TTiD

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Marko A kirjoitti:TTiD:n suorituskyky lukemissa huomasin pikku seikan, kun katselin Hirsch firman softia ja niiden arvoja diesel koneille.

Hirsch softalla 1.9TiDS automaatti:

Power 175 hp
Torque 350 Nm
0-100km/h (s) 8,8
Vmax (km/h) 225
Fuel consumption, city (l/100km) 10,6
Fuel consumption, highway (l/100km) 5,4
Fuel consumption, combined (l/100km) 7,3
CO2 (g/100km) 194

Ja nimenomaan tuohon 0-100 lukemaan kiinnitin huomiota.

Uudella TTiD:llä kun lukemat menee

Power 180 hp
Torque 370 Nm
0-100km/h (s) 8,9
Fuel consumption, combined (l/100km) 6,7
CO2 (g/100km) 184


Aika yllättävää, mikäli lukemat pitää paikkansa. Vääntö/teho käyriä kun
ihmettelee niin tulee väkisin siihen tulokseen että jompi kumpi lukemista
ei pidä paikkansa. Hiusten halkomista, näin on - mutta tulipahan vain mieleen.

Positiivisena seikkana on ,että kulutus näyttää pudonneen tuosta edellisestä jonkin verran. Liekö sitten todellista vaiko joku mittaustapa ero?
Vähän aihetta sivuten, mutta onko kenelläkään TiDS autossa BSR:n lastua? Hinta aika edullinen verraten Hirsch, tosin takuuhan tuossa menisi.
Aika kovia lukemia lupaavat...
BSR kirjoitti:
Nyt saatavana PPC 2:sta myös Opel Signum, Vectra, Zafira ja Saab 9-3 SS/SC 1.9TiD 150hp:n. BSR:n mittaamia tuloksia: vakiona 151hp ja 354Nm, PPC 2:lla, STEG 1-softalla 184hp (+33hp) ja 412Nm (+58Nm). Ajotuloksia aab 9-3SS manuaali laatikisella: 80-110km/h 3:sella vakiona 4.8s ja BSR=4.1s (-15%). 80-140km/h 4:sella vakiona 13.4s ja BSR=10.8s (-20%). 100-150km/h 4:sella vakiona 13.4s ja BSR=10.6s (-21%). Hintaa tällä PPC:llä 850€ sis. asennuksen meillä tai jälleenmyyjilämme.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Saksan hinnoittelusta

Viesti Kirjoittaja Saabel »

Mobilen hinnasto saattaa olla ilman veroja, sillä Saksan saabin sivuilla on aivan erilaiset hintatasot.Sportcombi Liner TTiD koneella Manuaalina 32450 egee ja automaattina 34650 egee. Belgiassa hinnat on samoilla tasoilla, eri mallista riippuen muutamia satasia halvempi tai kalliimpi.
Kovasti yrittävät nyt saada ostamaan tuota TTiD automaattia, mutta se tulee sitten tammikuussa vasta tuotantoon. No onhan tässä aikaa katsella ja odotella. Käyn vaikka autonäyttelyssä tammikuussa ja sitten tietää jo enemmän.
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Saksan hinnoittelusta

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Saabel kirjoitti: Kovasti yrittävät nyt saada ostamaan tuota TTiD automaattia, mutta se tulee sitten tammikuussa vasta tuotantoon.
Onko tämä varma tieto? Koska silloin liikkeiden lupailemat koeajoautot (TTiD A) ja saantiajankohdat eivät pidä paikkaansa. Kolme liikettä: 1 - marraskuu, 2. loka-marraskuu ja 3. marras-joulukuu, mutta hyvin epävarmaa.

Näistä TTID:stä yleensäkin aika huonosti on informoitu. Alkuun myyjät sanoivat, että saavat niitä heti vaikka malli-esite kertoo että "saatavana myöhemmin mallivuoden aikana." Sitten aletaan perumaan puheitaan ja siirtämään aikaa kauemmas ja kauemmas. Täydellistä munimista. Eräs heppu jutteli Oulussa Åströmin pihalla että käy ostamassa Passatin DSG TDI:n kun ei Saabilta saa tietoa miten ja milloin tulee uudet luvatut mallit.

Jos asia olisi hoidettu oikein, mun mielestä, ois heti alkuun kerrottu suoraan että ko. malleja aletaan valmistaa esim tammikuussa yms. ja tilaukset sen mukaan. Nyt käytäntö osoittaa ettei myyjillä ole kovin tarkkaan tietoa asiasta.

Onkohan muuten noissa keskieuroopan malleissa polttoainelämmitintä vakiovarusteena? Sekin kun voi vaikuttaa hinnoitteluun.

Edelleen houkutteleva ajatus ois tuo TTiD ja nimenomaan automaattina. Outoa muuten, ettei Saabin sivuille ole vieläkään päivitetty kulutus/päästölukemia tarkemmin.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja rr »

Kävin koeajamassa Oulussa Åströmilla 9-3 SC TiDS:n tänään. Ajettavuus oli mielestäni loistava, mitä nyt rengasmelu tuntui yllättävän kovalta. Aivan riittävästi tuossakin on potkua suomalaiseen liikenteeseen. Jos noilla väännöillä ei täällä ehdi ohi/risteyksestä liikkeelle, on syy kyllä jossain muualla kuin autossa. Ajo-ominaisuudet verrattuna OG 9-3:een olivat kuin eri planeetalta. Taitaa olla OG:n seuraaja juuri tuo 9-3 SC ja dieselinä :)
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja hz81 »

rr kirjoitti:Taitaa olla OG:n seuraaja juuri tuo 9-3 SC ja dieselinä :)
Tämän samaisen asian olen minäkin itselleni luvannut jo jonkin aikaa sitten, automaattina tietenkin! 8) Odotellaan vain että käytettyjen hinnat tulee alas, ovat vielä kipukynnyksen yläpuolella. :?
Viimeksi muokannut hz81, La Syys 22, 2007 18:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Tuo TiDS on tosiaan ominaisuuksiltaan ihan hyvä moottori, lukuunottamatta sen karkeaa käyntiääntä. Dieselien ääni koko ajan hiljenee ja eristykset paranee. Niin äänessä kuin tärinässäkin tuossa on vielä (oikein kriittisessä tarkastelussa) hieman sanomista mielestäni. Ratti tärisee ja tyhjäkäynnillä raksuttaa liki VW:n pumppusuutin koneiden verran. Bensakoneiseen ero on huomattava, jollei nyt ihan jo häiritsevä. Mutta kaikkeen tottuu sanotaan.

Kuitenkin se tuntuu ajossa tosiaan riittävän voimakkaalta paketilta. Hieman paikaltaan lähdöt (alavääntö) yllättäin on vaikeita. Itsellä meinaa pukata jo kuumetta tuo uusi TTiD, lähinnä siksi kun siitä vain saa lukea kuinka hieno se on, muttei pääse kokeilemaan käytännössä. Tehoiltaan ja väännöltään tuo uusi on muuten aikalailla identtinen esim A6 Audista löytyvän 2.7TDI:n kanssa.

Oikeasti välillä hieman harmittaa kun ei tullut ostettua dieseliä silloin kun tämä nykyinen SC hankittiin. Tokihan se ois ollut kalliimpi jne. mutta automaatin kanssa yhdistettynä miellyttävä ajettava ja kulutus vielä erittäin kohtalainen. Hirschiltä ois voinut myöhemmin hakea potkua "tarvittaessa".
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja rr »

Marko A kirjoitti:Tuo TiDS on tosiaan ominaisuuksiltaan ihan hyvä moottori, lukuunottamatta sen karkeaa käyntiääntä. Dieselien ääni koko ajan hiljenee ja eristykset paranee. Niin äänessä kuin tärinässäkin tuossa on vielä (oikein kriittisessä tarkastelussa) hieman sanomista mielestäni. Ratti tärisee ja tyhjäkäynnillä raksuttaa liki VW:n pumppusuutin koneiden verran
Ääni ei ollut kuitenkaan ihan niin paha, kuin tässä (Opelin) 2,2 dieselissä. On kuin neljä pajavasaraa hakkaisi pellin alla, kun aamulla täräyttää tuon käyntiin :)

Vertailukohtana esim. tuo mesen 2,5 litranen 5-pyttyinen esikammiodiesel, joka käy TiDiin verrattuna suorastaan kauniisti. Siitäkin huolimatta, että on vanhaa tekniikkaa 20 vuoden takaa. No, teho tuossa ei päätä huimaa (90hv) :lol:

Se on muuten myynnissä, toi Oulun esittelyauto...

http://www.nettiauto.com/1474027" target="_blank

Uudenkin voisi tilata, kun verotus menisi joskus järkevälle tasolle
http://www.saab.fi/main/FI/fi/dyc/93_WA ... tep5.shtml" target="_blank
http://www.saabsverige.com/main/SE/sv/d ... tep5.shtml" target="_blank
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Re: Saksan hinnoittelusta

Viesti Kirjoittaja Saabel »

Marko A kirjoitti:
Saabel kirjoitti: Kovasti yrittävät nyt saada ostamaan tuota TTiD automaattia, mutta se tulee sitten tammikuussa vasta tuotantoon.
Onko tämä varma tieto? Koska silloin liikkeiden lupailemat koeajoautot (TTiD A) ja saantiajankohdat eivät pidä paikkaansa. Kolme liikettä: 1 - marraskuu, 2. loka-marraskuu ja 3. marras-joulukuu, mutta hyvin epävarmaa.

Näistä TTID:stä yleensäkin aika huonosti on informoitu. Alkuun myyjät sanoivat, että saavat niitä heti vaikka malli-esite kertoo että "saatavana myöhemmin mallivuoden aikana." Sitten aletaan perumaan puheitaan ja siirtämään aikaa kauemmas ja kauemmas. Täydellistä munimista. Eräs heppu jutteli Oulussa Åströmin pihalla että käy ostamassa Passatin DSG TDI:n kun ei Saabilta saa tietoa miten ja milloin tulee uudet luvatut mallit.

Jos asia olisi hoidettu oikein, mun mielestä, ois heti alkuun kerrottu suoraan että ko. malleja aletaan valmistaa esim tammikuussa yms. ja tilaukset sen mukaan. Nyt käytäntö osoittaa ettei myyjillä ole kovin tarkkaan tietoa asiasta.

Onkohan muuten noissa keskieuroopan malleissa polttoainelämmitintä vakiovarusteena? Sekin kun voi vaikuttaa hinnoitteluun.

Edelleen houkutteleva ajatus ois tuo TTiD ja nimenomaan automaattina. Outoa muuten, ettei Saabin sivuille ole vieläkään päivitetty kulutus/päästölukemia tarkemmin.
Kävin hakemassa tietoa cabriosta, jonka täällä saa ostettua tuolla TTiD koneella ja automaatilla Aeroversiona tammikuusta lähtien. Belgiassa on silloin vuotuinen iso autonäyttely ja kunnon tarjouskampanjat. Hinnastossa tuo aeromalli jo on, mutta sinäkin lukee sama tieto. Malli tarjolla tammikuussa 2008. Voihan se olla, että eri korimalleja ja varsinkin eri maita kohdellaan toisel tappaa.... 8O
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
lk
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: La Heinä 23, 2005 19:41

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja lk »

Vai on Oulun Autoåstromkin saanut oikein dielselin koe-ajettavaksi. Kesällä ei ollut Aineella eikä tuolla Autoåströmilla dieseliä ollenkaan. Bensa-saabbeja sentään oli. Toissa viikolla kun kävin Kemin Aineella ei ollut yhtään Saabbia näkösällä. Esitteitä autoista ei ollut mutta lisävaruste esite vuodelta 2004 oli 1 kpl. Eli ilmeisesti ovat jo hautaamassa merkkiä?
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

lk kirjoitti: Esitteitä autoista ei ollut mutta lisävaruste esite vuodelta 2004 oli 1 kpl. Eli ilmeisesti ovat jo hautaamassa merkkiä?
No jokin on pielessä, kun pyysin email - vaihtotarjouksen nykyisestä TTiD malliin, niin Åström, Aine ja Delta (Kajaani) teki tarjoukset. Yhdessä niistä väliraha oli 2700€ enemmän kuin keskimmäisessä tarjouksessa. Arvaa mikä liike?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja TTiD »

Marko A kirjoitti:
lk kirjoitti: Esitteitä autoista ei ollut mutta lisävaruste esite vuodelta 2004 oli 1 kpl. Eli ilmeisesti ovat jo hautaamassa merkkiä?
No jokin on pielessä, kun pyysin email - vaihtotarjouksen nykyisestä TTiD malliin, niin Åström, Aine ja Delta (Kajaani) teki tarjoukset. Yhdessä niistä väliraha oli 2700€ enemmän kuin keskimmäisessä tarjouksessa. Arvaa mikä liike?
Aineella hyvittivät 4500€ enemmän, kun muualla! taitaa olla niin, että on skodia mennyt niin palijo et on varaa leveillä! :lol:
Turbo²
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Taitaneet olla hieman "aineessa" kun tarjouksen tekivät. Tai sitten ne ottaa ne välirahat lotto-generaattorista .. :lol:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja TTiD »

tosiasiahan se on, että ovat myyneet helkutisti skodaa, mutta silti typerää! :lol:
Turbo²
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Tein tuossa huvikseni vääntökäyrät samalle asteikolle. Eli kaikissa versioissa lähtee 1000rpm paikkeilta nouseen. Korkein vääntö antaa kovimman hetkellisen kiihtyvyydentunteen :lol:

Kuva

Mutta silti, eipä näytä p**kemmalta uuden TTiD:n kannalta?
Vaikka toki hyvin lyhythän tuo on tehokkain toiminta alue. Mutta toisaalta uusi kaksois turbotus ja sen viiveettömyys ei tavallaan tuolla käyrällä juurikaan näy.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2846
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Marko A kirjoitti:Tein tuossa huvikseni vääntökäyrät samalle asteikolle. Eli kaikissa versioissa lähtee 1000rpm paikkeilta nouseen. Korkein vääntö antaa kovimman hetkellisen kiihtyvyydentunteen :lol:

Kuva

Mutta silti, eipä näytä p**kemmalta uuden TTiD:n kannalta?
Vaikka toki hyvin lyhythän tuo on tehokkain toiminta alue. Mutta toisaalta uusi kaksois turbotus ja sen viiveettömyys ei tavallaan tuolla käyrällä juurikaan näy.
Siististi duunattu. Jos nuo käppyrät laittaisi allekain, saataisiin toista asiaa paremmin havainnollistava esitys :D
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Vastaa Viestiin