TTiD

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2132
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja anv »

petrisa kirjoitti:
Ma Joulu 02, 2019 14:09
anv kirjoitti:
Ma Joulu 02, 2019 12:26
Minä olen tilannut tätä https://www.motormarket.fi/mobil-1-esp- ... 7-103.html . Tosin toimittavat samaan hintaa 5L:n kannun, mutta enköhän sen kestä :lol: . Viimeksi tilasin viime keskiviikko-aamuna ja torstai-iltapäivästä oli haettavissa lähimarketin tiskiltä.
Kallista on öljy, ja kaiken lisäksi onhan se nyt ihme, jos moottoriöljyä pitää tilata verkkokaupasta :o . Kyllä se on sellainen tuote, joka on löydyttävä liikkeiden hyllystä.

Mikäli tämä Teboil poistuu, niin minä ainakin ostan sitten sitä "hyllystä" löytyvää Mobilin ESP:tä (5W-30). Se saa kelvata. Tärkeintä mielestäni on tuo hyvä soveltuvuus DPF:lle. Tuo viskositeetti on sitten tuo mikä on ja, jos sen vuoksi kone tai turbo leipoo, niin sitten se tapahtukoon, mitä vahvasti epäilen.
No, en osaa kalliina pitää 64,41eur/5l ml. toimituskulut = vajaa 13eur/l. Muuten olen kyllä samaa mieltä että onhan se kumma ettei enää saa öljyä suoraan kaupan hyllyltä. Mulla näkyy lisäksi olevan aika samanlainen "öljyprofiili" Petrisan kanssa. Kaikissa autoissani ja pienkoneissa olen käyttänyt jostain -80 luvulta asti tuota ralliformulaa, ja käytän edelleenkin ruohonleikkureissa ja lumilingossa. Nykyisessä pidän kyllä tuosta viskositeetista kiinni, joten vaihtoehdot ovat aika vähissä.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Avatar
keskinen84@gmail.com
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
Paikkakunta: Kauhava

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja keskinen84@gmail.com »

Imusarja vaihdettu. Yksi läppä oli kahdessa osassa ja osat löytyi imusarjasta. No yksi läppä oli ainoastaan puolikas ja toinen puoli missä lieneekään? matkaa tosiaan se 250tkm. Auton kulku parani kyllä kovasti, vaikka en tiennyt mitään rikki olevankaan, niin väittäisin, että auto kiihtyy ja kulkee tasaisemmin. Olihan se suolaisen hintanen proggis(720e :cry: ), mutta toivottavasti kannatti. Yksi hehkukin oli mutkalla? Keskimmäiset läpät olivat tiukasti kiinni ja kovasti ne vaikutti samanlaisilta, kuin uudenkin imusarjan läpät, mutta eiköhän se sen 200tkm ainakin sitten mene, jos muut paikat kestää. Tämä yksilö on tullut pitämistä ja käyttöä varten. :saab:
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
387
"Hirsch"
Viestit: 914
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 18:00
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja 387 »

Itsellä myös mielessä teettää toiseen jolla ajettu vaja 200 tkm. Keväällä olisi ajankohtaista. Tuo hinta ei ole kyllä paha jos kuuluu kaikki osineen ja töineen. Siis jakopää mukana.
Hese
Avatar
keskinen84@gmail.com
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
Paikkakunta: Kauhava

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja keskinen84@gmail.com »

387 kirjoitti:
To Joulu 05, 2019 18:18
Itsellä myös mielessä teettää toiseen jolla ajettu vaja 200 tkm. Keväällä olisi ajankohtaista. Tuo hinta ei ole kyllä paha jos kuuluu kaikki osineen ja töineen. Siis jakopää mukana.
Jakopäätä ei tehty, koska edellinen omistaja on sen teettänyt viime vuonna eikä kilometriä ole nimeksikään tullut.
Imusarja 270€, jos oikein muistan ja 450työ ja yksi hehku.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, imarin taitaa saada halvimmalla neobrossilta. PCS:llä ttidin jakopääsarjan osat vesipumppuineen oli tällä viikolla 222e setti. Jos ei halua kokeilla miten pitkään käyttöhihna ja sen hihnapyörät ja kiristin kestää, niin nekin kannattaa vaihtaa välillä. Sehän on oma asia vaihtaako ne jakopäärempan yhteydessä, mutta itse olen aina vaihtanut ainakin sen 30e käyttöremmin. Nyt meidän autoon vaihdettiin kaikki käyttöremmiin littyvät hilut ja niiden hinta oli noin 250e tuon hihnan lisäksi... Meillä on jakopäärempan yhteydessä vaihdettu myös öljyt, joten sekin temppu maksaa muutaman kympin. Että jos tuollaisen jakopäärempan uudella imarilla höystettynä saa töineen 700ekellä, niin halapahan se on :twisted:

Pelkkään jakopääremppaan on merkkihuolloissa voimassa 499e tarjoushinta, joka sisältää tuon 222e setin ja työt (ei käyttöremmiä tai imusarjan vaihtoa).

Eski
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Eski kirjoitti:
To Joulu 05, 2019 19:40
Meillä on jakopäärempan yhteydessä vaihdettu myös öljyt, joten sekin temppu maksaa muutaman kympin. Että jos tuollaisen jakopäärempan uudella imarilla höystettynä saa töineen 700ekellä, niin halapahan se on :twisted:

Pelkkään jakopääremppaan on merkkihuolloissa voimassa 499e tarjoushinta, joka sisältää tuon 222e setin ja työt (ei käyttöremmiä tai imusarjan vaihtoa).

Eski
Meillä vaihdettiin myös öljyt jakopäärempan yhteydessä (cabbeen). Jakopäärempan hinta olisi ollut 450 €, mutta kun öljyt + suodatin vaihdettiin, niin hinta oli vähän yli 600 €. Tyhjennysproppu oli kuulemma ollut tosi tiukassa, ja oli tarvittu kahta miestä irroittamaan sitä 8O
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
pjv
"Hölösuu"
Viestit: 2066
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 11:57
Paikkakunta: Paimio

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja pjv »

AZP kirjoitti:
Ma Joulu 02, 2019 16:19
Ja vaikka DPF menisikin umpeen, niin sen vaihto-operaatio tai totaalipoisto on pienemmän vaivan ja valuutan tie kuin ahtimen vaihto.
Vaiva on tosiaan eri luokkaa, mutta käsittämättömän vähällä valuutalla TTID:n ahtimen saa edelleen: https://www.neobrothers.co.uk/twin-turb ... 4702-p.asp

Ostin kesällä varuiksi yhden. Saa nähdä tarvitseeko koskaan, mutta käyn kuitenkin välillä pahvilaatikkoa availemassa. On se niin kaunis katsoa. :lol:
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Eski »

Minä vaihdatin jo tuollaisen halvan ahtimen meidän ttidiin, mutta minulla on jo muutaman vuoden olllut tallissa uusi dpf siltä varalta, että orkkis hajoaa. Sen sain muistaakseni satasella :twisted:

Eski
387
"Hirsch"
Viestit: 914
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 18:00
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja 387 »

Pitäisiköhän tuollainen tilata varuiksi kun taloudessa kaksin kappaletta noita.
Hese
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, omaan talliin kulkeutui aikanaan yhden (noin 100k ajettuna) hajonneen ttid-koneen rojut, jossa oli mukana ahdinpaketti. Koneesta oli siis alakerta tuhoutunut, mutta yläkerta ahtimineen vaikuttivat ehjiltä. Kun oma ttid alkoi noin 250K ajettuna syömään öljyä hieman, niin päätin vaihtaa ahtimen. Kuitenkin tupla-ahtimen vaihto on melko iso rojekti, joten käytin neobrossin tarjousta hyväkseni ja uusi ahtipaketti vaihdettiin paikalleen.

Sikäli nyt voin olla aika varma, että ahtimet pitäisi olla kunnossa, vaikka öljynsyönti on jatkunut edelleen (sikäli kun siitä prkleen öljytikusta ei saa mitään selvää). Jos käytetty ahti olisi laitettu paikalleen, niin sehän olisi vaihdettava uuteen seuraavaksi... Jos joku on kiinnostunut tuollaisesta käytetystä ahtimesta, jonka pitäisi olla ehjä, niin voisin luopua siitä halavalla.

Sitä en tiedä miten tuon brittiläisen neobrossin käy jos/kun brexitti lopulta toteutuu. Spedellä ahtipaketin hinta on ollut rapiat 600e ja marmoritiskillä aikanaan noin 4000e, joten jos ttidillä aikoo ajella vielä tulevaisuudessa, niin ehkä tuota neobrossin tarjousta kannattaa harkita. Itseäni jo harmittaa, kun aikanaan ei tullut ostettua ttidin täydellistä konepakettia, kun sen olisi saanut spedeltä noin 2500e, nyt pelkkä kansi ilman nokkia maksaa oriolla saman verrran :twisted:

Eski
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Mobilin 0w öljyt ja max.10tkm öljyillä niin kestää sen 500tkm.eikä ala kuluttamaan.siinä se gm öljyt ja teboil lirut nähdään.
siksi niihin en sotkeudu.juuri 9000 aeron vetiilikopan alle kurkkasin millä ajettu teboilin öljyllä 10tkm vaihtovälillä niin ei todellakaan puhas ja mitsu mennyt jo 200tkm,kun normaalisti pääsee 400tkm.
mobilin 0w öljyllä ei pikeä moottoria jos 10tkm max vaihtoväli.eikä tarvii jakotjuja vaihdella eikä ala öljyä viemään ennen 400tkm.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Eski »

Meidän ttidillä ajettiin noin 250K saakka vain ja ainoastaan mobliin 0W-40 new lifellä (josta 100-250K 10K vaihtovälillä), mutta sitten moblin halpa 0W-40-öljy muutettiin tähän nykyiseen muotoon, jota ei enää suositella DPF-dieseliin... Sattumalta samalla alkoi tuo lievä öljynkulutus, kun koneeseen laitettiin selvästi arvokkaammat mobilin 0W-40 ESP-rasvat, jotka aluksi täyttivät Saabin suositukset. Että sikäli meidän vehkeellä ei päästy 500K mobilin öljyllä :evil:

Eski
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

jossain oli lukevani että teboilia käytit ja viimeksi olivat pro carilla laittaneet kaverin auton valvolinet jotka vaihdettiin pois kun 9-5 saab kerätä taas kuohua korkkiin.mobililla eitä tätä ole tullut.
toivottavasti ei enteile kansi vikaa kolkissasi.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja SS »

veini siekkinen kirjoitti:
Ke Joulu 11, 2019 07:13
Mobilin 0w öljyt ja max.10tkm öljyillä niin kestää sen 500tkm.eikä ala kuluttamaan.siinä se gm öljyt ja teboil lirut nähdään.
Nyt on kyllä pakko kysyä mikä vika TB:n öljyissä on? Nimimerkillä yli 400tkm "kotimaisilla" öljyillä ajanut...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

En sano että mitään vikaa tb öljyssä mutta samalla vaihtovälillä ainakin 9000 kerännyt karstaa ventiilikoppaan jota ei taas mobilin käytössä ei ole tullut.(vaihtoväli 10tkm)?
Vastaa Viestiin