Sportsedan kävi huollossa Vantaalla
Sportsedan kävi huollossa Vantaalla
Asentajan sairastapauksen vuoksi sain autoni takaisin päivän myöhässä ja sijaisautoksi kikottimen Chevrolet (Daewoo) Kalossin siksi aikaa. Kyllä oli ikävä Saabia. Huollosta sen verran, että kyseessä 80 tkm jokin välihuolto kun SID alkoi ilmoitella huoltotarpeesta kun edellisestä huollosta kulunut 21tkm ja lähes puolitoista vuotta. Samalla korjattiin etupään tukivarren puslat (rasvaus) ja narisevat etujarrut. Yllättävää oli se, että sekä eteen että taakse uusittiin jarrupalat. Muistaakseni muut saabisitit päässet 120tkm lukemiin noilla paloilla. Huolto tehtiin Airportin Metro-autossa, palvelu oli asiallista ja lasku hieman kirpaisi 700,90€. Nyt kelpaa ajella monttuihin ja töyssyihin kun ei enää "tussahda". Aijai
Saab 9³ 2.0t -04 -> Volvo S60 2.4i -06 -> Volvo S60 2.4i Classic -09
Re: Sportsedan kävi huollossa Vantaalla
Tarkoitat varmaan tukivarren puslilla KALLISTUKSEN VAKAAJAN kumeja.
Minulla vaihdetaan ne uusiin huomenna liikkeen "takuuseen". Toivottavasti narahdukset loppuvat.
Minulla vaihdetaan ne uusiin huomenna liikkeen "takuuseen". Toivottavasti narahdukset loppuvat.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Sportsedan kävi huollossa Vantaalla
joo just niitä. Kustannus näiden osalta oli huntin verran osat kympin, työ loput. Äänet loppuivat, kannatti maksaa.petrisa kirjoitti:Tarkoitat varmaan tukivarren puslilla KALLISTUKSEN VAKAAJAN kumeja.
Minulla vaihdetaan ne uusiin huomenna liikkeen "takuuseen". Toivottavasti narahdukset loppuvat.
Saab 9³ 2.0t -04 -> Volvo S60 2.4i -06 -> Volvo S60 2.4i Classic -09
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Sportsedan kävi huollossa Vantaalla
Toivottavasti auto on kunnossa pitkään. Ei ihme että hinta kirpaisi.
Toinen saabini ja toyota maksoivat yhteensä suurin piirtein saman verran.
Toinen saabini ja toyota maksoivat yhteensä suurin piirtein saman verran.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: Sportsedan kävi huollossa Vantaalla
Omassani vaikuttaisivat jarrupalat kestävän nykyisellä kulutustahdilla 160-180tkm, ennenkuin kulutuspinnat ovat minimimitoissaan. Ajo-olosuhteet ratkaisevat paljon keston suhteen - omat ajoni pääasiassa motaria & maantietä ja mottona; "jarrut ne on vauhdin surma" .JK_9-3 kirjoitti:Asentajan sairastapauksen vuoksi sain autoni takaisin päivän myöhässä ja sijaisautoksi kikottimen Chevrolet (Daewoo) Kalossin siksi aikaa. Kyllä oli ikävä Saabia. Huollosta sen verran, että kyseessä 80 tkm jokin välihuolto kun SID alkoi ilmoitella huoltotarpeesta kun edellisestä huollosta kulunut 21tkm ja lähes puolitoista vuotta. Samalla korjattiin etupään tukivarren puslat (rasvaus) ja narisevat etujarrut. Yllättävää oli se, että sekä eteen että taakse uusittiin jarrupalat. Muistaakseni muut saabisitit päässet 120tkm lukemiin noilla paloilla. Huolto tehtiin Airportin Metro-autossa, palvelu oli asiallista ja lasku hieman kirpaisi 700,90€. Nyt kelpaa ajella monttuihin ja töyssyihin kun ei enää "tussahda". Aijai
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Sportsedan kävi huollossa Vantaalla
Meikäläisen työsuhdekärry on tällä hetkellä 90000 km:n huollossa Länsiauto Magneetissa ja soittivat juuri, että se on valmis.
Pyysin heitä tutkimaan oikeasta takapäästä kuuluvaa kolinaa, kun autolla ajaa kuoppiin tai katukivetyksen yli.
Ilmoittivat, että oikean takapyörän laakerit ovat väljät ja ne pitäisi vaihtaa. No tietty kysyin, että onhan teillä niitä varastossa, niin Magneetin varaston taso tällä hetkellä on vielä sellainen, että tiettyjä osia ei siellä vielä ole. Nyt täytyy sitten viedä auto hieman myöhemmin uudelleen pajalle laakerien vaihtoon. Samalla puhuivat sisempien raidetangon päiden mahdollisesta väljyydestä
Aika ihme juttu, että pyöränlaakeri on sanomassa työsopimusta irti +89000 km:n ajon jälkeen
Edit: ai joo, unohtui kertoa vielä pari juttua...
Takajarrupalat menivät uusiksi ja mun piti saada sijaisautoksi Saab, mutta kun menin viemään autoa huoltoon, niin Honda Civiciä tarjottiin ja Saabit olivat kuulemma ajossa. Onneksi tuttu ystävällinen automyyjä antoi mulle "koeajoon" vm. 2008 9-3 1.8t Vector Sport Combin
Pyysin heitä tutkimaan oikeasta takapäästä kuuluvaa kolinaa, kun autolla ajaa kuoppiin tai katukivetyksen yli.
Ilmoittivat, että oikean takapyörän laakerit ovat väljät ja ne pitäisi vaihtaa. No tietty kysyin, että onhan teillä niitä varastossa, niin Magneetin varaston taso tällä hetkellä on vielä sellainen, että tiettyjä osia ei siellä vielä ole. Nyt täytyy sitten viedä auto hieman myöhemmin uudelleen pajalle laakerien vaihtoon. Samalla puhuivat sisempien raidetangon päiden mahdollisesta väljyydestä
Aika ihme juttu, että pyöränlaakeri on sanomassa työsopimusta irti +89000 km:n ajon jälkeen
Edit: ai joo, unohtui kertoa vielä pari juttua...
Takajarrupalat menivät uusiksi ja mun piti saada sijaisautoksi Saab, mutta kun menin viemään autoa huoltoon, niin Honda Civiciä tarjottiin ja Saabit olivat kuulemma ajossa. Onneksi tuttu ystävällinen automyyjä antoi mulle "koeajoon" vm. 2008 9-3 1.8t Vector Sport Combin
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Sportsedan kävi huollossa Vantaalla
Ennemmin kävellen kuin Hondalla Olisitko lähtenyt vaikka kajakilla Hondan sijaanTurbo Sensonic kirjoitti:
Edit: ai joo, unohtui kertoa vielä pari juttua...
Takajarrupalat menivät uusiksi ja mun piti saada sijaisautoksi Saab, mutta kun menin viemään autoa huoltoon, niin Honda Civiciä tarjottiin ja Saabit olivat kuulemma ajossa. Onneksi tuttu ystävällinen automyyjä antoi mulle "koeajoon" vm. 2008 9-3 1.8t Vector Sport Combin
Re: Sportsedan kävi huollossa Vantaalla
kerran meilläpäin saabistilla (96) etupyörän paikkeilta kitisi ikävästi ja kertoi sitten korjanneensa vian heittämällä kympin pytyn jäteöljyä pyörän aukosta , loppui kuulemma kitinät.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Sportsedan kävi huollossa Vantaalla
Kyllä aika pienillä kilometreillä menee saabista takapyörän laakerit, ei pidä ainakaan mun yleistää, että ongelma olisi laajempi. Sama se on muissakin näissä ns. premium-merkeissä, mitä on noita foorumeita kolunnut niin aika paljon on vikoja, siis sellaisia "typeriä huolimattomuus" vikoja tehtaalta lähtöisin ja pienillä kilometreillä on jos jonkinlaista epätoimivuutta. No kiire on kiire ja ihminen on vain luonnon organismi, (meinas tulla väärin tuo kirjoitettua )
Teknistä etumatkaa odotellessa
Re: Sportsedan kävi huollossa Vantaalla
Autosihan on -05:nen?Turbo Sensonic kirjoitti:Meikäläisen työsuhdekärry on tällä hetkellä 90000 km:n huollossa Länsiauto Magneetissa ja soittivat juuri, että se on valmis.
Pyysin heitä tutkimaan oikeasta takapäästä kuuluvaa kolinaa, kun autolla ajaa kuoppiin tai katukivetyksen yli.
Ilmoittivat, että oikean takapyörän laakerit ovat väljät ja ne pitäisi vaihtaa. No tietty kysyin, että onhan teillä niitä varastossa, niin Magneetin varaston taso tällä hetkellä on vielä sellainen, että tiettyjä osia ei siellä vielä ole. Nyt täytyy sitten viedä auto hieman myöhemmin uudelleen pajalle laakerien vaihtoon. Samalla puhuivat sisempien raidetangon päiden mahdollisesta väljyydestä
Aika ihme juttu, että pyöränlaakeri on sanomassa työsopimusta irti +89000 km:n ajon jälkeen ...
Tuostahan oli takaisinkutsuntakampanjakin:
"Vuoden 2005 Saabeissa on ollut valmistevirhe tietyssä valmiste-erässä, tarkistus ja laakeriyksikön vaihto tarvittaessa."
Koski 46:tta Saabia ja 26:tta Opel Vectraa.
Täytyy laakerin olla aika hajalla jos se tuollaisessa ajotilanteessa kolisee - ettei vain kuitenkin olisi takaylätukivarrenlaakeri äänien lähteenä...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Sportsedan kävi huollossa Vantaalla
Joo, 2005 vuoden mallihan se on. Tuota en tiennytkään, että tuosta laakerijutusta oli/on olemassa takaisinkutsukamppanja, sillä ei ole kyseinen takaisinkutsutiedotus ikinä saavuttanut meikäläistä.Bob kirjoitti:Autosihan on -05:nen?
Tuostahan oli takaisinkutsuntakampanjakin:
"Vuoden 2005 Saabeissa on ollut valmistevirhe tietyssä valmiste-erässä, tarkistus ja laakeriyksikön vaihto tarvittaessa."
Koski 46:tta Saabia ja 26:tta Opel Vectraa.
Täytyy laakerin olla aika hajalla jos se tuollaisessa ajotilanteessa kolisee - ettei vain kuitenkin olisi takaylätukivarrenlaakeri äänien lähteenä...
Olivat sitten vielä hajottaneet McCardin lukituspulttien avaimen ja väittivät, että se on ollut jo alunalkaen rikki. Olivat ottaneet takapyörän pultit kiinni jollain "kikka kakkosella" ja etupyörän pultit ovat nyt sitten "tukevasti" kiinni Heillä kuulemma oli kuvia lukkopulttien avaimesta. Kysyin, että onko kuvia avaimesta ennen ja jälkeen pyöränpulttien avaamisen ja onko pyöränpultit avattu käsipelillä vai koneella. No ei kuulemma ollut kuvaa "ennen" -tilanteesta ja ei ollut tietoa avausmetodista, joten sanoin heille, että ei sitten muuta kuin tilaamaan uusia. Huoltohenkilö sanoi, että siitä pitäisi neuvotella vastaavan huoltopäällikön kanssa. Sanoin, että ei muuta kuin marssitat miehen tähän, niin keskustellaan. Lopuksi osien tilauslistalle laitettiin uusi McCard -sarja Mutta aika syvältä, että yritetään luikerrella vastuuta pois noin 35 euron arvoisten lukkopulttien tilaamisesta
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007