TTiD

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Repsikan eturenkaan edessä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Ruattinraketti
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: Su Syys 27, 2015 09:12
Paikkakunta: Espoo

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Ruattinraketti »

Eli siihen pääsee käsiksi renkaan ja sisälokarin irrottamisella? 8O
Ahdin määrää tahdin
E90 BMW 330XD A6 MY08 / 320hv 700Nm *EGR OFF & DPF OFF & HYBRID BILLET TURBO MOD

EXITUS! 9-3 1.9TTiD SS A6 MY08 / 240hv 550Nm *EGR OFF & DPF OFF
EXITUS! 9-5 2.3T Aero A4 MY00 / 260hv 395Nm
EXITUS! BMW 318tiC MY03
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6438
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, sieltä se löytyy. Tämä ecun sijoitus poikii välillä pieniä ongelmia, kuten tämä tapaus -> viewtopic.php?f=15&t=182304

Eski
Ruattinraketti
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: Su Syys 27, 2015 09:12
Paikkakunta: Espoo

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Ruattinraketti »

Ool right, kiitos tästä. Pitääpä pikkaasen tutkia asiaa ku siihen hommaan ryhdyn. Varsin erikoista, että noinki tärkeä purkki on sijotettu niin että on kosteudelle ja paskalle alttiina 8O äkkikseltään vois kuvitella, että tommoset seikat otettas huomioon, mut mut...
Ahdin määrää tahdin
E90 BMW 330XD A6 MY08 / 320hv 700Nm *EGR OFF & DPF OFF & HYBRID BILLET TURBO MOD

EXITUS! 9-3 1.9TTiD SS A6 MY08 / 240hv 550Nm *EGR OFF & DPF OFF
EXITUS! 9-5 2.3T Aero A4 MY00 / 260hv 395Nm
EXITUS! BMW 318tiC MY03
Ruattinraketti
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: Su Syys 27, 2015 09:12
Paikkakunta: Espoo

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Ruattinraketti »

Mitähän hittoo mun Ttidsukka teki juuri? Lähin kotipihasta (pakkasta -4, ilman eberöintiä) ja ajelin rauhallisesti 2-3min motarille. Motaria ajoin 5-10min 100km/h. Käväsin kaupassa 5-10min ja lähin takasin. Pääsin motarin rampille (loiva alamäki) ja kiihdytin reippaasti 40km/h -> 120km/h ja yhtäkkiä katoo vedot, mutta kierrokset nousee punaselle. Aivan ku ei ois vaihde menny silimään :? 8O

Hölläsin kaasun ja annoin vauhdin pudota 100km/h ja veto palaa. Ajelin taajamaan ja seuraavista valoista lähin kiihdyttään niin ei tapahu mitään. Auto kulki max 30km/h ihan sama millä vaihteella, vaikka oli lämä pohjassa!

Ajoin kärryn firman parkkihalliin ja sammutin auton. Tsekkasin nopeesti pellin alle että onko jotain letkuja irti, kaikki paikallaan. Auto käyntiin ja pelas normaalisti ku kurvailin parkkihallissa.

En tiiä heittikö vikakoodia ku palaa moottorin valo EGR:n takia. Tulin frendin pajalle että tsekataan antoko vikakoodia mut vielä ei oo päästy hommiin. Ja ttidsukassa automaattiaski.

EDIT: Löyty vikakoodit P0404 ja P0673. Molemmat tuntemattomia vikoja laitteen mukaan :?:
Ahdin määrää tahdin
E90 BMW 330XD A6 MY08 / 320hv 700Nm *EGR OFF & DPF OFF & HYBRID BILLET TURBO MOD

EXITUS! 9-3 1.9TTiD SS A6 MY08 / 240hv 550Nm *EGR OFF & DPF OFF
EXITUS! 9-5 2.3T Aero A4 MY00 / 260hv 395Nm
EXITUS! BMW 318tiC MY03
saabillua
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Ma Elo 01, 2011 20:50
Paikkakunta: 48100

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja saabillua »

Arvauksia, mutta: ehkä isomman ahtimen magneettiventtiili on rikki??
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg

Nykyään ihan vaan Skodalla
Ruattinraketti
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: Su Syys 27, 2015 09:12
Paikkakunta: Espoo

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Ruattinraketti »

Intterwebin maailma kertoi viaksi koodilla P0673 cylinder 3 glow plug circuit dtc. Mitähä täs on nyt edessä sitten? 8O
Ahdin määrää tahdin
E90 BMW 330XD A6 MY08 / 320hv 700Nm *EGR OFF & DPF OFF & HYBRID BILLET TURBO MOD

EXITUS! 9-3 1.9TTiD SS A6 MY08 / 240hv 550Nm *EGR OFF & DPF OFF
EXITUS! 9-5 2.3T Aero A4 MY00 / 260hv 395Nm
EXITUS! BMW 318tiC MY03
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13195
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja AZP »

Jos ei ole vetoa mutta kierrokset tapissa, niin vikahan pitäisi olla voimansiirrossa, ei ahtimessa tai hehkutulpissa. Vaihteistosta lähtisin siis vikaa etsimään.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ruattinraketti
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: Su Syys 27, 2015 09:12
Paikkakunta: Espoo

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Ruattinraketti »

No näin minäki järkeilin, että voimansiirros joku feilu on. Noi vikakoodit sieltä tosin vaan löyty. Sellanen tosin kävi mielessä, että viime yö oli täällä aika kylymä, jotain -15 pakkasta, niin oisko aski ja laatikkoöljyt ollu vaan sen verta kylymät, että meni ns. tilttiin kun annoin hanaa?

Tosin se oli outoa, että veto katos toisen kerran ku pääsin taajamaan. Ja nyt ku ajoin kehä 3lla kaikki toimi niin ku pitää. Pitää jäädä seuraan tilannetta ja kattoa toistuuko toi uudestaan. Oisko vaihteenvalitsimen asentotunnistin seonnu? En tiiä.. tosi mystinen
Ahdin määrää tahdin
E90 BMW 330XD A6 MY08 / 320hv 700Nm *EGR OFF & DPF OFF & HYBRID BILLET TURBO MOD

EXITUS! 9-3 1.9TTiD SS A6 MY08 / 240hv 550Nm *EGR OFF & DPF OFF
EXITUS! 9-5 2.3T Aero A4 MY00 / 260hv 395Nm
EXITUS! BMW 318tiC MY03
Jopela
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2016 05:05
Paikkakunta: Pori

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Jopela »

Ottamatta muuten kantaa, totean että kun olen eSID2:lla katsellut laatikon lämpöjä käynnistyksen yhteydessä niin vaikka moottori on eeberillä lämmennyt lähes 60 asteiseksi niin laatikko saattaa yhä olla minnuksella. Eli voi olla aika jäykkää sillä osastolla.
Saab 9-3 SC Vector 1.9TTiD A6 MY08
Saab 9000 Aero RE85 -95
Ruattinraketti
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: Su Syys 27, 2015 09:12
Paikkakunta: Espoo

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Ruattinraketti »

Okei, eli mun teoria askin ja askiöljyjen kylmyyestä vois olla ihan mahollinen. Eihän tossa ollu ajoa ku about 10min jonka jälkeen menin kauppaan. 10 minuutissa aski tuskin ehtii paljon plussalle lämmetä jos askin lämpötila oli reilusti pakkasella liikkeelle lähtiessä. Metallimötikkä varaa kuuteski kylmää pitkäksi aikaa yön jäljiltä, vaikka pakkanen oiski laskenu ympärillä.
Ahdin määrää tahdin
E90 BMW 330XD A6 MY08 / 320hv 700Nm *EGR OFF & DPF OFF & HYBRID BILLET TURBO MOD

EXITUS! 9-3 1.9TTiD SS A6 MY08 / 240hv 550Nm *EGR OFF & DPF OFF
EXITUS! 9-5 2.3T Aero A4 MY00 / 260hv 395Nm
EXITUS! BMW 318tiC MY03
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6438
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, loota lämpenee melko hitaasti, edes 20km työmatkalla ei lootaöljyt ehdi normilämpöihin pakkaskelillä. Eihän tuo nyt kuitenkaan ihan normaalilta vaikuta. Millä vehkeellä nuo vikakoodit luettiin?

Eski
Ruattinraketti
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: Su Syys 27, 2015 09:12
Paikkakunta: Espoo

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Ruattinraketti »

No eihän se normaalilta kuulosta se on totta, mut jos sais ees vähän käsitystä että mitä lähteä ettimään. Nyt en osaa sanoa laitteen nimeä millä luettiin 8O Atoy:n korjaamolla luettiin, enempää en osaa sanoa.

Ku en kovin tarkkaan ymmärrä automaattilootan sielun elämää, niin mietin että voiko automaatissa kytkin jollain tapaa jumittua pohjaan? Se ainaki selittäs kierrosten nousun. Ja eikö saabeissa ole voimansiirrolle ihan oma vikavalo, sellanen rattaksen kuva. Ainaski 9-5 Aerossa MY00 sytty sellanen vikavalo ku vaihteen valitsimen asentotunnistin herjas. Sillon vikakoodi luettiin ja kuitattiin samassa korjaamos.

Tää nyt on tällasta jossittelua mut oon aika käet levällään ku ei oo hajuakaan mistä lähtee mahollista vikaa ettimään ja omat taidot vian määritykselle on rajalliset.
Ahdin määrää tahdin
E90 BMW 330XD A6 MY08 / 320hv 700Nm *EGR OFF & DPF OFF & HYBRID BILLET TURBO MOD

EXITUS! 9-3 1.9TTiD SS A6 MY08 / 240hv 550Nm *EGR OFF & DPF OFF
EXITUS! 9-5 2.3T Aero A4 MY00 / 260hv 395Nm
EXITUS! BMW 318tiC MY03
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13195
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja AZP »

Perinteisessä automaattilaatikossa, jollainen tässäkin autossa on, kytkin on korvattu momentinmuuntimella, joka ei voi kytkimen tapaan jumiutua auki. Vika on ennemminkin itse laatikossa, eli esimerkiksi siellä jäi jokin panta kytkeytymättä, jolloin veto katosi. Voisi olla myös mahdollista että jostain syystä ykkönen kytkeytyi vauhdisa virheellisesti päälle ja kone veti kierrokset rajoittimelle. Tällöin veto oli päällä mutta vauhti pysyy vakiona, eli voi tuntua kuin veto olisi hävinnyt.

Koska laatikon öljyt vaihdettu viimeksi?

Keskustelu karkaa nyt TTid:stä vaihteistoon, ylläpito voisi siirtää omaksi ketjukseen tämän keskustelun?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ruattinraketti
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: Su Syys 27, 2015 09:12
Paikkakunta: Espoo

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Ruattinraketti »

On hyvin mahollista että ykkönenki on voinu mennä päälle.

Kuittien mukaan reilu 30tkm sitten on viimeksi vaihettu askiöljyt COMMA ASW ATF3309 sisään. Liekö sitten ois aiheellista vaihtaa askiöljyt?
Ahdin määrää tahdin
E90 BMW 330XD A6 MY08 / 320hv 700Nm *EGR OFF & DPF OFF & HYBRID BILLET TURBO MOD

EXITUS! 9-3 1.9TTiD SS A6 MY08 / 240hv 550Nm *EGR OFF & DPF OFF
EXITUS! 9-5 2.3T Aero A4 MY00 / 260hv 395Nm
EXITUS! BMW 318tiC MY03
Vastaa Viestiin