Eipä ole nähty, täristelee kyllä mukavasti jos pysähtyy poltellessa.
Toissapäivänä sain näkyvät siniset savut kun annoin liikennevaloista lähtiessä koneelle happea.. Melkein sanoisin, että tehoa on jopa enemmän kun poltto on käynnissä.
En ole tässä enkä edellisessä TTiD:ssä havainnut sen kummemmin mitään tuntumassa puhdistusten aikana. Mutta pitkän maantieajon jälkeen auto kuluttaa vähemmän jonkin aikaa myös sekalaisessa ajossa. Samaten moottorin tehot/ laatikon toiminta on aina hieman erilaista. Tai sitten mielikuvitus tekee tepposet. Kuitenkin tuntuu siltä, että kaasunvaste herkistyy ja saa polkea varovaisemmin, ettei auto "ryntäile" kortteliajossa.
Ehkä...
Eipä ole nähty, täristelee kyllä mukavasti jos pysähtyy poltellessa.
Toissapäivänä sain näkyvät siniset savut kun annoin liikennevaloista lähtiessä koneelle happea.. Melkein sanoisin, että tehoa on jopa enemmän kun poltto on käynnissä.
Sama. Muutaman kerran on tullut mieleen täristelyn aikana, että nytkö se laukesi tuo moottori...
Tuossa on meidän SC Aero TTiD A:n kulutukset siltä ajalta kun se meillä oli. Näkee aika hyvin, ettei ollut ihan ideaalia ajoa ko. koneelle. Eberin toiminta nosti kulutusta lyhyessä ajossa talvella, samaten hiukkas-suodattimen puhdistuspoltot. Korkein kulutus yhdellä tankilla oli 14.4l/100km
Nyt alkaa seuranta mitä vastaava ajo saa kulumaan XWD 2.0TS A paketilla. Tähän saakka on menty näin:
Mutta tuo ei vielä kerro mitään. Siinä on pääosin maantie ajoa. Tällähetkellä tieturi näyttää 10.5l/100km. Kolmen tankkauksen perusteella SID näyttää n. 1 desin tarkkuudella oikein.
Marko A:lle tiedoksi, että olen ajanut teidän entisellä TTiD:llä nyt noin 2000km. Minulle keskikulutus pöyrii 5.8 - 6.3:n välillä per tankillinen. Minulla ajo aika pitkälti moottoritietä töihin ja takaisin. Keskinopeus SID:n mukaan 75 - 84. Tyytyväinen olen autoon ja sen pieneen kulutukseen. Tehoa on mukavasti, pääsee helposti ohi hitaammista tai kierroksella ohitettavista
Keskinopeus korkeintaan 40 km/h ja ajosta nauttien..
Syyskuun kulutus on puoli litraa korkeampi, koska velipoika tempaisi pidempää matkaa tankillisen..
6,8 valmistajan ilmoittama keskikulutus, joten ottaen huomioon meidän kaupunkiajon 7,16 ei ole paha. Pienin tankkauksesta laskettu kulutus on edelleen 4,2 l/100km Nokia-Pori-Sastamala-Nokia nätisti ajaen.
Toinen hyvä kulutus seurantaan on Spritmonitor.de - Saisi tankkaus.com ottaa mallia ajoneuvo listaamisesta tuolta. Valitkaa englanti ylänurkasta kieleksi jos ei taivu saksa. Voi luokitella autoja ryhmiin ja katsoa niiden keskikulutuksia. Saa isomman otannan siististi
tässä esimerkiksi saabit 180-200heppaa dieselit (aero ttid ja lastulliset). Saa selkeämmän kuvan ja helpomman vertailun muihin auto malleihin. Huomioda toki että Saksan maan ajo eroaa Suomesta, mutta automallien välillä näkee eron.
apu,apupoika kirjoitti:Tuolta sellanen virittäjä, että "oksat pois"
Kuka ekana uskaltaa koittaa
Niimpä, kuka uskaltaa ostaa, asentaa ja vieläpä penkittää ja tuoda dataa esille kaikkien nähtäväksi...? Nähdään ensiksikin, että onko noihin lukemiin luottamista ja sitten voidaan jatkaa...
Vääränmerkkisessä olen uskaltanut kokeilla eli OT:ta luvassa
Mulla ollut tuo Racechip pakussa (Movano 2011 L3H2) yli puoli vuotta eikä ole pahaa sanottavaa. Kulutuksen vuoksi sen hankin eikä tuo tehon lisäyskään ole pahaksi ollut. Kulutus ennen esim. 100 km/h vauhdissa 11.3 - 11.7, nyt keskiarvo 7,5. Toki vaikutus näkyy myös kaupunkiajossa. Kokeiltu purkilla ja ilman pariin otteeseen ja tulos joka kerta sama. Viikon verran meni että sai asetukset haettua optimaalisesti kohdilleen ja sen jälkeen ei ole tarvinnut palikan olemassa oloa miettiä. Aika moneen kertaan maksanut itsensä takaisin.
Ihan näin omana käyttökokemuksena kyseisestä vehkeestä.