TTiD

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
2xturbo
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: La Loka 24, 2009 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja 2xturbo »

Uusin TM s.68. Insignia on saanut uuden BiTurbon! Ei ole kuin 4 vuotta perässä :saab:
Vääntö tuntuu kuulemma tasaisen vahvalta :mrgreen:
BMW f11 535xd -13

Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Komiaa..

Ja offia:
Selvishän sekin TopGear-lehdestä (s.46) miksi GM ei voinut antaa myydä Saabia Kiinaan:
Cadillac XTC, jossa on käytännössä samat palikat kuin NG 9-5:ssä..

vniemist
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Pe Huhti 03, 2009 10:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja vniemist »

Noniin.

Nyt on TTiD Vaasan reissu softaus+EGR esto niin lähellä, että laittakaapas kokemuksia jos joku on tuota 180hv versiota lastuttanut/softannut. Kiinnostaa tietää miten on pelannut, mikä on ollut tuntuma menohaluista, vaikuttiko kulutukseen jne.
9-3 SC Vector TTiD M6 -08
EX
9-3 SS Vector 2,0t M5 -04

samhiort
"Turbo"
Viestit: 282
Liittynyt: Ma Helmi 23, 2009 11:56
Paikkakunta: Kotka

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja samhiort »

Minulla laitettiin muutama kuukausi sitten Hirsch:n stage1:n omaan TTiD:n. Olen ollut todella tyytyväinen. Kulutus ei lisääntynyt ollenkaan, vaikka menohalua on enemmän. Vaikuttaa ainakin laatikon toimintaan niin, että ei ole niin hanakasti vaihtamassa pienempää kun kiihdyttää. Eli käyttää vääntöä paremmin avuksi. Voin suositella, vaikka ei se halpa ollut. Saa vielä helposti muutoskatsastettua Hirsch:n parerin ja liikkeestä saadun paperin avulla. Eli minun tapauksessa kun auto on Aero, niin mitään muutoksia alustaan tai jarruihin ei tarvinnut tehdä. Liikkeestä sain todistuksen, että auto vastaa alustan ja jarrujen osalta malliston seuraavaksi tehokkaampaa mallia -> 2.0T (154kw) autoa.

qwert78
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2012 20:55

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja qwert78 »

Kiinnostaisi kovasti myös kuulla nimenomaan TTiD:n osalta tuosta softauksesta kera egr/dpf disabloinin. Olisihan tuo "edullinen" vaihtoehto Hirsch:lle tai MapTun:lle.
samhiort kirjoitti:Minulla laitettiin muutama kuukausi sitten Hirsch:n stage1:n omaan TTiD:n. Olen ollut todella tyytyväinen. ,vaikka ei se halpa ollut..
Saako kysyä mitä tuolle asennuksineen tuli hintaa ja missä asennus tehtiin? Täällä Turussa Metro-Autossa ei tuntunut olevan mitään tietoa Hirsch osista/päivityksestä.
Ds5
9-3ss TTiD exä

A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1690
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja A.L. »

vniemist kirjoitti:Noniin.

Nyt on TTiD Vaasan reissu softaus+EGR esto niin lähellä, että laittakaapas kokemuksia jos joku on tuota 180hv versiota lastuttanut/softannut. Kiinnostaa tietää miten on pelannut, mikä on ollut tuntuma menohaluista, vaikuttiko kulutukseen jne.
130hv lastutettiin pari kk sitten juurikin vaasan velholla :D Potkua tuli ja kulutus tippui n.0.5l/100km. Kaikki tankkaus.comissa auton ensimmäisestä tankkauksesta lähtien. Eli ei pa..a puhetta.
Tänään aamulla suht kovassa vesisateessa lähdin ohittamaan kuorma-autoa ja löin nelosen pesään. Vasen eturengas meni valkoisen viivan päälle ja sehän löi tyhjää. :) Kuivalla kelillä tuo kuoputtaa 1. ja 2. vaihteilla ja kolmosella jos saa rengasta vähän kevitettyä jossain kaarteessa.
#4568 Saab 9-3ss 1.8t -03 ->9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm, 96 V4 -77
Saab 9-5 Sedan 2.3t -00 -> 9-3ss 1.8tA -03
9-3ss 1.9TiDS A -08

Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Sehän se on täystehoisen TTiD:n pahin puute, tasauspyörästön lukko..

Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2896
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Nii-in. Siihen vielä 235 leveät läskit alle ja hyvä tulee. Juuri ohittaessa nappi laudassa ja keskiviivan ylitys kieli keskellä suuta!
Mites se DPF:n poisto on toiminut? Ilmeisesti sen saa unohtaa disabloinnin jälkeen lopullisesti? kunnes keksivät sille katsatus testauksen ;D
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red

jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9156
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Umeå

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

DPF poistoja en ole vielä TTiD:iin tehnyt mutta kyllä se onnistuu. Pönttö tulee poistaa fyysisesti tietysti samalla koska tukkii muuten putken kun poltot loppuu. Saa unohtaa koko jutun sen jälkeen, toistaiseksi ei ole katsastuksessa mitään ongelmia DPF poistettuna.

EGR poistoja on tehty ja on toimineet hyvin, sekä TiD(S) että TTiD.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

samhiort
"Turbo"
Viestit: 282
Liittynyt: Ma Helmi 23, 2009 11:56
Paikkakunta: Kotka

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja samhiort »

qwert78 kirjoitti:Kiinnostaisi kovasti myös kuulla nimenomaan TTiD:n osalta tuosta softauksesta kera egr/dpf disabloinin. Olisihan tuo "edullinen" vaihtoehto Hirsch:lle tai MapTun:lle.
samhiort kirjoitti:Minulla laitettiin muutama kuukausi sitten Hirsch:n stage1:n omaan TTiD:n. Olen ollut todella tyytyväinen. ,vaikka ei se halpa ollut..
Saako kysyä mitä tuolle asennuksineen tuli hintaa ja missä asennus tehtiin? Täällä Turussa Metro-Autossa ei tuntunut olevan mitään tietoa Hirsch osista/päivityksestä.
Vantaan Länsiautossa laitatin softan omaan autoon.

jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9156
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Umeå

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

qwert78 kirjoitti:Kiinnostaisi kovasti myös kuulla nimenomaan TTiD:n osalta tuosta softauksesta kera egr/dpf disabloinin. Olisihan tuo "edullinen" vaihtoehto Hirsch:lle tai MapTun:lle.
Äsken juuri päivitin 9-3 TTiD 180hp mallin (vniemist), tulokset nähtävillä tässä:
https://lh4.googleusercontent.com/-9N__ ... 20dyno.JPG

Vakioteho 171,5hv/4036rpm ja 403Nm/2216rpm
Viriteho 204hv/4033rpm ja 442,8Nm/2290rpm

Hieman jäätiin vakiona luvatuista, johtuen todnäk. siitä että DPF polttoväli oli juuri tulossa eteen, TECH2:lla katsoin penkityksen aikana niin paine-ero DPF:n olikin jo kohtalaisen korkea verrattuna juuri regeneroituun suodattimeen. Yläkierroksilla uupuvat muutamat hevoset oli myös todennettavissa ahtototeutuman puutteessa vrt. ahtopyyntö.
Vakiona ahtopaine tasan 2 bar, viritettynä hieman enemmän n. 2,15bar

Suodattimen polton jälkeen todennäköisesti ne muutamat hevoset sieltä olisi löytyneet, eli vakiona se 180hv/400Nm ja viritettynä 210hv/450Nm.

Samalla otettiin EGR myös pois sotkemasta, DPF jäi vielä toimintaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1690
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Tämäkö on nyt sitten se joka sopii omaan tuplapuhaltajaankin? Alkoiko turbon viisari liikkua laajemmin?
#4568 Saab 9-3ss 1.8t -03 ->9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm, 96 V4 -77
Saab 9-5 Sedan 2.3t -00 -> 9-3ss 1.8tA -03
9-3ss 1.9TiDS A -08

jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9156
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Umeå

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jep, samat pitäisi löytyä myös 130hp mallista. :) Ja turboviisari liikkuu mittarissa kuten pitääkin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

vniemist
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Pe Huhti 03, 2009 10:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja vniemist »

Ihan oli makoisa kotimatka pikkuteitä Vaasa-Jkl. Rajoitusten mukaan tietysti 8) . Kyllä menohalut lisääntyi aika runsaasti.

Tässä tulee vielä viikon sisään reilu 1000km koeajoa. Kutina on että Sidin kulutus näytti pari desiä vähemmän päivityksen jälkeen vaikka tuli kokeiltua jonkun verran voimaa. Pistän lisää kommenttia kunhan pääsee enempi ajelee.

Niin ja kiitos jcarlsonille joustavasta ja hyvästä palvelusta.
9-3 SC Vector TTiD M6 -08
EX
9-3 SS Vector 2,0t M5 -04

Rusakko__
"Viggen"
Viestit: 546
Liittynyt: Pe Loka 22, 2010 19:53

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Rusakko__ »

Vaikka Tids-mies olenkin, niin sanottakoon nyt kuitenkin, että ikinä ei ole ollut näin kova halu lähteä automatkalle Vaasaan 8)

Vastaa Viestiin