynkin nyt onko muilla ollut tämmöisiä ongelmia vai olenko ainut?

Lisäksi, onko mitään tahoa joka myisi näihin uusiin saabeihin näitä läppäkoteloita, jos voisi saada jotenkin halvemmalla?

elkpartsit ja pfs:ät katottu lävitte sekä purkupaikat...

Kyllä nyt tuntuu siltä, että tulee aika vaihtaa merkkiä. Harmittaa tolkusti miten auto on hyvä ajaa ja sopivasti potkua, mutta sitten on tämmösiä "ilouutisia" pienin väliajoin.

Auto toimi ensimmäiset puolivuotta hyvin, kunnes alkoi latureitten vaihtokierteellä edeten kaikkeen muuhun...
Kuulostaa sille, että ei ole "Let's go meininki" ja kohteena ei ole Saabin liike... :roll:
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja TTiD »

Ei oo ei, onhan tuo uuden auton etsiminen ollut jo mielessä edellisestä remontista lähtien, mutta kyllähän tuo nyt sapettaa, kun meni uskottelemaan itselle toimivuudesta...

"Oisimpa vaihtanut jo aikaisemmin"... Tilannetta ei helpota se, että tuo ongelma pitää kuitenkin korjata ennen kuin vaihtaa uuteen...
Turbo²
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja TTiD »

Tuli vielä uus soitto, jossa sanottiin, että hiukkassuodatin on mennyt tämän johdosta myös tukkoon eli huoltamisen yhteishinnaksi povasivat 4-6 TUHATTA EUROA!!!

EDIT: Kyllähän tässä jo kustaan verta tämän kanssa... :idea:
Turbo²
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei paljon matala kulutus lämmitä kun polttoaineessa säästetty uppoaa jo yhteen remppaan vrt. luotettavampi bensakone. :(
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja TTiD »

Tuossa tuli kateltua aikasempia juttuja, niin tämä läppäkotelo vaihdettiin viimeksi vuonna 2009... summasummarum näin äkkiseltään autoon palanut reilussa 3 vuodessa lähemmäs 20k€ huoltoihin? Sitähän ois saanut jo jonkun vähän prameamman auton tällä hinnalla? :D
Turbo²
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Itse luulin pissineeni muroihin kun vaihdon autoa. Saabiin upposi yhden omistus vuoden aikana tonneja remppoihin. Tarkkoja lukuja en muista mutta hirvittää vieläkin. SE oli bensa vehje. koneessa sinänsä ei ollut vikaa... Rempan määrä ja pikku ongelmat lopulta vei hermot ja pukkasin vaihtoon. Tämä yksilö oli tehty saabin hyvinä aikoina (tosin GM) ennen lamaa. Mutta jos miettii että pari viimeistä vuotta on ollut kiikunkaakun kaatuuko boolagetti niin voisin luulla että osissa on pihistelty. ei se hinta voi vakiona säilyä jos määrät putoaa. jostain se erotus on revittävä ehkä laadusta sitten. samalla tuotekehitys ja korjaavat toimenpiteet varmasti vähissä. Tykkäsin kyllä saabista mutta tosiasiat pitää myöntää. En uskaltanut uutta saabia laittaa. Nuo luvut mitä lukee parissa viimeisimmässä postauksessa on kyllä ihan käsittämättömiä. alle 200tkm ajetussa autossa ne rempat saa olla satasien luokkaa ja silloinkin kulutus osia.
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja TTiD »

Noniin, on otettu yksi olut tämän kunniaksi, saatu vähän verenpaineita alas ja tutkailtua avarakatseisemmin tilannetta... Myönnetään, että vähän alle puolet tuosta summasta on onneksi mennyt takuun piikkiin.

Se ei silti muuta tilannetta, kun puhutaan siitä, että tuon korjaus summan arvo lähentelee 6000€. Silloin on rahaa palanut autoon puolen vuoden aikana yli 10 000€ korjauksiin, joka on ainakin mielestäni 3 vuotta vanhaan perusautoon nähden hullua.
Edellinen VAPARI s60 volle kun vei rahaa 3 vuoden aikana normaalihuoltojen verran. Ja lähes saman verran oli siinä kilometrejä.

Pitää kuitenkin ottaa huomioon, että volle oli vapari, mutta silti.....

EDIT: lisäystä edelliseen vielä, että tässä saabissa on ollut lähes uudesta asti vika. Rattia kääntäessä, etenkin sateen jälkeen, kuuluu konepellin alta kuminaa, niinkuin siellä olisi joku metalli-kumi-liitos kuivunut ja ohikulkijatkin tämän kuulevat ja miettivät, että mikäs se oli. Huollossa käytetty potenssiin x verran tämän vuoksi ja koskaan eivät ole saaneet vikaa korjatuksi.

Kysynkin, onko tämä saab jotenkin riivattu?
Turbo²
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Uskokee nyt juntit että diisselmoottori kuuluu johonkin muuhun kuin Saabbiin 8) 8)
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Fordin V4 on se ainoa oikea?
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Onhan tuota "huoltoa" tehty riittävästi.. Toivottavasti oma olisi edes pikkuisen kestävämpi.
Puoleentoista viikkoon ei nyt juuri ole kilometrejä tullut, kuin tuo 10km työmatka.
Aamuisin pitänyt vähän kokeilla jo männän nousua, kun nevalta on lähtenyt kotiin päin. Kyllä sinne buimurit ja mersut jää taakse. :D
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Kiihtyy varmaan hyvin :wink:
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Vastaa Viestiin