2.0 Aero vai 2.8 ?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
2.0 Aero vai 2.8 ?
Mikä ois parempi vaihtoehto?
vissiin 04 vaihtu?
onko se 2.0aero sama ku og9-3 aeros? sis kone.
vissiin 04 vaihtu?
onko se 2.0aero sama ku og9-3 aeros? sis kone.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
2-litrainen kone on täysin eri kuin vanhassa 9-3:ssa. 2.8-koneen bensankulutus on litrakaupalla suurempi ja lisäksi 2.8-koneen omistaja maksaa vuodesta 2010 lähtien muutaman sata euroa isompaa vuotuista ajoneuvoveroa...
Eski
Eski
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
Aika vähän, jos ollenkaa, sedanina 2.8 myynnissä. Tuo 2litranen on kyllä omissa kokemuksissa ollut pirun hyvä kone. Virittyy sitä haluavalle, melko taloudellinen ja tehokas. Toimiva ja varma. Tietysti tuo vinkkelikin on varma...
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
Varoitus! Viesti sisältää GM:n muita merkkejä sivuavaa spämmiä! Varokaa eritoten linkkejä.
Mutta asiaan: molemmilla koneilla olen ajanut, kumpaakaan en omista.
2.8:n suorituskyky on paljon parempi ja moottori on muutenkin upea (alavääntö, äänet yms.), kannattaa käydä kokeilemassa. Ero on isompi kuin numeroista voisi päätellä. 255 hv:n version suorituskyvystä (tosin konsernikumppanin nokalla) saa hyvän käsityksen katsomalla tuon Top Gear-pätkän (kiihdytyskisa on 6 min kohdalla, jos ei kokonaan jaksa katsoa): http://www.youtube.com/watch?v=dAR7Z9cEls8.
Maantiellä kulutusero valmistajan mukaan on n. 1 litra/100 km. Kaupungissa ero on tietysti isompi. Omia mittauksia ei ole, mutta 280 hv:n version (tosin konsernikumppanin nokalla taas) kulutusta on mittailtu tuolla: http://personal.inet.fi/koti/auto.fani/ ... ulutus.htm.
2.0 on kokonaisuutena tasapainoisempi, 2.8:n voimaa ei kaikissa oloissa pysty kunnolla hyödyntämään. Suomessa 2.0 olisi varmaan se järkivalinta. Jos taas raha ei ole ongelma, niin sieltä hinnaston loppupäästä löytyy sitten kiinnostavia nelivetomalleja.
Mutta asiaan: molemmilla koneilla olen ajanut, kumpaakaan en omista.
2.8:n suorituskyky on paljon parempi ja moottori on muutenkin upea (alavääntö, äänet yms.), kannattaa käydä kokeilemassa. Ero on isompi kuin numeroista voisi päätellä. 255 hv:n version suorituskyvystä (tosin konsernikumppanin nokalla) saa hyvän käsityksen katsomalla tuon Top Gear-pätkän (kiihdytyskisa on 6 min kohdalla, jos ei kokonaan jaksa katsoa): http://www.youtube.com/watch?v=dAR7Z9cEls8.
Maantiellä kulutusero valmistajan mukaan on n. 1 litra/100 km. Kaupungissa ero on tietysti isompi. Omia mittauksia ei ole, mutta 280 hv:n version (tosin konsernikumppanin nokalla taas) kulutusta on mittailtu tuolla: http://personal.inet.fi/koti/auto.fani/ ... ulutus.htm.
2.0 on kokonaisuutena tasapainoisempi, 2.8:n voimaa ei kaikissa oloissa pysty kunnolla hyödyntämään. Suomessa 2.0 olisi varmaan se järkivalinta. Jos taas raha ei ole ongelma, niin sieltä hinnaston loppupäästä löytyy sitten kiinnostavia nelivetomalleja.
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
Ilman muuta 2.0 - hyvässä suhteessa suorituskyky ja kulutus.
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
Jos puhutaan pelkästään etuvetoisista niin itse valitsisin 2.0. Tuosta Topgear -pätkästäkin nähdään kuinka hyvät ajo-ominaisuudet on autolla jossa on etuveto ja paljon tehoa. Voi kun Saabilta tulis 2.0TS 4WD...saabbert kirjoitti:Varoitus! Viesti sisältää GM:n muita merkkejä sivuavaa spämmiä! Varokaa eritoten linkkejä.
2.8:n suorituskyky on paljon parempi ja moottori on muutenkin upea (alavääntö, äänet yms.), kannattaa käydä kokeilemassa. Ero on isompi kuin numeroista voisi päätellä. 255 hv:n version suorituskyvystä (tosin konsernikumppanin nokalla) saa hyvän käsityksen katsomalla tuon Top Gear-pätkän (kiihdytyskisa on 6 min kohdalla, jos ei kokonaan jaksa katsoa): http://www.youtube.com/watch?v=dAR7Z9cEls8.
2.0 on kokonaisuutena tasapainoisempi, 2.8:n voimaa ei kaikissa oloissa pysty kunnolla hyödyntämään. Suomessa 2.0 olisi varmaan se järkivalinta. Jos taas raha ei ole ongelma, niin sieltä hinnaston loppupäästä löytyy sitten kiinnostavia nelivetomalleja.
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
Se olisi aika voittaja yhdistelmä. 4-veto tuolle koneelle olis hyvä paketti. Toki dieselillekin olis ottajia. Itse varmaan dieseli aeroon kallistuisin nykyään jos vain valinta olisi edessä uusista. Tottakai enempi parempi. toki 2.8 V6 on rautaa, mutta jotenki se ei ole ehtaa saabbia (sen enempää nyt turbo saabbeja harrastaneena, mutta silti sanon). Molemmat koneet taitavat olla kestäviä perusrakenteeltaan. Täytyisi toki kokeilla sitä ennen tuomintaa ja luultavasti jos valinta olisi ilman hyvityksiä, niin 2.8 voiton veisi. Oma on 2.0T ja ei voi kyllä valittaa. Millään ekologisuudella nuita nyt kumpaakaan perustella, mutta teho/kulutus on kyl ihan kohdallaan tuossa 2litraisessa. Alhaalta lähtee ja kivasti naukuu. isommaksi voisi luonteensa vuoksi luulla. Saako vielä vähän kehua..
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
Kävinpä koeajamassa 2.8 Aeron ja kyllähän se mahtava vekotin on, muuten paitsi polttoainetaloudellisesti. 6-portainen manuaalivaihteisto on kyllä melkoisen rasittava vispattava Suomen maantienopeuksilla. Koneessa tosin tuntuu vääntöä riittävän todella matalita kierroksilta, esim. 80kmh kutosvaihteella (noin 1500rpm) tuntui vielä vastaavan kaasuun ihan nätisti jyristämättä. Vaihteensiirto tuntui suunnilleen samalta kuin omassa 295K ajetussa satkussa Keli oli tosin todella liukas ja alla kitkagummit, joten suorituskyvystä ei ihan täyttä selvyyttä saanut...
Eski
Eski
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
Onkos tuo yhdellä turbolla vai kahdella? yhdistyykö putkisto ennen turboa vai onko tuo toispuoleinen ahto? Ei välttämättä ilman suuria muutoksia ole mikään tulevaisuuden viritys kohde? Vaikka sitä tuskin kukaan miettii uutta ostaessaan, tai 260heppaa alla ollessaan. Jotenki jää sellainen mielikuva että löyty suuri pata, mutta jätetty ottamatta ilo irti. Ei ole viimisen asti optimi vehje, vaikka itsessään onkin melkoisen tehoinen. Jotenki väkisinkin vertaa audin 2.7 biturboon tuota ja se on kyllä ihan omissa luokissa, lisänä tietty tarjolla oleva neliveto. Saab voisi tehdä hieman omanlaisemmaksi tuota konetta uuden voimansiirron kanssa. ei olisi paha viritettynä yli 300hp.. tehdä siitä t, T ja TT malli kuin on 2.0litraisestakin pikku t ja isoT, sittenhän voidaan vielä kikkailla litroillakin esim malliksi 2.5i karvalakille...
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
Onhan siitä jo virallinen 280hp/400Nm versio XWD malleissa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
Ilmeisesti ensi vuoden syksyllä olisi tarjolla. Tällaisen pienen vinkin kuulin tuossa viikonloppunaTwarrior kirjoitti:...Voi kun Saabilta tulis 2.0TS 4WD...
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18 + jälkipolven 9-3 1.8t SS -05
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
Mikäli tuo yllä oleva pitää paikkaansa, on siinä seuraava autoni. Pitää alkaa säästämäänpatse kirjoitti:Ilmeisesti ensi vuoden syksyllä olisi tarjolla. Tällaisen pienen vinkin kuulin tuossa viikonloppunaTwarrior kirjoitti:...Voi kun Saabilta tulis 2.0TS 4WD...
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
jos pauhua haluatte niin ostakaa minulta 9-3 sc aero 2.8v6 tbo vm2006 ajettu 26tkm, vähän rakenneltuna
halvalla lähtee
ja ei tartte siirtää myyntiosioon, liittyy sopivasti tähän ketjuun
halvalla lähtee
ja ei tartte siirtää myyntiosioon, liittyy sopivasti tähän ketjuun
Ahdin määrää tahdin
------------------------
Mr. Aero 2006
------------------------
Mr. Aero 2006
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
Jep. 2.8v6t XWD. Muut koneversiot myöhemmin. Dieselistä huhuillaan, ettei sopisi tekniikan kanssa tilojen puolesta. Njaaahhh... Pitäneekö paikkansa.Speedou kirjoitti:Käsittääkseni neliveto olisi tulossa jo keväällä?
Itse valitsisin joko 1.8t XWD:n taikka (T)TiD XWD:n ehdottomasti, jos kaikki konevarioaatiot ois käytössä.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red