TTiD

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Avatar
keskinen84@gmail.com
Matalapaineturbo
Viestit: 159
Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
Paikkakunta: Kauhava

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja keskinen84@gmail.com »

manuLe kirjoitti:
Ti Kesä 16, 2020 20:03
Mulla pari kertaa tullut täyskaasukiihdytyksessä Limited Performance -ilmoitus. Vikakoodien lukemisella sain koodin P0234 Ahtopaineen säätö, säätöpoikkeama positiivinen. Eli käsittääkseni pääsee ahtamaan liikaa. Ahtopaineventtiili viallinen? Mistä päin se löytyy, onko vaikea vaihtaa ja mitä maksaa?
Sen verran tiedän, että helppo vaihtaa, vaikka en tarkkaa sijaintia ole paikallistanut vielä. Jos osaan tulee yksi liitin ja 2 alipaineletkua, niin ei se rakettitiedettä ole. Osien hinnat löytyy tosta mun aikaisemmasta viestistä eli maptunilta oliko 240e, itse tilasin NeoBrothersilta käytetyn 60e toimituskuluineen. Jostain vanhasta ketjusta löytyi, että osanumerolla löytyisi Googlen avulla halvempia malleja, mutta mun läppäri on töissä, niin en pääse tarkistamaan osanumeroa tähän hätään.
Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Tämmöinen
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Keskinen84 (a) gmail.com

SS
"Hölösuu"
Viestit: 3069
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja SS »

Jos kyse turbojen hukkaportteja ohjaavista magneettiventtiileistä niin ne on siinä lukkopellin keskivaiheilla hyvin näkyvällä paikalla. Löytyy alipaineletkuja seuraamalla.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 140tkm)
Muuta: Kiina TECH2

manuLe
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Su Tammi 14, 2018 14:51

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja manuLe »

Tänään ehdin vähän tutkailemaan konehuoneen puolta. Alipaineletkut olivat paikoillaan ja näyttivät ehjiltä sen mitä niitä nyt tuossa pääsi kurkkimaan pihassa mitään purkamatta. Mutta välijäähyltä imusarjalle tuleva kuminen ahtoputki oli imusarjan puoleisesta päästä murtunut. Selvisi kun aloin ihmettelemään miksi siinä tienoilla on kaikki vähän öljyistä. Putken imusarjan päässä olevassa 90 asteen mutkassa oli muutama murtuma, pari pienempää ja yksi ainakin tuuman mittainen. Sieltä se vissiin on pikkuhiljaa öljysumun sekaista ilmaa puskenut pihalle. Eikös tuollainenkin imupuolen vuoto jo itsessään voi aiheuttaa tuollaiset oireet kuin mitä mulla on, eli kovassa kiihdytyksessä menee Limited performance -tilaan.
Tuo kumiputki siis kyseessä: https://www.ebay.co.uk/itm/Druck-Schlau ... 1136204767
9-3X 1.9 TTiD -10, optimoitu, egr off

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5719
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Eski »

Tyyppivika ttidissä. Neobrossilta löytyy ratkaisu->
https://www.neobrothers.co.uk/car-parts ... y-12822777

Eski

SS
"Hölösuu"
Viestit: 3069
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja SS »

Laitoin vuosi sitten Neon silikoniletkun, mutta nyt ihmettelin kun koko letku tuntuu olevan pinnastaan öljyinen. En kuitenkaan löytänyt vuotokohtaa eikä mikään viittaisi ahtovuotoon. Letkun ympäristössä ei ole muualla öljyä. Voiko noi letkut turvota isoilla ahdoilla niin että alkaisi falskaamaan jostain läpi?

Tarkoitus on ottaa letku irti ja koeponnistaa se paineilmalla jossain välissä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 140tkm)
Muuta: Kiina TECH2

jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Itse olen ihmetellyt tuota samaa noiden neobrotherin letkujen kanssa.. Letkun pinta on aivan öljypaskassa ja pinta on sen näköinen kuin olisi hikoillut läpi, mutta missään ei ole vuotoja. Paikallaan kun painaa kaasua niin letku kyllä paisuu hieman, mutta paineilma testissä ei kyllä vuotanut.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002

Avatar
keskinen84@gmail.com
Matalapaineturbo
Viestit: 159
Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
Paikkakunta: Kauhava

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja keskinen84@gmail.com »

Kyllå ne hikoilee, mutta ei se ahtovuotoa aiheuta. Aina kun pelti on auki, niin olen rätillä pyyhkäissyt.
Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Tämmöinen
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Keskinen84 (a) gmail.com

SS
"Hölösuu"
Viestit: 3069
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja SS »

Kiitokset tiedoista, kaipa tuo sitten on normaalia. Aikomus on ollut vaihtaa loputkin letkut, mutta taidan jättää tekemättä. Onko tuo hikoilu kaikkien silikoniletkujen ominaisuus?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 140tkm)
Muuta: Kiina TECH2

manuLe
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Su Tammi 14, 2018 14:51

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja manuLe »

Mulla limbbiin menon tosiaan aiheutti se ahtoputki, sain uuden silikonisen tänään ja vanhassa oli alapuolella peukalon mentävä reikä... Nyt toimii taas hyvin, kiitos keskinen84@gmail.com! :)
9-3X 1.9 TTiD -10, optimoitu, egr off

Vastaa Viestiin