TTiD

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

^^ Njoo, taisi tosiaan meidän ng900-cabbekin olla virallisesti 4-paikkainen vaikka ihan hyvät tilat siinä oli viidelle.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

ng900aero kirjoitti:
La Helmi 29, 2020 00:48
... Onko cabbesi kaksoismassavauhtipyörässä välystä vai miksi mietit sen vaihtamista? Kalkattaako se, siis etenkin kylmänä? Tuo Saabin kaksoismassavauhtipyörähän ei ole järin kallis (about 200e, ja kykäpaketti saman verran päälle, siis jos sekin pitää vaihtaa).
Jep, värisee jonkin verran tyhjäkäynnillä, varsinkin kun moottori on lämmennyt kunnolla :roll:

Ei kalkata, eikä pidä mitään ääntä. Tuo värinä on ainoa oire.

Autoon on vaihdettu kytkin, mutta edellinen omistaja ei ole älynnyt vaihtaa tuplamassavauhtista kytkinasetelman ohella.
Täytyisi varmaan vaihtaa se jossain vaiheessa, mutta eipä sillä ole vielä kiirettä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Jonenii kirjoitti:
La Helmi 29, 2020 09:13
^ovat 4 paikkaisia.
Jep, tuossa kuva meidän cabbesta. Neljäpaikkaisia ovat.

https://drive.google.com/open?id=1RwqGn ... Ej5Zx-nj0N
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

ng900aero kirjoitti:
La Helmi 29, 2020 09:18
^^ Njoo, taisi tosiaan meidän ng900-cabbekin olla virallisesti 4-paikkainen vaikka ihan hyvät tilat siinä oli viidelle.
ng900 ja og9-3 takapenkki on aika suora vrt ng9-3 selkänoja on muotoillumpi ja siinä keskellä ei kyllä mielellään istu.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Avatar
pjv
"Hölösuu"
Viestit: 2068
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 11:57
Paikkakunta: Paimio

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja pjv »

Eski kirjoitti:
Su Helmi 23, 2020 17:29
Siksi niihin varmaan tehdäänkin kaksoismassakytkinremonttia noin 100k välein, mutta sehän on tietysti tunnin homma tekijälle ja osatkin varmaan saa satasella jostain pilipalista :twisted:
Sarkasmi tunnistettu, mutta pitää nyt silti todeta, että 240k on menty alkuperäisellä vauhtipyörällä ja kytkimellä. (Ja laturillakin, muuten.)
Turbo Sensonic kirjoitti:
Ma Helmi 24, 2020 06:32
130hv TTiD:hen kannattaa ehdottomasti tehdä viri, jolla saa sen "normaalin" 180 heppaa irti tuosta koneesta, koska kyseessä oli muistaakseni ainoastaan softalla rajoitettu "ympäristömalli".
Ei se ollut edes ympäristö- vaan pelkästään hinnat alkaen -malli. Samat 119g päästölukemat kun oli taiottu myös 160 ja 180 hv:n versioihin. Oma 130-versio muuttui aika äkkiä epänormaaliksi 230-versioksi. :lol:
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Avatar
pjv
"Hölösuu"
Viestit: 2068
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 11:57
Paikkakunta: Paimio

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja pjv »

Jonenii kirjoitti:
La Helmi 29, 2020 09:46
ng900aero kirjoitti:
La Helmi 29, 2020 09:18
^^ Njoo, taisi tosiaan meidän ng900-cabbekin olla virallisesti 4-paikkainen vaikka ihan hyvät tilat siinä oli viidelle.
ng900 ja og9-3 takapenkki on aika suora vrt ng9-3 selkänoja on muotoillumpi ja siinä keskellä ei kyllä mielellään istu.
Sori OT, mutta onko näissä myös jonkinlainen turvavyö keskellä? En ole ainakaan kuvissa havainnut.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja AZP »

Se avon takapenkillä istuminen riippunee isosti istujien ahterien koon summasta. Kun mä olin pieni, niin meitä istui kaksi aikuista ja kaksi lasta Hiacen etupenkillä sujuvasti. Kun ahteri kasvoi niin piti hankkia takapenkillinen paku Hiacen tilalle :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4620
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja petrisa »

pjv kirjoitti:
La Helmi 29, 2020 09:59

Sarkasmi tunnistettu, mutta pitää nyt silti todeta, että 240k on menty alkuperäisellä vauhtipyörällä ja kytkimellä. (Ja laturillakin, muuten.)


Siis dieselin Denson laturilla 240k 8O :?:
Bensamallille se ei tietenkään ole mikään ihme, kun siinä on Bosch.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

pjv kirjoitti:
La Helmi 29, 2020 10:02
Jonenii kirjoitti:
La Helmi 29, 2020 09:46
ng900aero kirjoitti:
La Helmi 29, 2020 09:18
^^ Njoo, taisi tosiaan meidän ng900-cabbekin olla virallisesti 4-paikkainen vaikka ihan hyvät tilat siinä oli viidelle.
ng900 ja og9-3 takapenkki on aika suora vrt ng9-3 selkänoja on muotoillumpi ja siinä keskellä ei kyllä mielellään istu.
Sori OT, mutta onko näissä myös jonkinlainen turvavyö keskellä? En ole ainakaan kuvissa havainnut.
Ei ole turvavyötä keskelle. Vain kaksi vyötä.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Eski »

petrisa kirjoitti:
La Helmi 29, 2020 10:16
Siis dieselin Denson laturilla 240k 8O :?:
Jep, se kykäremonttien useus liittynee siihen, kun uskotaan sitä shift uppia ja ajetaan 6 vaihteella taajamissa kone jyristen :twisted:

Meidänkin ttidin laturi vaihdettiin noin 100K ajettuna ja nyt tilalle viritetty Denso on pyörinyt jo 200K. Luulenpa että siihen vaikuttaa se, että latauspiuhan laitettiin myös kuntoon samalla kun laturi vaihdettiin...

Tuli tällä viikolla käytyä Rovaniemellä ja ajettua ttidillä vähän pidempi maantiesiivu. Matkaa tuli tehtyä 1200km ja ainoa tankkaus tapahtui paluumatkalla Oulussa kun tripissä oli 850km. Tankiin mahtui 51 litraa löpöä joten aika tasan 6 oli keskari. Sidin mukaan mentiin 5,5 litralla ja esidin mielestä tasan vitosella... ihan hyvin tuolla romulla tuntui pysyvän letkassa mukana ja aika monta uudempaa vaginetta ja vulvaa tuli ohitettuakin :twisted:

Sellainen havainto tuli tehtyä, että porsse on nykyään yleisempi kulkine maantiellä kuin saappi. Paluumatkallakin tuli ainakin 10 uudehkoa porssea suomikilvissä vastaan...

Eski
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

pjv kirjoitti:
La Helmi 29, 2020 09:59
Sarkasmi tunnistettu, mutta pitää nyt silti todeta, että 240k on menty alkuperäisellä vauhtipyörällä ja kytkimellä. (Ja laturillakin, muuten.)
Tuossa näyttäisi olevan aika paljon eroavaisuuksia. Joillain on mennyt kytkin ja tuplamassavauhtis vaihtoon jo 140 000 km. Eräs Saabeihin erikoistunut huoltofirman toimitusjohtaja kertoi, että hänellä käy huollossa Opel Insignia CDTi (vai millä nimellä Opel noita aikoinaan kutsui?), jolla on ajettu 330 000 km vaihtamatta kytkintä ja tuplamassavauhtista. Ymmärtääkseni tuossa Opelissa on sama moottori ja kytkinpaketti kuin NG9-5:ssa.
Turbo Sensonic kirjoitti:
Ma Helmi 24, 2020 06:32
130hv TTiD:hen kannattaa ehdottomasti tehdä viri, jolla saa sen "normaalin" 180 heppaa irti tuosta koneesta, koska kyseessä oli muistaakseni ainoastaan softalla rajoitettu "ympäristömalli".
pjv kirjoitti:
La Helmi 29, 2020 09:59
Ei se ollut edes ympäristö- vaan pelkästään hinnat alkaen -malli. Samat 119g päästölukemat kun oli taiottu myös 160 ja 180 hv:n versioihin. Oma 130-versio muuttui aika äkkiä epänormaaliksi 230-versioksi. :lol:
Jep, helppo homma. Ei tuota 130 hv:n versiota kannata jättää vakioksi, kun sieltä saisi irti jo vähintään sen 180 hv melko helposti.
Itsellänikin on käynyt mielessä, että laittaisi tuohon cabbeen Hirschin setin. On vain vieläkin aika hintava, vaikka ei ole enää mitään takuuta tuon ikäiselle moottorille ja voimansiirtotekniikalle :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

^^onko tuon latauspiuhan vaihto kovin kummoinen homma? eSid näyttää latausjännitteeksi 14.0-14.1 vaikka ajaisi kuinka pitkää pätkää. Lienee seuraava homma löytää uusi johto jostakin ja vaihtaa se. En jaksanut hakua sen paremmin käytellä jos joku tässä vinkkaisi mistä voisin johtoa kysellä. Ainakin akun päässä näyttää yksi punainen johto paljon muita vaaleammalta. Lämmennyt?
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Eski »

Meillä riitti kun se akunkenkä vaihdettiin paremmin toimivaksi. Eipä tuo meidänkään ttid pukkaa esidin mukaan kuin max 14V, mutta akku ei tyhjene ja laturi on kestänyt jo tuplat vrt orkkis :twisted:

Eski
Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

Selvä homma. Olkoon sitten toistaiseksi noin kun virta on kyllä aina hyvin riittänyt vaikka eberiä tulee käytettyä päivittäin.
Liekö ominaisuus?
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Jonenii kirjoitti:
La Helmi 29, 2020 10:33
pjv kirjoitti:
La Helmi 29, 2020 10:02
Jonenii kirjoitti:
La Helmi 29, 2020 09:46

ng900 ja og9-3 takapenkki on aika suora vrt ng9-3 selkänoja on muotoillumpi ja siinä keskellä ei kyllä mielellään istu.
Sori OT, mutta onko näissä myös jonkinlainen turvavyö keskellä? En ole ainakaan kuvissa havainnut.
Ei ole turvavyötä keskelle. Vain kaksi vyötä.
Ng900

Kuva
Ei kauhean houkuttelevalta vaikuta tuossakaa keskel istuu..

Ja jonenii, kengät vaihtoon.
Edit. Kylmästartin jälkee kun kokeilet akkunapaa minuutin parin jälkeen niin jos lämpenee niin sit ainakin päivittämään. Täällä on monta vinkkii asiasta.
Viimeksi muokannut tetammi, La Helmi 29, 2020 11:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin