MapTun
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
- Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
- Viesti:
MapTun
Onko MapTun viritysyritys tuttu jo kaikille Saabisteille? On siis olemassa BSR, Hirsch ja MapTun...
Ainakin eräs iso Saabin jälleenmyyjä-liike käyttää vain MapTunia virityksiin. Ei siis kai ihan huono vaihtoehto sekään. Hinta näytti olevan sama kuin BSR:llä ja samat tehot lupaavat.
Linkki:
http://www.maptun.fi/index.html
Ainakin eräs iso Saabin jälleenmyyjä-liike käyttää vain MapTunia virityksiin. Ei siis kai ihan huono vaihtoehto sekään. Hinta näytti olevan sama kuin BSR:llä ja samat tehot lupaavat.
Linkki:
http://www.maptun.fi/index.html
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
Oi sitä vääntöööö...
Re: MapTun
Hakua käyttämällä löytyy vaikka mitä keskustelua.
Maptunilla tosiaan, ainakin Ruotsin päässä erittäin hyvää palvelua ja toiminta on muutenkin erittäin asiallista.
Paketteja saa tosiaan jäka lähtöön, taitaa 2.0T/t/1.8t moottorista olla paketteja jo 320 hp asti, ja koekaniiniksi varmasti voi ilmoittautua mihin tehoihin tahansa jos lompakko kestää hilppeiden lisäksi lähteä Ruotsiin penkkiin säädettäväksi.
Eli maptunilta saa nordicin tavoin myös mitä tahansa custom-softia asiakkaan toiveiden mukaan.
Maptunilla tosiaan, ainakin Ruotsin päässä erittäin hyvää palvelua ja toiminta on muutenkin erittäin asiallista.
Paketteja saa tosiaan jäka lähtöön, taitaa 2.0T/t/1.8t moottorista olla paketteja jo 320 hp asti, ja koekaniiniksi varmasti voi ilmoittautua mihin tehoihin tahansa jos lompakko kestää hilppeiden lisäksi lähteä Ruotsiin penkkiin säädettäväksi.
Eli maptunilta saa nordicin tavoin myös mitä tahansa custom-softia asiakkaan toiveiden mukaan.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
- Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
- Viesti:
Re: MapTun
Joo kiitos vastauksesta! Soitin asiaa ja kyselivät ohjaus boxin numeroa. Pitäis kuulemma löytyä hanskalokeron alapuolelta, mutta ainakaan -03 mallissa ei siellä ollut.2.3i-16 kirjoitti:Hakua käyttämällä löytyy vaikka mitä keskustelua.
Maptunilla tosiaan, ainakin Ruotsin päässä erittäin hyvää palvelua ja toiminta on muutenkin erittäin asiallista.
Paketteja saa tosiaan jäka lähtöön, taitaa 2.0T/t/1.8t moottorista olla paketteja jo 320 hp asti, ja koekaniiniksi varmasti voi ilmoittautua mihin tehoihin tahansa jos lompakko kestää hilppeiden lisäksi lähteä Ruotsiin penkkiin säädettäväksi.
Eli maptunilta saa nordicin tavoin myös mitä tahansa custom-softia asiakkaan toiveiden mukaan.
Konehuoneessa oli boxi, missä luki: TRW "electronic control unit" ja siinä oli kolme numerosarjaa ja yksi viivakoodi. Onkohan se kyseinen boxi? Voisi olettaa, että juuri viivakoodin päällä ollut nro sarja on se oikea, mitä tarvitaan, kun tilataan uusi boxi.
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
Oi sitä vääntöööö...
Re: MapTun
SS:n moottorinohjausboksi on koneen edessä sen peitemuovin alla, siihen tulee 2 kpl lukitussangalla olevia moninapaliittimiä. Soititko Ruotsiin?
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
- Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
- Viesti:
Re: MapTun
Edessä hieman sivulla on peitemuovin alla akku ja toisen muovin alla on sulakkeet ja releet. Ei löydy siis mitään boxia...G-mies kirjoitti:SS:n moottorinohjausboksi on koneen edessä sen peitemuovin alla, siihen tulee 2 kpl lukitussangalla olevia moninapaliittimiä. Soititko Ruotsiin?
Matti
Neuvokaa nyt ihan pikkutarkkaan, missä se oikein on ja sijaitsee?? Taisin lähettää sitten ihan väärät numerot!
En soittanut Ruotsiin vaan ihan Suomeen ainakin omasta mielestäni.
Lempäälään tarkemmin sanottuna. Maahantuonti ja myynti taitaa tosin olla vasta aluillaan.
http://www.maptun.com/suppliers.php?cy=FI
Ja asennuksen hoitaa Autohuolto T. Holmberg.
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
Oi sitä vääntöööö...
Re: MapTun
Hmmm... isällä on -04 SS ja sen moottorinohjausboksin olen kertaalleen käyttänyt merkkihuollossa irti. Eli se varsinaisen alumiinilohkoisen koneen venttiilikopan edessä oleva suojamuovi irti, siis se jossa lukee SAAB Turbo. Siellä on litteä boksi makuuasennossa ja sen kanteen tulee 2 kpl moninapaliittimiä. Boksi on kiinni 4kpl pulteilla ja tarkalleen ottaen sijainti on imusarjan päällä, öljyn mittatikun vasemmalla puolen edestä katsottuna.
Niin ja siksi vaan säikähdin, kun tuo MapTunin Suomen puoli on ollut lievästi sanottuna huonosti hoidettu, mutta nyt on ilmeisesti löytynyt varsin oivallinen henkilö asioita hoitamaan(Lindeman).
Matti
Niin ja siksi vaan säikähdin, kun tuo MapTunin Suomen puoli on ollut lievästi sanottuna huonosti hoidettu, mutta nyt on ilmeisesti löytynyt varsin oivallinen henkilö asioita hoitamaan(Lindeman).
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Ruisku"
- Viestit: 134
- Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07
Re: MapTun
itse myös olin tuonne yhteydessä ja tiedustelin stage 4 settiä signumiin.lupasi selvittää/varmistella sopivuutta.lähinnä tuo ahtimen sopivuus kun tuolla on tuo Garretin GT17 alunperin
MHI TD04HL-14T, 100% bolt-on install on cars equipped with MHI TD04HL-11T: B207E
MHI TD04HL-14T, 100% bolt-on install on cars equipped with MHI TD04HL-11T: B207E
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
Ex Vectra GTS Biopower
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
- Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
- Viesti:
Re: MapTun
G-mies kirjoitti:Hmmm... isällä on -04 SS ja sen moottorinohjausboksin olen kertaalleen käyttänyt merkkihuollossa irti. Eli se varsinaisen alumiinilohkoisen koneen venttiilikopan edessä oleva suojamuovi irti, siis se jossa lukee SAAB Turbo. Siellä on litteä boksi makuuasennossa ja sen kanteen tulee 2 kpl moninapaliittimiä. Boksi on kiinni 4kpl pulteilla ja tarkalleen ottaen sijainti on imusarjan päällä, öljyn mittatikun vasemmalla puolen edestä katsottuna.
Niin ja siksi vaan säikähdin, kun tuo MapTunin Suomen puoli on ollut lievästi sanottuna huonosti hoidettu, mutta nyt on ilmeisesti löytynyt varsin oivallinen henkilö asioita hoitamaan(Lindeman).
Matti
Luin viestisi ja siltä istumalta talliin purkamaan koppa irti. Löytyi varmaan oikea boxi, mutta ongelma on se, ettei siinä lukenut yhtään mitään.
Otin muutamia valokuvia. Olisiko mahdollista lähettää ne jollekkin viisaammalle, josko niistä voisi neuvoa oikean boxin ja sijainnin.
Rintapellin lähellä, kuskin puolella on boxi, jossa teksti:
..................TRW....made in UK.......
.....ELECTRONIC CONTROL UNIT.......
..EBC430EV....TC.......13509102L......
....SAAB.......................13664002...
.................54084681E...................
.........IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII<-- viivakoodi
Mikä sitten lienee tämä boxi? Laitoin nimittäin nuo nro:t myyjälle
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
Oi sitä vääntöööö...
Re: MapTun
Taitaa tiedot olla siellä boksin "nurjalla" puolella, eli sillä puolen jolla ei ole niitä liittimiä. Pitäisi löytyä viivakoodia ja numeroa, esim näin:Okram kirjoitti:Luin viestisi ja siltä istumalta talliin purkamaan koppa irti. Löytyi varmaan oikea boxi, mutta ongelma on se, ettei siinä lukenut yhtään mitään.
Boksi pitäisi saada käännettyä, vaikka liittimet ovatkin kiinni. Tosin tarvitset myös auton VIN-koodin. Jos nyt en ihan väärin muista, niin nuo T8 moottorinohjausboksit ovat käytännössä samaa tavaraa siihen saakka, kunnes siihin ajetaan runkonumeroa vastaava softa. Tämä softa ajetaan tietty tehtaalla, mutta se voidaan ajaa myös merkkihuollossa. Mutta eiköhän Lindeman saa sinulle oikeaa tietoa sen sijaan, että minä ohjeistan olettamuksilla .
Ja nuo löytämäsi boksin tiedot viittaavat hitusen jarrujen tms suuntaan, ainakin TRW on tunnettu jarrujen valmistaja.
Kuvia voi laittaa nettiin ilmaiseksikin, esim osoitteeseen http://www.imageshack.us/
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: MapTun
Hetkinen, GT17 ??Signum 2.0T kirjoitti:itse myös olin tuonne yhteydessä ja tiedustelin stage 4 settiä signumiin.lupasi selvittää/varmistella sopivuutta.lähinnä tuo ahtimen sopivuus kun tuolla on tuo Garretin GT17 alunperin
MHI TD04HL-14T, 100% bolt-on install on cars equipped with MHI TD04HL-11T: B207E
Re: MapTun
Se on tiedossa, että -03 - 06 pikkupaineisissa(1.8t ja 2.0t) oli Garrettin ahdin, tyypistä minulla ei ole tietoa. -07 eteenpäin kaikissa bensamoottoreissa on Mitsun ahdin. Olisiko tuo Garrett ahdin Saabeissa pikemminkin GT20?
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
- Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
- Viesti:
Re: MapTun
G-mies kirjoitti:Taitaa tiedot olla siellä boksin "nurjalla" puolella, eli sillä puolen jolla ei ole niitä liittimiä. Pitäisi löytyä viivakoodia ja numeroa, esim näin:Okram kirjoitti:Luin viestisi ja siltä istumalta talliin purkamaan koppa irti. Löytyi varmaan oikea boxi, mutta ongelma on se, ettei siinä lukenut yhtään mitään.
Boksi pitäisi saada käännettyä, vaikka liittimet ovatkin kiinni. Tosin tarvitset myös auton VIN-koodin. Jos nyt en ihan väärin muista, niin nuo T8 moottorinohjausboksit ovat käytännössä samaa tavaraa siihen saakka, kunnes siihin ajetaan runkonumeroa vastaava softa. Tämä softa ajetaan tietty tehtaalla, mutta se voidaan ajaa myös merkkihuollossa. Mutta eiköhän Lindeman saa sinulle oikeaa tietoa sen sijaan, että minä ohjeistan olettamuksilla .
Ja nuo löytämäsi boksin tiedot viittaavat hitusen jarrujen tms suuntaan, ainakin TRW on tunnettu jarrujen valmistaja.
Kuvia voi laittaa nettiin ilmaiseksikin, esim osoitteeseen http://www.imageshack.us/
Matti
Kävin Vantaalla Autohuolto T.Holmberg ja eipä löytynyt boxille sijaintia sielläkään. On kuulemma mahdollista, että se on samassa siinä luistoneston yms. kanssa. Sijainti siis lähellä rintapeltiä, kuskin puolella.
Niillä tiedoilla ja numeroilla kuitenkin on tilaus lähetetty ja Lindeman sanoi, että oikeat on ja muutenkin muistuttaa lähettämäni kuvan kanssa ulkonäöltään oikeaa.
Piti vaan vielä antaa tieto onko manuaali vai automaatti. On kuulemma hieman eri softa niille.
Loppujen lopuksi Ruotsin pää lähettää tiluksen kyllä bumerangina takaisin, jos on väärän boxin numerot annettu.
Ja se viivästyttää tietty asiaa hieman. No eihän tässä mikään kiiiiire olekkaan... Oikeesti olen kyllä ihan innoissani.. äkkiä, äkkiä lisää tehoa
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
Oi sitä vääntöööö...
Re: MapTun
No, on kyllä autohuolto hukassa, jos ei löydä sitä moottorinohjausboksia, jonka sinäkin olet jo kertaalleen ohjeillani löytänyt. Ei ole mahdollista, ainakaan Saabilla, että moottorinohjaus olisi samassa ABS-yksikön kanssa kiinnitettynä ABS-pumppuun.
Lindemanilla on kyllä kokemuksia Saabeista, ja vanhemmista OG 93 malleista tuo ohjausboksi löytyikin apukuskin jalkatilasta. Tässä tapauksessa uskallan olla Lindemanin kanssa eri mieltä asiasta ja pyytää sinua katsomaan sen T8(trionic 8) ohjausyksikön numerot vielä Saabin omalla ohjeella. WIS ei ole tässä tapauksessa väärässä.
Ja usko pois, se boksi on siinä öljynmittatikun vasemmalla puolen. Ja tuo pikkukuva edellisessä postauksessani on T8 yksikön nurjalta puolen. Joudut vain irrottamaan sen kiinnityksestään(ei niitä moninapaliittimiä vaan mutterit/ruuvit) ja lukemaan tiedot selkäpuolelta.
Jos haluat helposti lisää tehoa ihmettelemättä boksin sijaintia, ota yhteytta DocPoweriin ja tilaa BSR:n Saab 9-3 SS/SC 1.8T - 150hp - vm. 2003-2005 - PPC 2. Softan asennus käy OBD-portin kautta ja koneen saa palautettua vakioksikin tarvittaessa. Itse suosin kyllä MapTunia, mutta kun tuossa pitäisi vielä saada se boksikin vaihdettua... ja jos sitä aletaan istuttamaan ABS-yksikön kylkeen, niin hohhoijaa. Saa minun puolesta yrittää.
Matti
Lindemanilla on kyllä kokemuksia Saabeista, ja vanhemmista OG 93 malleista tuo ohjausboksi löytyikin apukuskin jalkatilasta. Tässä tapauksessa uskallan olla Lindemanin kanssa eri mieltä asiasta ja pyytää sinua katsomaan sen T8(trionic 8) ohjausyksikön numerot vielä Saabin omalla ohjeella. WIS ei ole tässä tapauksessa väärässä.
Ja usko pois, se boksi on siinä öljynmittatikun vasemmalla puolen. Ja tuo pikkukuva edellisessä postauksessani on T8 yksikön nurjalta puolen. Joudut vain irrottamaan sen kiinnityksestään(ei niitä moninapaliittimiä vaan mutterit/ruuvit) ja lukemaan tiedot selkäpuolelta.
Jos haluat helposti lisää tehoa ihmettelemättä boksin sijaintia, ota yhteytta DocPoweriin ja tilaa BSR:n Saab 9-3 SS/SC 1.8T - 150hp - vm. 2003-2005 - PPC 2. Softan asennus käy OBD-portin kautta ja koneen saa palautettua vakioksikin tarvittaessa. Itse suosin kyllä MapTunia, mutta kun tuossa pitäisi vielä saada se boksikin vaihdettua... ja jos sitä aletaan istuttamaan ABS-yksikön kylkeen, niin hohhoijaa. Saa minun puolesta yrittää.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: MapTun
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
- Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
- Viesti:
Re: MapTun
Olet ehdottomasti oikeassa! Täytyy kai vielä purkaa se irti kokonaan, jotta numero löytyy.
Kun muovinen suojakoppa on irti päältä, niin irroitan vain kiinnitys pultit. En siis irroita mitään muuta. Toivottavasti kiinni olevissa johdoissa on pituusvaraa käännellä sitä niin, että numeot näkyy.
Palailen asiaan, kun asiassa edistyn...
Kun muovinen suojakoppa on irti päältä, niin irroitan vain kiinnitys pultit. En siis irroita mitään muuta. Toivottavasti kiinni olevissa johdoissa on pituusvaraa käännellä sitä niin, että numeot näkyy.
Palailen asiaan, kun asiassa edistyn...
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
Oi sitä vääntöööö...