sivupeilin irroittaminen

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
immeer
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 17:42
Paikkakunta: Kouvola

sivupeilin irroittaminen

Viesti Kirjoittaja immeer »

Olisikohan kenelläkään yksinkertaisia pikaohjeita kuinka apukuskin puoleinen sivupeili jalkoineen päivineen saadaan irti. Yritin haun kautta, mutta en löytänyt. Kyseessä on ns. karvalakkimallinen peili eli siinä on vain perussähkösäätö.
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: sivupeilin irroittaminen

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Ratkesiko ongelma?
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: sivupeilin irroittaminen

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

WIS:n mukaan näin:
1. Irrota oviverhoilu (oven sisäkahvasta kammetaan kuori pois, jonka alla on yksi ruuvi, muuten oviverhoilu on klipseillä kiinni jotka lähtevät vetämällä ulospäin irti, kun klipsit on irti pitää oviverhoilua nostaa ylöspäin, että se lähtee paikaltaan)
2. Irrota ikkunakehyksen suojuksen kotelo (se missä on peilien säätökytkin) Lähtee nähtävästi vetämällä ulospäin irti.
3. Irrota ulkotaustapeilin liitinkappale
4. Irrota ruuvit
5. Nosta taustapeili ulos

Ja mä en ota mitään vastuuta peilin irrotus prosessista, kun en sitä itse ole koskaan tehnyt (oviverhoilu on mun mielestä helppo irroittaa ja siihen löytyy kuvalliset ohjeet täältä clubin keskusteluryhmästä).
Deek
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Huhti 15, 2008 20:42

Re: sivupeilin irroittaminen

Viesti Kirjoittaja Deek »

uusi93 kirjoitti:1. Irrota oviverhoilu (oven sisäkahvasta kammetaan kuori pois, jonka alla on yksi ruuvi...
Itseasiassa siellä kuoren alla on kaksi ruuvia, alempi tarvitsee vieläpä aika pitkän torxin.
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: sivupeilin irroittaminen

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Deek kirjoitti:Itseasiassa siellä kuoren alla on kaksi ruuvia, alempi tarvitsee vieläpä aika pitkän torxin.
Pahoittelut tuon väärin muistamisesta, muutama vuosi siitä kun tuollaisen oon viimeksi avannut. Muistaakseni sopiva torx tuohon hommaan löytyy auton omista työkaluista.
immeer
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 17:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: sivupeilin irroittaminen

Viesti Kirjoittaja immeer »

Vappu ja muut kuviot ovat hidastaneet peilin irroitusta. Taitaa jäädä toukokuun loppuun kun loma alkaa. Mutta sen verran vilkuilin kahvan alle ja kokeilin oviverhoilun osittaista irrottamista, että se onnistunee.... (jopa rikkomatta mitään) Joten suuret kiitokset tiedoistanne ja yksi jäsen lähetti minulle jopa kuvallista sähköpostia. Kiitos!
MarkusJ
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: To Elo 28, 2003 19:09
Paikkakunta: Lahti

Re: sivupeilin irroittaminen

Viesti Kirjoittaja MarkusJ »

Saakohan irroitetusta peilistä purettua kohtuu vaivalla alumiinisen jalkaosan irralleen? Elättelen ajatusta että veisin jauhamaalaukseen.
9-3 SS 1.8t
Vastaa Viestiin