TTiD

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

TTiD kirjoitti: Ei kai se oo ku automaatista vaa käsivalinta käyttöön ja se 4 tai 5 pykälä näyttöön ja runttaa kaasun pohjaan! :D
Parilla vuokra-autolla on tullu suht. tuoreella automaatilla ajettua. Noissa ollut ikävänä piirteenä se, että "automatiikka" ohittaa käsivalinnan täyskaasulla. Eli kun pistää ison pykälän silmään ja polkasee kaasun pohjaan, heittää kompuutteri kuitenkin pienempää pesään. Osakaasulla mentiin kyllä käsin valitulla pykälällä. Itseäni ärsytti tuo suunnattomasti... Pirssit oli A-sarjan mese ja opeliks zafira.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja TTiD »

V.J.S kirjoitti:
TTiD kirjoitti: Ei kai se oo ku automaatista vaa käsivalinta käyttöön ja se 4 tai 5 pykälä näyttöön ja runttaa kaasun pohjaan! :D
Parilla vuokra-autolla on tullu suht. tuoreella automaatilla ajettua. Noissa ollut ikävänä piirteenä se, että "automatiikka" ohittaa käsivalinnan täyskaasulla. Eli kun pistää ison pykälän silmään ja polkasee kaasun pohjaan, heittää kompuutteri kuitenkin pienempää pesään. Osakaasulla mentiin kyllä käsin valitulla pykälällä. Itseäni ärsytti tuo suunnattomasti... Pirssit oli A-sarjan mese ja opeliks zafira.
Itse ajelin kesällä 2.0TS 93 sc:llä ja siinä kyllä käsivalinta toimi niinkuin pitikin ilman mitään "kick-down":eja! :?
Turbo²
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja TTiD »

V.J.S kirjoitti:
Marko A kirjoitti:
1000rpm paikkeilta lähtee vääntökäyrä aikalailla jyrkkään nousuun ja 300Nm ylittyy jo 1250rpm kohdalla 8O Kuulostaa aika hurjalta. Eihän siinä olla vielä kunnolla tyhjäkäynniltä poistuttu!

Vois tosiaan kuvitella, että varsinkin automaatin kaverina mahtaa olla hieno ajettava tuo paketti. Jo TiDS A on kerännyt melkoisen määrän positiivisia kommentteja.
TM:n testissä moittivat kuitenkin ohutta alavääntöä (alle 1000rpm), kun eivät muutakaan keksi :lol:
Pitäis kyllä käydä kokeilemassa jotain uusimpia dieseltekniikan tuotoksia ihan puhtaasta mielenkiinnosta.
Tuotaa... Missä TM:ssä tämmöinen testi on ollut 8O
Turbo²
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Ei missään :mrgreen:

Tuo oli vain hjuumoria. Autosta löytyy 300Nm @ 1250 rpm niin TeMmissä kuitenkin onnistuvat haukkumaan alle 1000rpm vääntöä..
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Tulipa koeajettua 2006 mallin tids combi aut. tänään, enkä oikein keksi mitään hyvää sanottavaa koneesta kuin kulutus ajotietokoneen mukaan. :roll:
Mistä pitäisi nyt näissä diiseleissä hehkuttaa, ok vääntöpiikki on korkea mutta käyttöalue jossa sitä vääntöä on tarjolla ei ole häävi.

Ei kyllä minä taidan bensavehkeissä pysyä, eihän tuollaisella riisselillä uskaltaisi edes ohittaa. 8O Ja tästä pitäisi vielä maksaa enemmän kuin vastaavasta tai jopa tehokkaammasta bensa mallista. Ei mitään järkeä sanon minä.
8O
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Aika radikaalit mielipiteet. Mutta hyvä niin, mieltä saa ja pitääkin olla ettei kaikki halua aina samaa :lol:

Ja samaa mieltä osittain olen kyllä kanssasi. Esim verrattuna 1.8t bensaan oli tuo TiDS aika hirveän kuuloinen (sekä tuntuinen, kun rattikin meinas täristää aikas rankasti).

Mutta siitä huolimatta itse fanitan noita diesel koneita! Kulutus ja päästöt luokkaa 1.6 Volkswagen Golf, mutta tehot ja väännöt aikalailla toista ääripäätä. Ominaisuudet korostuu kun laatikkona on automaatti. Valitettavasti vain meillä verotuksella poletaan lyttyyn hienot säästö-ominaisuudet.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Marko A kirjoitti:


Mutta siitä huolimatta itse fanitan noita diesel koneita! Kulutus ja päästöt luokkaa 1.6 Volkswagen Golf, mutta tehot ja väännöt aikalailla toista ääripäätä. Ominaisuudet korostuu kun laatikkona on automaatti. Valitettavasti vain meillä verotuksella poletaan lyttyyn hienot säästö-ominaisuudet.
Tuossa on just se pointti, ainoa syy miksi diesel olisi ollut kiinnostava on se pienempi kulutus ja halvempi litrahinta naftalle, mutta kun sekä hankintahinta ja vuotuinen dieselvero ovat kalliimpia kuin vastaavassa bensavehkeessä. No toisaalta olisi ehkä pitänyt nollata persdyno jollain 1,8 t:llä ennen kuin meni tuon dieselin rattiin. Ero oli melkoinen tuohon omaan satkuun noin niinkuin kulkupuolella.

Tuo koeajamaani auto oli M2006 vector aut. ja kilometrejä 33 tuhatta. varusteita oli navi ja metalliväri sekä "puu"somisteet ja hinta oli yli 43 tuhatta. Mitä nopeasti katsoin, niin olisi saanut uuden bensavectorin samalla rahalla. Uskaltaisin väittää että toi 175 heppanen on aika paljon nopeampi. Kuitenkin useampia kymmensiä tuhansia tullut ajettua sellaisella.
Manuaalina tosin, mutta kuitenkin.

No, jos ajaisi aivan törkeän paljon niin ehkä voisin ymmärtää dieselin hankkimista.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Diesel vaiko bensa - väittely on yhtä fiksua kuin kiistellä siitä onko punainen hienompi kuin sininen. Kukin tykkää mistä haluaa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja TTiD »

TTiD taitaa olla ihan eri luokkaa kuin tuo TiDS, joten ei vielä haukuta TTiD:tä lyttyyn :lol:
Turbo²
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Näin voisi arvella.

Uutta pikaista testijuttua pukkaa. Tällä kertaa Auto Express, jonka itse rankkaan aika korkealle arvoasteikolla (EVO pysyy ykkösenä kun sporteista puhutaan).

Saab 9-3 2008 First drives - car reviews
But the real talking point of the fresh 9-3 is the arrival of a twin-turbo diesel engine.
Näille jampoille sopii mieluummin manuaali. Eli nuo kommentit kertoo uskoakseni siitä, että kone on hyvin pitkälti "bensamainen" ajettava. Yleensä dieseleihin automaattia suosivat, jos sellainen vain on tarjolla.

Melusta tulee haukut :? sekä muutenkin jälleen kerran vertaillaan Germaaneihin, eli BMW & Audi, joiden rinnalla Saab tuntuu häviävän. Pitäneeköhän paikkaansa, että UK:ssa TTiD tulee tarjolle vain Aero versioon. Muutenkin niiden mallit poikkeaa meiltä: Airflow, Linear SE, Vector Sport ja Aero.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Mielenkiintoisena detaljina, näyttäisi siltä että TTiD:n esituotanto versioiden hieno moottorin suojus on vaihdettu tylsään ja arkiseen koppaan :(

Kuva
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Saabel »

Odotan kovasti uutta autonäyttelyä Brysselissä ja sinne tulevaa kalustoa sekä myyjien tarjouksia ko. TTid malleista.
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Nyt alkaa viralliset kulutus/kulkupuoli speksitkin löytyä. Eli brittien sivuilla http://www.saab.co.uk on EC direktiivin mukaiset lukemat tulleet näytille, toki UK MPG arvoina. TTiD manuaalina on keskikulutukseltaan pihimpi kuin TiDS.

Sport Combi TiDS:

Fuel consumption mpg combined
36.2/58.9/47.9 ; auto.29.7/55.4/42.2 .
Carbon dioxide emission (CO2) g/km
159; auto. 179.

Sport Combi TTiD:

Fuel consumption (mpg)*
M6 36.7/60.1/48.7; A6 29.1/54.3/40.9
CO2 emissions (g/km)
M6 154; A6 182

Eli CO2 päästöissä TTiD automaattina jää hieman alle 1.8t manuaalin päästöjen. Jos päästöverotuksen kannalta asiaa katselee.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja TTiD »

perhana, laittaisivat edes kunnon videofiilistelyä eikä pelkkiä kuvia! :twisted:
Turbo²
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja TTiD »

perkele ku meinaa jäähä yöunet vähiin, hirviä halu saada se oma poika kotiin!
Turbo²
Vastaa Viestiin