9-3 SC 1.8t tehon lisäys sabin omalla setillä.

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

9-3 SC 1.8t tehon lisäys sabin omalla setillä.

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Tuli hommattua 9-3 SC 1.8t 2007. Autolla on ajettu noin 8000km eli melko lailla uusi peli. Pää asiassa on tullut ajettua ja omistettua opeleita ja fordeja. Saabia ennen oli focus. Olen nyt ajellut noin viikon verran saabilla ja vaikuttaa hyvltä autolta. Nyt kummikin vaikuttais että auto tarviis pienen piristys ruiskeen. Kyllähän se vääntää ihan kohtuullisesti, mutta pientä räväkkyyttä sais olla. Katselin maahantuojan sivuilta että tehoa sais nostettua saabin omalla viritys setillä. Kävin paikallisessa saab merkkiliikkessä kysymässä asiaa. Ja siellä ilmoitettiin että kyllä onistuu takuukin pitäisi kuulemma säilyä. Teho nousisi 150hv noin 175hv:n. Eli teho olisi ilmeisesti sama kuin 2.0t malissa. Ei ole tullut ajettua 2.0t malilla eikä täällä päin ole sellaista tarjolla koeajoon. Tiedustelisin saavuttaako muutoksella oleelista eroa. Tuleeko autosta kierrosherkemmän oloinen/räväkämpi. Tehon noston hinta ei ollut alustavasti mitenkään hirvreän kallis. Ja mikä tärkeintä takuu säilyy.

Eli jos jollain olis asiasta tietoa olis kiva kuulla.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: 9-3 SC 1.8t tehon lisäys sabin omalla setillä.

Viesti Kirjoittaja Ristom »

150hv, 175hv ja 195hv:n mallilla ajaneena ja mitenkään vähättelemättä:

Ota saman tien joko Hirsch 195hv tai BSR stage 1.

Omat kokemukseni Hirschin kulkupuolesta ja parantuneesta bensataloudesta manuaalin kanssa ovat ihan voittamattomat. Yhdistetty 7,5 lusikka lattiassa ja 2000rpm kohdalla aina uutta vaihdetta. Matka-ajossa jopa 5,4 l/100km, helposti 6 pintaan.

Nyt 1,8t:llä asut kaasupolkimella. - No kyllä se vääntää.
2,0t:llä seisot kaasupolkimella aika kauan ja katselet maisemia. Odottelet.
Hirsch tai BSR Stage 1 sun tulee kiire nostaa kaasu.

Et ikinä vilkaisekaan takaisin entisiin "ajokkeihisi" kun saat Hirschillä ajaa. Katsastajalle ei kannata kertoa. - Tosin mitään ongelmaa ei pitäisi olla, tehot saa normitasolle ja takaisin ohjelmoinnilla.
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: 9-3 SC 1.8t tehon lisäys sabin omalla setillä.

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Ja onnittelut vielä merkin pariin pääsystä. Paluuta tuskin on. Kerro vielä lisää varusteluista ym.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 9-3 SC 1.8t tehon lisäys sabin omalla setillä.

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Ristom kirjoitti:Ja onnittelut vielä merkin pariin pääsystä. Paluuta tuskin on. Kerro vielä lisää varusteluista ym.
En vielä oikein ole perillä näistä varustelu tasoista, mutta tällaisena se mulle myytiin 1.8t Linear Turbo Pilot SportCombi. On siinä sähkösäätoinen kuskin penkki joskin ilman muistia. Ja kyynernojaa sekä jotain mukitelineitä. Stereot on se 4 kaiuttiminen versio. Väriltään harmaa joka taittuu ehkä vähän siniseen. Voi sanoa että auto ulkoiselta ja sisäilseltä olemukseltaan virheetön. Ei naarmun naarmua eikä lommon lommoa.

kahdet aluvanteet tuli mukaan joskin 15 tuumaiset. Talvirenkaissa vielä menettelee, mutta kesäksi pitäis varmaan ostaa 17 tuumaiset.

Siitä Hirsch setistä. Sitä ei varmaan kannata asentaa takuu aikana?
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: 9-3 SC 1.8t tehon lisäys sabin omalla setillä.

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Hirsch on nimenomaa ainoa satsi jolla takuu pysyy voimassa näiden vakiosoftien lisäksi.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 9-3 SC 1.8t tehon lisäys sabin omalla setillä.

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Ristom kirjoitti:Hirsch on nimenomaa ainoa satsi jolla takuu pysyy voimassa näiden vakiosoftien lisäksi.
Nyt tyhmä kysymys mistä saa ja mihin hintaan ja kuka asentaa? Esitin kyllä paikallisessa merkkiliikkeessä kuuleeni Hirsch satsista, mutta he ilmaisivat asian niin ettei sitä nykyään enää tehdä sillä.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: 9-3 SC 1.8t tehon lisäys sabin omalla setillä.

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Saa ainoastaan valtuutetuilta merkkihuoltamoilta käsittääkseni.
Pirkanmaalla ainakin Metro-Auto Tampereella on asentanut näitä. Voi toki olla, että laittavat nykyään mieluummin noita prosenttien sisäpuolella pysyviä satseja, niin kuin meillekin otettiin 07 9-5:een.

http://www.hirsch-performance.ch/
http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... F270006001

Sivustolta löytyy myös Suomen jälleenmyyjälista.
LeMansBlau
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Helmi 12, 2008 12:50

Re: 9-3 SC 1.8t tehon lisäys sabin omalla setillä.

Viesti Kirjoittaja LeMansBlau »

Suosittelen BSR:ää. :idea:
Kaikkein optimaalisimman saat tietenkin viemällä autosi säädätettäväksi, mutta BSR on mielestäni paras valmis vaihtoehdoista.
Takuu säilyy kunhan ongelmien ilmetessä ajat vakio softan (5min.) takaisin OBD:n kautta.
BSR = Optimaalisin ohjelmointi ja parhaat suoritusarvot tarjoaa kokenein ja isoin softa valmistaja Saabin puitteissa. :wink:
"Saapillua!"
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: 9-3 SC 1.8t tehon lisäys sabin omalla setillä.

Viesti Kirjoittaja Ristom »

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=66803

http://www.saabcentral.com/forums/showt ... ght=hirsch

http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... +hirsch+93

Jos oikein ymmärsin, niin ihmeteltiin BRS-virillä varustetun auton ylimääräistä lämpiämistä pitkässä vedossa. Britti-foorumilla siis. Suomen oloissa taitaa olla aika sama.
LeMansBlau
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Helmi 12, 2008 12:50

Re: 9-3 SC 1.8t tehon lisäys sabin omalla setillä.

Viesti Kirjoittaja LeMansBlau »

En jaksa linkkejä edes lukea. Käsitettä "ylimääräinen lämpiäminen" on kai turha edes alkaa pohtiin. Koneen lämpötila on maksimi rajoissaan optimi ja omakohtaisten kokomusten mukaan stage 1-3 BSR:llä toimii näitten puitteitten sisällä.
Jos vaihdatte isompia föönejä 93:siinne niin silloin jäähdytystä kannattaa harkita uusiksi.
Ratakäytössä ja varsinkin yleisillä teillä ei ole minkäänlaisia ongelmia ollut BSR:n kanssa. :D
"Saapillua!"
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3 SC 1.8t tehon lisäys sabin omalla setillä.

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Minusta tuntuu hassulta, että auto lämpiäisi enemmän erityisen pitkän ajon aikana. Eiköhän lämpötila tasaannu talvellakin jo puolen tunnin jälkeen, kesällä nopeammin.

Kuumenemisesta tietenkin voisi vetää johtoäätöksiä laihalla käymiseen, mistä BSR:ää on kai joskus moitittu. Jos siis olen ymmärtänyt oikein. Omakohtaista kokemusta ei ole, mutten oikein usko siihenkään. Tuntuu, että noita hajonneita Saabeja olisi joka nurkan takana, sen verran yleiseltä tuo lastututs vaikuttaa.
Bugracer
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 13:20
Paikkakunta: Tuusula

Re: 9-3 SC 1.8t tehon lisäys sabin omalla setillä.

Viesti Kirjoittaja Bugracer »

Minulla on 2007 SC Vector 1.8tA Hirsch (195hv) paketti. TOIMIII :mrgreen:

Ero 150 hp versioon on kuin yöllä ja päivällä, ja et taatusti mene takaisin. Varsinkin lisääntynyt vääntö (310 Nm) on nannaa. Sain auton reilu vuosi sitten, ja paketti laitettiin uutena. Nyt kun "Suomi Softa" on tullut markkinoille, en ole varma saako tuota pakettia enää. Jos joudut tyytymään 175 hv versioon, jätä väliin, eroa ei ole niin paljon.

Jos laittaisin omalla rahalla, BSR olisi kova juttu. Hintaa reilu puolet Hirsch paketista, ja en oikein usko että takuussa olisi mitään ongelmia. Nyt kuin on työsuhdeliisari, oli painetta Hirschin suuntaan.

Jos päädyn seuraavalla kerralla 93'een (vajaa 2 vuotta) ja bensakoneeseen, toivon todella että 175 hv versio ei ole ainut vaihtoehto. Tämän pyytäjä teki suomen Saab kannalle karhunpalveluksen, todennäköisesti vaihdan merkkiä jossa saa samaan hintaan kunnon tehoa tai menen dieseliin. Muutenhan auto on loistava.

Onnea uudesta autosta !!
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07

** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: 9-3 SC 1.8t tehon lisäys sabin omalla setillä.

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Bugracer kirjoitti: Nyt kun "Suomi Softa" on tullut markkinoille, en ole varma saako tuota pakettia enää. Jos joudut tyytymään 175 hv versioon, jätä väliin, eroa ei ole niin paljon.
Täytyy muistaa, että noissa 170hv ja 195hv Hirsch paketeissa on suorituskyvyssä eroa lähinnä 4500rpm ylöspäin. Toki siellä maksimiväännössäkin on 10Nm ero, jonka huomaaminen vaatii jo GTi lehden toimittajaa...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 9-3 SC 1.8t tehon lisäys sabin omalla setillä.

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Katselin tuossa DOC powerin sivuilta noita käppyröitä. Aika rajuja väännön lisäyksiä. Mitnköhän mahtaa kytkin ja vaihdelaatikko kestää moisen lisä väännön.
Ajattelin kummikin pitää autoani useamman vuoden enkä halua vaihdella laatikkoa sen takia jos vääntö rikkoo sen. Ei varmaan laatikoita ihan halvalla saa.
Kytkimen /levyn hajomisen voi nyt jotenkin sietää, mutta toivottavaa sekään ei tietysti ole.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: 9-3 SC 1.8t tehon lisäys sabin omalla setillä.

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Niin, ja minä myös ajelin BSR 1.8t Steg-1:llä vuosimalli 2007. Tehoja viimeisimmässä päivityksessä 220hv/330Nm ja moottorin toiminnan jouhevuus kaikilla kierroalueilla on vakiota parempi. Kulutus ei vakiosta huonone, eikä ollut mitään epämääräistä toiminnassa. Kytkin toimi normaalisti ja M5 laatikko ei mitään mainittavaa saanut aikaiseksi. Eli sanoisin, että BSR = "Raha hyvin käytetty" :mrgreen:

Todellinen best bang for buck tuo 1.8t kone ja BSR yhdistelmä, kevyt, pienikulutuksinen ja erittäin ripeä!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Vastaa Viestiin