huoltomittari

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

huoltomittari

Viesti Kirjoittaja agios »

kuinka teillä on mittari näyttänyt ensimmäisen huollon jälkeen %.
Mulla huollosta tullessa näyttää 85%. Eikö se pitäisi alkaa 100%. Tulee lyhyempi pätkä päähuoltoon tällä tavalla. Mikähän siinä oikea tapa on?
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Re: huoltomittari

Viesti Kirjoittaja Max »

Mulla näytti jotain 70%, jota ihmettelin myös.
#1747
mordai
"Turbo"
Viestit: 254
Liittynyt: La Huhti 17, 2004 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: huoltomittari

Viesti Kirjoittaja mordai »

Kyllä mulla oli ainakin 60tkm huollon jälkeen 100%

:o
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty :( oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
JiiEe
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Pe Heinä 14, 2006 12:15

Re: huoltomittari

Viesti Kirjoittaja JiiEe »

Huollon jälkeen oli 100 %, ei se maalaisjärjellä voi kai muuta ollakaan. Vai onko ao. huolloilla jokin "oma" logiikka/huoltoväli?
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Re: huoltomittari

Viesti Kirjoittaja agios »

No,huomenna menee uudelleen pajalle niin katsotaan sitten.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: huoltomittari

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Eipä ole hirveästi tullut tuijoteltua niitä prosentteja. Kun katsoo kilometrejä ja kulunutta aikaa ja näitä suhteuttaa toisiinsa ja vielä minkälaisella rasituksella kone on ollut (paljon kaupunkiajoa jne.), niin öljynvaihdot ja huollot tulee ilman mitään prosenttien tuijottelua.
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: huoltomittari

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Minkä ikäisiä teidän autot on? Tai vuosimallisia. Uskoisin että nämä herrat (/rouvat), joilla on noita alle 100% lukemia omistavat 07 tai uudemman 9-3:n? Näissä missä on tämä uudempi mittaristo tuo huoltoilmaisin tuntuu toimivan eri tavalla kuin vanhemmissa ja kokemuksieni mukaan ei välttämättä näytä 100% öljynlaaduksi, vaikka huolto olisi juuri tehty (ja kaikki olisikin tehty oikein).
mordai
"Turbo"
Viestit: 254
Liittynyt: La Huhti 17, 2004 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: huoltomittari

Viesti Kirjoittaja mordai »

Täällä on vm. -04 ja näyttää 100% huollon jälkeen.
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty :( oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Re: huoltomittari

Viesti Kirjoittaja agios »

Uusi 93 on aivan oikeassa. Minulla kun on ollut vm--03, -05 ja nyt -07. Kaikissa on erilainen osoitus huoltotarpeesta riippuen varmaaankin myös varustelutasosta.
Juuri sain selville että -07 mittari % nollautuu vasta päähuollon yhteydessä. Esim. tässähän ei ole edes päivämääränäyttöä seuraavaan huoltoon. Kun nämä autot tulevat välihuollosta niin % on jotain alle sadan aina. Kyllä se minullakin siis oikein näytti. Mutta kun on niin monenlaisia näyttöjä niin ei ajattele sen pitempään.
Taas viisastui jonkin verran.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: huoltomittari

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Jep. Meillä M07 näytti eka huollon jälkeen muistaakseni 70%.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Vector
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 08:10

Re: huoltomittari

Viesti Kirjoittaja Vector »

Eilen sekosi huoltomittari omasta -03 SS:sta. Auto oli huollossa 3tkm sitten ja siellä oli nollattu huoltomittari niin kuin pitääkin. Ajotietokone näyttää Oil Quality 86% ja 656 days to service, mutta aina kun laittaa virrat päälle tulee Time for Service ilmoitus. Vai onkohan se oikeasti jotain huoltoa vailla? Tietty tuon voisi vain nollata, mutta onko siinäkään mitäään järkeä nollailla huoltomittaria huoltamatta autoa :roll:
JiiEe
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Pe Heinä 14, 2006 12:15

Re: huoltomittari

Viesti Kirjoittaja JiiEe »

Itse ainakin kysyisin asiaa siitä huollosta, jossa juuri autosi huollatit. Luultavasti jokin bugi, mutta voihan ainakin teoriassa olla että huollossa unohtivat tehdä jotain mitä autosi nyt huutaa. Tai sitten tuon kolmen tonnin aikana on tullut jokin vika.

Itse en siis tällaisessa tilanteessa lähtisi mittaria nollaamaan, siis ilman että kysyisin asiaa huollosta. Jos jotain sitten pitäisikin tehdä, ainakin koettaisin vaatia huoltoa tekemään tuon toimenpiteen juuri tehtyyn huoltoon kuuluvana. No, onnistumisprosentti tässä riippuisi tietenkin vian laadusta ja olisiko se pitänyt huomata jo huollossa jne.
Nitzgu
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 07:05

Re: huoltomittari

Viesti Kirjoittaja Nitzgu »

Meillä oli eilen 2v huollossa (36tkm) ja huoltomittari näyttää 39% seuraavaan huoltoon. Kasvoihan se kyl nollasta tuohon mutta edellisen huollpn jälkeen minusta oli enenmmän prosentteja. Onko muilla vastaavaa kokemusta? Pitäneekö heti soitella huoltoon?
Avatar
tosu
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 14:11
Paikkakunta: Naantali

Re: huoltomittari

Viesti Kirjoittaja tosu »

Mitä hyötyä olisi huoltomittarista jos ei sitä nollattaisi huollossa. Ainakin minulla huollon jälkeen (n 18tkm mittarissa) näytti huoltonäyttö 100 %. Nyt näyttää jotain 8 %, mittarissa n 35 tkm. Asia on helppo tarkistaa vaikka WIS:stä. 1.Huolto, Saab-huolto EU, Välihuolto Eurooppa ja siitä tarkastuslista kohta 14: Huoltoilmaisin - nollaus.
Näin ainakin 2007 mallissa.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: huoltomittari

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Mitä hyötyä huoltoilmaisimesta on, jos se ei näytä 100% huollon jälkeen, paha sanoa, mutta näin se kuitenkin 07-> 9-3:ssa toimii.
Ohessa lainaus WIS:stä:
WIS kirjoitti:
- MV07:stä alkaen ei voida lukea jäljellä olevaa öljyn käyttöikää tai seuraavaan huoltoon jäljellä olevia päiviä SID:n kautta. On käytettävä Tech2:ta.

- On normaalia, että prosenttiarvo SID:ssä on pienempi (joskus huomattavasti pienempi) kuin 100, kun huolto on suoritettu ja huoltoilmoitus nollattu. Tämä johtuu siitä, että on kaksi eri huoltotyyppiä. Jos on esim. tehty välihuolto, järjestelmä edellyttää että seuraava huolto on päähuolto, mutta ei ole varmaa että siihen on täysi huoltoväli jäljellä. Seuraava SID:ssä näkyvä huoltotyyppi voidaan muuttaa juoksevasti riippuen siitä, kuinka autolla ajetaan.
Vastaa Viestiin